Forum > Geluid

Axys luidsprekers

(36 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
DjdimiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 25-1-2004
Laatste: 22-4-2014
Berichten: 209
30-8-2005 02:56
Hoi, wie kent dit Belgische merk en wie heeft ze al zien spelen?
Klik voor website.

Wel, afgelopen weekend was het hier weer wijkfeesten en daar stonden er 6x Axys actieve luidsprekers (watt weet ik niet spijtig genoeg).

Ik denk niet dat ze zo bekend zijn, maar ik denk wel dat het zeker geen slechte luidpsrekers zijn, (zoals ik ze kon horen toch).

Het waren al wat oudere luidsprekers maar werkten nog uitstekend!
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
30-8-2005 07:22

djdimi schreef:

Hoi, wie kent dit Belgische merk en wie heeft ze al zien spelen?
Klik voor website.

Wel, afgelopen weekend was het hier weer wijkfeesten en daar stonden er 6x Axys actieve luidsprekers (watt weet ik niet spijtig genoeg).

Ik denk niet dat ze zo bekend zijn, maar ik denk wel dat het zeker geen slechte luidpsrekers zijn, (zoals ik ze kon horen toch).

Het waren al wat oudere luidsprekers maar werkten nog uitstekend!
Jawel hoor, in de jaren 80 was dit een zéér bekent en zéér veel gebruikt merk !!
Ik ken alleen de source set omdat wij daar vroeger bandartiesten mee deden !!
het was één van de eerste en goedklinkende actieve kasten , vlug opgesteld en voor die tijd subliem kwa klank !!

Enig nadeel is het prijskaartje, ze zijn gewoon te duur sad :(

nu zijn er zoveel andere actieve goedklinkende luidsprekermerken met meer power en betaalbaarder, zodat Axys een beetje van het toneel verdwenen is !!
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
30-8-2005 10:18
In de Starfish (disco bij Aken Duitsland) hebben ze ook zo'n set hangen. Je moet ze wel met 10 man optillen, die dingen waren gewoon echt groot.Ze klinken goed, geven goed ruk maar zijn voor drive in werk niet geschikt wegens de grote van de kasten. Ik heb er niet aan getilt dus wat ze werkelijk wegen geen idee razz :p
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen
Break The SilenceStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 127
30-8-2005 10:28
Ik heb heel wat ervaring moet de source set van eind jaren '80... Van andere sets kan ik niet mee spreken

Axys is ideaal voor de ietwat grotere drive-in ... Ze zijn idd niet zo klein, maar wegen niet overdreven veel. Ik kan ze in mijn eentje optillen (mits de nodige moeite), en mijn spierkracht is helemaal niet alles dus ...

Het geluid dat eruit komt is gewoon goed, enkel het sublaag ontbreekt wat ...
Helder en zuiver geluid voor beukfeestjes tot 250 à 300 man ... Als het echt moet stampen neem je er nog een subje bij ...

Die dingen kosten handen vol geld, maar gaan ook super lang mee: mijn verhuurder heeft ze inmiddels een klein 15 jaar, en hoewel hij nu andere sets heeft, dienen zijn Axys setjes nog geregeld ... en verhuur = afzien, maar ze doen het nog steeds, en relatief gezien zeer weinig herstellingen moeten uitvoeren ...
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
30-8-2005 10:32
veelal gehoord bij live optredens kleine zaaltjes middel zaaltjes. kon zeker kraakhelder en snoeihard! van gitaren tot drum.
DjdimiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 25-1-2004
Laatste: 22-4-2014
Berichten: 209
30-8-2005 12:58
Als je nu op de website kijkt vind ik dat ze toch al kleiner zijn geworden....
DynafanAccount Geblokkeerd
Uit: België
Sinds: 10-6-2005
Laatste: 31-8-2005
Berichten: 6
30-8-2005 13:52
Axys Arena systeem is wel tamelijk bekend, en wordt toch nog redelijk vaak gebruikt. Het zijn handige kastjes, je kan ze gebruiken voor de ietwat grotere doeleinden, maar ze klinken wat zanderig. De basweergave is niet zo denderend, en het mid gedeelte is niet echt sprankelend
MMDStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 23-2-2005
Laatste: 18-9-2015
Berichten: 107
30-8-2005 15:22
Ter info: https://www.duran-audio.com/ dit is het bedrijf dat erachter zit.

sis] schreef:

Jawel hoor, in de jaren 80 was dit een zéér bekent en zéér veel gebruikt merk !!
Ik ken alleen de source set omdat wij daar vroeger bandartiesten mee deden !!
het was één van de eerste en goedklinkende actieve kasten , vlug opgesteld en voor die tijd subliem kwa klank !!
En hier kan ik het helemaal mee eens zijn.
Zo`n 15 jaar geleden ook altijd op een gehuurde source set "gespeeld".
Een erg hi-fi achtig geluid waar ik wel van hou, stukje nostalgie.
Groet André
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
30-8-2005 16:30
Herman van Veen tourde ermee, heb zowel Source, Arena als Target gehoord. Over Source niet echt te spreken, maar wel helemaal onder de indruk van Arena en Target.

Ik vind deze systemen heel mooi helder en sprankelend in het hoog, maar ook het laag klinkt mooi strak vind ik. Heeft uiteraard ook weer alles te maken met de geluidstech zoals bij elk systeem. Beetje EQ-en doet namelijk al wonderen soms.
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
DjdimiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 25-1-2004
Laatste: 22-4-2014
Berichten: 209
30-8-2005 17:03

Joost schreef:

Herman van Veen tourde ermee, heb zowel Source, Arena als Target gehoord. Over Source niet echt te spreken, maar wel helemaal onder de indruk van Arena en Target.

Ik vind deze systemen heel mooi helder en sprankelend in het hoog, maar ook het laag klinkt mooi strak vind ik. Heeft uiteraard ook weer alles te maken met de geluidstech zoals bij elk systeem. Beetje EQ-en doet namelijk al wonderen soms.
Een tevreden klant blijkbaar wink ;).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)