Home > Service pagina
Webshop: Betaalmogelijkheden
Je kunt bij de betalingsmethoden kiezen uit de volgende opties:
Ideal
De standaard voor betalen op Internet (binnen Nederland). Afrekenen via Ideal is mogelijk als je internetbankiert via een bank die deze optie aanbiedt. Ideal is veruit de snelste EN voordeligste betaaloptie! Doe je nog niet aan telebankieren (of zit je bij een bank die deze optie nog niet biedt) dan kun je altijd nog de optie vooruit betalen kiezen.
Bancontact
Speciaal voor onze Belgische klanten bieden we de optie Bancontact (vroeger bekend als Mister Cash) aan. Deze optie is dan ook niet zichtbaar voor klanten uit Nederland.
PayPal
Met PayPal is het zeer eenvoudig om waar ook ter wereld on-line een bestelling af te rekenen. Aan al die vrijheid kleeft wel een nadeel, het is niet de meest voordelige optie. De kosten voor Nederland, België en Duitsland bedragen € 0,35 + 3,4% van het totaalbedrag (exclusief BTW). Let op: Bij het annuleren of retourneren van een bestelling worden deze kosten niet gecrediteerd (PayPal crediteert ze namelijk ook niet aan ons). Wilt u dit voorkomen, kies dan een gratis betaaloptie.
Betalen bij aflevering (Rembours)
Dit is samen met Ideal de snelste methode MAAR het is ook de duurste methode (om precies te zijn: 1% van het totaalbedrag met een minimum van € 7,95 voor Nederland en een minimum van € 12,95 voor België). Je kunt bij deze methode bij aflevering (aan de postbode) betalen. Vaak vinden mensen dit een veilige methode; vooral als ze de betreffende leverancier (New-Line dus in dit geval) nog niet voldoende kennen. Rembours is (afhankelijk van het totaalgewicht) mogelijk tot een bedrag van € 2000,- per bestelling. Het kan gebeuren dat wij een aanbetalingsverzoek doen na het plaatsen van de bestelling. Deze zal echter nooit meer bedragen dan 50% van het totaalbedrag.
Rembours is momenteel helaas niet mogelijk.
Vooruit betalen
Dit is (samen met Ideal) de voordeligste methode. De webshop stuurt je een mailtje met daarin het totaalbedrag van de bestelling, ons bankrekeningnummer en de omschrijving die je bij de overboeking moet vermelden. Zodra de betaling bij ons binnen is (*) wordt, indien voorradig, je bestelling verzonden. Als het bestelde niet op voorraad is proberen we altijd een zo goed mogelijke schatting te geven van de levertijd. Vaak worden vervolgbestellingen (als mensen al wat vertrouwen in ons hebben gekregen en Ideal geen optie is) op deze manier gedaan.
Contant bij afhalen
Deze optie heeft ALLEEN nut als je de bestelling bij ons op komt halen (en kan dus alleen gebruikt worden in combinatie met de "afhalen uit Harlingen" verzendoptie. Je kunt bij ons betalen met contant geld maar uiteraard ook (graag zelfs) pinnen. Contant bij afhalen is mogelijk bij orders boven de 10 euro. Bij kleinere orders kan gekozen worden voor Ideal of voor vooruit overmaken.
Contant bij afhalen is momenteel helaas niet mogelijk.
Levering op rekening
Levering op rekening is mogelijk voor scholen, overheidsinstellingen en beursgenoteerde bedrijven. In dat geval is het handig om eerst uw gegevens naar ons te mailen (inclusief voor u geldende interne orderprocedures e.d.) zodat wij uw account op de juiste manier voor u in kunnen richten (en indien gewenst de bestelling voor u kunnen invoeren/verwerken).
BTW Vrije levering naar het buitenland
Zie voor meer informatie over BTW vrije levering naar het buitenland, deze pagina.
(*) Hoe lang duurt de overboeking? Uitgaande van een digitale overboeking duurt het tussen de 0 en 2 dagen voordat je betaling bij ons binnen is.