Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 301 van 345)
Moderator(s): Dré
DjFxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2004
Laatste: 9-6-2013
Berichten: 157
23-11-2009 13:36

Watt-Xtra schreef:

Heb ik straks een magazijn mannetje nodig die alle kistjes uit elkaar kan houden.. laugh :D
Haha, ga jij maar eens mooi denken over een sticker of belettering, magazijn mannetje(s) maken namelijk ook fouten sneaky :V
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
4-12-2009 11:20
Keb nieuwe boothje laten maken (liever zelf gedaan, maar heb de tijd en tools niet):

klik
DjREsound
DjjonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2007
Laatste: 14-8-2014
Berichten: 149
4-12-2009 12:38
Waarom 19" mixer? Is dit voor de eventuele uitbreiding naar een 19" mixer?
Boemboem..
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
20-12-2009 08:56
Hallo,

Ik heb een vraagje waarmee ik al een tijd zit.

Hoe bescherm je de profielen en andere hardware van een flight case tegen oxideren?
Ik merk dat op de kistjes, die bij mij in de schuur staan (niet verwarmd), het profiel en bolhoeken een wittige/grijze laag krijgen (de kisten in de woonkamer hebben dat niet (logisch)).
Nu zal ongetwijfeld vocht de boosdoener zijn, maar hoe bescherm je de hardware van een flight case tegen die oxidatie (zonder de schuur te gaan verwarmen en vochtvreters te plaatsen)?

En hoe haal je de oxidatie van de profielen en hardware af zonder de zaak te verergeren (op den duur)?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
20-12-2009 17:44
Om corrosie tegen te gaan is er geanodiseerd profiel te krijgen. Wel dubbel zo duur als onbehandelde profielen, maar corroderen doen ze niet meer. De rest van het beslag zoals hoeken en vlindersloten zijn in RVS te krijgen, maar beperkt gelijk de keuze tot 1 type vlinderslot en 2 soorten hoeken. Mogelijk dat zwartgecoat beslag ook minder last heeft van roest.

Ik begrijp dat cases die vooral thuis gebruikt worden er chique uit moeten blijven zien, maar echt voorkomen doe je het meestal toch niet. Als je daar echt wakker van ligt hangt daar helaas vaak ook weer een prijskaartje aan. Persoonlijk zou ik me er niet te druk om maken.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
20-12-2009 20:02
poetsen met zilverdip werkt? haha!
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
20-12-2009 21:39
Uhm, ik snap het probleem niet helemaal. Een flightcase is toch een gebruiksvoorwerp?
Ik begrijp dat je je apparatuur netjes wilt houden, maar was dat niet (één van) de reden(en) waarom we de apparatuur in een flightcase stoppen? Moeten we nu ook al zuinig zijn op de flightcase zelf?

Misschien dat je je flightcases ook in een flightcase kunt stoppen? sneaky :V

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
BeerkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 29-9-2012
Berichten: 76
21-12-2009 07:50
Heb zelf al heel goeie resultaten gehad met metaalkuis. Zelfde tube gebruik ik trouwens voor het opkuisen van de chromé uitlaten van mijn moto. Is voor de vlakke delen van het hoekprofiel geen probleem, maar je krijgt dan wel vuile, zwarte randen tussen hoekprofiel en rivetten, of tussen hoekprofiel en ballhoek. Dat wordt dus een heel karwei als je echt alles heel net wilt krijgen.

Naarmate het aantal kisten groeit, hecht je er natuurlijk minder belang aan.
BeerkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 29-9-2012
Berichten: 76
21-12-2009 07:54
Wou er nog aan toevoegen, natuurlijk is een flightcase een gebruiksvoorwerp. Een auto ook trouwens. Mijn collega wast zijn auto 1 keer per jaar. Want het is een gebruiksvoorwerp. Mijn buurman is een autofreak en wast zijn auto elke week. Voor hem is een auto net iets meer dan enkel een gebruiksvoorwerp. Ik snap dus best wel dat sommige mensen hun cases net willen houden. Terwijl het voor andere niet meer is dan een gebruiksvoorwerp.

Veel van mijn klanten zijn trouwens zelfbouwers die echt wel trots zijn op die kistjes van hen ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
21-12-2009 09:48
Hallo,

Heren, allen bedankt voor jullie reacties.

Inderdaad dient een flight case de apparatuur te beschermen en mag/moet de flight case de ongelukjes opvangen die anders de apparatuur (zonder bescherming) had moeten doorstaan.

Net zoals Beerke aangeeft ben ik trots op mijn zelfgebouwde Blue Box flight case (een klaar, moet er nog drie maken).
Maar vind het zonde dat nu al een deel van de flight case (deksel met wielen die in de schuur staat) aan het oxideren is.
Het andere deel zit om een Blue Box heen in de woonkamer (alleen nog even ophangen laugh :D).

Realiseer mij nu dat ik nooit de foto's van mijn eerste flight case heb gepost.

Hier dan alsnog de foto's van een SA Blue Box in een flight case (met originele wielen en wielplaten die nog vervangen worden door nieuwe):

- BB flight case, met statief adapter.
- BB flight case.
- BB flight case, vooraanzicht.
- BB flight case, zijaanzicht.
- BB flight case, achterkant.
- BB flight case, detail Eureka logo.
- BB flight case, vooraanzicht.
- BB flight case, achterkant.

(case met Blue Box staat nu op zijn kant in mijn woonkamer, maar moet gedraaid nog opgehangen worden (i.v.m. de afstraling van de hoorn))

Dit is mijn allereerste flight case die ik heb gebouwd in mijn leven.
Zit best netjes in elkaar, maar moet bij de volgende drie flight cases toch wel wat dingetjes in de gaten houden.
Met name het frezen van de sleufgaten voor de seating-tracks is een klote karweitje waarbij je de case in een keer kan verneuken.

O ja, en wat heb ik mij vergist in de uren die er in gaan zitten!

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)