Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Hugovanmeijeren
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Hugovanmeijeren (Pagina: 1 van 10)
Topic: speakers recone, maar geen lijm mee geleverd!! HELUP (26-11-2013 14:37:00)
Ik heb hier ook nog een 10" jbl die moet gereconed worden, maar waar ik niet direct een reconekit voor vind.
Ik zal hierover eens een mailtje sturen naar die mannen.Uiteraard. Soms werkt het beter om hem even te bellen, hij heeft het namelijk erg druk.
Als er helemaal geen reconekit meer verkrijgbaar is kan hij soms zelf iets samenstellen of bepaalde onderdelen zelf maken.
Groeten HugoTopic: speakers recone, maar geen lijm mee geleverd!! HELUP (26-11-2013 14:35:00)
Als er risico is op een bierdouche, zou ik liever een modulair opbouwde tafel kiezen, liefst met losse faders welke "op zijn kant" liggen.Dat hangt maar net van de Spirit af, in het verleden heb ik ooit nog een Spirit 'live' gehad. Die waren toch echt wel modulair opgebouwd (van binnen) je kunt alleen de broodjes er niet uitliften zoals met een échte modulaire tafel.
Waar het probleem van die Spirit tafeltjes (en vele andere tafeltjes uit dezelfde prijsklasse) zit, is de summing. Die is gewoon waanzinnig slecht. Eén microfoontje voor spraak: dikke prima, hele band erop: dan verzuipt de tafel op de masterbus en blijft er niets meer van je sound over...
Ik zou ook zeker voor digitaal kiezen als je nieuw wilt kopen, maar je zou ook naar een 2e hands kwaliteitsmixer kunnen kijken. Dan denk ik bijvoorbeeld aan een Soundcraft Delta. Dat zijn nog de degelijke Soundcraft mixers die behoorlijk klinken (op hun eigen manier, dat weer wel), volledig modulair zijn, en vrijwel onverwoestbaar. Met de huidige markt moet je daar goedkoop aan kunnen komen.
Groeten HugoTopic: Lijm voor stofkap speakers (21-7-2013 13:35:00)Heel vreemd... Misschien eens je zendersetjes na laten kijken? Of antennes (en alle tussenliggende verbindingen) controleren?
Ik gebruik zeer regelmatig tot zo'n 20 setjes Sennheiser EW100 naast elkaar en heb daar nog nooit problemen mee gehad, ook op grote afstanden niet (openlucht theatervoorstellingen zit ik soms wel met afstanden van ±70 meter). Uiteraard wel in combinatie met richtantennes (vlaggen) en actieve antennedistributie.
Shure SLX heb ik ook ervaring mee, een van mijn vaste bands beschikt zelf over een paar van die setjes (met beta 87 koppen), werkt allemaal leuk en aardig, maar de companding is werkelijk om te huilen. Klankmatig zijn de Sennheiser vele malen beter (en ook qua duurzaamheid).
Groeten HugoTopic: TC Dtwo instelling (14-3-2013 01:49:00)Dat klopt, er was een systeem voor van L-Acoustics, maar dat is sinds de komst van de LA8 versterkers overbodig geworden. Wij gebruiken echter naast L-Acoustics ook nog andere systemen (Renkus Heinz voornamelijk).
Momenteel zitten de versterkers nog 1:1 op de processors, maar dan moet er voor bepaalde configuraties wel eens wat worden omgeprikt, dus ik ben nog aan het bedenken wat het handigste systeem is.
Groeten HugoTopic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (14-1-2013 14:08:00)Hey René!
Wij hebben zelf de XEON II staan en dat is toch echt wel een enorme verbetering ten opzichte van de eerste XEON (zoals we bij Atak hebben).
Ik denk dat de Swefog XEON II één van de allerbeste hazers is die je kunt kopen. Wil je nog fijnere deeltjes dan moet je naar een oil cracker kijken.
Ter illustratie, dit is gedaan met één XEON II op iets meer dan halve kracht tijdens een openluchtfestival (op een niet heel erg beschut podium...) KLIK.
Groeten HugoTopic: Alternatieve Controller Renkus Heinz RH-2A (5-1-2013 21:43:00)
Ik heb ook naar dv dosc gekeken, zeker omdat deze massaal gedumpt werden/ worden voor het nieuwe systeem.. maar het aantal kastjes wat je nodig hebt is gewoon teveel om hierin te investeren en ook rendement zien op korte termijn.Klopt, voor een gemiddelde spreiding heb je inderdaad 3 kastjes per kant nodig, voor smalle zaaltjes lukt het met 2 per kant ook. En 50kg per kast, ja dat klopt, maar dat weegt denk ik elke top wel ongeveer in het segment waar jij naar op zoek bent. Ik vind ze in ieder geval uitstekend te hanteren.
Qua versterkers: standaard draai je 6 kasten op één bi-amp rackje (of eventueel één LA8). Dus dat valt ook prima te doen.
Ik vind ze wel super flexibel inzetbaar, aangezien je ze zowel in horizontale als verticale oriëntatie kunt gebruiken en het toevoegen van extra kasten geen faseproblemen met zich meebrengt. Je zet gewoon net zoveel kasten neer als je nodig hebt op een klus om ofwel de benodigde spreiding, ofwel de benodigde geluidsdruk te behalen.
En vergeet niet: L-Acoustics is een erg sterk merk in Nederland. Het opent in ieder geval deuren voor nieuwe klussen en ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die niet met een L-Acoustics systeem wil werken.
Maar als de grote ARCS'en je te zwaar zijn, zou je natuurlijk ook eens kunnen kijken naar de nieuwe ARCS Wide en Focus. Deze hebben echter een 12" op het laag, maar ze klinken wel heel vet. Met de wide heb je al 30 graden horizontale spreiding, dus minder kastjes per kant nodig. Prijs is ook zeer redelijk vind ik.
Groeten HugoTopic: grote toppen keuze maken, welke en waarom? (21-10-2012 22:24:00)
Staaf schreef:
Die 38€ is excl de recone kit neem ik aan?Ik heb hier ook nog een 10" jbl die moet gereconed worden, maar waar ik niet direct een reconekit voor vind.
Ik zal hierover eens een mailtje sturen naar die mannen.
Als er helemaal geen reconekit meer verkrijgbaar is kan hij soms zelf iets samenstellen of bepaalde onderdelen zelf maken.
Groeten Hugo
Nee, voor zover ik weet hanteert Ernst een vast tarief van €38,- excl. per speaker voor de arbeid (incl. schoonmaken).
Kan zijn dat er voor heel ingewikkelde reparaties wel iets bijkomt, maar voor speakers die met een losse spoel en spider geleverd worden rekent hij in ieder geval niets extra.
Groeten Hugo
Topic: speakers recone, maar geen lijm mee geleverd!! HELUP (19-11-2013 16:10:00)Kan zijn dat er voor heel ingewikkelde reparaties wel iets bijkomt, maar voor speakers die met een losse spoel en spider geleverd worden rekent hij in ieder geval niets extra.
Groeten Hugo
Je kunt ook Ernst van Total Speaker Repair vragen. Kost je €38,- per speaker compleet geleverd.
Is één van de meest gespecialiseerde bedrijfjes op het gebied van reconen.
Groeten Hugo
Topic: Wie kan mijn JBL-2240 centreren?? (9-9-2013 21:58:00)Is één van de meest gespecialiseerde bedrijfjes op het gebied van reconen.
Groeten Hugo
Inderdaad, even Total Speaker Repair bellen (is overigens maar 1 persoon ). Die kan dat keurig voor jou oplossen!
Groeten Hugo
Topic: Compacte mengtafel (24-7-2013 12:41:00)Groeten Hugo
Omdat de Delta een volledig modulaire tafel is, is deze er in verschillende frame-sizes. De kleinste is 19" formaat, dan heb je standaard ruimte voor 12 input broodjes (mono of stereo) en een master sectie (neemt 2 broodjes in beslag). Vaak waren die 19" uitvoeringen echter opgebouwd als 8x mono, 2x stereo 2x subgroep en 1x master.
Dus dat is best een complete tafel op compact formaat!
De Delta 200 heeft 4 auxen (6 per kanaal, maar je kunt er maar 4 tegelijk gebruiken, 2 zijn namelijk schakelbaar middels een knopje). De Delta DLX (deluxe) heeft wel 6 volledig te benutten auxiliaries per kanaal.
De grotere frame sizes van de Delta zijn: 16 inputs/4 sub/ master, 24 inputs/4 sub/ master en 32 inputs/4 sub/ master.
Voor jouw doeleinden zou een 19" Delta denk ik prima zijn (desnoods de 16 input variant, die is ook goed hanteerbaar), momenteel 2e hands voor een paar honderd euro te koop.
Groeten Hugo
Topic: Compacte mengtafel (23-7-2013 22:41:00)Dus dat is best een complete tafel op compact formaat!
De Delta 200 heeft 4 auxen (6 per kanaal, maar je kunt er maar 4 tegelijk gebruiken, 2 zijn namelijk schakelbaar middels een knopje). De Delta DLX (deluxe) heeft wel 6 volledig te benutten auxiliaries per kanaal.
De grotere frame sizes van de Delta zijn: 16 inputs/4 sub/ master, 24 inputs/4 sub/ master en 32 inputs/4 sub/ master.
Voor jouw doeleinden zou een 19" Delta denk ik prima zijn (desnoods de 16 input variant, die is ook goed hanteerbaar), momenteel 2e hands voor een paar honderd euro te koop.
Groeten Hugo
Frank76 schreef:
De Spirit tafels zijn opgebouwd op 1 print, allemaal niet super degelijk.Als er risico is op een bierdouche, zou ik liever een modulair opbouwde tafel kiezen, liefst met losse faders welke "op zijn kant" liggen.
Waar het probleem van die Spirit tafeltjes (en vele andere tafeltjes uit dezelfde prijsklasse) zit, is de summing. Die is gewoon waanzinnig slecht. Eén microfoontje voor spraak: dikke prima, hele band erop: dan verzuipt de tafel op de masterbus en blijft er niets meer van je sound over...
Ik zou ook zeker voor digitaal kiezen als je nieuw wilt kopen, maar je zou ook naar een 2e hands kwaliteitsmixer kunnen kijken. Dan denk ik bijvoorbeeld aan een Soundcraft Delta. Dat zijn nog de degelijke Soundcraft mixers die behoorlijk klinken (op hun eigen manier, dat weer wel), volledig modulair zijn, en vrijwel onverwoestbaar. Met de huidige markt moet je daar goedkoop aan kunnen komen.
Groeten Hugo
Voor reconen gebruik ik altijd 2 componenten epoxylijm van Bison. www.bison.nl/nl-nl/producten/647-2-componentenlijmen/product/2283-kombi-snel/
Dat gaat niet zomaar weer los.
Groeten Hugo
Topic: Pioneer lanceert Club Sound Systeem (16-7-2013 21:50:00)Dat gaat niet zomaar weer los.
Groeten Hugo
Inderdaad de TAD beryllium hoogdrivers.
Hebben inderdaad ook in de EAW KF850 gezeten.
Wij hebben een grote set monitors staan met diezelfde TAD beryllium hoogdrivers (TAD-4002) en ook TAD 15" speakers (die in het laag doorlopen tot 28Hz, best wel impressive). Tot nu toe echt wel de beste floormonitors die ik gehoord heb.
Groeten Hugo
Topic: Pioneer lanceert Club Sound Systeem (13-7-2013 23:11:00)Hebben inderdaad ook in de EAW KF850 gezeten.
Wij hebben een grote set monitors staan met diezelfde TAD beryllium hoogdrivers (TAD-4002) en ook TAD 15" speakers (die in het laag doorlopen tot 28Hz, best wel impressive). Tot nu toe echt wel de beste floormonitors die ik gehoord heb.
Groeten Hugo
Als ze er nou ook hun legendarische TAD componenten in zouden zetten kon het nog best leuk worden...
(Voor degenen die Pioneer afkraken, de verschillende luidspreker-componenten die ze onder de naam TAD brachten waren toch echt wel héél erg goed.)
Natuurlijk is het gewoon slim inspelen op de nostalgische gevoelens die sommigen hebben in deze digitale wereld.
Topic: Alp liften (7-4-2013 19:44:00)(Voor degenen die Pioneer afkraken, de verschillende luidspreker-componenten die ze onder de naam TAD brachten waren toch echt wel héél erg goed.)
Natuurlijk is het gewoon slim inspelen op de nostalgische gevoelens die sommigen hebben in deze digitale wereld.
Die jongens van ALP zijn de minste niet hoor, ik zou ze gewoon even een mailtje sturen, denk dat je de gevraagde informatie zo retour krijgt.
Groeten Hugo
Topic: Advies Shure draadloze microfoon (14-3-2013 02:14:00)Groeten Hugo
Frank76 schreef:
Los van de klank, als we hier problemen hebben met de ontvangst, is dat met Sennheisser (EW 300) en niet met Shure SLX.Ik gebruik zeer regelmatig tot zo'n 20 setjes Sennheiser EW100 naast elkaar en heb daar nog nooit problemen mee gehad, ook op grote afstanden niet (openlucht theatervoorstellingen zit ik soms wel met afstanden van ±70 meter). Uiteraard wel in combinatie met richtantennes (vlaggen) en actieve antennedistributie.
Shure SLX heb ik ook ervaring mee, een van mijn vaste bands beschikt zelf over een paar van die setjes (met beta 87 koppen), werkt allemaal leuk en aardig, maar de companding is werkelijk om te huilen. Klankmatig zijn de Sennheiser vele malen beter (en ook qua duurzaamheid).
Groeten Hugo
Bij effecten komt het altijd neer op persoonlijke smaak en wat er bij de muziek past. Daar is geen standaard voor.
D-two is wel een super fijn apparaatje. Voor wat voor muziekstijl ga je het ding gebruiken?
Voor standaard pop/rock dingetjes gebruik ik gewoon de standaard D-two delay preset, dan de feedback wat lager instellen (20~25 %) en tempo live mee tappen met het nummer.
Om popvocalen wat vetter te maken gebruik ik ook bovenstaande instellingen, maar dan met een hele korte delaytijd (hoogstens 200ms) en dan dat samen met nog wat extra reverb onder je leadvocal bijschuiven.
Groeten Hugo
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (14-1-2013 15:23:00)D-two is wel een super fijn apparaatje. Voor wat voor muziekstijl ga je het ding gebruiken?
Voor standaard pop/rock dingetjes gebruik ik gewoon de standaard D-two delay preset, dan de feedback wat lager instellen (20~25 %) en tempo live mee tappen met het nummer.
Om popvocalen wat vetter te maken gebruik ik ook bovenstaande instellingen, maar dan met een hele korte delaytijd (hoogstens 200ms) en dan dat samen met nog wat extra reverb onder je leadvocal bijschuiven.
Groeten Hugo
René Eppink schreef:
Ik ben voor dat soort dingen ook al systemen tegen gekomen met verschillende multipluggen met interne draadbruggen, werkt ook wel heel makkelijk moet ik zeggen.Momenteel zitten de versterkers nog 1:1 op de processors, maar dan moet er voor bepaalde configuraties wel eens wat worden omgeprikt, dus ik ben nog aan het bedenken wat het handigste systeem is.
Groeten Hugo
Die signaal outputs vanaf je 226, dat zijn gewoon parallel splits neem ik aan (4 ervan tenminste)?
Ik overweeg hetzelfde te doen, maar dan met de losse ingangen voor de verschillende versterkers ernaast. Zodat er achterop eenvoudig gepatched kan worden (i.v.m. diverse vaste presets voor L-Acoustics systemen).
Groeten Hugo
Topic: welke hazer? waarom? (7-1-2013 01:45:00)Ik overweeg hetzelfde te doen, maar dan met de losse ingangen voor de verschillende versterkers ernaast. Zodat er achterop eenvoudig gepatched kan worden (i.v.m. diverse vaste presets voor L-Acoustics systemen).
Groeten Hugo
René Eppink schreef:
Maar ik weet niet hoe dat bij de nieuwe XEON's zit, heb me in ieder geval laten vertellen dat die een stuk stiller zouden moeten zijn.Wij hebben zelf de XEON II staan en dat is toch echt wel een enorme verbetering ten opzichte van de eerste XEON (zoals we bij Atak hebben).
Ik denk dat de Swefog XEON II één van de allerbeste hazers is die je kunt kopen. Wil je nog fijnere deeltjes dan moet je naar een oil cracker kijken.
Ter illustratie, dit is gedaan met één XEON II op iets meer dan halve kracht tijdens een openluchtfestival (op een niet heel erg beschut podium...) KLIK.
Groeten Hugo
Beste Timothy,
wij hebben altijd veel met Renkus Heinz gedaan en we hebben nog steeds een behoorlijke voorraad Renkus in de verhuur (SR5 en diverse TRX modellen).
Bij die oude analoge Renkus Heinz controllers moet je je niet teveel voorstellen. Ik heb ze zelf ook voor diverse systemen gebruikt, maar ik ben er nooit tevreden over geweest. Wij gebruiken alleen nog digitale processors van XTA waarin we zelf settings voor de diverse modellen luidsprekers hebben gemaakt. En dat klinkt toch echt wel waanzinnig veel beter dan die oorspronkelijke doosjes van Renkus Heinz...
Daarnaast is de beveiliging een probleem. De oorspronkelijke controllers hebben inderdaad sense-lijnen, dat is een leuk systeem en die beveiliging werkt in principe goed. Totdat je de ingang van de controller overstuurt (en dat gaat vrij gemakkelijk), dan gaat die controller hele lelijke dingen doen (gigantische clipping op de uitgang) waardoor je je speakers in no-time kapot speelt (ja ik heb heel veel RH gereconed vanwege die verdomde analoge controllers).
Als je een digitale processor gebruikt (bijvoorbeeld een XTA of de eerder genoemde Soundweb) dan hoef je alleen maar de limiters goed in te stellen. Hoe dat in zijn werk gaat kun je op pagina 4 van deze manual lezen: renkus-heinz.com/support/product-support/manuals_pdf/LS_UsersManual.pdf
Die beveiliging, mits goed ingesteld, werkt net zo goed als de sense-lijnen, met als voordeel dat je een XTA vrijwel niet aan de ingang kunt oversturen (dan moet je héél gek gaan doen, terwijl het met die RH controllers een peuleschil is).
Verder zijn die FRS-151 kastjes gewoon passief (het is een oudere, goedkopere, reeks van Renkus Heinz met ingebouwd passief cross-over filter) het enige wat je er aan zou kunnen veranderen is her en der een EQ-puntje naar smaak en een High Pass Filter op 50Hz ongeveer.
Groeten Hugo
Topic: AD Systems AD-1 met vastgelopen driver (24-10-2012 10:20:00)wij hebben altijd veel met Renkus Heinz gedaan en we hebben nog steeds een behoorlijke voorraad Renkus in de verhuur (SR5 en diverse TRX modellen).
Bij die oude analoge Renkus Heinz controllers moet je je niet teveel voorstellen. Ik heb ze zelf ook voor diverse systemen gebruikt, maar ik ben er nooit tevreden over geweest. Wij gebruiken alleen nog digitale processors van XTA waarin we zelf settings voor de diverse modellen luidsprekers hebben gemaakt. En dat klinkt toch echt wel waanzinnig veel beter dan die oorspronkelijke doosjes van Renkus Heinz...
Daarnaast is de beveiliging een probleem. De oorspronkelijke controllers hebben inderdaad sense-lijnen, dat is een leuk systeem en die beveiliging werkt in principe goed. Totdat je de ingang van de controller overstuurt (en dat gaat vrij gemakkelijk), dan gaat die controller hele lelijke dingen doen (gigantische clipping op de uitgang) waardoor je je speakers in no-time kapot speelt (ja ik heb heel veel RH gereconed vanwege die verdomde analoge controllers).
Als je een digitale processor gebruikt (bijvoorbeeld een XTA of de eerder genoemde Soundweb) dan hoef je alleen maar de limiters goed in te stellen. Hoe dat in zijn werk gaat kun je op pagina 4 van deze manual lezen: renkus-heinz.com/support/product-support/manuals_pdf/LS_UsersManual.pdf
Die beveiliging, mits goed ingesteld, werkt net zo goed als de sense-lijnen, met als voordeel dat je een XTA vrijwel niet aan de ingang kunt oversturen (dan moet je héél gek gaan doen, terwijl het met die RH controllers een peuleschil is).
Verder zijn die FRS-151 kastjes gewoon passief (het is een oudere, goedkopere, reeks van Renkus Heinz met ingebouwd passief cross-over filter) het enige wat je er aan zou kunnen veranderen is her en der een EQ-puntje naar smaak en een High Pass Filter op 50Hz ongeveer.
Groeten Hugo
Bel even met Total Speaker Repair in Bedum. Die kan een eventuele losse magneet ook opnieuw uitlijnen en vastzetten.
Groeten Hugo
Topic: grote toppen keuze maken, welke en waarom? (22-10-2012 15:33:00)Groeten Hugo
Watt-Xtra schreef:
Maar vooral, ik hoor van heel veel gebruikers, 3 kastjes per kant is eigenlijk wel noodzakelijk.. en als je dan alles gaat doorrekenen, gewicht, versterker kanaaltjes, aanschaf, mogelijkheden.. dan is het nog een aardig duur systeem en niet super flexibel inzetbaar. Je zult dan zeker een topsysteem hebben, maar is gewoon niet haalbaar in meer opzichten.Ik heb ook naar dv dosc gekeken, zeker omdat deze massaal gedumpt werden/ worden voor het nieuwe systeem.. maar het aantal kastjes wat je nodig hebt is gewoon teveel om hierin te investeren en ook rendement zien op korte termijn.
Qua versterkers: standaard draai je 6 kasten op één bi-amp rackje (of eventueel één LA8). Dus dat valt ook prima te doen.
Ik vind ze wel super flexibel inzetbaar, aangezien je ze zowel in horizontale als verticale oriëntatie kunt gebruiken en het toevoegen van extra kasten geen faseproblemen met zich meebrengt. Je zet gewoon net zoveel kasten neer als je nodig hebt op een klus om ofwel de benodigde spreiding, ofwel de benodigde geluidsdruk te behalen.
En vergeet niet: L-Acoustics is een erg sterk merk in Nederland. Het opent in ieder geval deuren voor nieuwe klussen en ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die niet met een L-Acoustics systeem wil werken.
Maar als de grote ARCS'en je te zwaar zijn, zou je natuurlijk ook eens kunnen kijken naar de nieuwe ARCS Wide en Focus. Deze hebben echter een 12" op het laag, maar ze klinken wel heel vet. Met de wide heb je al 30 graden horizontale spreiding, dus minder kastjes per kant nodig. Prijs is ook zeer redelijk vind ik.
Groeten Hugo
Heb je zeker gelijk in, geloof best dat er wel wat van die Qube kasten te maken valt mits ze goed aangestuurd worden.
Voor jouw toepassing blijf ik toch steeds denken aan een mooi setje L'Acoustics ARCS'en. Volgens mij is dat gewoon precies waar jij naar op zoek bent. Super schaalbaar, eenvoudig bij te huren, uitstekende klank, extreem ridervriendelijk en noem maar op. Maar volgens mij is dit systeem eerder in dit topic ook al eens voorgesteld...
Groeten Hugo
Topic: grote toppen keuze maken, welke en waarom? (21-10-2012 14:37:00)Voor jouw toepassing blijf ik toch steeds denken aan een mooi setje L'Acoustics ARCS'en. Volgens mij is dat gewoon precies waar jij naar op zoek bent. Super schaalbaar, eenvoudig bij te huren, uitstekende klank, extreem ridervriendelijk en noem maar op. Maar volgens mij is dit systeem eerder in dit topic ook al eens voorgesteld...
Groeten Hugo
Alleen jammer dat de Qube Audio versie het (met de DSP settings van de importeur) het niet haalt bij het origineel van Renkus Heinz.
Ik heb ze A/B vergeleken met onze set en was er niet over te spreken (dat was nog met een oude analoge RH controller op onze kasten, die ik later heb vervangen voor waanzinnig veel beter klinkende DSP settings, kun je nagaan...).
Groeten Hugo
Ik heb ze A/B vergeleken met onze set en was er niet over te spreken (dat was nog met een oude analoge RH controller op onze kasten, die ik later heb vervangen voor waanzinnig veel beter klinkende DSP settings, kun je nagaan...).
Groeten Hugo