Forum > Geluid

Genoeg KVA voor op de carnaval wagen ?

(30 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
GateWayStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-4-2003
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 221
16-1-2008 23:38
een 2KVA stroomgrope is in mijn ogen nog altijd iets om een lampje op te hangen, of een klein boormachine, of het kofiemachien of radio op een bouwwerf maar totaal niet voor een geluidsinstallatie.
Okido4777Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-4-2006
Laatste: 29-8-2014
Berichten: 167
17-1-2008 16:58
hmm.. , nou sorry maar ik heb nu eenmaal niet veel verstand van deze zaken,
dus je zegt dat ik het vermogen in kVA maal 0.85 moet doen?
Dan heb ik dus een 1700 watt aggregaat,
die dus (1700/230) 7.3A kan leveren?

we zouden graag een andere huren, maar daar hebben we gewoon het geld niet meer voor..
en ze zijn vrij prijzig om te huren..

Dus het zal toch deze moeten worden... shut up :X
Maar zou dat kunnen?
En hoeveel ampere mag ik dan maximaal uit deze trekken?
zodat ik daar rekening mee kan houden..
KiebusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-10-2007
Laatste: 3-4-2014
Berichten: 154
17-1-2008 17:14
1 x bewerkt. Laatst door Kiebus op 17-1-2008 18:35

okido4777 schreef:

hmm.. , nou sorry maar ik heb nu eenmaal niet veel verstand van deze zaken,
dus je zegt dat ik het vermogen in kVA maal 0.85 moet doen?
Dan heb ik dus een 1700 watt aggregaat,
die dus (1700/230) 7.3A kan leveren?

we zouden graag een andere huren, maar daar hebben we gewoon het geld niet meer voor..
en ze zijn vrij prijzig om te huren..

Maar zou dat kunnen?
En hoeveel ampere mag ik dan maximaal uit deze trekken?
zodat ik daar rekening mee kan houden..

Dus het zal toch deze moeten worden... shut up :X
Meten = weten.

Als je puur en alleen maar 1 versterker aan deze aggregaat hangt, denk ik dat het misschien wel moet kunnen lukken. (zelf draai ik op een 2.7 kva een P-1200, 2x dvd, mengpaneel, verschillende lichtslangen, een tostie ijzer (jaaa jaa :P ) en nog wat kleine shit..., geen probleem)
Alles uit, behalve het licht!
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
17-1-2008 18:24

okido4777 schreef:

we zouden graag een andere huren, maar daar hebben we gewoon het geld niet meer voor..
en ze zijn vrij prijzig om te huren..wat noem je vrij prijzig 6.5 kva benzine of 5.5 kva diesel voor 40 €

Dus het zal toch deze moeten worden... shut up :X
Maar zou dat kunnen?
En hoeveel ampere mag ik dan maximaal uit deze trekken?
zodat ik daar rekening mee kan houden..
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
17-1-2008 19:15
Ik zou het toch niet doen eerlijk gezegd.
Ik heb vorig jaar een aggregaat van 2kw gebruikt om een setje met 2 subjes en 2 topjes van stroom te voorzien.
Subs op een v4001 op 8 ohm en toppen waren lem d400's. Dit was eigenlijk teveel van het goede, als de subs een beetje stevig aan het werk moesten zakte de stroom dusdanig in dat de cdspeler uitviel, ook gebeurde er onverklaarbare dingen als tikken in de speakers etc. Ik heb gehele optocht zo ongeveer mn adem ingehouden of de set het zou overleven. Gelukkig wel goed gegaan, maar ik doe het niet nog een keer op zo'n krap aggregaatje, je sub amp heeft echt stevig stroom nodig.

Bovendien is zo'n kleine aggregaat niet gestabiliseerd dus bij elke stevige basdreun gaf dat ding gas bij. Maar dat was uiteraard iedere keer net te laat. Nee dat was eens en nooit weer.
Okido4777Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-4-2006
Laatste: 29-8-2014
Berichten: 167
18-1-2008 07:15
ow, nou in dit geval lijkt me dit dus niet echt een optie.. sad :(
Dan zullen we maar eens kijken naar een zwaardere agregaat.
Misschien bij vrienden of bedrijven kijken.. , want die 40 euro is ons toch wat veel.
Omdat we een redelijk kleine carnavalsgroep zijn, en eigenlijk Haast elke dag op pad gaan.. , Dus dan word het prijskaartje natuurlijk groter..

Mocht dat niet lukken dan word het toch deze, maar dan zal ik de stroom in de gaten houden, zodat ik nog ruim voldoende marge heb..

Allemaal heel erg bedankt voor jullie Hulp! , (weer wat bijgeleerd!) wink ;)
KiebusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-10-2007
Laatste: 3-4-2014
Berichten: 154
18-1-2008 13:52

partyfish schreef:

Ik zou het toch niet doen eerlijk gezegd.
Ik heb vorig jaar een aggregaat van 2kw gebruikt om een setje met 2 subjes en 2 topjes van stroom te voorzien.
Subs op een v4001 op 8 ohm en toppen waren lem d400's. Dit was eigenlijk teveel van het goede, als de subs een beetje stevig aan het werk moesten zakte de stroom dusdanig in dat de cdspeler uitviel, ook gebeurde er onverklaarbare dingen als tikken in de speakers etc. Ik heb gehele optocht zo ongeveer mn adem ingehouden of de set het zou overleven. Gelukkig wel goed gegaan, maar ik doe het niet nog een keer op zo'n krap aggregaatje, je sub amp heeft echt stevig stroom nodig.

Bovendien is zo'n kleine aggregaat niet gestabiliseerd dus bij elke stevige basdreun gaf dat ding gas bij. Maar dat was uiteraard iedere keer net te laat. Nee dat was eens en nooit weer.
Ga jij een V4001 + 2x een actieve speaker (dus eigenlijk 3 versterkers bij elkaar) vergelijken met een enkele p2000? Alleen die v4001 trekt al meer stroom dan die p2000.... Lekkere vergelijking...

@Topic starter,
Ga je die p2000 op 8ohm of op 4ohm belasten? Als je _ALLEEN_ maar die p2000 op de aggregaat aansluit, en hem belast op 8 ohm, denk ik dat het wel kan..
Alles uit, behalve het licht!
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
18-1-2008 13:57
Ik belast mijn v4001 toch op 8 ohm? Hij wil zijn p2000 op 4ohm belasten aan 1 kant... Qua vermogen ontlopen beide amps elkaar niet zo hoor. Bovendien wil hij er nog een 2e amp aan toevoegen. De situatie vind ik dus best vergelijkbaar.
Ik zou het gewoon niet doen.
KiebusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-10-2007
Laatste: 3-4-2014
Berichten: 154
18-1-2008 14:17

partyfish schreef:

Ik belast mijn v4001 toch op 8 ohm? Hij wil zijn p2000 op 4ohm belasten aan 1 kant... Qua vermogen ontlopen beide amps elkaar niet zo hoor. Bovendien wil hij er nog een 2e amp aan toevoegen. De situatie vind ik dus best vergelijkbaar.
Ik zou het gewoon niet doen.
Ja ergens heb je wel gelijk... Nouw ja, die andere versterker zal wel niet heel veel trekken gok ik zo... Maar goed, het is inderdaad een ander verhaal als het er 2 zijn en ook nog eens eentje die aan een kant op 4 ohm belast wordt... Dat zou ik inderdaad ook niet aandurven denk ik...
Alles uit, behalve het licht!
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
18-1-2008 14:51

okido4777 schreef:

ow, nou in dit geval lijkt me dit dus niet echt een optie.. sad :(
Dan zullen we maar eens kijken naar een zwaardere agregaat.
Misschien bij vrienden of bedrijven kijken.. , want die 40 euro is ons toch wat veel.
Omdat we een redelijk kleine carnavalsgroep zijn, en eigenlijk Haast elke dag op pad gaan.. , Dus dan word het prijskaartje natuurlijk groter..
Je kan natuurlijk altijd proberen om met een te krappe aggregaat te draaien. Als je gelukt hebt gaat het goed en is alles nog heel op het einde van de optocht. Máár als het misgaat zit jij met de gebakken peren. Want ik denk niet dat de rest van de groep jou een nieuwe versterker en luidsprekers gaat betalen.
Als een aggregaat huren slechts €40 kost, is dat bedrag natuurlijk een schijntje ten opzichte van het kopen van een nieuwe versterker en luidsprekers.
De keuze is aan jou. De groep geeft €40 meer uit, of de groep doet het niet, en jij neemt het risico dat jouw spulletjes op het einde van carnaval bij het grof vuil kunnen.
Lost in Music

Terug naar forum Reageer (zonder quote)