Forum > Geluid

CDJ 2000 playknop reageerde niet

(19 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
25-3-2013 16:01
back up is altijd handig, en veilig.
Nooit op alleen een computer vertrouwen.....

Ik heb mijn radius 3000's met Virtual dJ op een pc draaien, met daarop een externe usb geluidskaart.
als in die keten iets uitvalt;
heb ik een SD kaart in elke radius 3000 zitten;
een USB stick én een externe harde schijf achter de hand (kunnen ook inde radius);
en dan nog twee koffers CD's bij me.
Er lopen dus vier geluidsaansluitingen naar de mixer vanuit deze set.
Zo ben je altijd veilig.

Last staat er ook nog een D2 in de backup.....maar die word zelden aangesproken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
25-3-2013 16:52

hans schreef:

Jake schreef:

Ik ben er 100% zeker van dat ik de sync niet heb aangezet, in de layout die ik gebruik heb je zelfs niet de mogelijkheid om de sync te gebruiken.
niet mogelijk? ook niet met een key combinatie? ik weet niet in hoeverre jij je keyboard commando's hebt verwijderd (ik alles, en zelf een paar custom aangemaakt) maar standaard kun je vrij veel opties aan en uit zetten met toetscombinaties op je keyboard (ook al is dat niet zichtbaar in jou layout)
Ah op die fiets, hoe zet je die commando's uit?

hans schreef:

YourLiVe schreef:

Je hebt geen extra CDJ's nodig als backup, de kans dat beide CDJ's en traktor er allemaal tegelijk mee ophouden is natuurlijk wel heel erg klein.
tenzij je de CDJ's ook als geluidskaart gebruikt, dan is de uitval van een CDJ wel vervelend ;-) daarom heb ik een losse geluidskaart voor traktor, en als backup cd's voor in de CDJ's
Ik gebruik geen losse geluidskaart maar de cdj als geluidskaart.
Ik kijk dus best even om terug 2 losse cdj's mee te nemen of een dubbele cd speler als backup.
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 138
25-3-2013 17:50

Jake schreef:

Ik gebruik geen losse geluidskaart maar de cdj als geluidskaart.
Ik kijk dus best even om terug 2 losse cdj's mee te nemen of een dubbele cd speler als backup.
ik zou eerder beginnen een koffertje cd's of een usb stick als backup meenemen... daarmee ondervang je alle problemen tussen cdj2000 en pc.
Tegen de tijd dat je cdj2000 daar niets meer mee doet is de speler zelf defect. Kan ook gebeuren natuurlijk, als je dat wilt ondervangen zou je 1 backup speler achter de hand kunnen houden (maar dat is een wat prijzigere optie).
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
25-3-2013 19:01

hans schreef:

YourLiVe schreef:

Je hebt geen extra CDJ's nodig als backup, de kans dat beide CDJ's en traktor er allemaal tegelijk mee ophouden is natuurlijk wel heel erg klein.
tenzij je de CDJ's ook als geluidskaart gebruikt, dan is de uitval van een CDJ wel vervelend ;-) daarom heb ik een losse geluidskaart voor traktor, en als backup cd's voor in de CDJ's
Vervelend wel, maar niet onoverkomelijk. Je kunt immers ook gewoon een minijack in de hoofdtelefoon uitgang van je laptop doen en die rechtstreeks op de mixer aansluiten. Zo'n verloopje heb je als drive-in-show toch regelmatig nodig om beamers, laptops en tegenwoordig ook steeds vaker telefoons aan te sluiten als er weer eens iemand een geweldig stukje gaat doen.

Dat is natuurlijk niet ideaal maar dat hoeft ook niet, het gaat erom dat je de avond kunt redden. Ik heb zelf een laptop met een HC 4500, en als backup heb ik een HD 2500 met een USB stickje erin. Als ik alleen als dj wordt ingehuurd heb ik ook altijd 2 (identieke) USB stickjes bij, evenals een mapje met mp3 cd's.

Jij kunt dus ook het beste gewoon een USB stickje in je CDJ stoppen. Als er dan wat mis gaat met traktor druk je op het source knopje en schakel je over van PC naar USB. In tussentijd start je Traktor (of de PC) even opnieuw op en als die er weer klaar voor is schakel je weer over naar PC.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
27-3-2013 13:02
Ik heb ditzelfde aan de hand gehad met cdj 400's en met mijn vorige laptop ook met de 2000's

Oplossing zat in een hub met externe voeding (kennelijk gaf het aansluiten van meerdere cdj's op dezelfde interne hub van de laptop een spanningsdipje dat deze errors veroorzaakte). Zeker als je werk met een externe hd is het kijken naar hoe je voeding voorzien wordt van al je usb apparaten de moeite waard.
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
27-3-2013 13:08
2000's sluit je toch met RJ45 aan op het netwerk ?
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
27-3-2013 13:16

bomdes schreef:

2000's sluit je toch met RJ45 aan op het netwerk ?
Je kan ze ook met usb aan de pc hangen. Dan is het een hele dure midicontroller.
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
27-3-2013 13:21
Nee hoor

de cdj heeft alleen een netwerkverbinding met een andere cdj. Data gaat t.b.v. HID/midi, en als je de cdj als geluidskaart gebruikt via usb.

Of de nexus al een "volwaardige" netwerk aansluiting heeft durf ik niet te zeggen.
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1370
29-3-2013 01:42

stieno schreef:

Nee hoor

de cdj heeft alleen een netwerkverbinding met een andere cdj. Data gaat t.b.v. HID/midi, en als je de cdj als geluidskaart gebruikt via usb.

Of de nexus al een "volwaardige" netwerk aansluiting heeft durf ik niet te zeggen.
Tuurlijk, via Rekordbox that is..
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
30-3-2013 00:05
Ja ok,

Maar via het netwerk traktor of vdj bedienen met je Nexus ? Je usb poort ongebruikt laten?

Lijkt mij niet mogelijk? (technisch zou dit moeten kunnen, dwz als een printer het kan... of een netwerkschijf)
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)