Forum > Geluid

CDJ 2000 playknop reageerde niet

(19 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
25-3-2013 01:19
Tijdens een feest gisteren reageerde de playknop opeens niet meer, ik kon blijven drukken op de knop de track wilde maar niet starten? ik heb het opgelost door alles af te leggen en terug opnieuw op te starten, maar dan was er een paar minuten geen muziek.
Iemand een idee hoe dit probleem kan ontstaan en hoe dit best op te lossen
Wat ik ook even had was dat ik een track laade en ik die afspeelde (gelukkig op voorbeluistering) hij versneld afspeelde, andere track geladen maar terug hetzelfde, de track speelde veel te snel, opnieuw een trak geladen en terug hetzelfde, heel vreemd
Ik heb dat nog voorgehad maar als ik dan een nieuwe track inlaad dan speelt hij op normale snelheid, gisteren was dit niet het geval.
DJ-XLStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2005
Laatste: 23-4-2014
Berichten: 148
25-3-2013 09:49
USB-Stick? SD? MIDI? Link? of juist niet?
DJ-XL Drive-in Show | All Round DJ
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
25-3-2013 09:50
Midi, ik werk met traktor.
Heel de avond ging het vlot en opeens reageerde de rechter cdj nier meer, waarschijnlijk zal het probleem bij traktor hebben gelegen.
Ik kon het niet testen omdat ik geen cd of usb mee had, dan kon ik ook verder draaien terwijl ik traktor even heropstarte.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
25-3-2013 10:45
Het is ook wel linke soep om geen enkele backup te hebben. Al zet je er maar een huiskamer cd-speler naast, dan heb je in ieder geval muziek terwijl je (hopelijk) het probleem oplost.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 138
25-3-2013 11:04
om dezelfde reden heb ik altijd nog een setje cdj's bij me als ik met mijn numark d2 draai (heeft me nog nooit in de steek gelaten overigens, maar het gaat om het gevoel)
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
25-3-2013 13:44

Jake schreef:

Tijdens een feest gisteren reageerde de playknop opeens niet meer, ik kon blijven drukken op de knop de track wilde maar niet starten? ik heb het opgelost door alles af te leggen en terug opnieuw op te starten, maar dan was er een paar minuten geen muziek.
daarom altijd CD's mee, in de toekomst hopelijk USB

Jake schreef:

Wat ik ook even had was dat ik een track laade en ik die afspeelde (gelukkig op voorbeluistering) hij versneld afspeelde, andere track geladen maar terug hetzelfde, de track speelde veel te snel, opnieuw een trak geladen en terug hetzelfde, heel vreemd
misschien per ongeluk sync functie aangezet?

Jake schreef:

.... waarschijnlijk zal het probleem bij traktor hebben gelegen.
Daarom topic titel playknop CDJ 2000 werkt niet??? erg duidelijk ;-)
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
25-3-2013 15:00
Ik ben er 100% zeker van dat ik de sync niet heb aangezet, in de layout die ik gebruik heb je zelfs niet de mogelijkheid om de sync te gebruiken.

Normaal heb ik altijd twee koffers met cd bij en 2 usb sticks van 64 gig met meer dan 6000 tracks op, dit keer helaas niet arhhh

Ik heb altijd 2x cdj 350 meegenomen als backup maar nooit nodig gehad en omdat ik vraag kreeg of ik ze niet verkoop heb ik na veel twijfelen de spelers verkocht, achteraf gezien heel dom van mij, ik zal eens zoeken naar 2 leuke cd spelers en die terug mee te nemen als back up

Hans, ik zei waarschijnlijk want daar ben ik niet zeker van, daarom poste ik het even om te zien of dit nog is voorgekomen bij iemand.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
25-3-2013 15:35
Je hebt geen extra CDJ's nodig als backup, de kans dat beide CDJ's en traktor er allemaal tegelijk mee ophouden is natuurlijk wel heel erg klein. Je moet alleen wel een USB stickje als backup in je CDJ hebben zitten voor het geval Traktor uitvalt (zoals je nu gemerkt hebt). Het blijft een computer he.

Overigens kun je natuurlijk ook gewoon met Traktor verder draaien als de CDJ's niet meer reageren, als je een muis bij hebt ten minste. Werkt wel minder fijn dan een MIDI controller natuurlijk maar je kunt in elk geval wel doordraaien.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
25-3-2013 15:50

Jake schreef:

Ik ben er 100% zeker van dat ik de sync niet heb aangezet, in de layout die ik gebruik heb je zelfs niet de mogelijkheid om de sync te gebruiken.
niet mogelijk? ook niet met een key combinatie? ik weet niet in hoeverre jij je keyboard commando's hebt verwijderd (ik alles, en zelf een paar custom aangemaakt) maar standaard kun je vrij veel opties aan en uit zetten met toetscombinaties op je keyboard (ook al is dat niet zichtbaar in jou layout)
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
25-3-2013 15:52

YourLiVe schreef:

Je hebt geen extra CDJ's nodig als backup, de kans dat beide CDJ's en traktor er allemaal tegelijk mee ophouden is natuurlijk wel heel erg klein.
tenzij je de CDJ's ook als geluidskaart gebruikt, dan is de uitval van een CDJ wel vervelend ;-) daarom heb ik een losse geluidskaart voor traktor, en als backup cd's voor in de CDJ's

Terug naar forum Reageer (zonder quote)