Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Stieno
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Stieno (Pagina: 1 van 10)
Topic: Showtec space tracer 4000 (12-3-2020 22:34:00)
Ok, eventuele typenummers of specificaties voor de betreffende onderdelen?
Tnx
Topic: Showtec space tracer 4000 (11-3-2020 17:09:00)Tnx
Ik ga er even naar kijken. Fitting stelt niets voor. Is de starter ook vermogen - specifiek? (Neem aan dat de te creëren vlamboog steeds anders is).
Wat zou alles zijn wat ik nodig heb voor een 2500 watt setup? En is de 3000 watt of 3500 watt hmi geen bestaande lamp? Ik kom ze merkloos wel tegen.
Topic: Showtec space tracer 4000 (9-3-2020 20:12:00)Wat zou alles zijn wat ik nodig heb voor een 2500 watt setup? En is de 3000 watt of 3500 watt hmi geen bestaande lamp? Ik kom ze merkloos wel tegen.
Hey iedereen,
Ik wil een space tracer zo aanpassen dat ik de lamp op 16a 230 kan laten functioneren. De huidige aansluiting. Vereist 32a single phase 230 , en dat is vaak onpraktisch. (Wegens de 4000 watt xenon die er in zit.) Alleen op lokaties waar krachtstroom 32a is kan ik middels een verloop deze lamp inzetten.
De electronica voor beweging is losgekoppeld van de lamp en heeft nauwelijks vermogen nodig. Een aansluiting 3 phase 16a of zelfs 1 fase 230 zou dus zo zo te realiseren zijn mits ik een xenon lamp zou kunnen monteren van 3000 i.p.v. 4000 watt. Wat betreft brandpunt en fitting is dit geen probleem.
De vraag: ik weet te weinig van xenon. Het circuit is behoorlijk eenvoudig. Een starter en een ballast. Niet anders als andere gasontladingslampen zoals hid en MSD.
Kan ik daar straffeloos een lamp met een lager wattage op aansluiten? Zo nee , wat dient er dan aangepast te worden en hoe reken ik uit wat ik nodig heb. Ook ben ik benieuwd waarom er een voltage van 90 tot 400 volt wordt aangegeven op gasontladingslampen. Ik heb altijd begrepen dat deze op een hogere spanning werken.
Dank!
P.s. ik begrijp dat dit ten koste gaat van de prestaties cq output van de lamp, maar dat is voor mij ondergeschikt aan de inzetbaarheid.
Topic: Movinghead onderdeel (29-10-2017 00:28:00)Ik wil een space tracer zo aanpassen dat ik de lamp op 16a 230 kan laten functioneren. De huidige aansluiting. Vereist 32a single phase 230 , en dat is vaak onpraktisch. (Wegens de 4000 watt xenon die er in zit.) Alleen op lokaties waar krachtstroom 32a is kan ik middels een verloop deze lamp inzetten.
De electronica voor beweging is losgekoppeld van de lamp en heeft nauwelijks vermogen nodig. Een aansluiting 3 phase 16a of zelfs 1 fase 230 zou dus zo zo te realiseren zijn mits ik een xenon lamp zou kunnen monteren van 3000 i.p.v. 4000 watt. Wat betreft brandpunt en fitting is dit geen probleem.
De vraag: ik weet te weinig van xenon. Het circuit is behoorlijk eenvoudig. Een starter en een ballast. Niet anders als andere gasontladingslampen zoals hid en MSD.
Kan ik daar straffeloos een lamp met een lager wattage op aansluiten? Zo nee , wat dient er dan aangepast te worden en hoe reken ik uit wat ik nodig heb. Ook ben ik benieuwd waarom er een voltage van 90 tot 400 volt wordt aangegeven op gasontladingslampen. Ik heb altijd begrepen dat deze op een hogere spanning werken.
Dank!
P.s. ik begrijp dat dit ten koste gaat van de prestaties cq output van de lamp, maar dat is voor mij ondergeschikt aan de inzetbaarheid.
Losse rgbw leds geen optie ? Bij onze grote vriend ali een zakje voor bijna niets gehaald, en als je n soldeerbout kunt hanteren hoef je dit soort uitgaven niet meer te accepteren.
Topic: Turbosound IQ (29-12-2016 04:10:00)Een IQ 12 gekocht om te testen, Ik orienteer me momenteel op een nieuw geluidssysteem (2 a 4 toppen, 4 subs) .
JBL PRX 800 serie, rcf art 700 serie, QSC k - Zijn dan de logische ongeveer gelijk geschakelde series om naar te kijken binnen mijn budget. Ik ben altijd gecharmeerd geweest van RCF - maar das ook stukje emotie. (goeie feestje op gehad )
De IQ was bij mij tot een paar maanden geleden niet bekend, maar als je prijzen gaat vergelijken kom je hem vanzelf tegen. Ik kon er alleen maar positieve reviews over vinden - Maar veel mensen zijn trots op wat ze hebben (gehad) Als je soms hoort wat er de hemel in geprezen wordt... Enfin - het feit dat ik wat Amerikaanse reviews vond waar de vergelijking met jbl en qcs werd gemaakt en deze kast daar goed tegen afstak maakte me echt wel benieuwd.
Ik ben zeeeer blij verrast. Wat een strakke sound uit een enkel kastje al. Afwerking is dik in orde, powercon in en uit, 2 pole gaten (eenvoudig onder n hoek te zetten) dsp is briljant. Bruikbaarheid van de presets moet ik nog in praktijk zien - maar alles wat je wilt zit er in. Ultranet in de toekomst interessant - behringer xr er bij en nog maar een cat 5 kabeltje voor bijvoorbeeld alle monitors? Het feit dat je zowel op de speaker, als via de software - Alles kunt instellen, maakt in elk geval bediening makkelijker dan bij alle bovengenoemde merken. - en zonder randapparatuur durf je met zo veel opties gewoon meer aan. Zonder externe mixer een presentatie? .. Zonder processing of latop terplekke een andere opstelling maken dan vooraf bedacht.. De vergelijkingen die gemaakt worden met de rcf art serie zijn wat vaag. de art 300 en 700 serie verschillen nogal in prijs vermogen en kwaliteit. En dan zijn er ook nog tig uitvoeringen per serie. De (nieuwe!) 300 serie haalt het in mijn ogen op geen enkel vlak bij deze iq's! En ik vind de Art 732 bijvoorbeeld een beest van een kast (en vergelijkbaar in prijs) ik zou ze naast elkaar moeten horen, maar deze speaker doet daar wat betreft output en geluidskwaliteit zeker niet daarvoor onder. Daarbij is de ART is dan wel weer n kale bak..
De jbl prx 800 heb ik niet gehoord, de 600 serie wel, en ik vond die in mijn herinnering veel aggersiever klinken. Qsc k serie alleen de 10 incher van gehoord ooit, kan ik weinig zinnigs over zeggen. al vond ik die bouwkwaliteit gewoon erg goed.
Al met al worden er steeds meer goed klinkende bedrijfszekere actieve speakers uitgebracht. De markt ligt denk ik dichter bij elkaar dan 15 jaar terug. Echte onbetrouwbare bagger klinkende kasten voor 600+ euro per kast vind je toch eigenlijk niet? Het onderscheid wordt op andere vlakken gemaakt, DSP, Maximale SPL, garantievoorwaarden, innovatie. En vooral n stukje emotie denk ik. Want als je niet beter weet ben je met veel "speakers van nu" gewoon meteen onder de indruk en vaak verkocht. En zo is t bij mij misschien ook want ik vergelijk ook vooral met wat ik nu heb (dap x-12t en x18b en rcf 200a &300a - prehistorie ik bedoel maar...)
De IQ12 heeft een woofer met een Ferrietmagneet, en dat verklaart t gewicht. Ik ben gewend om met pasieve houten kastjes te slepen - dus "ach" 22kg.. Maar dat is dus wel n nadeel. Ze zijn op veel vlakken wat kwetsbaarder (hard glad kunstof, krasgevoelig) Er moeten echt hoezen bij want je wilt geen bier of regen over de achterkant.
Volgende stap is een showroom opzoeken waar echt vergeleken kan worden. ff de emotie uit proberen te schakelen.
Alhoewel.. Hoe kies je n auto.. of n vrouw ?
Topic: Lichtgewicht, high output DIY top (4-12-2016 23:00:00)JBL PRX 800 serie, rcf art 700 serie, QSC k - Zijn dan de logische ongeveer gelijk geschakelde series om naar te kijken binnen mijn budget. Ik ben altijd gecharmeerd geweest van RCF - maar das ook stukje emotie. (goeie feestje op gehad )
De IQ was bij mij tot een paar maanden geleden niet bekend, maar als je prijzen gaat vergelijken kom je hem vanzelf tegen. Ik kon er alleen maar positieve reviews over vinden - Maar veel mensen zijn trots op wat ze hebben (gehad) Als je soms hoort wat er de hemel in geprezen wordt... Enfin - het feit dat ik wat Amerikaanse reviews vond waar de vergelijking met jbl en qcs werd gemaakt en deze kast daar goed tegen afstak maakte me echt wel benieuwd.
Ik ben zeeeer blij verrast. Wat een strakke sound uit een enkel kastje al. Afwerking is dik in orde, powercon in en uit, 2 pole gaten (eenvoudig onder n hoek te zetten) dsp is briljant. Bruikbaarheid van de presets moet ik nog in praktijk zien - maar alles wat je wilt zit er in. Ultranet in de toekomst interessant - behringer xr er bij en nog maar een cat 5 kabeltje voor bijvoorbeeld alle monitors? Het feit dat je zowel op de speaker, als via de software - Alles kunt instellen, maakt in elk geval bediening makkelijker dan bij alle bovengenoemde merken. - en zonder randapparatuur durf je met zo veel opties gewoon meer aan. Zonder externe mixer een presentatie? .. Zonder processing of latop terplekke een andere opstelling maken dan vooraf bedacht.. De vergelijkingen die gemaakt worden met de rcf art serie zijn wat vaag. de art 300 en 700 serie verschillen nogal in prijs vermogen en kwaliteit. En dan zijn er ook nog tig uitvoeringen per serie. De (nieuwe!) 300 serie haalt het in mijn ogen op geen enkel vlak bij deze iq's! En ik vind de Art 732 bijvoorbeeld een beest van een kast (en vergelijkbaar in prijs) ik zou ze naast elkaar moeten horen, maar deze speaker doet daar wat betreft output en geluidskwaliteit zeker niet daarvoor onder. Daarbij is de ART is dan wel weer n kale bak..
De jbl prx 800 heb ik niet gehoord, de 600 serie wel, en ik vond die in mijn herinnering veel aggersiever klinken. Qsc k serie alleen de 10 incher van gehoord ooit, kan ik weinig zinnigs over zeggen. al vond ik die bouwkwaliteit gewoon erg goed.
Al met al worden er steeds meer goed klinkende bedrijfszekere actieve speakers uitgebracht. De markt ligt denk ik dichter bij elkaar dan 15 jaar terug. Echte onbetrouwbare bagger klinkende kasten voor 600+ euro per kast vind je toch eigenlijk niet? Het onderscheid wordt op andere vlakken gemaakt, DSP, Maximale SPL, garantievoorwaarden, innovatie. En vooral n stukje emotie denk ik. Want als je niet beter weet ben je met veel "speakers van nu" gewoon meteen onder de indruk en vaak verkocht. En zo is t bij mij misschien ook want ik vergelijk ook vooral met wat ik nu heb (dap x-12t en x18b en rcf 200a &300a - prehistorie ik bedoel maar...)
De IQ12 heeft een woofer met een Ferrietmagneet, en dat verklaart t gewicht. Ik ben gewend om met pasieve houten kastjes te slepen - dus "ach" 22kg.. Maar dat is dus wel n nadeel. Ze zijn op veel vlakken wat kwetsbaarder (hard glad kunstof, krasgevoelig) Er moeten echt hoezen bij want je wilt geen bier of regen over de achterkant.
Volgende stap is een showroom opzoeken waar echt vergeleken kan worden. ff de emotie uit proberen te schakelen.
Alhoewel.. Hoe kies je n auto.. of n vrouw ?
o help.. die B&C 18SW115 is echt een monster. Welke amp komt hier in? Waarom subs actief ?
Topic: Daslight realiteit komt niet overeen met 3d weergave (4-12-2016 22:38:00)Kijk even in de fixture file. Daar geef je aan wat 0 - 255 op een pan of tilt kanaal in werkelijkheid betekent. vaak staat die standaard op 360 wat geen enkele invloed heeft op de werking (immers de uitgestuurde waardes veranderen niet) maar wel in een visualizer.
Topic: Opteren voor anderen top (3-8-2016 01:17:00)ik gebruik naar volle tevredenheid zowel de x15 als de x12 als de x12t. De x15 is beduidend minder fijn als top, vergeleken met de x12t. Minder mid en minder hoog. (wat logisch is want de x12-t heeft een veel betere hoogdriver, maar ook de combinatie 18 - 12 - 1 werkt beter dan 18 - 15 -1 Ik denk dat veel 12 -1 toppen van redelijke kwaliteit prettiger werken dan de x15 als top zoals dus ook de x12 (zonder t!))
Voorheen zette ik op 2x x18b een x15. Met een x12 maar zeker met eenx12t klink het geheel vele malen beter. Bij grotere gelegenheden zet ik 2x x12t op 4x x18b per kant. Ik heb een keer geexperimenteerd door 3 subs per kant met 1 top te combineren, maar dan was er echt onbalans tussen sub en mid-hoog op hoog volume, met name als je van links naar rechts liep (was buiten, open veld) In grote ruimtes gaat de spreiding van 1 top per kant gewoon ook parten spelen. Als je toch de moeite wilt nemen om je 6 subs mee te slepen. Dan kunnen die 4 topjes toch zeker ook wel mee?De x15hl schijnt bovendien nog wat harder te gaan dan de x18b..
Mijn advies zou, gezien je budget zijn, om gewoon te gaan voor 4x x12-t.Goed zoeken en je houdt geld over. Nieuw wordt dat te duur. Een alternatief waar ik goede geluiden over heb gehoord zijn de Electro Voice ZLX-12. Niet duur, kun je je merkembleempje laten zitten Maar geen vermogensmonster. Ik ben geen fan van de jbl jrx en behringer eurolive (pro) serie die ook in deze prijsklasse passen. de behringers zijn echt minder te belasten als wordt opgegeven (b1220 pro , set van 4, 3 woofers kapot) Jbl's vind ik schel klinken. Kunstof heb je dan nog de rcf art 312, die ken ik alleen actief en vind ik weer heel prettig klinken. Enfin, Luistert en dan kom je er wel uit. 2e hands hoger gewaardeerde merkproducten is moeilijk om gericht op te adviseren. Zoveel (verschillend!) aanbod. Succes!
Topic: PA markt 2016 zaterdag 12 maart (15-3-2016 10:29:00)Voorheen zette ik op 2x x18b een x15. Met een x12 maar zeker met eenx12t klink het geheel vele malen beter. Bij grotere gelegenheden zet ik 2x x12t op 4x x18b per kant. Ik heb een keer geexperimenteerd door 3 subs per kant met 1 top te combineren, maar dan was er echt onbalans tussen sub en mid-hoog op hoog volume, met name als je van links naar rechts liep (was buiten, open veld) In grote ruimtes gaat de spreiding van 1 top per kant gewoon ook parten spelen. Als je toch de moeite wilt nemen om je 6 subs mee te slepen. Dan kunnen die 4 topjes toch zeker ook wel mee?De x15hl schijnt bovendien nog wat harder te gaan dan de x18b..
Mijn advies zou, gezien je budget zijn, om gewoon te gaan voor 4x x12-t.Goed zoeken en je houdt geld over. Nieuw wordt dat te duur. Een alternatief waar ik goede geluiden over heb gehoord zijn de Electro Voice ZLX-12. Niet duur, kun je je merkembleempje laten zitten Maar geen vermogensmonster. Ik ben geen fan van de jbl jrx en behringer eurolive (pro) serie die ook in deze prijsklasse passen. de behringers zijn echt minder te belasten als wordt opgegeven (b1220 pro , set van 4, 3 woofers kapot) Jbl's vind ik schel klinken. Kunstof heb je dan nog de rcf art 312, die ken ik alleen actief en vind ik weer heel prettig klinken. Enfin, Luistert en dan kom je er wel uit. 2e hands hoger gewaardeerde merkproducten is moeilijk om gericht op te adviseren. Zoveel (verschillend!) aanbod. Succes!
1e keer PA beurs, me kostelijk vermaakt
Eerste rondje om half 10 leverde al 2 zeer nette dap windups op voor 70 de 2. Briljant!
half uurtje in de rij voor de koffie
Verder:
3x 1he mengpaneel met mp3 speler
2 x 1 watt groene lasers
2 x sleeve block voor ladder truss - prototypes , wordt een leuk dj-brug knutselproject
wat flightcases,
21 inch toutchscreen voor 4 tienjes
Al met al dik tevreden. Had wel veel meer afgeschreven a-kwaliteit maar verouderd verhuurspul verwacht, dat is er heus wel, maar staat niet altijd in de hoeveelheden die je verwacht in de stand.
volgend jaar weer!
Topic: Gasontladingslamp: Philips msd 250/2 | GE csd 250/2 se | Osram hsd 250/80 | Sylvania BA 250/2 se (2-10-2015 12:24:00)Eerste rondje om half 10 leverde al 2 zeer nette dap windups op voor 70 de 2. Briljant!
half uurtje in de rij voor de koffie
Verder:
3x 1he mengpaneel met mp3 speler
2 x 1 watt groene lasers
2 x sleeve block voor ladder truss - prototypes , wordt een leuk dj-brug knutselproject
wat flightcases,
21 inch toutchscreen voor 4 tienjes
Al met al dik tevreden. Had wel veel meer afgeschreven a-kwaliteit maar verouderd verhuurspul verwacht, dat is er heus wel, maar staat niet altijd in de hoeveelheden die je verwacht in de stand.
volgend jaar weer!
Nou Tom,
Met je conclusie ben ik het eens, te meer omdat het nu vaak een investering in 2e hands , verouderde apparatuur betreft. Maar de verbrokkelde lampvoetjes, of afsmelten van de elektrodes waardoor de vlamboog te breed wordt en gaat knipperen, dat zijn productiefouten. Die glasdruppels aan de bovenzijde van de lamp zie je echt vaak bij nieuwe merkloze lampen. Ook zit dan het bolletje waar de vlamboog in ontstaat soms niet gecentreerd in de behuizing zitten. Productiefouten waar je als drive in heus wel overeen kunt komen, maar bij een productie wil je dat soort dingen gewoon niet. Geld speelt dan wellicht ook minder een rol. Maar ik zou zeker niet simpelweg durven stellen dat de prijs het enige verschil is, en dat de kwaliteit het zelfde is.
Topic: Gasontladingslamp: Philips msd 250/2 | GE csd 250/2 se | Osram hsd 250/80 | Sylvania BA 250/2 se (30-9-2015 22:49:00)Met je conclusie ben ik het eens, te meer omdat het nu vaak een investering in 2e hands , verouderde apparatuur betreft. Maar de verbrokkelde lampvoetjes, of afsmelten van de elektrodes waardoor de vlamboog te breed wordt en gaat knipperen, dat zijn productiefouten. Die glasdruppels aan de bovenzijde van de lamp zie je echt vaak bij nieuwe merkloze lampen. Ook zit dan het bolletje waar de vlamboog in ontstaat soms niet gecentreerd in de behuizing zitten. Productiefouten waar je als drive in heus wel overeen kunt komen, maar bij een productie wil je dat soort dingen gewoon niet. Geld speelt dan wellicht ook minder een rol. Maar ik zou zeker niet simpelweg durven stellen dat de prijs het enige verschil is, en dat de kwaliteit het zelfde is.
En mijn ervaring is toch echt wel dat philips lampen langer hun lichtopbrengst en kleurtemperatuur behouden dan merkloze lampen. Ook heb ik met xenpow en aanverwanten en lampen die in china movingheads zitten met alleen " 250watt" op het voetje geprint, al rare dingen meegemaakt. Verbrokkelde lampvoeten, ineens niet meer willen starten , knipperen, snel geler worden, niet mooi gecentreerde vlamboog, waardoor goed afstellen niet mogelijk is. Dikke glasdruppels op de bovenkant van lamp, die bij movingheads met langs achter geplaatste lampen vervelende vlekken in het lichtbeeld gaven.
Sylvania heb ik overigens goede ervaringen mee.
Topic: Wie verhuurt..... (Diversen) (28-9-2015 15:27:00)Sylvania heb ik overigens goede ervaringen mee.
Hier beschikbaar
8x x18b
4x x12-T
6x x15
2x x12TA
U roept maar. Versterking ook mogelijk.
Topic: Annulatie kosten (23-9-2015 09:21:00)8x x18b
4x x12-T
6x x15
2x x12TA
U roept maar. Versterking ook mogelijk.
Ook al zou iemand met een smoesje onder een opdracht uit willen komen, ik zou daar niets mee doen. Het scheelt je op een compleet werkleven nauwelijks geld en als je daar de sherlock uit gaat hangen levert dat met name stress en frustratie op.
30 mei had ik een feest in Noordwijk , de ochtend van de 29e kreeg ik een kort smsje "mijn vader is overleden, we lassen alles af"
Pas 4 dagen later kwam er (uiteraard wel na begrip van mijn kant) de vraag of het feest verzet kon worden. Die mensen zitten dan in een rollercoaster, dan sta je niet stil bij de dj van je feestje! Afgelopen zaterdag was de ontzettend gezellige herkansing, zonder meerprijs, en ik moet zeggen, het geeft een goed gevoel om zo te handelen. Ik denk dan in eerste instantie ook heus "ik heb wel kosten gemaakt , gaat het nog wel door, wat doe ik met afzeggen van personeel, ik heb andere mensen "nee " verkocht voor deze datum.. maar So what? , we zitten in de business van de dienstverlening. We brengen plezier en vertier , begrip, incasseringsvermogen en flexibiliteit zijn dan een must!
Topic: welke set voor school? (2-7-2015 22:37:00)30 mei had ik een feest in Noordwijk , de ochtend van de 29e kreeg ik een kort smsje "mijn vader is overleden, we lassen alles af"
Pas 4 dagen later kwam er (uiteraard wel na begrip van mijn kant) de vraag of het feest verzet kon worden. Die mensen zitten dan in een rollercoaster, dan sta je niet stil bij de dj van je feestje! Afgelopen zaterdag was de ontzettend gezellige herkansing, zonder meerprijs, en ik moet zeggen, het geeft een goed gevoel om zo te handelen. Ik denk dan in eerste instantie ook heus "ik heb wel kosten gemaakt , gaat het nog wel door, wat doe ik met afzeggen van personeel, ik heb andere mensen "nee " verkocht voor deze datum.. maar So what? , we zitten in de business van de dienstverlening. We brengen plezier en vertier , begrip, incasseringsvermogen en flexibiliteit zijn dan een must!
Hoi Collega (ik geef ook les op een middelbare school en doe het vergelijkbare (feesten + dj) ook al jaren, techniek en nask overigens)
Mijn ervaring is dat voor een school een simpele , fool proof set, heel veel plezier kan geven. Mits de randvoorwaarden er zijn (alles gelabeld en een goede opbergplaats) is de keuze actief (soundmate) of passief om het even.
Er is echter veel aanbod van kwalitatief goede, wat oudere, zware versterkers - 2e hands. Daarom zou ik een passieve set gaan samenstellen. Ook oudere merkspeakers zijn geen probleem hoor.. heel erg vaak zijn de componenten van merkspeakers nog steeds verkrijgbaar. Over Lem kan ik niet meepraten , maar veel merken gebruiken componenten van bijvoorbeeld 18-sound, die tot op de dag van vandaag verkocht worden. Een moderne vervanger is ook heel erg vaak te vinden. Ik zou me daarom niet direct laten afschrikken om voor een oudere merk set te gaan.
Ik zou , gezien het budget, eens gaan kijken voor een goede 2e hands versterker en 2 stuks dap x-18b subs. Je kunt dan passief draaien (het filter in de subs gebruiken) en bijvoorbeeld voorlopig je huidige topjes gebruiken. Vervolgens kun je op zoek naar 2x dap x12 t. Als de versterker het toe laat (wat betreft vermogen)kun je met een versterker, de 2 subs en 2 topjes aansturen via het filter in de subs. Je hebt dan aanzienlijk meer en beter geluid dan nu. 2e hands is dat binnen het budget realiseerbaar.
Vervolgens kun je met een simple crossover, en een 2e versterker, en nog 2 subs, een set compleet maken die voor een school vrijwel altijd voldoende is. (schoolfeesten met 300 leerlingen is geen enkel probleem) Ik ben via behringer, (nieuw , waardeloos) en master audio(2e hands jarenlang plezier van gehad maar kon geen 2 extra subs vinden..) uiteindelijk hier op uit gekomen en heb deze stappen zelf ook zo doorlopen op mijn vorige school.
De dap x serie heet tegenwoordig dap xt mk2 de onderdelen daarvan zijn verkrijgbaar en zijn met de oudere series uitwisselbaar.
Succes!
Topic: Truss carré (1-4-2015 22:32:00)Mijn ervaring is dat voor een school een simpele , fool proof set, heel veel plezier kan geven. Mits de randvoorwaarden er zijn (alles gelabeld en een goede opbergplaats) is de keuze actief (soundmate) of passief om het even.
Er is echter veel aanbod van kwalitatief goede, wat oudere, zware versterkers - 2e hands. Daarom zou ik een passieve set gaan samenstellen. Ook oudere merkspeakers zijn geen probleem hoor.. heel erg vaak zijn de componenten van merkspeakers nog steeds verkrijgbaar. Over Lem kan ik niet meepraten , maar veel merken gebruiken componenten van bijvoorbeeld 18-sound, die tot op de dag van vandaag verkocht worden. Een moderne vervanger is ook heel erg vaak te vinden. Ik zou me daarom niet direct laten afschrikken om voor een oudere merk set te gaan.
Ik zou , gezien het budget, eens gaan kijken voor een goede 2e hands versterker en 2 stuks dap x-18b subs. Je kunt dan passief draaien (het filter in de subs gebruiken) en bijvoorbeeld voorlopig je huidige topjes gebruiken. Vervolgens kun je op zoek naar 2x dap x12 t. Als de versterker het toe laat (wat betreft vermogen)kun je met een versterker, de 2 subs en 2 topjes aansturen via het filter in de subs. Je hebt dan aanzienlijk meer en beter geluid dan nu. 2e hands is dat binnen het budget realiseerbaar.
Vervolgens kun je met een simple crossover, en een 2e versterker, en nog 2 subs, een set compleet maken die voor een school vrijwel altijd voldoende is. (schoolfeesten met 300 leerlingen is geen enkel probleem) Ik ben via behringer, (nieuw , waardeloos) en master audio(2e hands jarenlang plezier van gehad maar kon geen 2 extra subs vinden..) uiteindelijk hier op uit gekomen en heb deze stappen zelf ook zo doorlopen op mijn vorige school.
De dap x serie heet tegenwoordig dap xt mk2 de onderdelen daarvan zijn verkrijgbaar en zijn met de oudere series uitwisselbaar.
Succes!
Klinkt allemaal beetje kansloos..
Je kunt geen zeil spannen over een carre van dit formaat wat je " even los kunt snijden" Het is echt een enorm zeil dat , wil het als dak kunnen fungeren een enorme treksterkte moet kunnen weerstaan,dat betekent echt ander zeil dan een afdekzeiltje van de bouwmarkt,dan zit je al aan een bisonyl zeil van 200 kg.. dan heb je een hele onderconstructie nodig. Het dak moet een nok moet hebben, het zeil moet door diverse liggers ondersteund , verankerd aan de grond tegen opwaaien. Dat alles zet zo'n spanning op zo'n constructie en hoeken, dat je je kunt afvragen of je niet beter een tent kunt inhuren.
Esthetiek is denk ik de laatste zorg..
Kijk voor de " grap" eens naar de foto's van paaspop .. ,Pukkelpop.
Topic: Truss carré (27-3-2015 21:49:00)Je kunt geen zeil spannen over een carre van dit formaat wat je " even los kunt snijden" Het is echt een enorm zeil dat , wil het als dak kunnen fungeren een enorme treksterkte moet kunnen weerstaan,dat betekent echt ander zeil dan een afdekzeiltje van de bouwmarkt,dan zit je al aan een bisonyl zeil van 200 kg.. dan heb je een hele onderconstructie nodig. Het dak moet een nok moet hebben, het zeil moet door diverse liggers ondersteund , verankerd aan de grond tegen opwaaien. Dat alles zet zo'n spanning op zo'n constructie en hoeken, dat je je kunt afvragen of je niet beter een tent kunt inhuren.
Esthetiek is denk ik de laatste zorg..
Kijk voor de " grap" eens naar de foto's van paaspop .. ,Pukkelpop.
16 bij 12 is een behoorlijk carré.. Dat is boxtruss dan neem ik aan?
Hoe hoog komt dit carré te staan? Hoeveel poten? En komt er iets van doeken in o.i.d. ? en wat voor ondergrond komt het op te staan?
Een carré zonder windvangers, wat niet (Te) hoog staat, van dit formaat (dus dan ga ik er van uit op minimaal 6 poten) met 6 zware baseplates zou ik zonder extra verankering neer durven zetten. Maar dat is (buiten) dan ook zo'n beetje de enige situatie dat dat kan.
Zodra er doeken e.d. in komen.. dan worden de krachten bij wind al snel enorm. Verzwaring met ibc, betonvoeten, spanbanden met haringplaten in het zand. Enfin, mogelijkheden te over dan. Maar dan blijft het daar niet bij, afhankelijk van de hoogte zul je ook de hoeken moeten schoren.
Topic: Vervangen van Woofer x-15 (12-2-2015 01:43:00)Hoe hoog komt dit carré te staan? Hoeveel poten? En komt er iets van doeken in o.i.d. ? en wat voor ondergrond komt het op te staan?
Een carré zonder windvangers, wat niet (Te) hoog staat, van dit formaat (dus dan ga ik er van uit op minimaal 6 poten) met 6 zware baseplates zou ik zonder extra verankering neer durven zetten. Maar dat is (buiten) dan ook zo'n beetje de enige situatie dat dat kan.
Zodra er doeken e.d. in komen.. dan worden de krachten bij wind al snel enorm. Verzwaring met ibc, betonvoeten, spanbanden met haringplaten in het zand. Enfin, mogelijkheden te over dan. Maar dan blijft het daar niet bij, afhankelijk van de hoogte zul je ook de hoeken moeten schoren.
Al sinds ergens in 2008 gebruik ik met veel plezier 6 x-15 toppen van dap redelijk intensief. Ik ben byzonder tevreden over deze kasten,
Toegegeven, het hoog is wat schel als je ze echt op hun donder geeft, de spetterlak doet zijn naam eer aan als je langs een scherp randje gaat en het schuim op de grill valt er in de verpakking al bijna af.. Toch zijn ze alle 6 nog in prima werkende staat, krijg ik regelmatig complimenten over de geluidskwaliteit, en de veelzijdigheid en prijs kwaliteit zijn in mijn ogen onovertroffen..
Een tijdje terug had ik een wat grotere opdracht, buiten, waar ik op synq digit versterkers draaide. Een van deze versterkers vond het nodig om kapot te gaan, een kanaal bleef na een keiharde tik over de speakers op protect. Van de op dat kanaal aangesloten x15 is zowel de woofer als de hoogdriver kapot. De storing vond plaats vlak na het aanzetten van de versterkers, tijdens het op laag volume soundchecken.. Ik heb overigens geen idee wat er gebeurt is. Bekabeling is 100%, synq had letterlijk geexplodeerde zekeringen en flink toegetakelde prints.. Deze versterker draaide bij mij ook al een tijd mee... heul apart..
Enfin.. Ik zet maar zelden alle kasten tegelijk in, maar ik wilde deze speaker natuurlijk toch herstellen. De x15 is inmiddels al weer opgevolgd door wat gefacelifte modellen, en de gebruikte elementen hebben andere typenummers gekregen (maar ik kan optisch in elk geval geen verschillen waarnemen) Nieuwe hoogdriver zit er inmiddels in, en de woofer van 185 euro...zal binnenkort volgen. Omdat de prijs van de elementen me erg tegenviel (zeker in vergelijking met de prijs van losse onderdelen van deze serie bij introductie!!= inmiddels verdubbeld!) begon ik me toch af te vragen hoe kritisch het komt bij het eventueel gaan voor een ander merk en type , mocht er in de toekomst weer eens zo iets voorvallen. Er zijn zo ontzettend veel kasten die kwa inhoud , poorttuning en toepassing hetzelfde zijn als deze kast, en ik ben door de jaren heen al een aantal leer kasten tegengekomen waar de originele speakers vervangen waren door vaak emminence kappa of 18- sound speakers (En waarbij me dit bij testen eigenlijk totaal niet opviel)
Is het te kort door de bocht om te zeggen dat het vervangen van een speaker (vaarvan de thiele parameters niet terug te vinden zijn) door een exemplaar van een ander merk gemaakt voor eenzelfde toepassing (mid-bass) met eenzelfde elektrische belastbaarheid en voice coil diameter in PRAKTIJK eigenlijk best vaak goed gaat? Hetzelfde vraag ik me eigenlijk ook af voor subwoofers.. Ik lees regelmatig met belangstelling de topics waarin na veel rekenwerk een woofer wordt gekozen voor een basskast. Ik zal die materie niet snel eigen maken..Maar is er misschien iemand die in Jip en Janneke taal wilt uitleggen wat er conceet nou zo verschillend is aan simple 18 inch basskastjes met vergelijkbare speceficaties? (en dan bedoel ik de inhoud , bassreflex , frontloaded, 18 inch, ik snap dat een ander kastontwerp echt appels en peren vergelijken is)
Bedankt !
Topic: Pioneer CDJ-2000nexus (8-1-2015 09:28:00)Toegegeven, het hoog is wat schel als je ze echt op hun donder geeft, de spetterlak doet zijn naam eer aan als je langs een scherp randje gaat en het schuim op de grill valt er in de verpakking al bijna af.. Toch zijn ze alle 6 nog in prima werkende staat, krijg ik regelmatig complimenten over de geluidskwaliteit, en de veelzijdigheid en prijs kwaliteit zijn in mijn ogen onovertroffen..
Een tijdje terug had ik een wat grotere opdracht, buiten, waar ik op synq digit versterkers draaide. Een van deze versterkers vond het nodig om kapot te gaan, een kanaal bleef na een keiharde tik over de speakers op protect. Van de op dat kanaal aangesloten x15 is zowel de woofer als de hoogdriver kapot. De storing vond plaats vlak na het aanzetten van de versterkers, tijdens het op laag volume soundchecken.. Ik heb overigens geen idee wat er gebeurt is. Bekabeling is 100%, synq had letterlijk geexplodeerde zekeringen en flink toegetakelde prints.. Deze versterker draaide bij mij ook al een tijd mee... heul apart..
Enfin.. Ik zet maar zelden alle kasten tegelijk in, maar ik wilde deze speaker natuurlijk toch herstellen. De x15 is inmiddels al weer opgevolgd door wat gefacelifte modellen, en de gebruikte elementen hebben andere typenummers gekregen (maar ik kan optisch in elk geval geen verschillen waarnemen) Nieuwe hoogdriver zit er inmiddels in, en de woofer van 185 euro...zal binnenkort volgen. Omdat de prijs van de elementen me erg tegenviel (zeker in vergelijking met de prijs van losse onderdelen van deze serie bij introductie!!= inmiddels verdubbeld!) begon ik me toch af te vragen hoe kritisch het komt bij het eventueel gaan voor een ander merk en type , mocht er in de toekomst weer eens zo iets voorvallen. Er zijn zo ontzettend veel kasten die kwa inhoud , poorttuning en toepassing hetzelfde zijn als deze kast, en ik ben door de jaren heen al een aantal leer kasten tegengekomen waar de originele speakers vervangen waren door vaak emminence kappa of 18- sound speakers (En waarbij me dit bij testen eigenlijk totaal niet opviel)
Is het te kort door de bocht om te zeggen dat het vervangen van een speaker (vaarvan de thiele parameters niet terug te vinden zijn) door een exemplaar van een ander merk gemaakt voor eenzelfde toepassing (mid-bass) met eenzelfde elektrische belastbaarheid en voice coil diameter in PRAKTIJK eigenlijk best vaak goed gaat? Hetzelfde vraag ik me eigenlijk ook af voor subwoofers.. Ik lees regelmatig met belangstelling de topics waarin na veel rekenwerk een woofer wordt gekozen voor een basskast. Ik zal die materie niet snel eigen maken..Maar is er misschien iemand die in Jip en Janneke taal wilt uitleggen wat er conceet nou zo verschillend is aan simple 18 inch basskastjes met vergelijkbare speceficaties? (en dan bedoel ik de inhoud , bassreflex , frontloaded, 18 inch, ik snap dat een ander kastontwerp echt appels en peren vergelijken is)
Bedankt !
Is er dan een manier om de mapstructuur te synchroniseren met de "playlist" zodat als ik nummers en (sub)mappen toevoeg die ook automatisch in de playlists worden opgenomen en ik daar ook gewoon door kan bladeren ?
Ik vindt geen kopie van de tracks in contents. Volgens mij is dat gewoon een link. Waarom zou de fysieke lokatie niet opgenomen kunnen worden in die database ?
Ik snap nog steeds niet waarom het uit zou moeten maken voor de cdj hoe een track gevonden wordt, en waarom wel een deel van de info (kleine waveform en bpm) gevonden wordt.
Topic: Pioneer CDJ-2000nexus (7-1-2015 15:48:00)Ik vindt geen kopie van de tracks in contents. Volgens mij is dat gewoon een link. Waarom zou de fysieke lokatie niet opgenomen kunnen worden in die database ?
Ik snap nog steeds niet waarom het uit zou moeten maken voor de cdj hoe een track gevonden wordt, en waarom wel een deel van de info (kleine waveform en bpm) gevonden wordt.
Toch is dat raar, Ik heb dus even als test een usb stick gemaakt met 2 mapjes (dance en test)
de 4 tracks in "Dance" is zijn geanalyseerd,
"test"bevat dezelfde 4 tracks, maar hier is rekordbox niet aan geweest.
Ik kan zoeken op artiest, A , afrojack - > inladen, hoppa alles werkt.
Ik kan zoeken op folder, dance, afrojack-> inladen, alleen bpm en kleine waveform wordt weergegeven groot niet, sync functie werkt niet
Vervolgens zoeken op folder, test, afrojack-> inladen, geen bpm en geen kleine waveform, grote waveform wordt uiteraard niet weergegeven en sync funtie werkt ook niet..
Hoe is het te verklaren dat slechts een deel van de door rekordbox vastgelegde informatie niet wordt gevonden als de track via optie folder van de browser van de speler zelf wordt ingeladen? Kan iemand dit probleem reproduceren?
Ik heb namelijk een collectie die volledig is gesorteerd in mappen op een ssd. Deze externe ssd hangt aan mijn Rekordbox laptop. Als ik dan browse en sleep naar de spelers via recordbox op de laptop werkt alles altijd keurig. Ook al browse zoek ik door door de mappen heen te klikken.
Sluit ik de laptop niet aan, maar hang ik de ssd via usb aan een van de 2 cdj's. Dan heb ik niets aan mijn mappenstructuur, want ik kan alleen alle info op de spelers krijgen als ik zoek en inlaad op artiest, key, enz.
Die externe SSD werkte niet op de oude cdj2000's die ik hiervoor had, want die gaf niet de benodigde voeding via usb. De nexus geeft dat wel, en niet altijd afhankelijk zijn van een laptop leek me een verademing.
Toch raar?
Topic: Pioneer CDJ-2000nexus (6-1-2015 23:57:00)de 4 tracks in "Dance" is zijn geanalyseerd,
"test"bevat dezelfde 4 tracks, maar hier is rekordbox niet aan geweest.
Ik kan zoeken op artiest, A , afrojack - > inladen, hoppa alles werkt.
Ik kan zoeken op folder, dance, afrojack-> inladen, alleen bpm en kleine waveform wordt weergegeven groot niet, sync functie werkt niet
Vervolgens zoeken op folder, test, afrojack-> inladen, geen bpm en geen kleine waveform, grote waveform wordt uiteraard niet weergegeven en sync funtie werkt ook niet..
Hoe is het te verklaren dat slechts een deel van de door rekordbox vastgelegde informatie niet wordt gevonden als de track via optie folder van de browser van de speler zelf wordt ingeladen? Kan iemand dit probleem reproduceren?
Ik heb namelijk een collectie die volledig is gesorteerd in mappen op een ssd. Deze externe ssd hangt aan mijn Rekordbox laptop. Als ik dan browse en sleep naar de spelers via recordbox op de laptop werkt alles altijd keurig. Ook al browse zoek ik door door de mappen heen te klikken.
Sluit ik de laptop niet aan, maar hang ik de ssd via usb aan een van de 2 cdj's. Dan heb ik niets aan mijn mappenstructuur, want ik kan alleen alle info op de spelers krijgen als ik zoek en inlaad op artiest, key, enz.
Die externe SSD werkte niet op de oude cdj2000's die ik hiervoor had, want die gaf niet de benodigde voeding via usb. De nexus geeft dat wel, en niet altijd afhankelijk zijn van een laptop leek me een verademing.
Toch raar?
Als ik (tracks netjes door recordbox gehaald, cdj's draaien op 1.22) browse op de speler zelf, kan ik kiezen uit key, track, artist, enz.
op alle manieren gaat het inladen prima, maar als ik via "folder" een track inlaad, dan krijg ik soms geen waveform, werkt de sync functie niet, enz, ik krijg ook de waarschuwing dat een rekordbox database noodzakelijk is voor sync als ik master of sync aantik.
Frappant is, dat als ik dezelfde track zoek via search, er geen enkel probleem is, alleen via inladen via "folder" krijg ik problemen(en laat ik nou heel ouderwets alles netjes in folders hebben.....zucht)
Wie weet raad? probleem is bij beide spelers via usb, en link! (sd nog niet geprobeerd)
op alle manieren gaat het inladen prima, maar als ik via "folder" een track inlaad, dan krijg ik soms geen waveform, werkt de sync functie niet, enz, ik krijg ook de waarschuwing dat een rekordbox database noodzakelijk is voor sync als ik master of sync aantik.
Frappant is, dat als ik dezelfde track zoek via search, er geen enkel probleem is, alleen via inladen via "folder" krijg ik problemen(en laat ik nou heel ouderwets alles netjes in folders hebben.....zucht)
Wie weet raad? probleem is bij beide spelers via usb, en link! (sd nog niet geprobeerd)