Forum > Algemeen Forum

Achter dieven van je spullen aan?

(44 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
3-9-2012 10:08
ok, nu is het gestolen,
ok je komt er achter dat het ergens in Polen of Kenia weer online komt,
ok, wat ga je nu doen?

Je denkt even naar Polen of Kenia te rijden en daar aan de deur aan te bellen bij een of andere Maffiabaas?
Yes right sneaky :V

Je denkt even om de politie in Polen of Kenia te bellen en te vragen of die langs die Maffiabaas langs willen gaan om jouw spullen terug te halen, en ze dan weer even bij jou in Nederland te brengen?
Yes right sneaky :V

Of dichter bij huis:
Het spul komt te voorschijn in een woonplaats in de buurt,
en jij denkt dan even langs te gaan en de deur in te beuken?
Yes Right sneaky :V

Of de politie mee te kunnen krijgen om naar binnen te gaan?
Yes Right sneaky :V

In de meeste gevallen is het helaas pindakaas.
In een heel enkel geval kan je mazzel hebben dat er een overijverige agent met je naar die deur wil, maar dat moet dan ook meestal terstond,
omdat gejatte spullen vaak heel snel van adres veranderen.
En dan is er nog een enorme juridische molen over bewijsmateriaal, eigendom, heling en heterdaad, welke zo enkele jaren in beslag kan nemen voordat jij je spullen weer in ontvangst mag nemen.

De beste truck is een zeer hoge borg vragen, maar ja, als iemand voor 10.000 mee neemt, word het al snel lastig om die brog waarde te krijgen sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
3-9-2012 10:30
Moet Tom gelijk geven,komt nog bij dat men mogelijke dieven hier een beetje onderschat.Die weten beter dan je denkt welke beveiligingen er zijn en schakelen die dan in een vingerknip uit,misschien krijg je nog een sms op jouw kosten met bedanking
voor de telefoon.Men steelt in enkele seconden dure wagens waar voor duizenden euro's beveiliging in, zit dus voor een simpel telefoontje draaien ze hun hand niet om.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
3-9-2012 11:37
Echte professionele dieven houd je toch niet tegen, maar dat zijn vaak niet degenen die een setje CDJ 2000's huren. Die gaan wel voor een grotere buit en jatten meteen de complete bus of breken in de opslag in.

Het gaat vooral om de mensen die zo'n setje huren en het niet terug brengen, en die kun je wel tegenhouden met een GPS beveiliging. Dure auto's hebben ook vaak zo'n GPS traceersysteem ingebouwd en dat werkt prima.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
3-9-2012 12:30
@your live, kun je dat ook nog onderbouwen?

Stel dat ik je setje kom huren en ik breng het niet terug. Wat ga jij er dan aan doen met het GPS verhaal?
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
3-9-2012 12:31
2x4 op je schedel verbuigen werkt wel redelijk.
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
3-9-2012 12:36
aha en daarmee krijg je je spullen terug en kun je verder met je bedrijfje.

Ik zou dan niet eens de moeite doen om dat GPS systeem erin te bouwen, als je je bezig houdt met dat soort dingen kun je mensen ook wel sneller opsporen.
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
3-9-2012 12:51
Aanbellen met de boodschap ik wil nu mijn spullen terug wellicht een humanere optie waar ik persoonlijk niet voor terug zou schrikken. Ik denk dat er inderdaad vaak gelegenheidsdieven wannabee dj's en kruimeldieven spullen niet terugbrengen (als het om enkele stuks van een klein verhuurbedrijf gaat)

Waar ik persoonlijk trouwens benieuwd naar ben is of het mogelijk is om zaken tegen diefstal te verzekeren als je ze verhuurd (specefieke items bedoel ik dan)

een algemene all risk verzekering voor je drive in is onbetaalbaar en lastig met dekking (ik heb geen bonnetjes van mijn flightcases en bekabeling hoor... toch aanzienlijke kosten..) Van bijzondere items (dj set e.d.) uiteraard wel.
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1595
3-9-2012 13:02
Mijn ervaring: verzekering eigen vervoer tegen dagwaarde is nog een beetje betaalbaar. Zolang je spullen in jouw bus/aanhanger staan heb je enige dekking...
't is maar een hobby...
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
3-9-2012 13:05
De tip is aardig maar je kunt zelf helemaal niets met de informatie. Dieven kennen de (mazen in de) wet ook en voor je het weet ben jij een dader en de dief het slachtoffer met eventuele schadeclaims er bovenop. Zeker als je wel even met een stuk lood langs wilt gaan. Je hoeft niet eens te slaan hoor, bedreiging is al genoeg om de politie ineens tegen je te krijgen.
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
3-9-2012 13:42
Nee dat kan yourlive niet onderbouwen want yourlive doet niet aan losse verhuur. Ik weet echter wel (van programma's als opsporing verzocht ed) dat er op die manier auto's zijn teruggevonden. In die aflevering werd iemand thuis overvallen en de dief nam een nogal dure auto mee. Meneer belt de politie en de auto was binnen een half uur weer teruggevonden. De overvaller was er in dit geval overigens al vandoor maar de auto was weer terecht.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)