Forum > Algemeen Forum

Achter dieven van je spullen aan?

(44 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1595
2-9-2012 15:56
De laatste tijd lees ik hier dat er de nodige apparatuur wordt gestolen. Vandaar deze tip:
Koop een (of meer) goedkope smartphones (bijv. Samsung Galaxy Y, 90euri prepaid) en installeer de app 'Cerberus' (er zijn andere apps, maar dit is 1 van de betere en kost eenmalig slechts 3euro voor het volgen van max 5 telefoons). Je kunt dan de telefoon (met GPS) op afstand volgen via internet of dmv SMS-jes.
Mocht je een setje CDJ2000s moeten verhuren, dan verstop je de telefoon ergens in de apparatuur en je kunt mooi volgen waar je spullen zijn. 't is maar een tip...

Dit is goedkoper dan de speciale GPS-trackers en de telefoons kunnen ook een ander nut dienen als ze niet meer nodig zijn als tracker.
't is maar een hobby...
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
2-9-2012 22:35
eeh en de standby tijd van zo'n telefoon? Goede tip verder , ik zoek naar een dergelijke oplossing.
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1595
2-9-2012 22:43
Tja, da's experimenteren. Wifi, bluetooth en 3G kunnen uit (niet nodig) en Cerberus zet de GPS alleen aan wanneer nodig (op commando), dus die stand-by tijd kan nog wel 'ns meevallen. In de grotere kisten kun je misschien een extra accu kwijt, maar dat vergt wat meer hobby-gehalte.
Een of twee dagen zul je zeker wel halen (misschien wel meer?) en als de spullen dan nog steeds op de verwachte plek zijn en niet richting Duitse grens, Rotterdamse haven oid bewegen, zal het wel goed zitten. ;-)
't is maar een hobby...
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
2-9-2012 22:52
Een beetje rare oplossing. spullen worden vaak zonder kist aangeboden, vooral gezien de reclame op de kisten.

Bij gestolen spullen worden vaak ook de stickers met serienummers verwijderd.

Wel leuk dat je je klanten een gratis mobiele telefoon geeft, want je hebt nergens in het contract staan dat er een telefoon in zit. Dus als hij weg is kun je die ook niet terug claimen.

Uit nieuwsgierigheid, als Wifi, bluetooth en 3G uit staan hoe kun je de telefoon dan oproepen?
Niekj92Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-3-2009
Laatste: 20-4-2014
Berichten: 126
2-9-2012 22:56
3G is de snellere mobiele internetverbinding, maar je kunt de telefoon ook nog bereiken via GPRS.
Wel even zorgen dat Data Roaming aan staat!
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1595
2-9-2012 23:05
Spullen verhuren zonder kisten? Ik neem aan dat je ook CDJ2000s in een koffer stopt... shut up :X
Desnoods gaat de telefoon niet bij de CDJs, maar in een amprack dat wordt meeverhuurd. (Als de CDJs niet terugkomen, zal het amprack ook niet terugkomen.)
Die telefoon is natuurlijk snel terug te vinden, mocht hij "kwijt" raken... wink ;)
Beetje creatief zijn en niet meteen alleen maar problemen zien, he!

Voor Cerberus is in principe een 2G verbinding voldoende (SMS-jes). Een dataverbinding is niet per se nodig. Kijk 'ns op de website van Cerberus, want je kunt een heleboel op afstand doen met de telefoon (wifi aanzetten, data roaming aanzetten, simkaartinfo opvragen voor als deze vervangen is, telefoon blokkeren, foto's maken, meeluisteren, enz.).
www.cerberusapp.com

Euh. Hoera. Nr. 1000...
't is maar een hobby...
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
3-9-2012 02:22
Ik had het niet over verhuren maar over verkoop, niemand zal de cdj 2000 in zijn originele flightcase verkopen, net als een amprack.
Spullen worden losgeschroefd en los aangeboden. Je moet er immers voor zorgen dat alle herkenbare tekens en nummer verwijderd zijn.

Tuurlijk moet je niet overal naar problemen gaan zoeken, maar om nu een gratis telefoon bij elk apparaat te geven lijkt me een beetje duur worden.
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1595
3-9-2012 07:47
Je moet natuurlijk niet wachten tot je spullen op marktplaats staan of ergens in Oost Europa...
Eén telefoon per klant moet voldoende zijn om het (echte) adres van de dief/heler te achterhalen. De kunst is een plek voor de telefoon te vinden die snel ontdekt wordt.

Het blijft natuurlijk een kat en muis spel.
't is maar een hobby...
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
3-9-2012 08:49
Ik weet niet hoeveel ruimte er nog is binnenin de behuizing van een CDJ maar eigenlijk zou je daar een kleine GPS tracker moeten inbouwen die gewoon op stroom werkt. Kost wel wat meer maar voor zo'n dure en diefstalgevoelige apparatuur moet je wat overhebben he. De vraag is alleen of GPS werkt als hij ingebouwd zit maar daar is vast wel een oplossing voor te krijgen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
3-9-2012 09:47
Hmm lader en telefoon passen in elk geval mooi achter de cdj of mengpaneel in de cdj15 mk2 case van prodjuser. Vals bodempje en wat vilt en geen haan....

tof. voel me toch wel 007 - achtig.
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)