Forum > Geluid

heb nieuwe speakers nodig

(24 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 413
14-5-2008 18:27
Toch komen de specs denk ik meer overeen met de werkelijkheid, vooral het rendement. Die 102 dB/w/m zal de half space waarde wel geweest zijn. Dan win je dus 6dB (als ik het goed begrepen had). Die 6 dB zijn er nu dus netjes vanaf. Ook het frequentiebereik zal nu beter kloppen. De vermogens vond ik ook al raar en zijn volgensmij (nog steeds?) uit hun duim gezogen.
DanceSoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2007
Laatste: 6-1-2011
Berichten: 39
14-5-2008 19:12
Deze gegevens staan ook zo in de nieuwse catalogus van highlite.
maar of ze kloppen ? het zal wel goed zijn anders staat het er ook niet neem ik aan.
Meyer ft. Qube (L)
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 413
14-5-2008 22:29

DanceSound schreef:

het zal wel goed zijn anders staat het er ook niet neem ik aan.
Kloppen de gegevens bij een merk als skytec, veelal niet. Maar als je dan denkt van het staat er dus het zal wel kloppen kan het wel eens snel afgelopen zijn met je nieuwe speakers (zelf ervaren).
LachbekmelvinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2008
Laatste: 11-6-2013
Berichten: 25
15-5-2008 00:20
ik heb ook gehoord en gelezen dat speakers zelf ook een bepaald vermogen vragen, dit zou afhankelijk zijn van wat je aanbied. ze zijn niet voor thuis gebruik, zoals al eerder vermeld word deze installatie veelal gebruikt op karren bij optochten, tuin en schuur feesten, af en toe een verjaardags feest. over het algemeen word er voor ongeveer 50 man gedraait met deze installatie. ik vind die dap leuke dinge maar te prijzig. op marktplaats staat een set van 4 speakers voor 350 euro, daar zit ik stevig over na te denken. maar daar heb ik eerlijk gezegt weinig vertrouwen in. ik moet ze helemaal zelf betalen en ik moet het met een bijbaantje doen, ik ga gewoon 5 dagen per week na school en heb ook een auto dus financieel is het overlijden van me oude speakers een behoorlijke tegenvaller voor me.
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
15-5-2008 01:43
Speakers vragen helemaal niks, ze hebben een impdantie (weerstand zeg maar) en dat is de bepalende factor voor het afgevenen vermogen.

Speaker kun je elke vorm van spanning en vermogen toedienen zodat het lekker klinkt of kapot gaat.

Die speakers voor 350 euro waat jij het overhebt zijn de skytech boxen met een lading piezo hoge tonen tweeters erin, total crap voor serieuze zaken.
Vergelijkbaar met deze

Ik heb ze eens mogen horen op de PA beurs, wat een rotgeluid!

Met 2 K115 speakers heb je misschien minder bass maar het klinkt 100% aangenamer, en dat is wel belangrijk op kleine feestjes zoals je voorsteld

Ik heb ze zelf ook wink ;) (en de K112 trouwens)
Met een kleine sub erbij later heb je een prima geluidje. Neem het aub van me aan, als je in de buurt woont mag je ze een keer van me lenen.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
LachbekmelvinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2008
Laatste: 11-6-2013
Berichten: 25
15-5-2008 08:34
oke, weet iemand mischien wat die k115 inkoop kosten? ik heb het voordeel dat ik een paar merken vaak voor inkoop kan krijgen, waaronder dap als ik het goed heb....
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
15-5-2008 09:30
als jij dingen voor inkoop kunt krijgen, dan weet je ook welke (vrijwel) standaard percentages de diverse importeurs geven. En anders ga je het maar aan je vriendje vragen
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
15-5-2008 10:21

Schno009 schreef:

EDIT: nu ik nog eens kijk; misschien is het voor Dré een aanrader om "eventjes" de rest van de producten ook langs te gaan, ik zag bij de MC's ook nog wijzigingen (met meer realistische getallen en het rendement word ook nog opgegeven)
MC's en K's bijgewerkt.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
LachbekmelvinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2008
Laatste: 11-6-2013
Berichten: 25
16-5-2008 10:08
ik heb langere tijd bij een winkel, techniesch bedrijf gewerkt waar ik vaak speakers moest maken. ik krijg daar vaak nog onderdelen voor inkoop dus dat is mooi meegenomen, maar ze hebben daar normaal alleen celestion, hq power en dap mc.ik weet niet of ik het ook voor inkoop heb als ze het specififiek moeten bestellen. ma ik vind het gewoon teveel geld voor hobby, daarom had ik gevraagt naar jullie mening over de speakers die ik in het begin had genoemt
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
16-5-2008 11:22
Mijn mening op de genoemde luidsprekers in je startpost: je krijgt waarvoor je betaald, dus de prijs-kwaliteit verhouding is goed. Echter betaal je vrijwel niets en dus krijg je ook vrijwel niets.

Wil je mooi geluid: neem een set Hifi luidsprekers
Wil je hard geluid: neem dan een set serieuzere PA luidsprekers (zoals de K-serie van DAP)
Wil je geen van beiden: neem dan één van de luidsprekers die je voorstelde. Het zal prima voldoen aan je eisen en is nog goedkoop ook.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)