Forum > Zelfbouw Speakers

Het Punisher baskast topic

(1297 reacties. Pagina 19 van 130)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
15-12-2004 21:41
Lekkere oplossing,mooi is anders.
Waarom geen fliphandles???
Gewoon infrezen dus het hout aan de binnenkant blijft gesloten.

Plaats je de wielen op die manier? Zo ja, vindt je dan de handvaten goed geplaatst?

Martin.
kvm entertainment
LichtenlawaaiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2004
Laatste: 12-5-2010
Berichten: 144
15-12-2004 22:21
tsja ben zelf niet zo'n voorstander van die opbouw dingen... vind die zwarte metalen handvaten gewoon veeeel beter lijken op een luidspreker... er is verder niet echt een plek waar die handvaten zouden kunnen

heb je een beter idee, dan hoor ik het heeel graag

mvg Jos
[ LICHT & LAWAAI verhuur ] binnenkort met compleet vernieuwde licht- en geluidsset!!!
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
15-12-2004 22:24
Is dat uitvrezen van de handvatten, wat ivo ook heeft gedaan, niet een optie?
Hier kan je dat redelijk zien: https://fossalta.xs4all.nl/powerbass/img/New-line/Submeeting/Submeeting%20012.jpg
Door internet beperkt
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
15-12-2004 22:33
Als je handgrepen ga plaatsen moet je jezelf eerst afvragen hoe je de kast ga tillen, opbergen, vervoeren, en waar de wielen komen. Je heb er niets aan als je de handgrepen op een verkeerde plaats zet. Ik zelf, aangezien je de punicher het best kan stacken en dus op zijn zij ( op de grootste zijkant ) kom te liggen, zou ik 2 handgrepen aan de boven en onderkant zetten en evt wielen aan de achterkant. In jou geval is het moeilijk, als de punisher gestackt ligt, om ze bij de handgrepen te pakken. Bij het bouwen van de kast moet je al rekening houden waar de handgrepen komen zodat je de versteveging niet onderbreek, aluminium handgrepen moeten aan de onderkant een milimeter of zo van het hout blijven ivm werking van het hout. Waar jij ze plaats is helemaal je eigen keuze maar denk er wel goed over na.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
15-12-2004 22:40
1 x bewerkt. Laatst door Joost op 15-12-2004 22:41
Ik heb ze ook op de plekken waar ivo ze heeft. Voor mij een logische keuze:
1. Als ze op de wielen staan kan je zo zo ergens intillen bv een bus.
2. Als ze op de wielen staan tip je ze zo dat de gewoon rechtop staan en andersom weer terug.
3. Als je ze plat wilt stapelen til je met 2 man zo een stapeltje van 3 hoog.

Zoals jij op het plaatje hebt aangegeven lijkt mij persoonlijk niet handig.

Binnenkort zal ik ook even wat posten weer, heb alleen zo weinig tijd om eraan te werken sad :(

Groeten Joost
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
15-12-2004 23:59
De manier van ivo is echt het mooiste,
daarom zei ik: "ga je spijt van krijgen"

Voordeel van de manier van ivo, je kan hem aan alle kanten optillen want het handvat heeft geen richting,
het steek niet uit, en het materiaal is hetzelfde als het materiaal van de kast.
Ziet er dus netjes rustig uit.
En last: het is misschien iets meer werk, maar het is ook weer goedkoper.

En die sky handvaten heb ik ook.....
Die zijn niet helemaal te vertrouwen.
Echte handvaten zijn uit één stuk gegoten aluminium;
bij sky sit het grijpgedeelte met een heel iel flensje geklonken.
Bij een lichte box is het niet zon probleem, maar bij een wat zwaardere box, kan het gebeuren dat je zomaar met een stukje buis in je ahnden staat als je een ruk geeft of er een sjorband doorheen trekt.shocked 8O
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1370
16-12-2004 00:16
Fliphandles op een speaker is waardeloos. Die dingen moet je gewoon makkelijk kunnen pakken, vanaf elke hoek die je kan verzinnen. Ik zit al vaak genoeg klem met mijn hand in een fliphandle bij een kist die ongeveer 50 kilo weegt. Een punisher is als ik me niet vergis nog iets zwaarder.

De oplossing van Ivo is inderdaad erg mooi. Verder heeft ivo ze (als ik me niet vergis) in de korte zijden gedaan. Zitten ze ook erg mooi, maar is natuurlijk afhankelijk van de stapelwijze die je wilt gaan aanhouden.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
16-12-2004 00:17

lichtenlawaai schreef:

tsja ben zelf niet zo'n voorstander van die opbouw dingen...
De genoemde fliphandle is inbouw. De diepte van de fliphandle frees je uit.

Reemski]Fliphandles op een speaker is waardeloos. Die dingen moet je gewoon makkelijk kunnen pakken, vanaf elke hoek die je kan verzinnen.

Werk al jaren zo, flightcases hebben toch ook fliphandles? Op grotere soms zwaardere boxen/cases zitten er 2 horizontaal en 2 verticaal.
De "marshall" handgreep is niet veel anders (kwa gemak)

martin.
kvm entertainment
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1370
16-12-2004 00:31
Als ik in een flightcase een grote inbouwhandgreep zou kunnen bouwen, zou ik het zo doen, helaas is daar de ruimte niet voor..
Als ik jou de keuze zou kunnen geven, en er zitten verder geen voor of nadelen aan de keuze, welke zou je pakken?

Als ik een speaker ietwat hoog moet tillen, en ik heb een fliphandle die wanneer de speaker op zijn wielen staat horizontaal zit, dan klapt deze dicht met mijn vinger er tussen. Naar mijn mening : alleen wanneer noodzakelijk.

PS: houtdikte voor punisher is 15mm, diepte van fliphandle (inclusief rand die we natuurlijk meefrezen zal ook rond die diepte liggen. Dus ga je nog helemaal door het hout heen.
LichtenlawaaiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2004
Laatste: 12-5-2010
Berichten: 144
16-12-2004 10:32
ik denk dat ik inderdaad handvaten ga maken op die manier van ivo... (heb nu dus acht stalen dingen te koop staan... razz :p )

ik ga ze alleen aan de zijkanten plaatsen. aangezien ik van plan ben de punisher rechtop te zetten, zo heb je met twee punishers per kant de toppen mooi op 1meter 40 staan, en voordat ik als arme student drie punishers per kant kan betalen.... sad :( bedankt allemaal voor jullie reacties!!! mijn foto's komen binnenkort

mvg Jos
[ LICHT & LAWAAI verhuur ] binnenkort met compleet vernieuwde licht- en geluidsset!!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)