Forum > Zelfbouw Speakers

Nieuw setje gebouwd.

(119 reacties. Pagina 12 van 12)
Moderator(s): Dré
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
6-9-2006 08:31
Hoezo zelfbouw..., IVEN is een bedrijf en wordt binnenkort als merknaam geregistreert wink ;)

Ik heb zo mijn ideeen erover, voorbeeld, als ik een orginele tekening heb, van een merk, en orginele componenten, het zelfde materiaal en ik bouw deze, is het dan zelf bouw?
Als het merk mij opdracht geef om er 10 te bouwen, de fabriek kan niet leveren, is het dan orgineel.
Als een luidspeaker fabrikant "mijn produckt" bouw is het dan orgineel of niet?
Ik denk dat je uiteindelijk naar de kwaliteit moet gaan kijken, en je portomonee wink ;) en voor je zelf een afwegeing moet maken.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
6-9-2006 12:21
Als je met deze ambitieuze gedachte werkt, sta ik volledig achter dit standpunt! HOE heeft in gods naam meneer d&b die kastjes bij de klant gekregen? Of zou deze meneer van begin af aan een grote rokende speakerfabriek hebben gehad alwaar hij zelf vanuit z'n kantoor-balkon een sigaar op steekt? Neen. Ergens moet er een begin worden gemaakt en wanneer je het goed oppakt (en volgens mij is ivo daar aardig mee bezig) zal het steeds meer z'n vruchten afwerpen.

Klant A speelt met z'n set van iven de sterren van de hemel. Klant A heeft contacten, klant B durft de stap ook wel te zetten... (god zij dank bestaan dit soort mensen, want HOE kunnen we anders nieuwe producten aan de man brengen op deze planeet?)

Naam word geregistreerd als merknaam, weer een stap in de goede richting. Klant C dacht namelijk dat ivo een doorgeschoten timmerman met waanideeën was... toch mis, want die hebben meestal geen geregistreerde merknaam op hun hobbyproducten staan ('we flansen zo wel effe wat in elkaar...').

Het is gewoon een kwestie van lef, tijd, vertrouwen winnen... De aanhouder wint (gelukkig);-)
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
Simple40002000Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-9-2003
Laatste: 8-3-2020
Berichten: 67
6-9-2006 13:07
ok ,maar een feit is hier dat men argwanend is zodra er geen bekende naam gebruikt wordt en of er geen meerdere collega,s zijn die het gebruiken.Feit is hier dat men soms liever een duur merksysteem inhuurt dan dat men er een merkloos(= eigen fabrikaat) systeem inzet,ook al maakt dat merkloos systeem gebruik van goede(=bekende merknamen) componenten,zelfs allaat het inhuurbudget dat soms niet eens toe.Ik vraag me nu dan wel eens af of dit een vaker voorkomend verschijnsel is,of heb ik de domme pech met een stel merkgeile collega,s te maken te hebben.Heb vaak mogen horen dat men zich verbaasde dat mijn ''merkloos'' systeem toch wel goed kon klinken,m.a.w een merksysteem is per defenitie altijd beter dan een eigen ontwerp/fabrikaat systeem.Denk er zelf niet zo over,laat mijn oren en mijn portomonnee uieindelijk beslissen.Als je goede componenten op de juiste manier gebruikt kun je minstens dezelfde kwaliteit leveren als een duur merksysteem
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
5-5-2007 18:33
kick..

Ben van plan om 4 hybride subs te kopen bij Iven..
Enkel, welke top past er nu goed op? zowel bij 1 sub als 2 subs per kant.

Want die zware toppen (zelfde afmetingen als die 18" hybride subs) passen toch niet echt op 1 sub.. véél te laag, aangezien je er geen tussenpaaltje kan tussenzetten..

Groetjes,

Marijn
MdkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2005
Laatste: 13-5-2016
Berichten: 161
6-5-2007 11:09
Ik heb hybride bassen met flens er in, dus wel voor een tussenpaaltje.

Je kunt dan bijvoorbeeld kiezen voor een 15" top die wel 2 hybride bassen kan bijhouden.
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
6-5-2007 12:08
Ja, maar mijn vraag was wélke top er juist goed boven past? heb er geen idee van..

Groetjes,

Marijn(16 wink ;) )
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
6-5-2007 13:40
Ik gebruik zelf de AX-12 kasten van DAP. (1 per sub) Maar deze kastjes hebben het wel erg moeiljk om de subs bij de houden.
Mijn volgende aankop zal dan ook denk ik de X-15 van DAP zijn.
Cyberlights in the house :D
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
6-5-2007 14:10
Het ligt er een beetje aan in wat voor gelegenheden je de set gaat inzetten.
Binnen kan je met een frontloaded (basreflex) goed uit de voeten (15"/1,4") buiten en of grotere tenten zit je al gauw aan hoorngeladen, deze zijn weer wat moeilijker inzetbaar binnen.
Ik ben momenteel wel bezig met een tussenvorm toppen (basreflex/hoorngeladen), inzetbaar binnen en buiten/tenten.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
6-5-2007 15:14
Vooral binnen. maar zal ook wel voor buiten gebruikt worden (live)..

Mvg
MdsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-8-2006
Laatste: 14-4-2017
Berichten: 74
7-5-2007 12:27
hallo,
wat zijn eigenlijk de eigenschappen van en hybride kast?
want ik heb er al redelijk wat over gelezen op dit forum
waar kun je een hybride kast nou aan herkennen qua bouw en qua geluid? ( ik weet dat ze niet zo laag gaan als jeze niet met meerdere stackt per kant).
ik heb ook meerdere keren gelezen dat het een tussenweg is van een horn en een BR kast.

kevin
...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)