Advies Shure draadloze microfoon
(19 reacties. Pagina 1 van 2)Moderator(s): Dré
DJ SnufStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-3-2003 Laatste: 14-4-2018 Berichten: 75 | 9-3-2013 11:45 |
Ik zie in de webshop de Shure PGX24 + SM58 Set (K5E) - wat zijn jullie ervaringen hiermee? - is deze microfoon geschikt voor de toekomst qua zendfrequenties ivm het nieuwe mobiele 4G netwerk? - hoeveel van deze systemen kan ik max. tegelijkertijd gebruiken? | |
Gaan met die banaan! | |
SmitsaudiohoutenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-12-2012 Laatste: 16-9-2014 Berichten: 6 | 9-3-2013 13:56 |
- wat zijn jullie ervaringen hiermee? Zijn best leuke microfoons voor de prijs. Bereik is ook redelijk, nadeel je kan de antenne niet verlengen met een vlag. - is deze microfoon geschikt voor de toekomst qua zendfrequenties ivm het nieuwe mobiele 4G netwerk? Nee, deze beschikt niet over 4 G technologie. - hoeveel van deze systemen kan ik max. tegelijkertijd gebruiken? Volgens de fabrikant 90, door het 'sync' systeem is het systeem heel makkelijk in te stellen. Je houd de mic voor de ontvanger en ze zijn gesynchroniseerd / gematched | |
www.smitsaudiohouten.nl | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1596 | 9-3-2013 15:01 |
smitsaudiohouten schreef: - is deze microfoon geschikt voor de toekomst qua zendfrequenties ivm het nieuwe mobiele 4G netwerk?Nee, deze beschikt niet over 4 G technology. - hoeveel van deze systemen kan ik max. tegelijkertijd gebruiken? Volgens de fabrikant 90 @dj snuf: Waar wil je het setje voor gebruiken? En hoeveel wil je er in de toekomst tegelijk gebruiken? | |
't is maar een hobby... | |
DJ SnufStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-3-2003 Laatste: 14-4-2018 Berichten: 75 | 9-3-2013 18:40 |
PvG schreef: smitsaudiohouten schreef: - is deze microfoon geschikt voor de toekomst qua zendfrequenties ivm het nieuwe mobiele 4G netwerk?Nee, deze beschikt niet over 4 G technology. - hoeveel van deze systemen kan ik max. tegelijkertijd gebruiken? Volgens de fabrikant 90 @dj snuf: Waar wil je het setje voor gebruiken? En hoeveel wil je er in de toekomst tegelijk gebruiken? Ik bedoel uiteraard of de microfoon werkt op een frequentie die beschikbaar blijft over een paar jaar. Ik wil enkele setjes aanschaffen ter vervanging van onze huidige 800MHz systemen. | |
Gaan met die banaan! | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 10-3-2013 14:40 |
Als er zang door moet is een PGX voor mij no go. Eigenlijk heeft zelfs een SLX al teveel companding om nog over mooie klank te praten, dan is zowel een AKG WMS470 als een Sennheiser EW300. Shure moet je echt naar ULX gaan of je draadloos systeem zit gewoon je capsules te verpesten. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 10-3-2013 14:51 |
Een EW 100G3-935 set zal ook prima voldoen en is is een stukje voordeliger dan een 300 set. Eventueel kun je die ook kopen in de 945 uitvoering voor een paar tientjes meer. Dan heb je een wat richtgevoeligere microfoon en dat is bij live handig omdat je dan minder snel feedback hebt. De microfoon zelf is prima geschikt voor zowel zang als spraak voor behoorlijk professionele toepassingen. Zit je echt regelmatig met top acts dan zou je een stapje hoger kunnen overwegen, maar de alledaagse praktijk is dat deze set prima voldoen in de meest uiteenlopende toepassingen. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
UltrasoundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-10-2006 Laatste: 5-10-2021 Berichten: 193 | 11-3-2013 11:52 |
PGX serie is prima voor zijn geld, hebben we bij diverse klanten (scholen, instellingen) reeds geinstalleerd. Voor tape-acts zou ik eerder neigen naar de SLX serie (hebben we zelf ook in ons tape-rack en losse verhuur). | |
Nieuwe website online! | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 11-3-2013 12:24 |
Ik gebruik hier ook PGX bij de drive-in-shows, werkt prima. Wordt natuurlijk meestal gebruikt voor spraak en af en toe eens voor een zangertje maar een beetje professionele zanger heeft een eigen taperackje bij (ik doe dus geen tapeacts enzo). Heb je al eens gekeken naar Line 6 trouwens? De XD-V75 schijnt een erg leuk apparaat te zijn en is niet veel duurder dan de PGX serie van Shure. Daarmee kun je de klank van diverse modellen microfoons nabootsen (schijnt behoorlijk goed te werken) en je kunt er zelfs een echte Shure kop opzetten. Ik heb zelf nog een paar setjes die in het verkochte frequentiegebied werken. Zolang ik niet al teveel storingen ondervind blijf ik die lekker gebruiken. Als er wel veel storingen gaan ontstaan ga ik zeker eens zo Line 6 ding proberen. | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 11-3-2013 18:24 |
Er is wel een groot verschil of het gebruik achter de show en in de buurt van de show is, of dat er ook in een (groot) publiek of grote zaal moet kunnen gelopen worden. Heel veel goedkopere systeempjes hebben een zendvermogen van 10 milliwatt, en als het dan een beetje druk is, heb je al gauw problemen met als de afstanden wat groter worden en er minder optimale omstandigheden zijn zoals dat je je ontvanger niet hoog genoeg kan plaatsen. De ew100G3 systemen hebben een zendvermogen van 30 milliwatt, en dat verschil merk je echt. Andere merken hebben ook in de duurdere versies vaak wat meer zendvermogen. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 11-3-2013 19:06 |
Heb wegens de veranderende frequenties 2 van mijn SLX Shure en van de hand gedaan en vervangen door de EW 145 van Senheiser. Eerlijk gezegd heb ik er al spijt van,vond de SLX beter van klank en feedback en moet zeggen dat ik tot hiertoe met de enige overblijvende SLX nog nergens problemen heb ondervonden. | |