Forum > Geluid

db technologies fifty line vss dap touring

(7 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Dj pimpiwimpieStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-9-2006
Laatste: 13-8-2012
Berichten: 11
14-9-2010 18:52
hoi!

Ik vroeg mij af waar de verschillen liggen in geluidskwaliteit en geluidsvolume. logisch gezien zou ik denken dat aangezien db technologies iets hoger staat aangeschreven als dap audio hier ook mooier geluid uit zal komen. echter zijn de nieuwprijzen van de twee sets ongeveer vergelijkbaar (bij de dap gaat het dan over een dubbele 15 inch top en een dubbele 18 bass per kant) alsook het aantal watt. is de fifty line mss een budgetreek van db technologies? waarom is deze zo goodkoop tegenover andere speakers van het merk?

alvast bedankt

groeten hans
tis iet allemaal
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
15-9-2010 10:48
DB heeft wel meer budget-lijnen hoor!
Ook bijvoorbeeld de basic-serie is erg goedkoop (250 euro voor een actieve 12" top).
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
15-9-2010 23:11
Heb laatst bij ons op de kazerne 'n band (Network) horen spelen op 2x LT 212 en 2x LT 218B per kant aangedreven door? kon ik niet zo snel zien. Er kwam in ieder geval genoeg volume uit voor 'n bedrijfshal van +/- 50x40M en 5M hoog. De LT 218B's bleven wat achter op de toppen, hier zou ik er dan ook meer van neerleggen maar het klonk over het algemeen goed. Later op de avond begon het wat schel te klinken maar dat lag gewoon aan de man achter de knoppen. Voor het wat lagere budget is het zeker 'n aanrader!
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
RdreiersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2009
Laatste: 21-5-2021
Berichten: 234
16-9-2010 12:47
Per kant is er twee keer een xti 4000 voor sub en laag en één keer een xti voor hoog (toppen worden bi-amp aangestuurd)

Probleem met deze setup is dat al het later op de avond harder moet dit alleen nog maar kan door het aggresiever te draaien.

Set is nog niet zo verkeerd, de processing is voor deze set zwaar kl**te.

Als iets waardeloos is, dan is het zeker de ingebouwde dsp van de xti en de i-tech.

Voor het geld kun je beter een normale amp kopen en dan aan sturen met een xp4080 of zo.

Geluidsman is niet verkeerd, mixt vaker klusjes voor mij.
DPA 2011C - DPA 4099
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
16-9-2010 22:26

rdreiers schreef:

Geluidsman is niet verkeerd, mixt vaker klusjes voor mij.
Mijn excuses wink ;)
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
18-9-2010 11:51
Ik heb enige tijd geleden de forty en fifty line naast elkaar gehad, was zelf erg gecharmeerd van de set. De fifty line heeft een gewoon erg net en strak geluid. Verder ben je ook lekker flexibel in je opzet. Voor kleine zaaltjes kun je de 18-inchers thuislaten en heb je genoeg geluid bij je, wat grotere zaaltjes en je neemt de 18-inchers mee ( of beter, zelfs 4) Vond het geluid vergelijkbaar met een Dynacord Cobra 1 set (dus erg goed).
De dap set is ook een set die goed klinkt m.n. de top LT212 klinkt netjes indien je deze goed versterkt. De LT-218b bassen hebben mij niet echt kunnen bekoren, vond de druk te laag voor het soort kasten. Moet echt een vette versterker op om toch een beetje acceptabele druk te genereren.

De fifty line is qua klank en druk,in mijn ogen, de meerdere van de twee sets.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
18-9-2010 18:44
Een dynacord Cobra 1 ja? En welke kastjes zijn dat dan?
If it ain't Dutch it ain't much...
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
19-9-2010 10:36
Ach de 1 zit na de 2 (dus Cobra 2) typo ashamed :$

Begrijp me goed, ik wil niet zeggen dat ze kwalitatief gelijk zijn, dezelfde acceptatie , deze restwaarde, dezelfde throw en spreiding etc. hebben . Ik vond ze klankmatig erg op elkaar lekker lijken, heel helder en bijna hifi-achtig.

Het punt dat ik probeerde te maken is dat je, klankmatig, erg veel waar voor je geld krijgt met de fifty line set. Iets wat je niet direct zou verwachten bij een set in deze prijsklasse.

(URL niet meer beschikbaar). Hierin is een stukje beschreven van mijn zoektocht, natuurlijk zijn niet al mijn ervaringen daarin weergegeven. Ik heb trouwens toen ook de forty met de fifty line vergeleken, waarbij ik moet zeggen dat de forty line, op druk, niet echt veel onderdeed voor de fifty line. De set heb ik overigens nooit aangeschaft omdat deze tweedehands sporadisch voorbijkwam en deze voor mij, nieuw, niet te betalen/rendabel was. Verder was toen de mogelijkheid voor bijhuren heel beperkt en ik kon geen goed beeld kon krijgen m.b.t. service e.d.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)