Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van HR Sound
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van HR Sound (Pagina: 1 van 10)
Topic: Combineren van PA-set en surround-set (25-4-2014 09:57:00)Ja, had ik al voorzien. KOmt goed uit omdat de belchfire toch maar 1 HE hoog is Topic: Crown Belchfire 6000 SUX (1-4-2014 08:23:00)
Is de reparatieafdeling van harman consumer.
Is de print nog in redelijke staat?
Anders even met Udo bellen voor losse onderdelen.
RichardKun je ook prima terecht voor je pro-audio spullen.
In het technical manual kun je trouwens gewoon de waardes van de componenten vinden, dus zelf repareren is een prima optie.Topic: Ervaringen JBL MRX serie (20-3-2014 11:50:00)customer.support@harman.com
Telephone number
+31205630878
Probeer dat maar eens.... succes.Topic: geluid in een sporthal (18-3-2014 14:21:00)
Allereerst is er een inventarisatie nodig:
Wensen van de klant,
doel van de installatie,
Welk geluid niveau is er nodig, oa spraakverstaanbaarheid en muziek?
Verder is een akoestische meting misschien wel handig om niet straks met een teleurstelling te eindigen.
Met andere woorden, dit is geen kiddy stuff om het goed te doen,
ga met iemand in zee die weet waar hij het over heeft.Ik sluit me overigens helemaal bij Tom aan, los schieten vanaf de heupen zorgt niet voor het juiste of gewenste resultaat.
Los van Tom's opmerkingen heb ik zelf een aantal keren met een Soundmate 3 mkII set in een sporthal gestaan en dat ging best prima voor de disco als avonddeel ( en trouwens had ik op dat moment niets anders). Om overdag de spraak te ondersteunen heb ik aan de lange kant een 8-tal Dap's K112's geplaatst om de verstaanbaarheid van de omroeper acceptabel te krijgen in de gehele zaal en tribune.Topic: Wat voor toppen voor de cubo 15?? (18-3-2014 08:22:00)Dap X-15 weegt 35 kg. Die stapel ik ook nog wel op twee subjes als het moet, maar met twee is dat toch aangenamer.Ik zal niet zeggen dat het mijn voorkeur heeft, maar ik heb hier nog een paar topjes staan die 67 kg wegen en die gaan in mijn uppie op de bassen (maar goed, ik ben nog uit het tijdperk van "houten schepen- ijzeren mannen" ).Topic: Solton sbs 15 actieve subwoofer (25-2-2014 10:10:00)
Ik kan een actieve subwoofer kopen van het merk Solton, type sbs 15/300 watt, is er iemand die dit merk kent of die deze subwoofer kent en hoe zijn de ervaringen hiermee, wat is het voor een merk, met welk merk is het te vergelijken.
ik hoor graag van julliesolton is van AA craaft, ik heb er 2 top speakers van en die klinken best lekker.Net zoals ieder merk heeft Solton series die goed klinken en natuurlijk ook die minder klinken, alle waar voor zijn geld is toch wel iets dat van kracht blijft (waarbij je bij sommige merken aanzienlijk meer waar voor je geld krijgt ).Topic: Electro voice rx 218 of rx 118 (25-2-2014 09:37:00)
De meeste DJ's mogen bij mij thuis eerst eens een rondje weggeven in muziek.
Of een "slechts" eerst maar eens een kwartiertje draaien op een echt feest.
Ik zie haal dan zo de foute dj's eruit die thuis veel aan het oefenen zijn op het mixen en effectjes maken.
90% aandacht voor hun gear,
en slechts 10% aandacht voor hun publiek.Hahaha, ik herken een mede-"rimpel-o-saurus" in je antwoord Topic: Gezocht : dj met een beperking (29-3-2013 11:17:00)
Beetje spetter
Veel spetter 1
Veel spetter 2
Foto's genomen met telefoon dus kwaliteit is wat minder.Zolang er geen verdere info komt, hou ik het gewoon op de roller Topic: hoe aan werk geraken (26-2-2013 15:00:00)
De meest belangrijke vraag is al gesteld; heeft je versterker pre-amp out???
Heb deze zelf ook zo gebruikt. Mijn HT-receiver stuurde de "gewone" kamerluidsprekers aan en de pre-amp uit gingen naar 3x master DX2000 voor mijn 5.1 opstelling en stuurden 4x RB-12 (front en rears) 1x Peavy 12 MXT (als center) en 1x American audio PS-1802 aan.....
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ondanks we vrijstaand woonden, de buren hier niet blij mee waren (en mijn vrouw trouwens ook niet ). Dat was ook de reden dat mijn "man-cave" ontmanteld is, wat PA-gedeelte betreft en het weer netjes naar de opslag verhuist is
Topic: ervaring met Master Audio M-SW400 subs (3-4-2014 08:19:00)Heb deze zelf ook zo gebruikt. Mijn HT-receiver stuurde de "gewone" kamerluidsprekers aan en de pre-amp uit gingen naar 3x master DX2000 voor mijn 5.1 opstelling en stuurden 4x RB-12 (front en rears) 1x Peavy 12 MXT (als center) en 1x American audio PS-1802 aan.....
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ondanks we vrijstaand woonden, de buren hier niet blij mee waren (en mijn vrouw trouwens ook niet ). Dat was ook de reden dat mijn "man-cave" ontmanteld is, wat PA-gedeelte betreft en het weer netjes naar de opslag verhuist is
Ik heb ze vroeger gebruikt omdat ik ook graag een compact setje wou hebben en gebruikte ze met een setje Master M15PA erboven. De SW400 gaat niet superlaag en als je ze apart hoort vallen ze een beetje tegen. Als setje had het best een acceptabele opbrengst. Ik zette het setje in voor groepen tot 100 man en dat werkte prima. Die Behringers zullen ze prima bij kunnen houden.
Topic: Crown Belchfire 6000 SUX (1-4-2014 10:06:00)big bang schreef:
Zet dan ook meteen even een Rane Pi14 in dat rackje.Crown gaat de Belchfire 6000 SUX toch op de markt brengen spec.sheet
Voorlopig geen problemen meer met gewicht en vermogen heeft hij zat. Ik ben alvast met een case bezig om hem in te plaatsen. Iemand hem al gehoord op de Messe???
Topic: Ervaringen JBL MRX serie (20-3-2014 12:26:00)Voorlopig geen problemen meer met gewicht en vermogen heeft hij zat. Ik ben alvast met een case bezig om hem in te plaatsen. Iemand hem al gehoord op de Messe???
rdreiers schreef:
0205630878Is de reparatieafdeling van harman consumer.
Is de print nog in redelijke staat?
Anders even met Udo bellen voor losse onderdelen.
Richard
In het technical manual kun je trouwens gewoon de waardes van de componenten vinden, dus zelf repareren is een prima optie.
vincentsmeets schreef:
Nee, maar audioxl laat nogal graag op zich wachten..Telephone number
+31205630878
Probeer dat maar eens.... succes.
Tom schreef:
Zo maar even er op los gokken gaat hem niet worden.Allereerst is er een inventarisatie nodig:
Wensen van de klant,
doel van de installatie,
Welk geluid niveau is er nodig, oa spraakverstaanbaarheid en muziek?
Verder is een akoestische meting misschien wel handig om niet straks met een teleurstelling te eindigen.
Met andere woorden, dit is geen kiddy stuff om het goed te doen,
ga met iemand in zee die weet waar hij het over heeft.
Los van Tom's opmerkingen heb ik zelf een aantal keren met een Soundmate 3 mkII set in een sporthal gestaan en dat ging best prima voor de disco als avonddeel ( en trouwens had ik op dat moment niets anders). Om overdag de spraak te ondersteunen heb ik aan de lange kant een 8-tal Dap's K112's geplaatst om de verstaanbaarheid van de omroeper acceptabel te krijgen in de gehele zaal en tribune.
Ik heb met verschillende kasten boven de Cubo's gedraaid op (4x Cubo geladen met Beyma 15G450N) en deze laten zich prima combineren met verschillende tops combineren. De kasten die ik er boven heb gehad. zijn TSA C115,C115N, 4x C112, Peavey Hisys3XT, DAP RB12, 4x DAP RB10 en 4x Master M15PA. Persoonlijk vond ik het meest geslaagd met mijn TSA-C115N, deze konden de Cubo's meer dan goed bijhouden en de 2 inch voor het hoog kon dit ook met gemak bijhouden. Klank was echt bijzonder strak, goed gebalanceerd en drukvol.
Topic: Crest pro 8001 (26-2-2014 11:57:00)google is your friend of had je zelf ook al gekeken?
Topic: Electro voice rx 218 of rx 118 (25-2-2014 13:23:00)Hollender schreef:
bomdes schreef:
Voor een 12" is dat inderdaad loodzwaar. Ik ken zelfs maar weinig andere toppen met zo'n gewicht, de Nexo PS15 is de enige die me zo te binnen schiet.djgys schreef:
dre1 schreef:
Hallo allemaal,Ik kan een actieve subwoofer kopen van het merk Solton, type sbs 15/300 watt, is er iemand die dit merk kent of die deze subwoofer kent en hoe zijn de ervaringen hiermee, wat is het voor een merk, met welk merk is het te vergelijken.
ik hoor graag van jullie
De Crest pro8001 is wel een oudere versterker maar wel eentje die bij uitstek geschikt is voor laag. In stereo gebruik op 4 ohm 1200 Wrms, hetgeen voldoende is voor de RX218 ( 800Wrms@ 4 ohm als ik het goed heb). Normaal zou ik zeggen dat je amp zwaarder zou mogen zijn, maar ik heb de crest zelf gehad en weet dat deze ongelooflijk goed presteert op het laag.
De CP4000s ken ik niet echt wat betreft specifieke prestaties op het laag, maar mijn voorzichtige verwachting zou zijn dat deze het prima zal doen. De CP3000 zou ik persoonlijk te licht vinden,
De macrotech is op papier te licht, maar ook hier weet ik uit ervaring dat deze dingen echt prima presteren, zelfs zo goed dat je denkt dat ze veel meer vermogen afgeven dan de spec's doen vermoeden.
Ik heb dit in mijn vorige post ook al gezegd, maar een synq 3k6 doet het prima voor het laag en levert meer dan voldoende vermogen voor je subs., deze zijn tweedehands prima te krijgen en zijn licht. Ook het alternatief van Frank zal het prima doen.
Topic: Electro voice rx 218 of rx 118 (24-2-2014 15:41:00)De CP4000s ken ik niet echt wat betreft specifieke prestaties op het laag, maar mijn voorzichtige verwachting zou zijn dat deze het prima zal doen. De CP3000 zou ik persoonlijk te licht vinden,
De macrotech is op papier te licht, maar ook hier weet ik uit ervaring dat deze dingen echt prima presteren, zelfs zo goed dat je denkt dat ze veel meer vermogen afgeven dan de spec's doen vermoeden.
Ik heb dit in mijn vorige post ook al gezegd, maar een synq 3k6 doet het prima voor het laag en levert meer dan voldoende vermogen voor je subs., deze zijn tweedehands prima te krijgen en zijn licht. Ook het alternatief van Frank zal het prima doen.
De crest is een beetje underpowered voor de RX-en. Daarbij wordt het gebrugde vermogen op 8 ohm opgegeven en jij laat hem op 4 ohm draaien, dat zou wel eens teveel van het goede kunnen zijn.
De keten is zo sterk als de zwakste schakel (sprak ooit eens een wijs man hier op het forum ) en je amp lijkt me een beetje de zwakste schakel. Een synq 3k6 zou het prima op je RX-en doen en is vaak voor een leuke prijs te krijgen.
Topic: Schotten in speaker trillen mee (23-2-2014 19:26:00)De keten is zo sterk als de zwakste schakel (sprak ooit eens een wijs man hier op het forum ) en je amp lijkt me een beetje de zwakste schakel. Een synq 3k6 zou het prima op je RX-en doen en is vaak voor een leuke prijs te krijgen.
Waarschijnlikj heb je het allang opgelost., maar wou je toch deze tip niet onthouden. Ik gebruik veelal de bruis constuctielijm omdat deze uitzet en vullend vermogen heeft. Boven en onder de schotten kun je een lat zetten en het geheel rijkelijk van de bruis constructielijm voorzien. Dan van binnenuit schroeven (kijk wel uit met de lengte van de schroeven ) erin zetten. Het zit dan weer zo vast als een huis.
Topic: Powercon losgekomen (11-7-2013 15:14:00)Bedoel je trouwens de NAC3PX (connector, double chassis, met 1x in en 1x uit)???
Topic: Hoe de volgende plaat te bepalen? (29-3-2013 14:44:00)Tom schreef:
ook nog een kleine toevoeging ter overdenking:De meeste DJ's mogen bij mij thuis eerst eens een rondje weggeven in muziek.
Of een "slechts" eerst maar eens een kwartiertje draaien op een echt feest.
Ik zie haal dan zo de foute dj's eruit die thuis veel aan het oefenen zijn op het mixen en effectjes maken.
90% aandacht voor hun gear,
en slechts 10% aandacht voor hun publiek.
Even een kick op dit alreeds oude topic;
Ik vind dit een discriminerende oproep en zou graag zien dat de TS, vanuit de wet gelijke behandeling, hier dan ook een correctie doet
Topic: Hoe de volgende plaat te bepalen? (20-3-2013 13:23:00)Ik vind dit een discriminerende oproep en zou graag zien dat de TS, vanuit de wet gelijke behandeling, hier dan ook een correctie doet
Ik weet het, het is al een wat ouder topic, toch nog een kickje hierop:
veel mensen zeggen welleens dat dit 'het gevoel' is, maar wat houdt dat nou werkelijk in?
Is het zo dat jullie gewoon in je CD koffer rondkijken naar een volgend nummer, of komt dat ene plaatje ineens
in je op als je staat de draaien?? Het lijkt me immers niet dat jullie alles op verzoek draaien...
Dus nu de vraag, hoe maken jullie een perfecte mix, en hoe vinden jullie dat ene nummer dat daar zo prachtig in past?Gaat het wel om de perfecte mix, of speelt er toch nog iets anders mee????
Dat is natuurlijk wel afhankelijk van de situatie, ik draai anders op een bruiloft dan op een "bloomindale-achtige"-party in een strandpaviljoen. Veel is al gezegd, maar meest belangrijke is toch toch het "aanvoelen" van het publiek, zien waar ze op reageren.
Daarbuiten is een uitgebreide kennis van muziek belangrijk, je wilt een avond opbouwen en er een paar echte knalmomenten inhebben die ervoor zorgen dat de dansvloer volstaat. Dat zijn ook de momenten die mensen zich herinneren als ze aan een avond terugdenken.
Dat opbouwen leer je door ervaring en ontwikkel je dit in de loop der jaren. Soms weet je gewoon welke plaat lekker "past" aan de andere... Door het ene nummer te draaien denk je automatisch aan "ah-dat-past-er-ook-wel-lekker-bij".
Natuurlijk moet ik techniek ook noemen, maar met de voorgaande zaken hoeven je heus geen perfecte loops te hebben, je eigen remix ter plaatste te maken, echt niet beatsynchroon over te gaan in een beatmix van 30 seconden of cut &dry (dropmix) van het een naar het andere nummer. Maar het is leuk (en ook wel van enige meerwaarde) als je die techniek beheerst. Ik doe altijd een paar "kunstjes" die ik zelf op de avond bepaal en op het moment dat de dansvloer goed gevuld is. En juist door het niet teveel te doen, valt het op en wordt er op gereageerd.
Topic: speakercoating spetterlak net als orgineel! (13-3-2013 09:33:00)--Frank-- schreef:
Wat ik mij vaak afvraag als ik een DJ zie draaien is, hoe bepaalt hij nou welk volgend nummer hij opzet??veel mensen zeggen welleens dat dit 'het gevoel' is, maar wat houdt dat nou werkelijk in?
Is het zo dat jullie gewoon in je CD koffer rondkijken naar een volgend nummer, of komt dat ene plaatje ineens
in je op als je staat de draaien?? Het lijkt me immers niet dat jullie alles op verzoek draaien...
Dus nu de vraag, hoe maken jullie een perfecte mix, en hoe vinden jullie dat ene nummer dat daar zo prachtig in past?
Dat is natuurlijk wel afhankelijk van de situatie, ik draai anders op een bruiloft dan op een "bloomindale-achtige"-party in een strandpaviljoen. Veel is al gezegd, maar meest belangrijke is toch toch het "aanvoelen" van het publiek, zien waar ze op reageren.
Daarbuiten is een uitgebreide kennis van muziek belangrijk, je wilt een avond opbouwen en er een paar echte knalmomenten inhebben die ervoor zorgen dat de dansvloer volstaat. Dat zijn ook de momenten die mensen zich herinneren als ze aan een avond terugdenken.
Dat opbouwen leer je door ervaring en ontwikkel je dit in de loop der jaren. Soms weet je gewoon welke plaat lekker "past" aan de andere... Door het ene nummer te draaien denk je automatisch aan "ah-dat-past-er-ook-wel-lekker-bij".
Natuurlijk moet ik techniek ook noemen, maar met de voorgaande zaken hoeven je heus geen perfecte loops te hebben, je eigen remix ter plaatste te maken, echt niet beatsynchroon over te gaan in een beatmix van 30 seconden of cut &dry (dropmix) van het een naar het andere nummer. Maar het is leuk (en ook wel van enige meerwaarde) als je die techniek beheerst. Ik doe altijd een paar "kunstjes" die ik zelf op de avond bepaal en op het moment dat de dansvloer goed gevuld is. En juist door het niet teveel te doen, valt het op en wordt er op gereageerd.
CyberDance schreef:
Wat warnex betreft is 't eigenlijk een kwestie van RTFM, dan krijg je dit resultaat:Beetje spetter
Veel spetter 1
Veel spetter 2
Foto's genomen met telefoon dus kwaliteit is wat minder.
In het begin heb je niet zo vaak gigs als je misschien zou willen, dat is nu eenmaal niet anders. Wachten tot mensen naar je toekomen is niet voldoende.
In het begin werkte ik met een boekingskantoor waar ik een vaste prijs mee had gesproken voor mijn set-up. Had hem uitgenodigd tijdens een boeking, zodat hij wist met welk materiaal ik draaide en hoe ik het deed. Door hem heb ik de eerste jaren toch wel redelijk wat werk gehad. Per jaar werd een prijs opgesproken voor mijn set-up en dienst. Later had ik meerdere set-ups, dus ook meerdere prijzen. Ik gunde hem een deel van de inkomsten en hij gunde mij omzet. Dat werkte prima voor ons beiden....
Later ben ik het (ad-hoc) geluid erbij gaan doen voor diverse "zangers" en sporadisch een band. Ook hier had ik vaste prijsafspraken mee voor een avondje schuiven (met zijn/hun apparatuur). Dit heeft mij veel ervaring opgeleverd, niet alleen qua techniek maar net zo goed voor de "ambiance" maken op een avond.
Later (heel wat jaren later)werd ik ook meer en meer gevraagd om in te vallen voor collega drive in shows. Het voordeel dat je bekend bent in het wereldje en ze weten dat je er een goede avond van kan maken, en indien je daar staat in hun opdracht, vervolgboekingen doorverwijst naar hun. Voor dat doel had ik ok speciaal een onbedrukte booth. Afspreken hoe je er mee omgaat kan je later altijd nog doen.
Verder had ik een aantal zalen, scholen en cafe's in de buurt bezocht en mijn kaartje gegeven. Als ik ergens gedraaid had liet ik altijd bij de beheerder/eigenaar een kaartje achter. Net zo goed als vermeld zijn in de gouden-gids (voorgaande heeft me trouwens niet echt veel werk opgeleverd). Maar goed, alle beetjes helpen.
Bedenk wel, je moet er energie in steken om opdrachten binnen te halen en continue mee bezig zijn. De beste reclame is toch wel er een fantastisch geslaagde avond er van maken (en dat heeft lang niet altijd met materiaal te maken). De meeste (vervolg)boekingen bij mij komen toch wel van de avonden zelf vandaan, als zit er soms eventjes tussen.
In het begin werkte ik met een boekingskantoor waar ik een vaste prijs mee had gesproken voor mijn set-up. Had hem uitgenodigd tijdens een boeking, zodat hij wist met welk materiaal ik draaide en hoe ik het deed. Door hem heb ik de eerste jaren toch wel redelijk wat werk gehad. Per jaar werd een prijs opgesproken voor mijn set-up en dienst. Later had ik meerdere set-ups, dus ook meerdere prijzen. Ik gunde hem een deel van de inkomsten en hij gunde mij omzet. Dat werkte prima voor ons beiden....
Later ben ik het (ad-hoc) geluid erbij gaan doen voor diverse "zangers" en sporadisch een band. Ook hier had ik vaste prijsafspraken mee voor een avondje schuiven (met zijn/hun apparatuur). Dit heeft mij veel ervaring opgeleverd, niet alleen qua techniek maar net zo goed voor de "ambiance" maken op een avond.
Later (heel wat jaren later)werd ik ook meer en meer gevraagd om in te vallen voor collega drive in shows. Het voordeel dat je bekend bent in het wereldje en ze weten dat je er een goede avond van kan maken, en indien je daar staat in hun opdracht, vervolgboekingen doorverwijst naar hun. Voor dat doel had ik ok speciaal een onbedrukte booth. Afspreken hoe je er mee omgaat kan je later altijd nog doen.
Verder had ik een aantal zalen, scholen en cafe's in de buurt bezocht en mijn kaartje gegeven. Als ik ergens gedraaid had liet ik altijd bij de beheerder/eigenaar een kaartje achter. Net zo goed als vermeld zijn in de gouden-gids (voorgaande heeft me trouwens niet echt veel werk opgeleverd). Maar goed, alle beetjes helpen.
Bedenk wel, je moet er energie in steken om opdrachten binnen te halen en continue mee bezig zijn. De beste reclame is toch wel er een fantastisch geslaagde avond er van maken (en dat heeft lang niet altijd met materiaal te maken). De meeste (vervolg)boekingen bij mij komen toch wel van de avonden zelf vandaan, als zit er soms eventjes tussen.