Forum > Licht

Wanshi - Laser Display Systems - Groene diode defect

(10 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
X-PLOSIONStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2009
Laatste: 6-2-2013
Berichten: 110
19-4-2010 21:16
Beste mensen,

Wij hebben al enige tijd een wanshi RGY laser. Zit ik schuim en flightcase en hebben deze zeer weinig gebruikt en nooit voor lange periodes laten draaien. Echter bleek de groene laser afgelopen weekend amper 1 minuut gewerkt te hebben. En nu doet deze laser enkel nog rood :-(

In garantie is het toestel helaas niet meer.
Kan ik zelf zo'n laser vervangen?
Geen idee of ze zelfs nog bestaan die wanshi lasers.
Volgens de verkoper kwaliteit en lange levenduur. Ik schat dat mijn laser nog geen 5 draaiuren heeft in totaal!
Laser is geen dmx laser, enkel audio mode.

Iemand nog ervaring in wisselstukken ofzo?
X-PLOSIONStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2009
Laatste: 6-2-2013
Berichten: 110
19-4-2010 21:23
Lasers zijn 40mW groen en 100mW rood als ik me niet vergis en nog herinner.
Heb van de laser zelf geen type .. Op toestel staat enkel Wanshi - Laser Display Systems op.
Hangt ook eens 'papieren' zegel aan, met vermelding deze niet te verbreken. Dus toestel zelf is nog niet open geweest.
Rode laser, stapmotors, blauwe powerled op front en ventilator werken gewoon.
Joep poepStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2005
Laatste: 6-9-2014
Berichten: 134
20-4-2010 10:45
Het mag dan wel buiten de garantie zijn maar je mag toch nog steeds verwachten dat je een degelijk product koopt?
(Wat absoluut niet het geval is als ie na 5 uur stuk gaat..)
Lijkt mij dat je in dit geval de verkoper nog wel in gebreke kan stellen...
succes ermee!
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
20-4-2010 13:07
Het is lastig om dat aan te tonen... Een dergelijke laser zal geen teller hebben voor het aantal uren dat-ie heeft aangestaan.

Een laserdiode kun je wel vervangen. Wel goed opletten dat de diode ongeveer even groot is; die goedkopere lasertjes zijn namelijk nog wel eens krap opgezet en een grotere diode past niet altijd.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-4-2010 15:26
Wanshi wordt door een verschrikkelijk amateuristische dozenschuiver in Nederland geleverd, weet niet of hij daarvandaan komt? Of heb je 'm ergens uit Belgie?

Natuurlijk is het geen kwalitatief goede laser module, wat wil je voor het geld.. Verbaast me niks dat er na een paar uur al geen licht meer uit komt. Uiteraard melden bij leverancier. Maar zou er nooit een ander van diezelfde fabrikant in stoppen.
Light Image
X-PLOSIONStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2009
Laatste: 6-2-2013
Berichten: 110
20-4-2010 18:51
Hij komt van een dealer in Belgie.
Toen ik hem kocht was hij er vol lof over en nu is dat merk bij hem niet meer te vinden...
Was een laser van rond de €350, dus echt goedkoop was die niet.
Had mss beter toch deze dan niet gekocht en eventueel een JB Systems genomen ofzo...

Ben diep teleurgesteld van Wanshi laser .. Nochtans de output WAS echt wel top voor die prijs!!
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
21-4-2010 20:41

JeroenVDV] schreef:

Maar zou er nooit een ander van diezelfde fabrikant in stoppen.
Ben eens op website van fabrikant gaan zien.Een heleboel van hun producten komen me bekend voor en worden hier onder een andere merknaam verkocht.
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
24-4-2010 00:51
nekin@nbwanshi.com
Stuur deze beste man eens een e-mail, misschien kan er iets geregeld worden.

Pascal
..Je Ducktape brood voeren...
Berghs eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2009
Laatste: 19-10-2017
Berichten: 147
8-7-2011 14:52
Ik heb hier ook een laser die de groene diode defect heeft.
Het leek me onzin om een nieuw topic aan te maken tussen zoveel laser topics dus vandaar het ik het hier maar even post.

Ik heb laatst een deel ''defecte'' apparatuur opgekocht die ik in de tijd na een operatie wou gaan repareren (om iets te doen te hebben).
Nu zit hier een laser bij die de groene diode defect heeft.
Het gaat om een laser van het merk Ibiza (LAS-140RGY).
Ik weet dat het niet veel bijzonders is en dus ook niet of het wel de moeite is om hem te repareren.
Hij werkt verder helemaal prima (reageerde eerst niet op dmx maar dat heb ik al opgelost).
De rode diode doet het nog goed, de groene heb ik voor zover mogelijk uit elkaar gehaald om te kijken hoe en wat.
Toen alle koelblokken er vanaf waren en er dus enkel de diode met de lens over was zag je nog een heel klein groen lichtpuntje, dit zag je enkel als je een stukje papier vlak boven de lens hield.
Omdat ik de info van de laser alleen kan vinden bij andere webshops kan ik geen link plaatsen.
Typ bij google ''LAS-140RGY'' in en er komen een aantal pagina's naar voren.

Is het nog de moeite om een andere module in de laser te zetten en waar zou ik deze dan kunnen kopen?
X-PLOSIONStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2009
Laatste: 6-2-2013
Berichten: 110
8-7-2011 16:44
Bij mij werkte de diode terug opeens. Lasers heeft meer dan 1 jaar in case gezeten zonder gebruik, case is eens gevallen, na de val heeft de laser nog een schok moeten opvangen, en besloot ik hem te testen ... en hij werkte terug.
Maar mijn groene deed echt niets meer. Geef op je groene diode ook eens nen tik he ....
Want ik denk dat deze niet appart te koop zijn.

Zijn laserdiodes hoogspanning of laagspanning ? Iemand dat dit weet?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)