Forum > Geluid

D&B C7 set

(9 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
John_pStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2007
Laatste: 25-3-2017
Berichten: 51
13-10-2008 12:35
Hallo,

Vorig weekend een klusje gehad en door plaatsgebrek kon ik mijn speakers niet opstellen. Ik stond geboekt om tussen de optredens van de band in te draaien. "noodgedwongen" over de PA van de band gedraaid. Een mooi oplossing maar voor een jongen met geluid toch altijd weer wat minder want je wilt toch graag je eigen spullen gebruiken. Zekers als je die in de bus hebt staan... sad :( sad :( De band had ook geluid ingehuurd, een behoorlijke en zeer goed klinkende set D&B C7 top speakers en per kant 2x D&B C7 subs met bijbehorende versterkers. Ik ben eigenlijk benieuwd wat daar nu eigenlijk in zit. Op de site van D&B kunnen vinden dat in de top een 15" en een 1,5" zit en in de bassen een enkele 18" Heeft er iemand meer info over deze set. Misschien een tekening ?? Voor het geluid wat eruit kwam een zeer compacte set ook gezien de specs.. een SPL max van 138dB zeker niet kinderachtig.
He Ome John wat zijn dat voor een grote zwarte CD's ? Bedoel je die daar ? Ja.. Oh dat zijn LP's
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1344
13-10-2008 15:53
De subs zijn 18" basreflex, schijnbaar met vrij hoge tuning. De top is geheel hoorngeladen met de 1,5" voor de 15" gemonteerd, zoals bij deze zelfbouwtop.

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
John_pStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2007
Laatste: 25-3-2017
Berichten: 51
13-10-2008 21:52
Johan,

Aha mooi, ik was ook al aan het zoeken geweest en had die coaxiale hoorn bij de speakerstore al eens gezien. Het moest wel zoiets zijn anders haal je never nooit een spl van 138dB "maar" een paar honderd watt aan vermogen. Wellicht het nabouwen waard. Een 15" bass zou dan mooier zijn zodat de top wat lager zou kunnen dan met een 12" erin. Aan de ander kant heb ik nog een paar RCF L12 544K speakertjes liggen zal die eens qua specs met de B&C 12PE32 en/of B&C 12MH32 vergelijken welke in het ontwerp van jouw linkje zitten. Net even gekeken ze staan niet standaard in WinISD dus ff op het net zoeken bij B&C.. Wel een indrukwekkende speaker die 12MH32 101dB 1W/1m maarja hij gaat ook tot 3KHz dus het is natuurlijk wel minder moeilijk om dat 101dB te produceren bij bij 1KHz.. bij 100Hz doet ie dat zeker niet..
He Ome John wat zijn dat voor een grote zwarte CD's ? Bedoel je die daar ? Ja.. Oh dat zijn LP's
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
13-10-2008 21:54
Nu kan ik je niets over deze set vertellen, maar wat maakt het uit om over een andere set te spelen die er al staat? Zeker als dit een top set is. Scheelt jezelf een hoop werk, en vindt het ook niet echt zo geweldig uitzien als er al een dikke set staat en jij gaat je eigen set daar tussen frotten.
Zo was hier dit weekend vanalles te doen in een grote hal, dj zou eigenlijk zelf z'n Dynacord XA set meenemen voor een grote galmbak waar 1500 man in konden. Er hong echter al een dikke overkill Synco array, dj vond het allang leuk om over zo'n setje te spelen.
DjbramStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2005
Laatste: 29-5-2014
Berichten: 222
14-10-2008 19:15
k weet nog zo'n leuk voorbeeld. Ben eens in een tent geweest ( als bezoeker ) daar speelden 3 bands en daar stonden 3 geluidsetjes naast elkaar.

Zag dr dus echt niet uit.. en of het nu ook zo prakties was.. shut up :X
t' gaat zoals t' gaat
John_pStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2007
Laatste: 25-3-2017
Berichten: 51
14-10-2008 21:50
De set klonk ook als een dijk !! en het was makkelijk.. Maar daar ging het nu even niet over, en ook niet over wat je nu wel of niet doet.. Ben benieuwd wat er nu eigenlijk IN die C7 set zit. De top is duidelijk, alleen nog niet welke speakers. Het zal in ieder geval fatsoenlijk spul zijn, wellicht OEM speakers. D'r zijn wel meer top merken met OEM speakers.. Bijvoorbeeld de U88 van AXYS daar staat AXYS op de bass speaker met type 18 GT 200.. rara wat is dit BEYMA. Even concreet wie heeft er een D&B C7 set en wie heeft hem eens open geschroefd of open gezien?
He Ome John wat zijn dat voor een grote zwarte CD's ? Bedoel je die daar ? Ja.. Oh dat zijn LP's
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
14-10-2008 23:13
Ik, maar bij mijn weten kun je deze drivers niet zo kopen, en als je bijvoorbeeld een kapotte hebt wordt het teruggestuurd naar D&B zodat zij hem repareren. Dus je zult er zomaar niet aan komen. En daarbij heb je ook D&B Versterkers nodig om het setje zo te laten klinken. Dus zo'n setjes precies nabouwen gaat hem niet worden.
John_pStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2007
Laatste: 25-3-2017
Berichten: 51
15-10-2008 09:32
Dat van de versterkers had ik ook opgemerkt, D6 en D12 van D&B zit een processor in de versterker die je in kunt stellen op het type (D&B) speaker wat je eraan hangt. Eigenlijk wordt de klankkleur dus ook gemaakt door de versterker. Maar er zijn tegenwoordig genoeg actieve crossovers/speaker management systemen waar ook een parametrische equalizer in zit en die je kunt tweaken zoals je zelf wilt. (DBX Driverack, Behringer DCX2496 en andere) Je kunt allerlei filters instellen en ook de steilheid van de filters. Bij de par-eq kun je de Q instellen enz enz. De BR-118 van eighteensound heeft bij zijn ontwerp ook staan hoe je je filters in moet stellen.. Qua reparatie van de D&B C7 set.. Hij is duur genoeg om er mee naar een dealer terug te gaan. Met een Mercedes ga je ook niet naar de kwik-fit laugh :D laugh :D Rest nog steeds de vraag WAT zit erin.. ??? De top kast is overigens een BR kast maar wel hoorn geladen.. van de D&B site : "quote "C7-TOP loudspeaker The C7-TOP is a two-way horn loaded loudspeaker that exhibits true constant directivity above a frequency of 600 Hz, ensuring equal sound within the coverage area. The bass-reflex design of the low end allows the C7-TOP to be used without a subwoofer. "end quote"
He Ome John wat zijn dat voor een grote zwarte CD's ? Bedoel je die daar ? Ja.. Oh dat zijn LP's
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 7-8-2024
Berichten: 390
15-10-2008 13:55
In bijna alle D&B speakers worden drivers gebruikt van B&C.
Wel gebeurd het dat de standaard drivers aangepast worden.
Modificaties zie je in de vorm van adapter-ringen en dergelijke.
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1344
15-10-2008 14:23
C7-TOP loudspeaker The C7-TOP is a two-way horn loaded loudspeaker that exhibits true constant directivity above a frequency of 600 Hz, ensuring equal sound within the coverage area. The bass-reflex design of the low end allows the C7-TOP to be used without a subwoofer
Vertaling:

"Deze tweeweg top is vanaf 600 Hz volledig hoorngeladen, de 1/4 golflengte resonantie van de hoorn is daarmee ~150 Hz. Om onder de 150 Hz nog wat te presteren/ membraanuitslag te remmen is er een reflexpoort toegevoegd. Door de f5 van 68 Hz wordt je er zonder complementerende subwoofer/baskast niet blij van."

Wat me overigens opviel aan de conus van de basluidsprekers was dat deze een weefsel structuur hadden, ze leken daarmee door de zwarte kleur op een koolstofvezelcomposiet.

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)