Forum > Licht

Ervaring: ALT-290 / ASD ALT-300 statieven

(27 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
20-5-2005 12:14
Beste allemaal,

Omdat ik in de toekomst toch naar een setje mooie windups en een trussje wil, ben ik erg benieuwd hoe de ASD statieven zich houden.
Dus wat is de ECHTE belastbaarheid? Kloppen de specs een beetje en hoe zit het met de keuring van deze statieven? En de laatste vraag: Is dit een goed statief voor het geld, of zou ik even door moeten sparen?

Specs:
ASD ALT 300 Statief
ASD ALT 290 Statief
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
Dieter(Pulse)Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 125
20-5-2005 15:14
Ik heb al verschillende jaren een ALT-300 (alle een mobiltech SP1_TA maar die zijn hetzelfde neem ik aan) in gebruik.

Bevalt me prima. Ik gebruik hem normaal voor een 5m trussje met 8parren een strobo en 2 scans, maar enkele keren heb ik er al wat meer op gehad. De opgegeven maximum belastbaarheid is dus zeker geen probleem.

Echt hoog kan het ding niet maar dat weet je op voorhand als je het koopt. Voor de meeste toepassingen hoeft dit ook niet. In grote zalen kun je trouwens de statieven ook op het podium zetten.

Bij dit soort statieven kun je er best wel voor zorgen dat als ze behoorlijk belast zijn er niemand aan kan prullen. Op zichzelf zal zo'n ding nooit omvallen, maar als er enkele mensen stevig aan gaan schudden is het natuurlijk iets anders... Maar zo'n toestanden moet je gewoon vermijden en dan zijn het prima statieven.

Woensdag ga ik trouwens nog 2 statieven bijhalen, dit keer wel het maatje groter (eurolift_ES160). Deze zijn hetzelfde als die ALT-400. Handig als er iets meer op moet of als de truss iets zwaarder is
MVG. Dieter Antheunis D.D.A. Sound & Light
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
23-5-2005 10:09

Dieter(Pulse) schreef:

[... schreef:

Bevalt me prima. Ik gebruik hem normaal voor een 5m trussje met 8parren een strobo en 2 scans, maar enkele keren heb ik er al wat meer op gehad. De opgegeven maximum belastbaarheid is dus zeker geen probleem.

[... schreef:

Bij dit soort statieven kun je er best wel voor zorgen dat als ze behoorlijk belast zijn er niemand aan kan prullen. Op zichzelf zal zo'n ding nooit omvallen, maar als er enkele mensen stevig aan gaan schudden is het natuurlijk iets anders... Maar zo'n toestanden moet je gewoon vermijden en dan zijn het prima statieven.

[...]
Ze zijn ipc. voor drive-in gebruik. Er komen in eerste instantie T4's op met 4 parren en een scan. Het is later de bedoeling dat er een stukkie truss opkomt met dezelfde parren, scans en daarnaast een strobe. En dan kan, zoals je hierboven aangeeft.

Echt hoog is niet echt een eis. Het is voor allerlei studentfeestjes. Die lui zijn vrij snel tevreden, maar ik wil zelf wel een goed product neerzetten. Vaak draai ik op huisfeesten/tuinfeesten. Veelal sta ik dus binnen in huis of onder een party tent. Daar is de hoogte ook niet heel geweldig. Die 3.00 meter hoogte, zal ik niet vaak volledig gaang gebruiken.
Dit zijn mijn eerste lichtstatieven, dus eigelijk een beetje "instappers". Over een paar maanden komen de trussen en hoop volgend jaar een set grotere statieven te kopen. Het is dus feitelijk een "tijdelijke" oplossing.
Het spul zal normaal gesproken achter me staan, zodat het niet zomaar omgelopen kan worden. Dus als ze uit zichzelf goed blijven staan, zullen ze dat ook wel een avondje volhouden.

Heb overigens net de ALT-290 besteld bij Dre, dus ik kan nu toch niet meer terug wink ;) Maar ik ben nog wel benieuwd hoe deze statieven zich in het veld gedragen, dus als iemand iets te vertellen heeft, mag dit nogsteeds!

Kleine vraag, hoe zit het met de keuring van deze statieven? Is er uberhaupt iets gekeurd aan deze dingen?
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
TimmerinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2004
Laatste: 21-1-2010
Berichten: 12
23-5-2005 17:22
Nou dan zou ik graag een paar foto's (+ eventuele toelichting) willen hebben als je de Statieven hebt! Ik ben namelijk ook zeer geinteresseerd in de ALT290/300 reeks! wink ;) Mijn E-mail staat in mij profiel!

Grtz!
Gr. Tim
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
23-5-2005 22:46
Hier ook ervaring, wel met de eurolift ES-160 versie, maar die is identiek aan de ALT 400 (die dan weer net een stapje zwaarder is dan de ALT300).

Top dingetjes, niks op aan te merken. Heb hiervoor de Mobil tech versie gehad maar deze onlangs vervangen door 4x ES-160.
Vind mobil-tech/eurolift ook veel steviger staan dan bijvoorbeel vmb's etc (speling in de kokers). Ze worden hier vooral gebruikt voor trussjes van max 8-10mtr met wat scans en parretjes, of backdrop trussjes etc. Heb er daarnaast ook nog spigot adapters bij, zo kan er ook een standaard T4tje oid op.
In de loop der jaren met de mobil techjes wel ervaren dat je ze netjes moet vervoeren, vandaar dat er voor de eurolifts (incl accessoires) ook kisten komen per 2 stuks, dat houdt ze netjes en laadt een stuk soepeler.

Maarrrr eindconclusie: het zijn erg nette en degelijke statiefjes, als "instappers" al aardig goed naar mijn idee.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 431
24-5-2005 11:41

Timmerink schreef:

Nou dan zou ik graag een paar foto's (+ eventuele toelichting) willen hebben als je de Statieven hebt! Ik ben namelijk ook zeer geinteresseerd in de ALT290/300 reeks! wink ;) Mijn E-mail staat in mij profiel!

Grtz!
idem, ben ook geinteresseerd, email in profiel. zit er een adapter bij voor t4 of moet je dat er bij kopen??
Fun is serious business!
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
24-5-2005 15:16
Adapters moet je erbij kopen. Zowel de truss-adapter als de Spigot adaptertjes.
Op foto's in het Productie-foto-topic zijn ze regelmatig terug te vinden bij mijn fotootjes:
https://www.licht-verhuur.nl/div/Kday/images/DSC03108.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/Springpop/images/DSC03173.jpg
Donderdag of vrijdag zijn de cases ervoor af dan zal ik gelijk ff wat close-up kiekjes maken van de statieven + accessoires.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
29-5-2005 01:04
Zoals beloofd:
https://www.licht-verhuur.nl/div/es-160_1.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/es-160_2.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/es-160_3.jpg

En de kistjes:
https://www.licht-verhuur.nl/div/cases/es-160_zw_1.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/cases/es-160_zw_2.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/cases/es-160_zw_3.jpg
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
19-7-2005 15:10
hey ,
ik ben ook aan het twijfelen wat ik zou nemen. 2 manfrotto's U87 (2dehands, voor +- 450 euro)
of 2 ASD alt 290 statieven.
er komen 2 T-4's aan, strobo, en dan later mss 2 of 4 scans happy :)
ik zou zelf voor de alt 290 gaan,maar de manfrotto ziet er steviger uit.. . maar hij kan maar 30 kg dragen denk ik. . . wat zouden jullie doen?

mvg
marijn
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 7-10-2024
Berichten: 9491
19-7-2005 15:30

marijn schreef:

maar hij kan maar 30 kg dragen denk ik. . .
Kijk, en daar zit nu net het probleem,
>>>>denk ik...<<<<<
Ik heb 4 Manfrotto's, en ik moet zeggen, ik vind zon inwendige kabel en lier veel netter staan dan zon aanhangliertje, met uitstekende kabel, waar je als hij oud word lekker je vingers aan open kunt halen......

En wat de hefkracht betreft,
kom eens langs, en ik hijs jouw even naar 380cm.....
Kijken of je dan nog denkt dat ie maar 30 kilo kan hebben.

Die 30 kilo is volledig gekeurd.
Maar wat sterkte betreft is dat 5 keer de belasting waar hij voor gemaakt is.
Dit is een keuringsnorm.

Uiteraard nodig ik je nu niet uit om er standaard 150 kilo aan te hangen, maar iets meer dan 30 is heus geen probleem hoor.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)