Forum > Licht

Verdwijnen van pars uit de drive-ins

(72 reacties. Pagina 1 van 8)
Moderator(s): Dré
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 431
10-4-2005 11:04
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is er een tendens aan de gang waarbij de pars vervangen worden door intelligent licht?? Heb op het forum al gelezen dat iemand ze moest uitdoen op een fuif, een vriend doet ze gwn niet meer mee... Mensen vragen meer movings en scans etc.
Zijn er nog onder jullie die deze evolutie merken?? Ik denk persoonlijk dat basislicht een andere betekenis zal krijgen; dat dit bv movings zullen zijn...
Fun is serious business!
DjFxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2004
Laatste: 9-6-2013
Berichten: 157
10-4-2005 11:10
Mh's / scanners hebben natuurlijk meer functie's en meer kleuren, ik zou ze zelf niet echt zien als basisverlichting.
Een par heeft echter 1 kleur(filter) een scanner/mh heeft er natuurlijk meerdere het kan zijn dat drivein shows denken/zeggen we nemen liever mulifunctionelere apparatuur dan basisverlichting.
Ik merk er hier nog niet zo veel van, en ben zelf nog gewoon aan het sparen voor parren wink ;)
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
10-4-2005 11:12
Ik denk dat bij beginnende drive in shows altijd parren zullen zijn. Deze zijn vele malen goedkoper dan een goede scan. Zowel in aanschaf als in onderhoud.
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 431
10-4-2005 11:14

dj Jasper schreef:

Ik denk dat bij beginnende drive in shows altijd parren zullen zijn. Deze zijn vele malen goedkoper dan een goede scan. Zowel in aanschaf als in onderhoud.
indeed, ben ik volledig mee akkoord (zit zelf in de situatie wink ;) )
Maar ik zie toch op fuiven dat er meestal movings of scans gebruikt worden, en dat de pars af en toe es worden aangestoken...
Fun is serious business!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
10-4-2005 12:25
Er zal altijd een vorm van basisvelichting nodig zijn.
Dus het lijkt mij een beetje onzin.

Wat er wel zal gebeuren, is dat de basis verlichting wat intelligenter word.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-4-2005 14:15
Ik heb in al die jaren nog nooit parren als basis licht gebruikt. Mijn "basis" licht zit in de discotafel.

Vanwege de toch wel grote spreiding van een par spot (ik gebruik 300watt lamp type narrow spot en medium flood) vindt ik al snel dat er een enorme bak licht aanwezig is.
In een wat grotere zaal is dat geen probleem maar in een kleinere ruimte vindt ik het wat minder sfeervol.
Alles is natuurlijk te dimmen maar dan zou ik toch eerder voor een minder wattage gaan.

Inteligent licht daarin tegen geeft kleinere strakke lichtbundels. En eventueel gebruik van colourspots (iets a la robocolour) is mooier om te zien.

Bij een band zijn parren wel het basis licht, gericht op de bandleden.

Martin.
kvm entertainment
Basement-clubStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 26-2-2013
Berichten: 174
10-4-2005 14:25
Ikzelf vind een show met alleen scans en mh's nogal kil aanvoelend. Parren geven je zo echt het discogevoel. Ikzelf gebruik kleine par36 spots. Net omdat een overvloed aan licht voor mijn toepassing niet geschikt is. De lichtbundel van een par36 is trouwens ook veel gecentreerder. Enig nadeel is wel dat bij het gebruik van een filter er niet veel meer uitkomt. Maar vind hun licht toch eigenlijk mooier gewoon wit.
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
10-4-2005 14:45
ik heb zelf altijd in het begin met bewegende effecten mijn drive-in shows gedraaid,
heb sinds kort dan een setje parren, en vind de show toch nu een stuk warmer dan alleen die bewegende effecten.

zit er zelfs over te denken om nog een setje extra te kopen
HarmenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 5-10-2010
Berichten: 121
10-4-2005 14:47
uhmz goed, onder de categorie parren vallen par36's denk ik niet, die vallen toch weer onder effecten.
en kvm, bedoel je nu robocolourtjes als front??
moet zeggen dat ik er zelf ook wel graag parretjes bij heb, washje mee maken en dan met intelli wat progjes erdoorheen.
als een van de toepassingen, uiteraard kun je met parren ook fantastische dingen doen, kijk maar naar de concerten uit de tijd dat er nog geen tot weinig intelli was..
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
10-4-2005 14:55
Ik denk dat de parren wel blijven alleen bij beginnende drive-in shows zie je steeds meer effecten, omdat effecten zoals mushroom enz. niet zo duur zijn. en die drive-ins vaak een klein budget hebben en zich niet goed in de producten verdiepen voordat ze gaan kopen.
Focus on the customer and the rest will follow.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)