Forum > Geluid

Flightcase Zelfbouw ??

(141 reacties. Pagina 9 van 15)
Moderator(s): Dré
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
25-12-2003 14:06
equalizers zijn minstens 2 HE hoog, vaak zelfs 3. Dus een kist van 8HE komt eerder in de buurt.
Volgende keer Peter!
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
25-12-2003 14:07
hij moet eerst even de maten van zijn app geven happy :) wie weet heb ie wel een versterker van 4 he en en eq van 2 he...

dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
25-12-2003 14:10

djmouse schreef:

.edit.waarom minstens 6he? .edit.
Ik redeneerde:
versterker: 2HE
EQ: 2HE
Crossover: 1HE
Dbmeter: 1HE

Maar dit was maar een schatting. En als hij er een aansluitpaneeltje bij wil, dat had hij dat wel vermeld. Maar laten we nu eerst een wachten om te kijken hoe hoog het werkenlijk is!
Maar dat is MIJN mening...
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
25-12-2003 14:31
aansluit paneeltje zou ik zowiezo altijd doen. Op alles!! waar een in- uitgang op zit.
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
25-12-2003 21:02
1 x bewerkt. Laatst door Martijn op 25-12-2003 22:22
EN houd rekening met eventuele latere 19" apparatuur. dus een 10HE kist zou ook niet verkeerd zijn. ja het wordt steeds maar meer. en een connectorpanel is eigenlijk noodzaak. hoe wil je anders je kabels erin prikken?

Wesley vd H schreef:

Dat ziet er inderdaad overdreven uit vind ik. Mischien dat je in het midden de gaatjes weg kunt werken, of ander plak je je logo er over heen.
ik heb geen logo dus dat wordt moeilijk. en dan nog zou ik het niet mooi vinden, een logo wat steeds uit elkaar wordt getrokken. laugh :D
To martijn: post hier eens een paar links naar meer cases van jouw.
(heb je geen webspace? mail me maar!)
ja das goed. ik heb hier een link naar de eerste 2 kistjes: www.websitemaker.kennisnet.nl/doublepowerdrive-in/frameset.htm niet geweldig mooi, maar ze doen wat ze moeten. verder zal ik je foto's mailen van m'n amprack (das de eerste kist waarvan ik denk dat k binnen 1 jaar een nieuwe ervoor maak, en van de oude een kabelcase, namelijk mega K*Thout voor gebruikt) en de fc waar de rookdoos in zit. de fc van de rookmachine is bekleed met keukenzeil. is grijs.

[edit] ik heb maar even een msn groep gemaakt voor de foto's en ook voor de toekomstige projecten. dus Wesley, ik stuur geen foto's, maar evengoed bedankt voor het aanbod. wink ;) de foto's zijn online, maar nog niet voorzien van bijschrift.
groups.msn.com/Fotosvandoormijgebouwdeflightcases/shoebox.msnw
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
25-12-2003 21:21
Hoe heb je die cases met die scanmaster gedaan, geverfd of iets anders?
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
25-12-2003 22:22
nee, die zijn bekleed met HPL. ik weet het merk niet. ik zal het eens navragen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
)jeroen(Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2002
Laatste: 29-1-2010
Berichten: 60
25-12-2003 22:31
equalizers zijn minstens 2 HE hoog, vaak zelfs 3.
...kan je toch zat voorbeelden geven van eq's die maar een hoogte hebben van 1 HE (phonic en behringer heeft er geloof ik ook)

to Martijn: ZONDE dat je geen sluitprofiel hebt gebruikt! Het ziet er allemaal erg netjes uit alleen hoort dat sluitprofiel er toch echt wel bij!
MVG Jeroen
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
25-12-2003 22:40

)jeroen( schreef:

to Martijn: ZONDE dat je geen sluitprofiel hebt gebruikt! Het ziet er allemaal erg netjes uit alleen hoort dat sluitprofiel er toch echt wel bij!
ja ik weet het. ik heb het niet gedaan omdat ik eens heb zien staan op zo'n sluitprofiel dat ze 10 euro per 2 meter kostten, en dan male OF female. 2 complete meters kostten dus 20 euro. blijkt achteraf dat ze niet zo duur zijn, namelijk 11 euro voor 2 complete meters. als ik dat TOEN wist, zaten er wel sluitprofielen op. misschien dat ik TOCH eens ga doen, de fc's upgraden.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
26-12-2003 00:34
Mooie flightcases. Cool dat je ze zelf maakt, gaat meestal snel veel geld inzitten en het gaat vaak mis.

Maar paar aanmerkingen (ter verbetering in toekomst)

1) Hoekprofielen zet je vast met popnagels!!! Ik weet niet hoe jij ze vastgezet hebt, (ik denk zelf helemaal niet). Maar gepopte hoekprofielen zorgen JUIST voor een ONWIJS sterke verbinding.
2) Jammer van de sluitprofielen (is al gezegd). Sluitprofielen zorgen ook voor stevigheid.
3) Je hebt ook kant en klare paneeltjes voor connectors. www.new-line.nl/v/5616 staan een stuk netter dan die zelfgemaakte houte paneeltjes en zijn veel steviger.
4) Ik zie helemaal geen stroomaansluiting op scanmaster enz. Hoe heb je dat gedaan??? Mooi zou zijn als je overal powercon in en uit op zet (alles lekker doorlussen happy :) )
5) Hoe zit het met de koeling van de versterkers????? Als hij naar voren blaast loop je het risico dat hij de warme uitgeblaze lucht weer naar binnen zuigt!!!! Liever roosters aan de achterkant.
6) Als je wielen gebruikt. Zet die dan op een aparte plaat waar je als ware weer de case opzet. Zo voorkom je dat wanneer de wielen blijven hangen (achter drempeltje, stoep ofzo). Ze niet de hele grondplaat van je flightcase meenemen (en misschien wel je versterkers wink ;) ). Verder zijn 2 geremde wielen altijd handig (voor schefe stoepen :-))
7) Sommige mensen maken hun rookmachine case zo dat je hem nooit hoeft open te maken, of alleen een luikje moet weghalen. Toen ik het zag vond ik het best een mooie oplossing. Maar das meer iets voor toekomst....

Succes met verdere bouwprojecten, en ik vindt het super dat je ze allemaal zelf maakt wink ;) .
correct me if I'm wrong...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)