Forum > Geluid

vliegen van K115

(115 reacties. Pagina 9 van 12)
Moderator(s): Dré
DavidkamphuisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2007
Laatste: 26-2-2023
Berichten: 186
16-2-2008 18:18
Ik ben ook van plan, om mijn k-112 (15kg) te laten vliegen.
Ik heb nu twee statieven voor de speakers die per stuk 35 kg kunnen hebben.
Als ik hier twee trussadapters opzet, en er een stuk van 1.5 meter decotruss tussen doe, en mijn k-112's daaraan hang. heb ik voor licht (wat nog zal gaan komen) ook meteen een stuk decotrus over om wat aan te hangen.

Ik hang ze dan iig wel aan de buitenkant van de truss, zo dicht mogelijk bij de statieven.

In mijn k-112's zitten ook van die boutgaten. Zouden deze dit houden? ze wegen 15 kg.
Ook weet ik dat mijn statieven hiervoor niet bedoeld zijn, maar zou dit zo kunnen?

Wat heb ik allemaal nodig om dit te realiseren? shocked 8O
Linkjes??

Ps. Ik hoop dat jullie (mods) geen probleem hebben met het kicken van dit topic ashamed :$ ?!

Groeten,
David Kamphuis
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-2-2008 19:12
Ik las de woorden "k-112", "vliegen" en "decotruss" in dezelfde post.. Haal het alsjeblieft niet in je hoofd.
Light Image
Decibel Drive-inStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2007
Laatste: 23-9-2010
Berichten: 175
16-2-2008 19:17

JeroenVDV schreef:

Ik las de woorden "k-112", "vliegen" en "decotruss" in dezelfde post.. Haal het alsjeblieft niet in je hoofd.
En losse statieven...
I have a drinking problem.... 2 hands, 1 mouth.
HarmsenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2007
Laatste: 5-4-2008
Berichten: 36
16-2-2008 19:18
2 x bewerkt. Laatst door Harmsen op 16-2-2008 22:24
Lees anders dit topic eens door.
Ik ben ook van plan, om mijn k-112 (15kg) te laten vliegen.
Ik heb nu twee statieven voor de speakers die per stuk 35 kg kunnen hebben.
Als ik hier twee trussadapters opzet, en er een stuk van 1.5 meter decotruss tussen doe, en mijn k-112's daaraan hang. heb ik voor licht (wat nog zal gaan komen) ook meteen een stuk decotrus over om wat aan te hangen.

Ik hang ze dan iig wel aan de buitenkant van de truss, zo dicht mogelijk bij de statieven.
K-112 is volgens specificaties 18 kg (is echter een kwestie van wegen), doe dit eens keer twee, en tel hierbij de truss zelf, de bekabeling, en alle verlichting erbij op. Misschien dat je statieven dit nog nét kunnen houden (als in: het stort niet gelijk in elkaar), gekeurd/vertrouwd is dit echter naar mijn mening beslist niet. Zie ook dit topic door: www.new-line.nl/forum/read/?t=17800. Voor het vliegen in truss van je K-112, zou ik beslist géén decotruss gebruiken, en daarnaast zou ik ook geen luidsprekerstatieven gebruiken voor een truss-contructie, zelfs zonder de K-112's te vliegen.
In mijn k-112's zitten ook van die boutgaten. Zouden deze dit houden? ze wegen 15 kg.
Ook weet ik dat mijn statieven hiervoor niet bedoeld zijn, maar zou dit zo kunnen?
Op pagina 1 van dit topic lees ik:
Dré:
"Ook het origineel is alleen aan de ogen op te hangen als de speaker NIET boven mensen komt te hangen (safety rating: 1:5 is immers te weinig om over mensen te vliegen; behalve bij het plafond van een huis of loods; daar schijnt 1:1,6 ineens meer dan zat te zijn...). Ik zou liever een frame maken dat om de gehele speakerkast komt (en dat frame dan volgens de juiste 1:10 veiligheidseisen ontwerpen)."
Ja, ze houden het kennelijk. Veilig/vertrouwd/verstandig is wat geheel anders echter (zie ook hoe deze boutgaten zijn verwerkt in het frame).
Wat heb ik allemaal nodig om dit te realiseren?
Linkjes??
Wederom refereer ik terug naar dit topic, pagina 4: (maar eerst moet je écht zorgen voor een vertrouwde truss-installatie voordat je zelfs maar gaat denken aan het vliegen ervan)
Dré:
"Waarom zo moeilijk... Maak een rechthoek van 25/2 staalkoker die precies om de K-115 past op het punt waar de kast in balans is, monteer die aan de bevestigingspunten van de K-115 en zet er 2 half couplers aan. Hang het geheel op (zal zo'n 30kg wegen), ga er met 4 man aan hangen (kom je ca. op Vf=10) zodat je kunt testen of het geheel sterk genoeg is. Lukt dat dan ben je volgens mij al een heel eind op de goede weg."
"If you want to make an apple pie from scratch, you must first create the universe."
KiebusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-10-2007
Laatste: 3-4-2014
Berichten: 154
16-2-2008 19:33
Zonder het hele topic door te lezen wil ik heel even inhaken op het laten 'vliegen' van de spaekers.
Wat ik heb gedaan bij ons in het clubhuis, is 4 keer een k-115 opgehangen in de hoeken. Dit heb ik gedaan doormiddel van zelf een beugel te maken, die ik aan de muren heb kunnen vastschroeven.

Hoe ziet deze beugel eruit?
Het begint met een stuk pijp van 9cm lang en 35mm in diameter, waarop de speaker precies past (gat onderin voor statief). Hierop heb ik onder een hoek van 90 graden een stuk koker gelast van 35x35 en een 40 cm lang ofzo. Weer onder een hoek van 90 graden zit weer eenzelfde maat koker met daaraan 2 plaatjes waarmee ik hem aan de muur kan schroeven. Deze koker loopt dus als het ware aan de achterkant van de speaker omhoog. Deze constructie is sterk genoeg, en de speaker kan geen kant op.

Misschien hebben jullie wel wat aan dit verhaal. Succes ermee. happy :)
Alles uit, behalve het licht!
DavidkamphuisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2007
Laatste: 26-2-2023
Berichten: 186
16-2-2008 20:58
Oke, ik heb genoeg gehoord laugh :D
Ik ga het toch maar niet doen.
Bedankt dat jullie me hierop zo snel en concreet gewezen hebben.
Voordat het te laat zou zijn! ashamed :$

Bedankt!!

Groeten,
David Kamphuis
OllyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2006
Laatste: 11-9-2023
Berichten: 167
17-2-2008 02:50

davidkamphuis schreef:

Oke, ik heb genoeg gehoord laugh :D
Ik ga het toch maar niet doen.
Bedankt dat jullie me hierop zo snel en concreet gewezen hebben.
Voordat het te laat zou zijn! ashamed :$

Bedankt!!

Groeten,
David Kamphuis
eindelijk iemand die genoegen neemt met het gegeven advies , de meeste zouden eindeloos door blijven gaan shocked 8O
DavidkamphuisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2007
Laatste: 26-2-2023
Berichten: 186
17-2-2008 09:21
Haha laugh :D
Ik neem gewoon aan wat mensen die er veel verstand van hebben zeggen wink ;)
Daarom vroeg ik het ook eerst, zodat niet als ik het heb de hele boel in elkaar klapt en iemand een luidspreker op zijn kop krijgt shocked 8O !

Maar nog een keer bedankt jongens! wink ;) wink ;)

Groeten,
David Kamphuis
KiebusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-10-2007
Laatste: 3-4-2014
Berichten: 154
17-2-2008 17:06

davidkamphuis schreef:

Haha laugh :D
Ik neem gewoon aan wat mensen die er veel verstand van hebben zeggen wink ;)
Daarom vroeg ik het ook eerst, zodat niet als ik het heb de hele boel in elkaar klapt en iemand een luidspreker op zijn kop krijgt shocked 8O !

Maar nog een keer bedankt jongens! wink ;) wink ;)

Groeten,
David Kamphuis
vind ik inderdaad ook een verstandige beslissing. Veiligheid gaat voor alles vind ik.
Echter, zoals ik het aangaf kan het dus wel.

Succes ermee
Alles uit, behalve het licht!
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
17-2-2008 19:44

Kiebus] schreef:

Dit heb ik gedaan doormiddel van zelf een beugel te maken, die ik aan de muren heb kunnen vastschroeven. happy :)
Kant en klaar en verstelbaar 19,5 euro in webshop.
Daarvoor kan je zelf niet zitten klooien vind ik.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)