Forum > Geluid

rare dingen met synq smx-1

(87 reacties. Pagina 9 van 9)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
16-4-2006 00:17
Hallo Reind,

Reind schreef:

Kun je er prima op laten zitten..... gebeurd niks mee. (ik heb de oude dopjes van de SMX zelfs op mijn Nuo5 zitten)
Dan laat ik ze lekker zitten.

Dank je, voor je snelle reactie.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
16-4-2006 11:18
De dopjes sluiten de ingangen kort. Handig voor phono ingangen (voorkomt dat deze gevoelige beestjes van alles op gaan pikken en door laten spetteren in de rest van de mixer), absoluut onnodig voor line ingangen (vandaar dat je ze daar ook nooit ziet tenzij de eigenaar de dopjes graag wilde bewaren en z'n phono ingangen ook gebruikte ;-)

Heb je de "zware beschadigingen" nog kunnen vinden?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
16-4-2006 11:50
Hallo Dré,

Dré schreef:

Heb je de "zware beschadigingen" nog kunnen vinden?
Als je met "zware beschadigingen" bedoelt, dat er bij één van de schroefjes (van het dekseltje van de faders) een "minuscuul" stukje lak af is en dat er op één potmeterknopje ook een minuscuul klein krasje zit. Ja, dan heb ik ze gevonden.

Ik snap niet dat je dat ding nog durfde aan te bieden aan mij sneaky :V.

(Was trouwens wel ff wennen, die faders. Dacht eerst dat ze "los" waren. Gaan echt super makkelijk. Ben namelijk gewend dat faders heel zwaar "moeten" gaan happy :). Tot nu toe klinkt en werkt hij heel netjes. En verwacht absoluut géén problemen.)

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
16-4-2006 12:20
Hallo Dré,

Toch maar even een fotootje gemaakt van de "zware beschadiging". Van het potmeterknopje lukte het mij zelfs niet om hem duidelijk op de foto te krijgen. Kun je nagaan hoe groot die beschadiging is.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
16-4-2006 12:22

Webbie schreef:

(Was trouwens wel ff wennen, die faders. Dacht eerst dat ze "los" waren. Gaan echt super makkelijk. Ben namelijk gewend dat faders heel zwaar "moeten" gaan happy :). Tot nu toe klinkt en werkt hij heel netjes. En verwacht absoluut géén problemen.)
Doet me opeens denken aan een live/studio mixer fabrikant die ik in Frankfurt tegenkwam. Vol trots vertelde het Chinese vrouwtje in best wel leuk Engels dat de mixer helemaal volgebouwd zat met ALPS faders van onberispelijke kwaliteit. Dit geloofde ik ook direct, echter deze 40 kanaalfaders waren voor DJ mengpanelen bestemd, ofwel faders met een "smooth" feeling. Zelf ga ik liever voor faders met een "strong" feeling. Deze zijn vele melen beter voor het live werk.

TCMC
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
16-4-2006 13:14

Dré schreef:

De dopjes sluiten de ingangen kort. Handig voor phono ingangen (voorkomt dat deze gevoelige beestjes van alles op gaan pikken en door laten spetteren in de rest van de mixer), absoluut onnodig voor line ingangen (vandaar dat je ze daar ook nooit ziet tenzij de eigenaar de dopjes graag wilde bewaren en z'n phono ingangen ook gebruikte ;-)
Volledig correct, niets aan toe te voegen.
Wouter_oosterwijkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2004
Laatste: 30-7-2019
Berichten: 168
3-8-2008 10:05
Inmiddels zelf ook een probleempje met de smx-1.
Heb het ding al een aantal jaren (jaar of 3), en wordt zo'n 30-40x per jaar gebruikt voor feesten (5 uur durend).

NU had ik vanaf het begin af aan met de smx al het probleem dat wanneer je cross-fader effecten gebruik er soms een elektronisch toon doorheen kwam (al zette je het effect weer uit was er ook nix meer aan de hand). De toon leek wel op maat van de muziek mee te lopen dus echt super hinderlijk is het nooit geweest.

Behalve afgelopen vrijdag. Als ik dan het effect gebruikte en je zette de crossfader weer helemaal links of rechts in de hoek wilde de effectenbak af en toe wel eens een eigenleven gaan lijden (terwijl de crossfader in de hoek stond, ging het geluid vervormen en zag je de procenten op de display niet meer op 0% staan maar op iets van 5%). De plaat gaat dus naar ons gehoor wat langzamer spelen.
Is dit alleen een probleem met de crossfader, of is hier meer aan de hand)?

Helemaal zeker voel ik me niet meer over de smx-1, is hij nog wel bedrijfszeker.
Kijk,zolang dat het fader gedeelte (1,2,3,4 en master inclusief toonregeling gewoon conventioneel opgebouwd zijn, hier dus niet echt software bij komt kijken, vertrouw ik het nog wel.
Zal zo'n mixer vanaf het 1 op andere moment helemaal nix meer doen of zjn het vooral problemen met de effectenbak, en als ik de effecten niet meer gebruik het waarschijnlijk nog een perfect ding is?
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
3-8-2008 11:44
Ook hier problemen met een SMX-1 (nog geen jaar oud). In een plaatselijke kroeg waar wij draaien staat ook zo'n ding. De laatste keer dat we draaiden bleek de crossfader ernstig te lekken. We hebben alles 3 keer gecheckt, maar konden tijdens het draaien niet ontdekken dat we iets fout deden. Ik zal er een dezer dagen eens langsgaan om in alles rust, en zonder publiek te testen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)