Forum > Geluid

rare dingen met synq smx-1

(87 reacties. Pagina 1 van 9)
Moderator(s): Dré
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
25-9-2004 17:05
Ik heb een aantal rare dingen ondervonden met de synq smx-1, 1 keer vlak voor een live optreken was ik een stukje aan het beat mixen (voor de lol).
Mijn 2 gemini's hingen aan kanaal 2+3, kanaal fader 2 stond open en 3 stond helemaal dicht.
Toen er een break kwam in het nummer hoorde je het nummer van kanaal 3 er behoorlijk goed doorheen, ik baalde hier enorm van.
Dus mixer uitgezet, aangezet, en het was er nog steeds.
Vervolgens de mixer weer uitgezet en fader 3 los geschoeft en die vervangen met fader 4.
Mixer weer aangezet, er was niks meer aan de hand, ook kanaal 4 (met de ((zogenaamde)) stukke fader) lekte niet meer shocked 8O ...

Vervolgens een paar dagen later bij mij thuis, als de kanaal faders openstonden en de master dicht, stuurde de mixer nog steeds geluid uit.
Omgekeerd ook (dus master open en kanaalfaders dicht).
Weer de mixer aan en uit gezet, geen resultaat.
Ik heb toen een zacht tikje op de master fader gegeven, en het geluid werd nog harder, nog een keer een tikje gegeven toen ging het zachter shocked 8O ik was de helemaal verbaast en boos tegelijk.
Mixer weer opengehaald en masterfader er uit gepakt, wat bleek nou er zat een soort van wit laagje onder de fader, het was geen condens maar wat het wel was weet ik niet.
Fader schoon gemaakt, terug geklikt, en de mixer weer aangezet en het hele probleem was weer opgelost.

Nu net 10 min. geleden stond ik te beatmixen, nu wou ik kanaal 3 over de que horen, dus cue boven kanaal 3 aangeklikt en de potmeter van que pgm helemaal naar que gedraait.
Toch hoorde ik het nummer van kanaal 2 er doorheen, als ik de fader van 2 naar benede haalde was het weg, toen ik de fader omhoog haalde kwam het weer terug.
Nog een keer gekeken of er geen andere que's aangedrukt stonden en nog een keer que aan en uit gedrukt maar geen resultaat.
Mixer uit/aan gezet en het was weg...

Het ik hier nu heel veel pech of is dit een fabrieks foutje shocked 8O ?

p.s. Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegt... wink ;)
*Quukske*
Dj some1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2004
Laatste: 8-4-2005
Berichten: 112
26-9-2004 17:06
even terugsturen naar je dealer is waarschijnlijk een foutje dus je kan aanspraak maken op de garantie.
what do you say to the dj?
Tha_djStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-11-2003
Laatste: 26-1-2008
Berichten: 7
26-9-2004 17:23
NEE HOOR !

Niks GEEN garantie want hij heeft zelf al zitten sleutelen aan de mixer door een kanaal eruit te schroeven en om te wisselen met een ander kanaal !
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
26-9-2004 17:27
En dat is iets wat ook gewoon mag... Als je had geweten om wat voor mixer dit ging wist je ook dat de kanaalfaders zelfs verwisseld kunnen worden terwijl het apparaat ingeschakeld is.

Gewoon mee heen gaan, dit ding is zwaar in de war!
Productiefoutje, kan voorkomen. Nu is het nog ff afwachten of het ook netjes afgehandeld word happy :)
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
26-9-2004 18:22

massive schreef:

Gewoon mee heen gaan, dit ding is zwaar in de war!
Productiefoutje, kan voorkomen.
In de war? Als er zoveel dingetjes aan mankeren zou je bijna denken dat er allemaal goedkope faders,potjes en schakelaars in zitten...
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
26-9-2004 18:47
Ik denk eerder dat het om een ander probleem gaat, aangezien het uitwisselen van faders voor weer andere rare situaties zorgt. Fabricagefout op de printplaat oid, of voor zover dat voor aansturing zorgt, de software.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
26-9-2004 19:25
2 x bewerkt. Laatst door Reind op 26-9-2004 19:43
Vanochtend heel toevallig de NL importeur van Synq op bezoek gehad en heel toevallig dat we het even over de SMX hebben gehad, heb jij heel toevallig de SMX in een metalen frame zitten waar de rest ook in hangt aan cd spelers e.d? Of dat de behuizingen ook maar op 1 of andere manier contact maken met elkaar?

Probeer de mixer is helemaal te isoleren in zo'n geval, het kan namelijk zijn dat er een aardlusje ontstaat of er ergens een lekstroompje zit in 1 van je andere apparaten. In zo'n geval kan er natuurlijk altijd iets raar gaan doen.

Wat is namelijk het geval, de SMX1 hangt aan de randaarde. Een CD speler in 9 van de 10 gevallen niet. Ga nu is behuizingen aan elkaar knopen met een draadje en als er bij 1 van de 2 iets niet helemaal 100 zit krijg je de raarste dingen. Je krijgt dan een referentie tussen de 2 apparaten waar chipjes e.d niet echt dol op zijn.

Als je ondertussen alles hebt geprobeerd en het echt niet meer weet ga je terug naar je dealer of mail je naar Synq voor een oplossing.
Ik ben er wel achter gekomen (toen mijn faders een kuurtje hadden) dat ze bij Synq de beroerdste niet zijn als het gaat om hun (consumenten) klanten en dat ze graag het probleem op lossen om hun klant tevreden te houden.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
26-9-2004 19:29

Frisbee schreef:

In de war? Als er zoveel dingetjes aan mankeren zou je bijna denken dat er allemaal goedkope faders,potjes en schakelaars in zitten...
Ga je mond spoelen, het is geen pioneer hé (die van veel goedkopere onderdelen is opgebouwd als het om faders gaat) wink ;)
De SMX heeft prima faders en potmeters die ook in andere mixers terug te vinden zijn waar iedereen helemaal weg van is.

Probleem is alleen dat als je met software gestuurde dingen gaat werken je wel is voor een onaangename verrassing komt te staan als iets niet helemaal 100% is, neem bijvoorbeeld de Axis 9CR met het touch sensitive jog probleem.

Als er echt wat mis is met die mixer gewoon terug gaan naar je dealer en die hem desnoods op laten sturen naar de importeur/fabrikant. Dan word het gewoon in orde gemaakt.

tha_dj schreef:

NEE HOOR !

Niks GEEN garantie want hij heeft zelf al zitten sleutelen aan de mixer door een kanaal eruit te schroeven en om te wisselen met een ander kanaal !
Gel*l. Sorry voor de bewoording.
Ik heb mijn complete mixer uit elkaar geklauwd om destijds pics te maken voor de review, ik kreeg pas daarna een probleem met mijn faders (die volgens Dre gewoon ranzig waren en dat dus ook het probleem was) en ik heb niks noppes nada gezeik gehad.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
26-9-2004 19:46

Reind schreef:

Vanochtend heel toevallig de NL importeur van Synq op bezoek gehad en heel toevallig dat we het even over de SMX hebben gehad, heb jij heel toevallig de SMX in een metalen frame zitten waar de rest ook in hangt aan cd spelers e.d? Of dat de behuizingen ook maar op 1 of andere manier contact maken met elkaar?

Probeer de mixer is helemaal te isoleren in zo'n geval, het kan namelijk zijn dat er een aardlusje ontstaat of er ergens een lekstroompje zit in 1 van je andere apparaten. In zo'n geval kan er natuurlijk altijd iets raar gaan doen.

Als je ondertussen alles hebt geprobeerd en het echt niet meer weet ga je terug naar je dealer of mail je naar Synq voor een oplossing.
Ik ben er wel achter gekomen (toen mijn faders een kuurtje hadden) dat ze bij Synq de beroerdste niet zijn als het gaat om hun (consumenten) klanten en dat ze graag het probleem op lossen om hun klant tevreden te houden.
In een metalen frame staat de synQ niet, gewoon los op een (zelfgemaakte) houte meubel.
Ik heb vanmiddag weer even 2 uur achterelkaar staan mixen, nu niks geks mee gemaakt.
Maar zouden ze die dingen kunnen verhelpen? Het zit toch in de software?
Als het repareerbaar is stuur ik hem zeker terug op, maar ik snap nog steeds niet waar dat dat witte spul onderaan de master fader vandaan komt...
*Quukske*
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
26-9-2004 20:16
Dat witte spul zal hoogstwaarschijnlijk vet zijn geweest voor de geleiders zodat je schuiven lekker soepel lopen.
Als dat onder uit je fader komt lopen weet je zeker dat ze bagger en bagger vet zijn, voordeel is dat ze lekker soepel lopen. Nadeel is dat ook echt alles aan vuil er in blijft hangen. Numark had er ook zo'n handje van om bij zijn DM****X ook de zooi lekker vol te spuiten met zooi. Dan krijg je dus mensen die gaan klagen dat de fader kapot is terwijl het gewoon vuiligheid is wat in de fader blijft hangen.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je hetzelfde probleem hebt als ik had, vieze faders.
Dan word het gewoon een kwestie van spuit er op en schoonmaken maar. Waar heb je de mixer vandaan?

Als ie bij Dre vandaan komt eerst ff contact opnemen met Dre en daarna naar Dre sturen en anders ff contact opnemen met de importeur/fabrikant.
Als het een echte hardware matige fout was geweest die er in zit vanaf de productie had ik het ook moeten hebben aangezien ik volgens mij nummero uno heb in NL. En ik heb al veel gekke dingen uitgeprobeerd met de Synq maar heb geen problemen met het beestje.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)