Forum > Newbie Forum

geluidset

(209 reacties. Pagina 8 van 21)
Moderator(s): Dré
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
13-3-2005 22:29
Je kan dan aan elke Lab12 luidspreker een gebrugde boost hangen (6 Ohm in brug is wel erg zwaar voor zo'budgetamp dus blijf ver weg van de clip) zodat je per labsub 2 versterkers gebruikt.

Wat je ook kan doen is even stoppen met hemelfietsen en gewoon een setje nette 18" basreflex subjes bouwen. Dan speel je met 2 subjes zo 150 man weg, als die dan te klein worden en je hebt wat meer ervaring opgedaan met het bouwen van luidsprekers dan kan je je misschien wagen aan een hoornkastje.

Waarom wil je meteen LABsubs aanschaffen? die dingen zijn zo vies groot en gaan zo hard dat ze voor een beginnende drive-in absurde overkill zijn en in zaaltjes eigenlijk onbruikbaar. Heb je ook gedacht aan een toch wel zeer aan te bevelen signaalprocessor? die groeien niet aan de boom. Bedenk je ook dat potentiele huurders van een LABsub waarschijnlijk niet de versterking en processing in huis hebben om de boel mee aan te sturen (als ik een setje luidsprekers wil huren wil ik er ook een versterker bij) deze zal je dus ook in huis moeten hebben en die groeien ook niet aan de boom.

Markje kom naar beneden en zet je voetjes op de vloer, (niet vanwege je leeftijd maar puur door je ongeloofwaardige wispelturige gedrag met wel hele extreme uitersten aan systeemvarianten)
Lost in Music
Dj FlashlightStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2003
Laatste: 22-12-2022
Berichten: 202
13-3-2005 22:30
De zwaarte T-amp is de Ta3200 met 2x 1600 Watt / 4 Ohm
ik ben bang dat deze link niet mag,
T- amp Ta3200

Ik weet niet op wat voor feestjes je wilt gaan draaien ? maar is voor een feestje van 100 mensen een labsub niet overkill en te lomp/groot? of heb je daarvoor andere luidsprekers?
anders zou ik de punisher kiezen, doet het in z'n eentje ook verhoudings gewijs beter dan de labsub geloof ik.
ja...
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
13-3-2005 22:36
Ach, laat die jongen maar labsubs kopen. Hij kan zich toch maar één keer aan dezelfde steen stoten.

djmarkje schreef:

IK snap dat julie gaan zeggen je lult je bent 1 of andere 14jarige schooliertje met dromen nou nee dus!!!
Je lult, je bent een of ander 14 jarig scholiertje met dromen!
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
DjmarkjeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 141
13-3-2005 22:37
Ik heb ook al subs staan voor kleine feestjes 4x 2x12"basreflex.

Ik heb ene kleinere set man of 50tot100 kan ik daar mee aan.

nu wil ik groote set ik ben nieuwe drive in aan het opbouwen en dit was buite kansje 2e hand labsubs.
tjaaa.. ander weet ik het ook niet meer
MichielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-1-2002
Laatste: 6-10-2005
Berichten: 222
13-3-2005 22:37
Geluidstechnisch vind ik de LAB een uitstekende keuze!! Maar ik vind ze wel een beetje groot. Als het formaat voor jou geen probleem is dan zou ik er niet te lang over twijfelen. Maar het zou wel weer zonde zijn om de LABs te kort te doen met een te lichte versterker.

Een eventuele oplossing voor jou versterkings probleempje is om de versterking van een ander bedrijf in te huren. Dan kun je eerst aan de slag om de luidsrpekers op orde te krijgen en daarna de versterking zelf aanschaffen terwijl je het toch als complete set kan verhuren.

Ik adviseer wel om nog eens 3 keer na te denken. LABs zijn geweldige kasten, maar ook echt bedoeld voor grote klussen! Als beginner lijkt het me niet rendabel om LABs in de verhuur te hebben. (al is het wel heel erg leuk laugh :D )
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
13-3-2005 22:45
Ik ben een 21 jarige elektromonteur met dromen.
Dromen is goed maar je moet reëel blijven. En je moet tevreden zijn met wat je wel hebt, niet met wat je niet hebt.

Ik droom ook wel van een mooi stackje punishers met x-tro's erop, 2 stacks per kant...
Voorlopig zijn we blij met 2 18G50 subjes, mocht dit ooit te weinig worden dan bouwen we nog gewoon 2 subjes erbij. wordt dat weer te weinig dan zou er ondertussen ook al budget moeten zijn voor een leuke (hoorn)luidsprekerset (zelfbouw of fabriekskasten is eigen keuze).
Begin, krijg opdrachten, groei, krijg grotere opdrachten en als je het goed aanpakt kom je misschien nog eens ergens. Je kan NOOIT aan de top starten doe je dat wel dan flikker je er zo'n beetje meteen toch weer af. Begin bij het begin en groei.

Droom zacht
Lost in Music
LichtenlawaaiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2004
Laatste: 12-5-2010
Berichten: 144
13-3-2005 22:47

djmarkje schreef:

IK snap dat julie gaan zeggen je lult je bent 1 of andere 14jarige schooliertje met dromen nou nee dus!!!
Je lult, je bent een of ander 14 jarig scholiertje met dromen!
hahaha misschien heeft markje vorige week wel tien miljoen in de lotto gewonnen laugh :D laugh :D laugh :D

zo niet dan raad ik het hem in ieder geval af... dat hij 2e hands labs voor weinig kan kopen is hardstikke mooi! maar een stel goeie toppen met versterkers kost toch zeker ook een paar duizend euro.... maarja misschien heeft markje ook wel hele lieve ouders.... razz :p
[ LICHT & LAWAAI verhuur ] binnenkort met compleet vernieuwde licht- en geluidsset!!!
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
13-3-2005 22:49
maar toch. hij geeft aan 4 dubbele 12" kasten voor het laag te hebben.
met alle respcet, maar das ook niet gering, en ook een fiksgewicht.

ruil dat zooitje eens in voor bv 2 labs?

dan zijn ze maar underpowered in het begin.
klussen waar twee op volle sterkte verkerende labsubs bodig zijn heeft djmarkie nog niet.

onthoudt goed. zachter kan altijd, harder niet!
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
13-3-2005 22:53
Kleiner en efficienter/doelgerichter daarentegen kan wel zeker.
Lost in Music
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
13-3-2005 22:54
1 x bewerkt. Laatst door Ferdy op 13-3-2005 22:56
Het is nog steeds een droom van hem (ook al zegt hij van niet), zijn ouders hebben namelijk nog niet ingestemd en zonder de toestemming van die jury gebeurt er niks. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat ze voor Mark de subs betalen, wat ik me nog minder kan voorstellen is dat hij op die leeftijd zoveel geld tot zijn beschikking heeft.

Eerst zien, dan wil ik het (missschien) geloven.
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Terug naar forum Afgesloten topic