Forum > Newbie Forum

geluidset

(209 reacties. Pagina 1 van 21)
Moderator(s): Dré
DjmarkjeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 141
12-2-2005 13:50
Ik ben al een hele tijd opzoek naar een mooie zelfbouw set waarmee ik zoon 500man van geluid kan voorzien.
mij budget voor de drivers liggen ong. 1500euro nu word steeds hoger dit geld is aleen voor drivers dus nog zonder versterkers hout enzo.

Ik beschik over een timmerbedrijf waar ik gereedschap mag gebruiken.

Mij eigen idee was om 4punishers te gaan bouwen en 2tops ervoor bv. de x-tro.
Maar dit werd me door zoveel mensen afgerade om dat te gaan bouwen.
Dus kwam ik op 4x18"sub met 2of4 tops.
Maar aangezien ik niet veel ruimte heb om te stalen en te vervoeren twijfel ik hierover ook.
Zelf houw ik van strake bas niet zoon flapper bas dat vind ik niet zo mooi.
En wil het zo compact mogelijk houden.

Heeft iemand nog een ander idee om moet ik voor 1 van de 2 bovenstaande dingen gaan.

Ik ben dit serieus van plan! dus ga niet net als in andere topic mij afkraken of hoe je ook noemd.
tjaaa.. ander weet ik het ook niet meer
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
12-2-2005 13:58
er is helemaal nix mis met 4 punnisher. en 2 xtro's
enige wat jij verlangt zijn dingen, die nog niet bekend zijn.
er is nog niet 1 test gedaan, dus je moet geduld hebben.

heb je verder al eens een rekensommetje gemaakt?

ga bv voor de xtro uit van een 500-600 euro aan drivers.
DjmarkjeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 141
12-2-2005 14:02
Reken som heb ik al gemaakt voor x-tro kom ik iets van 200euro te kort maar dan wacht ik gewoon even tot ik het geld wel heb.
Maar ben eigelijk benieuwd of er nog meer mogelijk heden zijn.
om 500man mee te bespelen.
tjaaa.. ander weet ik het ook niet meer
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
12-2-2005 14:04
ik neem aan dat je nu al dus beschikt over dat aantal mensen op feesten ?

of waag je je zelf een start, hopende op dergelijke klussen?
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
12-2-2005 14:09
Laten we eens reeël zijn. Hoe oud ben jij? Ik gok op 12? Hoe groot is dan de kans dat je mag optreden voor een publiek van 500 man? Bijna nul dacht ik zo. Verder gaf je aan in je mailtje aan mij dat je nog geen enkele ervaring had in het bouwen van speakerkasten, dan is het al helemaal af te raden om te beginnen met punisher's en X-tro's. Simpelweg omdat die iets ingewikkelder in elkaar zitten dan een zelfbouw br subje. Als je echt zelf wilt gaan bouwen zou ik beginnen met een BR subje te bouwen, dit is niet zo erg moeilijk en je kunt gelijk kijken of het iets voor jou is, dat zelf bouwen. Daarna kun je doorgaan naar een 12/1 inch topje, dit is alweer iets moelijker omdat je rekening moet houden met meer factoren dan bij een sub. Mindere geluidskwaliteit valt hier ook meer op. Pas dan zou ik het misschien overwegen om punischer's te gaan bouwen. Ook vind ik het knap dat je de X-tro top al geweldig vind, terwijl er nog geen enkele gebruikerservaring is, hij is nog niet eens gebouwd.
En als je de set dan daadwerkelijk gaat bouwen (punisher + X-tro), denk je dan ook aan versterking? En kom dan niet met Dap Palladium aanzetten, die doen het goed voor het geld, maar ik denk niet dat ze bij die contstant hoge vermogens een erg lang leven beschonken zijn. Denk er nu nog maar eens goed over na, want het kost al heel wat om de speakers te bouwen, voor versterking kun je nog eens minstens op het dubbele rekenen!
DjmarkjeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 141
12-2-2005 14:44
Ik ben bijna 15 en heb vanaf me 11 een eige drive in show gehad.
4maanden gelden mee gestopt omdat dege waar ik smane mee deed gaat studeren en op kamers gaat dus weinig tijd nog heeft.
Imidels ben ik wat app. aan het verkopen geweest nu ong. 50% al kwijt geweest.
Nu ga ik me aan sluiten bij een andere drive in show die doen nu feesten tot max 300man en hebben gemideld 6feesten per maand.
Ik ga dus bij hun en nu zeiden ze van kan jij een geluidset kopen zodat we tot 500 a 600 man aan kunnen vandaar die groote set.
kwa versterking wil ik American Audio nemen.
Ik heb goede verwachtingen voor die top als ivo denk dat hij 2 punishers bij kan houden moet dat tog een flike top zijn.
tjaaa.. ander weet ik het ook niet meer
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
12-2-2005 14:49
Doe eens niet zo eigenwijs joh. Als in alle topic's waar jij met deze vraag komt (en dat zijn er nogal wat) je wordt afgeraden om ze te bouwen en je het toch wilt doen, het mocht mislukken, kom dan niet hier aanzetten met je problemen verder...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
12-2-2005 14:50
Ik hoop dat het goeie vrienden van je zijn, die toekomstige collega's. Anders zit je straks met een berg luidsprekers als het "toch maar niet en bedankt" wordt.
DjmarkjeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 141
12-2-2005 15:28
Dat is risico nemen en dan ga ik ze zelf verhuren densnood verkoop ik ze weer zat vraag naar op het forum hier denk ik.
Maar waarom raaden julie mij punishers af omdat ik nog zo jong ben:S
Ik kan het hout precies om maat laten zagen wel in de werkplaats die ik mag gebruiken staad zoon digitale zaag maschine je voerd de maten in en dan zaagt hij ze precies om maat.
En als je het houd precies goed op maat is is het tog niet zo moeilijk om te maken of licht dat nou aan mij.
tjaaa.. ander weet ik het ook niet meer
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
12-2-2005 15:30

djmarkje schreef:

En als je het houd precies goed op maat is is het tog niet zo moeilijk om te maken of licht dat nou aan mij.
Zal wel aan jou liggen dan

Terug naar forum Afgesloten topic