Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 7 van 345)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
21-1-2004 13:00

Wesley vd H schreef:

Nou ik kreeg gister telefoontje van een gast daar: TPG doet sinds 1 januari geen lengte vracht meer,
TPG heeft nog nooit lengtevracht gedaan.

Het idee van 150cm lange profielen is op zich zo gek nog niet (ja, je hebt dan inderdaad wel meer afval). Ik vraag me alleen af hoe je dan als leverancier een beetje handig stukken van 150cm uit een lengte van 400cm kunt halen. Volgens mijn rekenmachine heb je dan 25% afval (1 meter per elke lengte van 4 meter).

Het enige dat bij TPG dan nog overblijft is de "kokertoeslag" (toeslag niet machinegeschikt). Da's iets van 1,5 euro per colli (en valt dus nog mee te leven).

Hmmm. Wie weet als we een elektrische afkortzaag hebben komt het flightcasemateriaal weer terug in de shop.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TeacherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2004
Laatste: 7-4-2017
Berichten: 70
21-1-2004 13:20

Dré schreef:

Hmmm. Wie weet als we een elektrische afkortzaag hebben komt het flightcasemateriaal weer terug in de shop.
Denk je dan ook nog even over mijn "standaard-pakket" voorstel?
I'm a man... I don't read manuals.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
21-1-2004 13:22
Of een deal maken met Dhl, en dan bijvoorbeeld 1x per week het profiel de deur uit doen, zodat je niet voor elk wissewasje de deur uit moet.

Ik denk wel dat je goede reclame maakt als je je profielen gewoon 2 meter kunt verzenden. Je onderscheid je ook weer een beetje.
Je zou ook de klant een keuze kunnen geven:
Dagelijkse verzending:
1/ Profielen verkopen in eenheden van 4 meter gezaagd in 2x150 en 1x100centimeter
per TGP verzonden
2/ Profielen verkopen in eenheden van 2 of 4 meter
per DHL 1x per week verzonden met toeslag voor de extra verzendkosten, want DHL kost meer.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
21-1-2004 15:13
Als je insteekprofiel gebruikt hoef je toch nergens 2 cm erbij te rekenen(houtdikte). Dan zit er toch eigenlijk niks in de hoeken van hout? (bij X)
----
X ---- Hout.
| |
| |
| |
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
21-1-2004 17:09
Sterker nog.. bij insteekprofiel moet je van je binennmaten nog es 2mm aftrekken per kant waar je insteekhoekprofiel gebruikt.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
21-1-2004 17:10
Waarom dat dan? 2 millimeter maakt toch niet uit, dat overbrug je wel, of moet je echt zo precies zagen?
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
21-1-2004 17:46

Tom schreef:

En over het uitelkaar houden van flightware...
als je het allemaal een keerjte in je handen gehad hebt, dan weet je de verschillen wel, maar op tekening lijken er een heleboel op elkaar.
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die denken dat ze een compleet Penn vlinderslot bestellen, als ze dit artikel bestellen:
Das dus een teleurstelling laugh :D
dat dacht ik dus ook. niet dat ik nu alleen met een vlindertje zit, maar ik heb wel eens wat prijzen opgezocht en was uitgegaan van €2,42. vind ik veel geld voor alleen een vlindertje. ik gebruik deze altijd: en ik betaal er maar €4,20 voor. laugh :D laugh :D laugh :D
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
21-1-2004 21:08

_ferry_ schreef:

members.lycos.nl/gotpics/flightcase/
ff een kist van 10mm MDF met binnenmaten 75x45 en dan 5cm voor deksel en 9cm voor de case zelf. is wat laag ahteraf, 2cm hoger en er konden mooie verzonken handvatten in. Achja, doenderwijs leer je ervan
uit de handleiding van de vmx-300:
.... het apperaat mag ook niet worden geplaatst in een inbouwinstalatie ivm ventilatie.

hoe ga je dat dan oplossen? want dat is dan voor mij ook wel intressant
 
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
21-1-2004 21:23
Waarom dat dan? 2 millimeter maakt toch niet uit, dat overbrug je wel, of moet je echt zo precies zagen?
In insteekprofiel zit nog een randje waar je hout tegenopkomt. Als je die 2mm per profiel dus niet meetelt is je kist dus zowat halve centimeter breder dan wat het moet zijn.
hoe ga je dat dan oplossen? want dat is dan voor mij ook wel intressant
Kist omdraaien, zodat het een soortvan stolpkist wordt, laag bodempje, met hoge deksel. Wordt ook bij de djm600's zo wel gedaan om de ventilatiesleuven aan de zijkant vrij te kunnen houden: (alhoewel daar nog geen sprake is van echt lage bodem): www.cyberdance.be/images/djmkist.jpg
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
_ferry_Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-1-2004
Laatste: 13-7-2008
Berichten: 47
21-1-2004 21:57

dj fleur schreef:

_ferry_ schreef:

members.lycos.nl/gotpics/flightcase/
ff een kist van 10mm MDF met binnenmaten 75x45 en dan 5cm voor deksel en 9cm voor de case zelf. is wat laag ahteraf, 2cm hoger en er konden mooie verzonken handvatten in. Achja, doenderwijs leer je ervan
uit de handleiding van de vmx-300:
.... het apperaat mag ook niet worden geplaatst in een inbouwinstalatie ivm ventilatie.

hoe ga je dat dan oplossen? want dat is dan voor mij ook wel intressant
geen laugh :D Ik heb er op gelet, maar hij wordt niet bepaald warm ofzo. Hij komt op 2 houten tussenschotjes te steunen, die ik wel aan de zijkanten openzaag, omdat het hout anders wel extra zou isoleren, maar een oververhit mixertje zal denk niet gebeuren wink ;)
Maar nu ik Cyberdance zijn reactie lees: dat is ook geen slecht idee! Want qua ontwerp is dat nu gewoon mogelijk. Bijkomend voordeel is dat ik dan niet zo'n gat in de voorijde hoef te maken voor die schakelaars en jackplug aan de voorzijde.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)