Forum > Geluid

Stage Accompany Blue Box.

(310 reacties. Pagina 7 van 32)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
22-6-2008 22:21

Webbie schreef:

Hallo,

Ik weer in de monoloog.... happy :).
Maar het wordt wel gelezen hoor...!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
22-6-2008 22:54
Hallo Victor,

Victor schreef:

Webbie schreef:

Hallo,

Ik weer in de monoloog.... happy :).
Maar het wordt wel gelezen hoor...!
Aan het tellertje te zien in iedergeval wel, maar het is natuurlijk wel leuk om een keer reactie te krijgen.
Op en/of aanmerkingen worden altijd van mijn kant zeer op prijs gesteld.

Overigens nog een vraagje aan jullie.

Ik zit eigenlijk met een klein dillema.
Bij nadere inspectie van de twee eindversterker-modules blijken de 240V voedingkabels wat beschadigd te zijn (zitten wat beschadigingen aan de buitenmantel, zodat je de aders ziet zitten (wel intact)), en lijkt me het verstandigste ze ook maar gelijk te vervangen.

De PMS-5000 was leverbaar mét en zonder los 240V snoer.
Het los snoer zat oorspronkelijk vast met een voorloper van de Neutrik PowerCon (de achterkant van het chassisdeel).
Nu kan ik twee dingen doen, óf de kabel op de manier vervangen zoals hij nu zit, óf een Neutrik PowerCon chassisdeel monteren.

Zelf vind ik het netter om een PowerCon te monteren, zo hoef ik de kabel ook niet achter de versterker te "frotten" tijdens de opslag in mijn schuurtje (uiteindelijk moeten ze de reis gaan maken naar de woonkamer laugh :D).

De trekontlasting (helemaal rechts op de foto) die nu op de kabel zit kan, neem ik aan, niet hergebruikt worden, toch?

Graag jullie reactie.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
22-6-2008 23:06

Webbie schreef:

De trekontlasting (helemaal rechts op de foto) die nu op de kabel zit kan, neem ik aan, niet hergebruikt worden, toch?
ja hoor dat kan wel, als je maar dezelfde diameter kabel gebruikt. Als je de trekontlasting aan de achterkant in knijpt kan je hem naar buiten drukken.

Maar idd lijkt mij een los netsnoer ook makelijker.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
23-6-2008 08:07
om even te laten weten dat ik het lees ;)

maar ook maar even een reactie, zelf zou ik ze niet aanpassen, maar gewoon vervangen.
zo zijn ze gebouwd, dan houd ik ze ook zo. (geld niet voor alle producten maar bij mij wel voor versterkers)
dus zit er een vaste kabel aan, dan houd ik er een vaste kabel aan.

maar uiteraard, moet je dit zelf weten ;)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 19-6-2024
Berichten: 569
23-6-2008 11:35
ook hier een lezer gemeld wink ;)

Maar ik ga mee met watje, het is ook mooier om toch nog wat orgineel te houden.
Uiteraard is een powercon wel wat makkelijker. Maar aangezien je ze toch in je woonkamer wilt zetten (correct me if I'm wrong) zou ik ze gewoon orgineel houden wink ;)

Ben eigelijk wel is benieuwd naar de klank van deze kasten..
Is het eigenlijk een PA of HiFi-kast?
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
23-6-2008 11:56
Hallo heren,

Allen bedankt voor jullie reacties.

Denk dat ik de zaak maar origineel laat.
Wel worden natuurlijk de netsnoeren vervangen.
Ben eigelijk wel is benieuwd naar de klank van deze kasten..
Is het eigenlijk een PA of HiFi-kast?
De Blue Box is, volgens SA, een PA kast met de geluidskwaliteit van HiFi en de geluidsdruk van een PA kast.
Eerlijk gezegd heb ik ze zelf nog nooit gehoord, maar volgens mijn collega (die er ook twee heeft) moet het klinken als een klok (hij is B&W gewend).

Ik kan mij het mid/hoog geluid wel enigzins voorstellen van de RCD's van de Blue Box, daar ik zelf ook al een paar zelfbouwers heb met SA RCD's.
Het Ribbon geluid is anders als die van een compressie driver, klinkt "schoner" (= mooier, vind ik).

Kan eigenlijk niet wachten totdat ze helemaal klaar zijn, maar zal wel moeten happy :).

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 19-6-2024
Berichten: 569
23-6-2008 12:14

Webbie schreef:

Hallo heren,

Allen bedankt voor jullie reacties.

Denk dat ik de zaak maar origineel laat.
Wel worden natuurlijk de netsnoeren vervangen.
Volgens mij zal dat ook het netste zijn. Hoe oud zijn deze Blue Box'en eigenlijk als ik het vragen mag? happy :)
De Blue Box is, volgens SA, een PA kast met de geluidskwaliteit van HiFi en de geluidsdruk van een PA kast.
Eerlijk gezegd heb ik ze zelf nog nooit gehoord, maar volgens mijn collega (die er ook twee heeft) moet het klinken als een klok (hij is B&W gewend).

Ik kan mij het mid/hoog geluid wel enigzins voorstellen van de RCD's van de Blue Box, daar ik zelf ook al een paar zelfbouwers heb met SA RCD's.
Het Ribbon geluid is anders als die van een compressie driver, klinkt "schoner" (= mooier, vind ik).
Ik heb al vele positieve reacties gehoord over Stage Accompany (merendeels van jou laugh :D ). En ben toch wel is benieuwd hoe die kasten klinken (en in het bijzonder de Blue Box). Mocht ik ooit de mogelijkheid hebben om ze te beluisteren, zal ik die zéker aannemen. Want mensen zeggen niets meer dan lof over deze kasten wink ;)
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
23-6-2008 13:00
Hallo DJ Bartje,
Hoe oud zijn deze Blue Box'en eigenlijk als ik het vragen mag? happy :)
De versterkers zijn uit 1990, dus goede kans dat de kasten ook zo oud zijn.
Zijn dus een jaartje of 18.
Voor die tijd een uniek ontwerp met vele opties zoals: "onboard" versterkers met DDC (Dynamic Damping Control), computergestuurde beveiligingen (DC, clip en temperatuur), uitlezingen en instelmogelijkheden (ook via "remote") en natuurlijk de Ribbon Compact Driver (de eerste keer dat SA hem gebruikte).
Voor meer info kun je op mijn site kijken https://www.sa-vintage.com.

Overigens had het aller eerste type Blue Box (1986) de eigenlijk veel te zwakke RCD SA 8520 (de Philips clone) aan boord.
Daarom viel hij wel eens uit (beveiliging) op een avond.
Vrij snel daarna is de RCD SA 8525 (2 x zo zwaar belastbaar als zijn voorganger) in de plaats gekomen van de SA 8520.
En ben toch wel is benieuwd hoe die kasten klinken (en in het bijzonder de Blue Box). Mocht ik ooit de mogelijkheid hebben om ze te beluisteren, zal ik die zéker aannemen.
Ik zie dat je in de buurt van Baarle-Nassau woont, dat is vrij dicht bij mij (Wagenberg bij Breda).
Je bent van harte welkom om eens een keer te komen luisteren.
Ik geef je wel een seintje als ze spelen.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
GuntherMStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-1-2006
Laatste: 27-2-2018
Berichten: 36
23-6-2008 15:43
Wel een knappe site, webbie.
In zijn tijd vond ik het erg mooie producten.
Indertijd zaten er bij ons in de verhuur enkele eindversterkers van SA en JBW, afwisselend werden deze gebruikt naar volle tevredenheid. Ook de W-beams en het midlaag was van SA, het hoog was van JBL en klonk als een klok :)
Wel spijtig dat het allemaal zo zwaar materiaal was.

Grtjs
Gunther
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 19-6-2024
Berichten: 569
23-6-2008 17:29
Beste Webbie,

Webbie schreef:

De versterkers zijn uit 1990, dus goede kans dat de kasten ook zo oud zijn.
Zijn dus een jaartje of 18.
Voor die tijd een uniek ontwerp met vele opties zoals: "onboard" versterkers met DDC (Dynamic Damping Control), computergestuurde beveiligingen (DC, clip en temperatuur), uitlezingen en instelmogelijkheden (ook via "remote") en natuurlijk de Ribbon Compact Driver (de eerste keer dat SA hem gebruikte).
Voor meer info kun je op mijn site kijken https://www.sa-vintage.com.
Waren er in die tijd nog meerdere merken die dezelfde opties hadden als de Blue Box/SA? Overigens zéér interresante site! Komen er nog meerdere producten van SA op de site? Is trouwens een eenvoudige en overzichtelijke site happy :)
Overigens had het aller eerste type Blue Box (1986) de eigenlijk veel te zwakke RCD SA 8520 (de Philips clone) aan boord.
Daarom viel hij wel eens uit (beveiliging) op een avond.
Vrij snel daarna is de RCD SA 8525 (2 x zo zwaar belastbaar als zijn voorganger) in de plaats gekomen van de SA 8520.
Is jou Blue Box uitgerust met een SA 8520 of een SA 8526? Ik zie trouwens ook op je site dat de SA8525 ook een stuk groter en zwaarder is/was. De Blue Box was zelf ook zeer zwaar, niet?
Ik zie dat je in de buurt van Baarle-Nassau woont, dat is vrij dicht bij mij (Wagenberg bij Breda).
Je bent van harte welkom om eens een keer te komen luisteren.
Ik geef je wel een seintje als ze spelen.
Dat zou geweldig zijn, ben namelijk echt benieuwd hoe deze kasten klinken.
Post je in dit topic ook de verdere vorderingen (eventueel met foto's?), want dit spreekt me namelijk wel aan wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)