Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van DJ Bartje
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van DJ Bartje (Pagina: 1 van 10)
Topic: Cubo 21 + 2x10'' top (3-11-2020 10:38:00)
Sketchup maakt de cirkels niet erg rond en om alle panelen goed vlak te leggen is best moeilijk.
In het ergste geval, moet alles opnieuw worden uitgetekend in een CAD programma, dus dat zal anders ook nog wat extra tijd kosten.SketchUp tip: na het tekenen van de cirkel 99s intikken rechts onder.
Je kan het aantal snijpunten kiezen (waar 99 de maximum in is), en standaard staat dit inderdaad erg laag wat als resultaat een hoekige cirkel...Topic: Chamsys: 2 interfaces mogelijk? (18-2-2019 21:11:00)Klopt inderdaad. Was me even ontglipt aangezien ik Art-net alleen maar als unicast instel om inderdaad de processing te ontlasten.
Kijk op een Avo oid, heb je niks aan MA-net, de highlite tafels en oudere avo's of Zero tafels hebben niks aan sANC. Als ik alles zo lees etc hier en bij dmx gear, dan is volgens mij ArtNet het enige dat alle producten aankan en dus ook het multifunctioneelst is toch?
Kan bij een productie wel een node plaatsen voor MA-net (of ingesteld) en dan komt er iemand met zijn tafel op sANC ingesteld, lijkt mij als je dan je node op artnet hebt, dit het snelste is aan te passen?
Dus wie durft het aan om kort de verschillen en voor-/nadelen op een rij te zetten van?
Artnet
MA-net
sACN
KlingNet (maar dat is volgens mij alleen voor video kanalen)Meeste DMX nodes van een normale prijsklasse kunnen gewoon geswitcht worden van protocol.
Ik werk zelf altijd met de ELC node 8gb's die te switchen zijn tussen sACN, Art-net en Shownet. Afhankelijk van welke klus je doet wordt deze anders ingesteld. Voordeel van de ELC producten is dat je alles kan monitoren en configureren met de dmxlan software van hen.
Hierin kan je patchen om je set te testen tijdens opbouw, waar je tijdens de show ook fixtures kan 'afpakken' van de operator om bv. een reset te doen bij een error, alles kan monitoren qua netwerk, ...
Ik denk dat in jou geval art-net het perfecte protocol is. Bijna zowat elke recente tafel kan namelijk wel Art-net uitsturen en is dus in dat geval het veelzijdigste.Topic: Artnet/ dmx nodes (20-7-2018 21:47:00)
De artistic license gateways ondersteunen het in elk geval ook, maar waarom zou sacn zoveel beter zijn?Het grootste voordeel van sACN is dat je niet met subnetten werkt.
DMX universe 1 is gewoon sACN 1. En universe 51 is ook gewoon sACN 51 (wat dan bij Art-Net subnet 3, universe 2 is)
Dus: makkelijker voor nodes in te stellen, makkelijker voor aan guest operators door te geven, ...
Nog een voordeel voor mij is dat je bij grandMA2 zowel MAnet als sACN over dezelfde poort kan jagen, waar je dus gewoon op de stage een ethernet switch legt en weer uit kunt splitten naar sACN voor je node(s) en MAnet voor bv. een NPU of VPU.
Als je Art-Net en MAnet wilt sturen vanuit een grandMA2 tafel moet je MAnet over poort 1 doen (192.168.0.x range) en Art-Net over poort 2 (2.x.x.x range) wat me dus een CAT6 naar FOH scheelt
Verder zijn sACN en Art-Net gewoon 2 protocollen die beide UDP pakketen sturen en volgens mij zelfs door dezelfde ontwikkelaars gevonden.
Enigste waar ik Art-Net wél voor gebruik is voor Art-Net inputs voor bv. resolume op de lichttafel te krijgen.Topic: Artnet/ dmx nodes (20-7-2018 02:25:00)Wie is er nog bezig met art-net als je sACN hebt tegenwoordig... :-)Topic: Denon SC5000 en X1800 (24-3-2017 19:20:00)En waar baseer je dit op? Op het feit dat Frank een filmpje met de set waar Denon nu mee rond gaat op facebook zet?
Niemand in Belgie krijgt de set, enkel de tournee's met de grotere (internationale) DJ's wordt gesponsord door Denon. Er worden trouwens een groot deel van die namen vrijgegeven door Denon de komende weken.
Hier op het bedrijf zijn ze ook langs geweest. De SC5000 is een ERG vet apparaat, enkele kleine bugs, maar dat is ook de reden dat ze er nu mee rond gaan en over een paar weken pas uit komt.
De X1800 is qua geluid een vooruitgang tov. de DJM900NXS2, en vooral ook controleerbaar vanuit de FOH met software.
Enkel was deze helaas nog niet vrijgegeven. Ook het de ingebouwde netwerkswitch is een pluspunt.Topic: Te huur gevraagd: "low fog" machine (10-11-2016 10:36:00)
heb je misschien wat info over de folie ?De dunne zagen we daar ook gewoon mee, met een beetje geduld gaat dat perfect. En anders met een mesje.
Over de folie kan ik helaas geen info meer vinden, is eigenlijk een grote rol dubbelzijdige tape van 100m op 1,5m .Topic: Het bouwen van een case (11-10-2016 16:35:00)
ik heb al gelezen dat er een lintzaag gebruikt wordt, maar dan ben je toch erg beperkt in de grote van de te zagen delen ?Doen we hier meestal met de paneelzaag, voor lange stukken.
De rest doen we met de frees of met een scherp, nieuw breekmesje. Gaat perfect met wat geduld.Wij plakken zelf een folie langs 1 kant op de mousse. Zodat je volledige mousse bedekt is met een kleefkant.Topic: Avolites Pearl tafels uitgespeeld (8-9-2016 11:02:00)Met meer naar je hand zetten bedoel ik met het overzicht van de tafel. Je kan zelf de grootte van bv. het effectenpallet, group pallet, etc. kiezen.
Ook is het 15" touchscreen fijner in omvang dan de kleinere van chamsys.
Je hebt meer plek om dingen te zetten, en de touch werkt iets beter.
Zo zijn er nog meer dingen, maar natuurlijk vooral persoonlijke dingen .
Ik vind werken op een chamsys ook geen straf, maar voor zeker de grotere klussen heeft de MA meer mijn voorkeur, ook aangezien ik in MA een startshow heb met prog macro's etc.Het live ingrijpen ligt gewoon puur op de programatie/operator. Ken een aantal personen die de chamsys van binnen en buiten kennen, en als je daar een show van over neemt kan je net dezelfde show draaien als op een MA, avolites, etc.
Mijn kennis met de chamsys is gewoon een stuk minder dan met de MA.
Het ligt niet meestal aan de tafel, maar aan diegene die er achter zit .Topic: Avolites Pearl tafels uitgespeeld (5-9-2016 23:00:00)
Stefke96 schreef:
Zijn helaas nog wat problemen in de vertaling van sketchup naar n DXF bestand.Sketchup maakt de cirkels niet erg rond en om alle panelen goed vlak te leggen is best moeilijk.
In het ergste geval, moet alles opnieuw worden uitgetekend in een CAD programma, dus dat zal anders ook nog wat extra tijd kosten.
Je kan het aantal snijpunten kiezen (waar 99 de maximum in is), en standaard staat dit inderdaad erg laag wat als resultaat een hoekige cirkel...
Deze werkt nog altijd, Gino.
Topic: Artnet/ dmx nodes (12-8-2018 14:55:00)Viero schreef:
Artnet is een broadcast protocol, MA-Net en sACN zijn multicast protocollen. Broadcast stuurt alles naar overal, multicast alleen naar de toestellen die het nodig hebben. Daardoor heb je minder bandbreedte nodig en kan je de processing van je toestellen ontlasten. Bij Artnet kan je unicasten om hetzelfde te bekomen maar bij MA-net en sACN gaat dit automatisch.Hanzie schreef:
Hoe zit het met functinaliteit?Kijk op een Avo oid, heb je niks aan MA-net, de highlite tafels en oudere avo's of Zero tafels hebben niks aan sANC. Als ik alles zo lees etc hier en bij dmx gear, dan is volgens mij ArtNet het enige dat alle producten aankan en dus ook het multifunctioneelst is toch?
Kan bij een productie wel een node plaatsen voor MA-net (of ingesteld) en dan komt er iemand met zijn tafel op sANC ingesteld, lijkt mij als je dan je node op artnet hebt, dit het snelste is aan te passen?
Dus wie durft het aan om kort de verschillen en voor-/nadelen op een rij te zetten van?
Artnet
MA-net
sACN
KlingNet (maar dat is volgens mij alleen voor video kanalen)
Ik werk zelf altijd met de ELC node 8gb's die te switchen zijn tussen sACN, Art-net en Shownet. Afhankelijk van welke klus je doet wordt deze anders ingesteld. Voordeel van de ELC producten is dat je alles kan monitoren en configureren met de dmxlan software van hen.
Hierin kan je patchen om je set te testen tijdens opbouw, waar je tijdens de show ook fixtures kan 'afpakken' van de operator om bv. een reset te doen bij een error, alles kan monitoren qua netwerk, ...
Ik denk dat in jou geval art-net het perfecte protocol is. Bijna zowat elke recente tafel kan namelijk wel Art-net uitsturen en is dus in dat geval het veelzijdigste.
Joepurlings schreef:
Volgens mij heeft de nieuwe artnet standaard daar een integratiemogelijkheid voor...De artistic license gateways ondersteunen het in elk geval ook, maar waarom zou sacn zoveel beter zijn?
DMX universe 1 is gewoon sACN 1. En universe 51 is ook gewoon sACN 51 (wat dan bij Art-Net subnet 3, universe 2 is)
Dus: makkelijker voor nodes in te stellen, makkelijker voor aan guest operators door te geven, ...
Nog een voordeel voor mij is dat je bij grandMA2 zowel MAnet als sACN over dezelfde poort kan jagen, waar je dus gewoon op de stage een ethernet switch legt en weer uit kunt splitten naar sACN voor je node(s) en MAnet voor bv. een NPU of VPU.
Als je Art-Net en MAnet wilt sturen vanuit een grandMA2 tafel moet je MAnet over poort 1 doen (192.168.0.x range) en Art-Net over poort 2 (2.x.x.x range) wat me dus een CAT6 naar FOH scheelt
Verder zijn sACN en Art-Net gewoon 2 protocollen die beide UDP pakketen sturen en volgens mij zelfs door dezelfde ontwikkelaars gevonden.
Enigste waar ik Art-Net wél voor gebruik is voor Art-Net inputs voor bv. resolume op de lichttafel te krijgen.
Joepurlings schreef:
Kan me lastig voorstellen dat die beter zijn dan de artistic licence, want die hebben artnet ontworpen ;)Maar wel weer lastig aangezien je binnenkort op elk festival 2 verschillende booths moet neerzetten...
En dan uiteraard de spares niet vergeten .
Topic: Denon SC5000 en X1800 (20-2-2017 09:50:00)En dan uiteraard de spares niet vergeten .
Jake schreef:
Enkele bekende belgische dj's hebben een setje gekregen en zijn via diverse kanalen druk bezig met de promotie van de sc 5000.Niemand in Belgie krijgt de set, enkel de tournee's met de grotere (internationale) DJ's wordt gesponsord door Denon. Er worden trouwens een groot deel van die namen vrijgegeven door Denon de komende weken.
Hier op het bedrijf zijn ze ook langs geweest. De SC5000 is een ERG vet apparaat, enkele kleine bugs, maar dat is ook de reden dat ze er nu mee rond gaan en over een paar weken pas uit komt.
De X1800 is qua geluid een vooruitgang tov. de DJM900NXS2, en vooral ook controleerbaar vanuit de FOH met software.
Enkel was deze helaas nog niet vrijgegeven. Ook het de ingebouwde netwerkswitch is een pluspunt.
Ik heb zelf goede ervaringen met de Le Maitre Freezefog Pro.
Heb je geen droogijs voor nodig, dus ook geen natte dansvloer achteraf.
Is een bak die je voor je gewone rookdoos zet waar je een CO2 fles aan moet hangen.
We hebben ze zelf niet in het assortiment maar kan je wel een adres (in België) bezorgen die er enkele hebben staan.
Topic: Het bouwen van een case (3-11-2016 18:22:00)Heb je geen droogijs voor nodig, dus ook geen natte dansvloer achteraf.
Is een bak die je voor je gewone rookdoos zet waar je een CO2 fles aan moet hangen.
We hebben ze zelf niet in het assortiment maar kan je wel een adres (in België) bezorgen die er enkele hebben staan.
Ken de chainmasters niet, maar snap je keuze als ze minder wegen dan een CM5.
Bij ons zitten de 250kg en de 500kg per 2 in een kistje en de tonners apart. De CM10's zijn vooral ook te lomp om per 2 in een kistje te doen.
De CM5s zijn net op t randje 'eigenlijk te lomp' maar liever met 2 in een kistje dan apart, anders loop je dubbel zo vaak met een kistje te zeulen en worden ze tot het dak gegooid in de trailer .
Hebben wel vaak SM5's mee die wel enkel in t kistje zitten, probleem is dan dat die 9 van de 10 om flikkeren omdat je wielbasis zodanig klein is.
En met 2 in een kistje op de grond... tja... meestal hangen je takelpunten niet meer dan 5m uit een, en anders voor die ene keer met 2 even t takeltje er uit gooien en doorrijden naar de volgende. Er zijn ergere dingen voor je rug .
Topic: Het bouwen van een case (2-11-2016 20:14:00)Bij ons zitten de 250kg en de 500kg per 2 in een kistje en de tonners apart. De CM10's zijn vooral ook te lomp om per 2 in een kistje te doen.
De CM5s zijn net op t randje 'eigenlijk te lomp' maar liever met 2 in een kistje dan apart, anders loop je dubbel zo vaak met een kistje te zeulen en worden ze tot het dak gegooid in de trailer .
Hebben wel vaak SM5's mee die wel enkel in t kistje zitten, probleem is dan dat die 9 van de 10 om flikkeren omdat je wielbasis zodanig klein is.
En met 2 in een kistje op de grond... tja... meestal hangen je takelpunten niet meer dan 5m uit een, en anders voor die ene keer met 2 even t takeltje er uit gooien en doorrijden naar de volgende. Er zijn ergere dingen voor je rug .
Netjes Tom! Wel zware kistjes met 2 1000kg's er in? Vind een kistje met 2x CM5 bij ons al zwaar .
Wel nette sjablonen trouwens, welke zijn dat?
Topic: Wie verhuurt..... (Diversen) (2-11-2016 17:08:00)Wel nette sjablonen trouwens, welke zijn dat?
Philippo heeft er 6.
Topic: Het bouwen van een case (12-10-2016 20:43:00)JSL schreef:
aan een paneelzaag had ik ook al gedacht, voor de dikkere mousse lijkt me dat inderdaad goed te doen, maar gaat dat ook met dunne mousse van 10 mm ?heb je misschien wat info over de folie ?
Over de folie kan ik helaas geen info meer vinden, is eigenlijk een grote rol dubbelzijdige tape van 100m op 1,5m .
JSL schreef:
Wat gebruiken jullie eigenlijk om het schuim te snijden, met een mes krijg snel zo van die kartelranden die niet mooi zijn.ik heb al gelezen dat er een lintzaag gebruikt wordt, maar dan ben je toch erg beperkt in de grote van de te zagen delen ?
De rest doen we met de frees of met een scherp, nieuw breekmesje. Gaat perfect met wat geduld.
JSL schreef:
en wat gebruiken jullie van lijm ? die spuitbussen zijn gaan opzicht wel, maar je kan niet echt nauwkeurig tot tegen de rand werken.Hanzie schreef:
Hoe bedoel je Bartje "wat meer naar je hand kan zetten" ?Ook is het 15" touchscreen fijner in omvang dan de kleinere van chamsys.
Je hebt meer plek om dingen te zetten, en de touch werkt iets beter.
Zo zijn er nog meer dingen, maar natuurlijk vooral persoonlijke dingen .
Ik vind werken op een chamsys ook geen straf, maar voor zeker de grotere klussen heeft de MA meer mijn voorkeur, ook aangezien ik in MA een startshow heb met prog macro's etc.
Hanzie schreef:
Prijs technisch is hij aantrekkelijker, maar hoe zit het met de specs en dan met name in het live gebeuren en dus ook het live in kunnen grijpen, tussen de chamsys en de ma?Mijn kennis met de chamsys is gewoon een stuk minder dan met de MA.
Het ligt niet meestal aan de tafel, maar aan diegene die er achter zit .
De pearl kom je hier in de buurt al een aantal jaar niet meer tegen, hooguit in een theater wat geen budget meer krijgt van de gemeente/provincie om te investeren, of een oude rot in het vak dat zweert bij de pearl en zijn parren.
Hier zie je enkel Chamsys en MA2. Die nemen het ongeveer gelijk op, hoewel MA het laatste jaar meer en meer wordt gevraagd (door tourende bands en vaste lichtoperators).
Avo kom je hier en daar wel is tegen, afgelopen jaar maar 1 keer een Sapphire touch en 2 keer een Avolites Titan mobile gezien bij tourende bands.
Heb zelf ervaring met beide (Chamsys MQ100/200/300 en MA2 Light), met persoonlijke voorkeur naar de MA2.
Chamsys is kwa prijs-kwaliteit wel de betere van de 2, hoewel de MA2 (voor mij persoonlijk) wat robuuster voelt en je deze vooral meer naar je hand kan zetten.
Hoewel er natuurlijk ook genoeg zijn die dan weer zweren bij een Chamsys... Is maar net wat je zelf fijn vindt natuurlijk.
Topic: Antari 500 HZ (2-6-2016 20:06:00)Hier zie je enkel Chamsys en MA2. Die nemen het ongeveer gelijk op, hoewel MA het laatste jaar meer en meer wordt gevraagd (door tourende bands en vaste lichtoperators).
Avo kom je hier en daar wel is tegen, afgelopen jaar maar 1 keer een Sapphire touch en 2 keer een Avolites Titan mobile gezien bij tourende bands.
Heb zelf ervaring met beide (Chamsys MQ100/200/300 en MA2 Light), met persoonlijke voorkeur naar de MA2.
Chamsys is kwa prijs-kwaliteit wel de betere van de 2, hoewel de MA2 (voor mij persoonlijk) wat robuuster voelt en je deze vooral meer naar je hand kan zetten.
Hoewel er natuurlijk ook genoeg zijn die dan weer zweren bij een Chamsys... Is maar net wat je zelf fijn vindt natuurlijk.
Dan lijkt het me wel dat die nodig zijn voor de werking.
Weet niet precies hoe ze werken, heb enkel de achterkant is open gehad om te reinigen.
En klopt dat ze geen verwarmingselement hebben. Is insteken en roken. Heel leuke hazer!
Ze zijn momenteel beide op klus, maar ik kan dinsdag of woensdag wel eens kijken voor je?
Topic: Antari 500 HZ (2-6-2016 18:57:00)Weet niet precies hoe ze werken, heb enkel de achterkant is open gehad om te reinigen.
En klopt dat ze geen verwarmingselement hebben. Is insteken en roken. Heel leuke hazer!
Ze zijn momenteel beide op klus, maar ik kan dinsdag of woensdag wel eens kijken voor je?
Wij hebben 2 HZ500's staan die beide de knikkers niet hebben, ten minste nog nooit tegengekomen...
Hij maakt verder wel herrie als je hem aan zet? Geeft hij geen foutmelding op het display?
Bij ons hebben ze het ooit voor elkaar gekregen om ZR mix in dat ding te kiepen, toen heeft t wel een lange tijd geduurd voordat hij weer fatsoenlijk door rookte. Maar toen gaf hij wel een melding op het display dat hij, volgens mij, oververhit was.
Topic: Daslight witte flits looplicht (31-5-2016 08:42:00)Hij maakt verder wel herrie als je hem aan zet? Geeft hij geen foutmelding op het display?
Bij ons hebben ze het ooit voor elkaar gekregen om ZR mix in dat ding te kiepen, toen heeft t wel een lange tijd geduurd voordat hij weer fatsoenlijk door rookte. Maar toen gaf hij wel een melding op het display dat hij, volgens mij, oververhit was.
DMX waarde 0 betekend niet direct dat je niets uit stuurt.
Bij DMX stuur je altijd iets uit. 0 is ook een waarde!
En bij het kleurenwiel is dit (meestal) defaultwaarde 0 omdat daar meestal 'open wit' zit.
Je kan dus van 0 tot 255 (binair gezien) en dat betekend dus dat je van wit tot einde je kleurenwiel gaat.
Daar tegenover heb je bij pan/tilt meestal een default waarde van 128 omdat dit 'center' is.
Dit is omdat je bij bijvoorbeeld de pan twee kanten op kan, naar links is draaien naar links (0-128) en naar rechts is draaien naar rechts (128-255).Kan je dit iets beter verwoorden?
Bedoel je dat je van de kleurenchase (chase1) naar witte flitsen (chase2) wilt, waar vervolgens de kleurenchase (chase1) niet zichtbaar is maar enkel de witte flitsen (chase2), om vervolgens de witte flitsen (chase2) uit te zetten en terug te keren naar de kleurenchase (chase1) of begrijp ik je verkeerd?
Topic: Daslight witte flits looplicht (30-5-2016 21:14:00)Bij DMX stuur je altijd iets uit. 0 is ook een waarde!
En bij het kleurenwiel is dit (meestal) defaultwaarde 0 omdat daar meestal 'open wit' zit.
Je kan dus van 0 tot 255 (binair gezien) en dat betekend dus dat je van wit tot einde je kleurenwiel gaat.
Daar tegenover heb je bij pan/tilt meestal een default waarde van 128 omdat dit 'center' is.
Dit is omdat je bij bijvoorbeeld de pan twee kanten op kan, naar links is draaien naar links (0-128) en naar rechts is draaien naar rechts (128-255).
BSS schreef:
Want de bedoeling is dat de 2 chases tegelijk kunnen lopen uiteraard. Enerzijds de kleurenchase, en anderzijds daarover de witte flitsen. Zodra ik de witte flitsen uitzet springt hij wel terug naar de kleurenloop natuurlijk, maar het is echt tijdens dat chase 2 nog op staat, dat ik niet terug naar de kleuren van chase 2 kan.Bedoel je dat je van de kleurenchase (chase1) naar witte flitsen (chase2) wilt, waar vervolgens de kleurenchase (chase1) niet zichtbaar is maar enkel de witte flitsen (chase2), om vervolgens de witte flitsen (chase2) uit te zetten en terug te keren naar de kleurenchase (chase1) of begrijp ik je verkeerd?
Ik ken daslight persoonlijk niet, maar aan de hand van je screenshot lijkt het inderdaad niet te kunnen.
Betekend toch dat de priority's in het programma ergens niet goed zitten.
Want zoals Dré zegt; als je zowel chase 1 (kleurenchase bv) en chase 2 (de witte flash) op LTP zet is de chase die als laatste open staat de prioriteit.
Als je deze weer uit zet loopt de andere chase nog steeds en heeft die prioriteit.
Weet niet of je dongle het ondersteunt maar ik denk dat Chamsys het ideale programma is voor je.
In Chamsys heb je veel meer prioritys instellingen en een (volgens mij) uitgebreidere FX engine dan daslight. (wederom: ik ken daslight niet)
Bovendien kan je Chamsys sturen met een Enttec DMX dongle of DMX4ALL dongle van pakweg 8 tientjes.
Topic: Welke geluidsset (20-5-2016 11:58:00)Betekend toch dat de priority's in het programma ergens niet goed zitten.
Want zoals Dré zegt; als je zowel chase 1 (kleurenchase bv) en chase 2 (de witte flash) op LTP zet is de chase die als laatste open staat de prioriteit.
Als je deze weer uit zet loopt de andere chase nog steeds en heeft die prioriteit.
Weet niet of je dongle het ondersteunt maar ik denk dat Chamsys het ideale programma is voor je.
In Chamsys heb je veel meer prioritys instellingen en een (volgens mij) uitgebreidere FX engine dan daslight. (wederom: ik ken daslight niet)
Bovendien kan je Chamsys sturen met een Enttec DMX dongle of DMX4ALL dongle van pakweg 8 tientjes.
Al aan een DAP Soundmate 3 set gedacht?
4 actieve subs (vergelijkbaar of daadwerkelijk? de X-15BA), 2 actieve toppen (vergelijkbaar of daadwerkelijk? de X-12TA).
Ook te gebruiken met 1 subje en 1 topje per kant. Moet het toch iets harder neem je 2 subs extra mee.
Zitten ook gewoon holes voor tussenpalen in de subs.
En laat ik nu net een setje te koop hebben staan, waar ik eventueel ook 2 tussenpalen bij heb .
(zie 2de hands forum) .
4 actieve subs (vergelijkbaar of daadwerkelijk? de X-15BA), 2 actieve toppen (vergelijkbaar of daadwerkelijk? de X-12TA).
Ook te gebruiken met 1 subje en 1 topje per kant. Moet het toch iets harder neem je 2 subs extra mee.
Zitten ook gewoon holes voor tussenpalen in de subs.
En laat ik nu net een setje te koop hebben staan, waar ik eventueel ook 2 tussenpalen bij heb .
(zie 2de hands forum) .