Stage Accompany Blue Box.
(310 reacties. Pagina 1 van 32)Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 1-12-2007 11:37 |
Hallo, Ik kan voor een redelijk bedrag twee SA Blue Boxen overnemen van iemand. Zoals de verkoper meld, doet één versterker helemaal niets meer, en de ander branden de lampjes wel maar geeft géén output. Drivers zijn, volgens de verkoper, allen in orde. Natuurlijk check ik de drivers nog een keer tijdens de eventuele aankoop. Ik ga er vanuit dat de versterkers niet meer te repareren zijn, en ben met mijn bod alléén uitgegaan van hele drivers (en kapotte versterkers). Mochten de versterkers tegen een redelijk bedrag te maken zijn dan is dat mooi meegenomen. Iemand ervaring met het repareren van deze versterkers? Greetz Webbie... | |
These go to Eleven ... | |
JVSVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-5-2003 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 540 | 1-12-2007 12:06 |
Over het algemeen is dat SA-spul best nog wel te repareren. Uitgezonderd wanneer er eindtransistoren in elkaar in sluiting zijn gegaan, en daarbij emitter-weerstanden zijn afgebrand. Ik heb nog in geen enkel ander merk versterkers types emitterweerstanden gezien die zo spectaculair afbranden als die in een SA. (gat van ca. 15mm doorsnede in PCB).. Over het algemeen zit het SA-spul echter best netjes in elkaar en vrijwel zonder toepassing van exotische onderdelen. Mocht je willen dat ik een keer een blik werp op de betreffende modules, stuur me even een mailtje.. | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 1-12-2007 12:16 |
Hallo Joost, Dank voor je reactie. Dan weet ik waar ik op moet letten tijdens de eventuele aankoop. Greetz Webbie... | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 1-12-2007 15:28 |
Hallo, Heeft of weet iemand een handleiding van de SA Blue Box? En misschien de software, genaamd "SA-Net", om de processor in te regelen? Zover ik kan lezen in de on-line beschikbare info was het, zeker voor die tijd (eerste versie was van 1986), toch een zéér geavanceerde kast die "op papier" goed presteerde. Zelf heb de Blue Boxen nog nooit gehoord, maar ga er van uit dat ze absoluut super klonken/klinken. Inmiddels ben ik echt verslaafd aan het ribbon-geluid. Vandaag gaat er ook even een mailtje naar SA om wat nadere info te vragen. Greetz Webbie... | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 5308 | 1-12-2007 20:44 |
De eerste serie hing in dancing LaBelle in IJmuiden, waar ik toen draaide. De klank was ok, de betrouwbaarheid en de spl helemaal niet. Die kleredingen vielen soms meerdere keren op een avond uit en gingen zelfs voor de niet vreselijk grote dansvloer daar niet hard genoeg. Ik vond het ondingen. Bovendien zijn ze loodwaar. Niet te tillen in je eentje. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 1-12-2007 21:44 |
Hallo Victor, Victor schreef: De eerste serie hing in dancing LaBelle in IJmuiden, waar ik toen draaide. De klank was ok, de betrouwbaarheid en de spl helemaal niet. Die kleredingen vielen soms meerdere keren op een avond uit en gingen zelfs voor de niet vreselijk grote dansvloer daar niet hard genoeg. Ik vond het ondingen.Misschien in jouw geval verkeerd afgesteld, of gewoon tegen de limiters aangelopen. Wel weet ik dat je de processor, in die dingen, kan instellen op maximale geluidsdruk of maximale "kwaliteit". De processor had nog meer functies, daarom ben ik zoek naar de handleiding om inzicht tekrijgen wat die "krengen" konden. Schijnt toch heel wat aan instellingen gedaan te kunnen worden (ook via remote, tot maximaal 250 Blue Boxen in één keten). Volgens de specs lopen deze kasten vanaf de 30 Hz tot aan de 30 Khz recht. Bovendien zijn ze loodwaar. Niet te tillen in je eentje. Inderdaad een "kale" Blue Box weegt 84 Kg, en met flightcase zelfs weegt het geheel 110 Kg.Greetz Webbie... | |
JadjongStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-8-2002 Laatste: 2-1-2021 Berichten: 614 | 1-12-2007 23:29 |
Webbie schreef: Wel weet ik dat je de processor, in die dingen, kan instellen op maximale geluidsdruk of maximale kwaliteitVolgens de specs lopen deze kasten vanaf de 30 Hz tot aan de 30 Khz recht. Greetz Webbie... | |
SebasVDVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 9-2-2003 Laatste: 17-8-2016 Berichten: 1719 | 2-12-2007 00:00 |
Maar waarom zou je deze (zwaar verouderde) modellen eigenlijk willen aanschaffen? Voor feestjes? Tegenwoordig is er zat beters te krijgen voor niet al duur. (neem aan dat je ze niet thuis gaat gebruiken ) Of ben je nu toch stiekum een beetje SA-minded geworden? Niet kopen om te kopen he | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 2-12-2007 13:00 |
1 x bewerkt. Laatst door Webbie op 2-12-2007 13:34 Hallo Sebasiaan,SebasVD schreef: Maar waarom zou je deze (zwaar verouderde) modellen eigenlijk willen aanschaffen? Voor feestjes? Tegenwoordig is er zat beters te krijgen voor niet al duur.Nog voordat ik mijn eerste SA set in huis had, heb ik ook serieus deze kasten willen aanschaffen. Nu ik met mijn huidige SA setje, een voor mij ongeëvenaarde "sound" in mijn huiskamer heb, heb ik honger naar meer SA-herrie. Buiten kijf staat dat de SA componenten van uitstekende kwaliteit waren en zijn. Voor de prijs die ik betaal voor tweedehands SA-meuk, is gelijk aan een setje instappers van een merk zoals Behringer. Het grote voordeel van SA is dat, van met name de woofers en de ribbon's, alle (ge-update)spare-parts nog te verkrijgen zijn. En het SA-support is natuurlijk ook heel goed. Telkens als ik een mailtje stuur naar SA met mijn "vervelende vragen" word ik altijd netjes te woord gestaan. Niet even een afgerafeld antwoord, maar een net uitgebreid antwoord. Dus waarom zou ik het dan zó niet doen? Voor "instapgeld" heb ik een setje dat klinkt als HiFi (misschien zelfs een beetje als HighEnd), en de ballen heeft van een PA set. Voor mij is dit echt een hobby, zoals mensen de pc als hobby hebben. Het moet ook een beetje betaalbaar blijven. (neem aan dat je ze niet thuis gaat gebruiken ) Dat is namelijk wel de bedoeling, en ik weet het, klinkt "ziek" .Of ben je nu toch stiekum een beetje SA-minded geworden? Niet kopen om te kopen he Dat was ik inmiddels al hoor!!Als je een tijdje naar het SA geluid hebt geluisterd, raak je er aan verslaafd, met name de ribbon driver klinkt zó helder en transparant. Het is zelfs nu zo dat ik mijn huidige cd-collectie aan het herontdekken ben. Het klinkt absoluut stukken beter als voorheen met mijn andere setjes. Ik hoor nu dingen die ik echt nog nooit heb gehoort in delen van muziek (het bekende HigEnd gelul , maar het is echt zo), óók als het setje even wat harder wordt gezet. En het wat harder kunnen zetten van je setje, zonder dat de HiFi kwaliteit teniet word gedaan, is een van de dingen die mij erg aanspreekt van SA. Veel huis-tuin-keuken setjes gaan al over de zeik als je al naar de volume kijkt. Greetz Webbie... | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 2-12-2007 13:33 |
Webbie schreef: Ik hoor nu dingen die ik echt nog nooit heb gehoort in delen van muziek (het bekende HigEnd gelul , maar het is echt zo), óók als het setje even wat harder wordt gezet.Probleem is denk ik dat je niet beter gewend bent en nu ineens hoort dat het ook anders kan. Denk o.a. maar aan je vorige Peavey setje, dat klinkt voor geen meter en is bovendien te groot om een huiskamer van fatsoenlijk geluid te voorzien. Pak bijvoorbeeld een leuk setje huiskamer BNS (audax) en al snel zal de SA "manie" overgaan. Dergelijke kasten zijn veeeeel te groot voor het opervlak van jouw huiskamer. Hoog zal altijd wel voldoen, maar "lekker" laag....no way. Martin. | |
kvm entertainment |