Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Watje

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Watje (Pagina: 1 van 10)

Topic: We hebben een nieuw vip lid (29-9-2015 15:49:00)
popcorn?
Topic: We hebben een nieuw vip lid (24-9-2015 09:11:00)
Vacuum Insulation Panel.
Versatile Interface Processor.
Vasoactief intestinaal polypeptide.
Vacation Interruption Protection.
Vereniging Introductie Psychologie.

En meer van dat soort zinnen.

Welkom.
Topic: Chamsys (18-9-2015 10:08:00)
shift en pig zijn inderdaad redelijk gelijk aan elkaar ;)
shift / cmd ook. ;)
Topic: Chamsys (15-9-2015 14:46:00)
Iets andere kanaal indeling?

Open head file
choose parameters

je kunt hem zo vrij eenvoudig editten.

Indien je het nog nooit gedaan hebt, begin eens met een led par, kijk eens hoe die eruit ziet.
vervolgens pak je een movinghead die je vaker gebruikt hebt / kent Eventueel de manual er nog bij..

Denk dat je dan dit gedeelte van de tafel ook begrijpt, en kun je dus vanuit een MH die kwa functionaliteit op de jouwe lijkt zeer eenvoudig edditen naar de juiste parameters van jou movinghead.
Topic: truss uitlichten (21-1-2015 21:37:00)
Even een hele gekke opmerkingen; Robocolor pro400... Doet het erg mooi, en met "iris" effect erg grappig.
Of het praktisch is? nee.
Topic: Welk dimmerpack? (Showtec Lightbrick 4???) (7-1-2015 15:45:00)
Ik heb nog wel een demux..
Topic: Movitec sl 250 lens gevraagd en schema (18-10-2014 13:13:00)
Ik heb deze mogelijk nog wel liggen, maar wil eigenlijk van alle koppen + spare parts in 1 keer af ;)
dus interesse in 18 koppen? :P
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (16-10-2014 09:12:00)

vasco schreef:

watje schreef:

Nee, ik kan niet zeggen dat het een top show was :P
En toch blijf je er dan de humor van inzien.
Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!
Denk dat mensen die mij kennen zich wel voor kunnen stellen dat ik dit zeker met humor deed :P
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (14-10-2014 07:49:00)
Ennnn zijn we weer

afgelope zaterdag was ik als gast technicus mee met een Live act, slechts ene setje van 35 minuten.
Show staat klaar in mijn lichttafel, kwestie van even mijn positie pallets checken (3minuten werk) en we kunnen shwo draaien.

Er was een ombouw tijd van 10/15 minuten. Dus prima
Vooraf contact gehad, aangegeven dat zowel via artnet als dmx lijnen zou kunnen.

Tafel stond klaar, artnet word er ingeprikt.. en niks.
Er werd even uitgezocht hoe er omgeswitched moest worden, en dat lukte niet. (geen direct systeem maar nog meerdere nodes blijkbaar ook van andere zalen op hetzelfde netwerk)
de minuten gingen langzaam voorbij.. Geluid was klaar, iedereen stond klaar en onze speeltijd begon.
Ik denk.. Tja we hebben maar zo kort, ik wist dat er niet geschoven kon worden in het programma dus we moesten spelen.
Intro start, ik haal snel mijn artnet lijn uit de tafel stop hem in de "huistafel"
Nog nooit zo snel geprobeerd om de programering van een tafel te begrijpen...

Nee, ik kan niet zeggen dat het een top show was :P
Topic: licht tafels doorlinken (22-9-2014 22:27:00)

Frank76 schreef:

De technische oplossingen ken ik wel, maar geen ervaring met dergelijke festivals.
Dit is dus nieuw voor mij, maar dit houd dus in dat ALLE fixtures en heads op ieder festival identiek hangen?
Gelijke hoogte, breedte, afstand tot het podium etc etc? Zelfs gelijk gericht.
Erg knap als dat allemaal klopt!
Als je dergelijke data al in kan vullen in die palletes , dan moet dat wel heel zorgvuldig zijn vastgelegd.
Dan praat je toch niet over een eendaags dingetje.
Je selecteert de juiste fixture.
je Morphed / Transformt of hoe de funtie ook heet naar de fixtures in jou tafel
(dit houd in, ik maak bijvoorbeeld een standaard show met VL2500 spots, met Robe 575 washes, en met Mac 101 kopjes)
op het festival hangen Martin Mac575 spots Martin 575 Washes en Robe 100 kopjes dan vervang ik deze slechts van fixture type. Mijn programmering (kleuren, intensiteiten etc kloppen dan (in theorie) direct
Je cloned deze fixtures naar de juiste hoeveelheid en maakt de patch/adressering kloppent

Je past je positie pallets aan
Omdat ieder festival anders is, er meer of minder fixtures zijn, benoem ik mijn pallets vaak als "blind" "dak" "X1" "X2" 'all Mid" "fan out" "fan in" en zo nog een aantal. Deze kan ik relatief snel maken.

Je controleert de beam / kleuren / evt andere pallets
In theorie zouden deze direct moeten werken maar voornamelijk de gobo palletten kunnen natuurlijk niet kloppen omdat je andere gobo wielen hebt. in 9 vd 10 spots zit wel een cirkel, een driehoek, break up, en wat andere standaard gobo's die maak ik altijd kloppend. Van de meeste spots weet ik ook redelijk welke gebo's ze hebben en maak ik even een pallet voor aan als ik ze wil gebruiken.
ditzelfde geld voor de prism, prism rotatie etc even controleren en eventueel aanpassen

ik zelf ben niet van de standaard effectjes met gobo bumps e.d. maar deze zou je op deze manier ook direct hebben.
(iris, prism, focus, en dat soort effectjes dus ook. Update je pallets en de effectjes kloppen mits je deze vanuit je pallets hebt geprogrammeerd.)
Topic: licht tafels doorlinken (22-9-2014 13:38:00)

Frank76 schreef:

Of je moet zee-en van tijd hebben.
Nee hoor, festival settings

er staan tafel X
technicus komt met tafel Y aan waarin de show van de band in zit. Vaak slechts een kwestie van even de juiste fixture profiles selecteren, en positie pallets aanpassen. De show is zo geprogrameerd dat alles met macro's naar die palletes refereerd. en de show er dus zo in zit.
(pak um beet 15 minuten - goh de ombouw tijd van een band naar volgende band)

en vaak worden gewoon de DMX kabels, of de artnet lijn in de andere tafel geprikt.

Optie B
er staat tafel X
technicus komt met tafel Y aan waarin de show van de band zit. Zet de juiste fixture profiles erin en record via bijvoorbeeld DMX in de positie palletes uit tafel X.

Topic starter had het geloof ik puur over de "techniek" van het switchen tussen 2 tafels.

Optie A:
DMX kabels uit de 1 in de andere
Optie B
Artner kabel eruit in de andere
Optie C
Merger per universe
Optie D
Switch er tussen
Optie E
Master/Slave en dus de dmx via de tafel laten lopen dit word vaak gedaan als er bijvoorbeeld ook banner verlichting e.d. aan moet blijven tijdens een show en er dus een aantal zones / dmx gedeeltes zijn waar de technicus van de band niks mee te maken heeft / wil hebben.
Topic: geluid/licht humor (10-9-2014 06:43:00)
Hey hoe komt de telegraph aan mijn LP collectie. laugh :D
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (7-9-2014 17:22:00)
Eindelijk weer een ergenis.

Beampjes met tilt lock ;)
Topic: RGB(WA) led balken (16-5-2014 09:22:00)

dj-bart schreef:

Bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Moest het een paar keer lezen, voor ik het helemaal begreep.
Ja geloof dat ik niet bekend sta om mijn heldere uitleg, iets met chaotisch, en creatief in 1 ;)
Voor mijn toepassing in dit project zal een balk met RGBW het beste werken.

Helaas valt deze dan af, de verder specificaties spraken me wel erg aan:
www.new-line.nl/nl/led-barren/showtec-spectral-cyc650_31078.htm
Deze balkjes gebruik ik redelijk vaak, als het om nette kleuren menging gaat nee dan is dit niet "high class" wil je muurtjes een kleurtje geven, wil je een Neon effect onder een auto vandaan halen, wil je een beetje zaal/dans verlichting, wil je decor aanlichten bij een festival -> way to go!
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (13-5-2014 16:09:00)
Met oldskool apparatuur moet je juist een 2280 disco opzetten, muren beplakken met alu folie, en meer van dat soort gekkigheid. En dan de oldskool verlichting er in, I'm in for a design!
Topic: RGB(WA) led balken (13-5-2014 15:28:00)
Note: Dit gaat over licht in het algemeen het is fabrikant afhankelijk welke Nm er in een fixture gaat!
Dit is geen feitelijk wetenschappelijk stuk maar mijn persoonlijke interpetatie van gegevens her en der op het internet!

Kleurenspectrum - Daglicht spectrum bevat al het zichtbare licht (390/700nm)
- ik ga er even vanuit dat we direct gaan mixen met golflengtes anders zoden kleuren als roze/paars/magenta niet aanwezig zijn om dat dit altijd een mix is van verschillende golflengtes)

R= 620 - 750 nm
G= 495 - 570 nm
B= 450 - 495 nm

Voor de oplettende kijker, je ziet dat Groen blauw direct opvolgt in de golflengtes maar er tussen groen en rood een gat zit tussen 570-620nm
En ja hoor hier komt het: Amber-A = +/- 550 - 620

Dus met een A led kun je dit gat beter upvullen, even de kleuren van de regenboog:
Violet - Blue - Green - Yellow - Orange - Red
380 - 450 - 495 - 570 - 590 - 620
450 - 495 - 570 - 590 - 620 - 750

Het spectrum word dus aangevuld met de golflengtes die tussen de 550 en 620 liggen en geeft je dus beter kloppend kleuren spectrum

Nu gaan we kijken naar een W - Dus een witte led
Wit licht maak je, door alle klueren te combineren, of eigenlijk is wit licht juist alle kleuren..
dus als we naar de golflengtes kijken zal een witte led tussen de 350 en 700 nm uitkomen
echter een "normale" witte led (fosfor led) heeft de eigenschap om te pieken rond de 420nm waardoor we dit zien als "wit" (komt ook omdat er na een korte daling in het spectrum nog een boog zit tussen de 520nm/630nm (ofterwijl kort gezegd "de rest")
Door dit gedeelte aan je spectrum toe te voegen kun je alles wat "kouder" maken. Door bijvoorbeel aan Blauw de wit toe tevoegen zul je op een CTO / 201 uitkomen..
Het Spectrum word dus aangevuld met de golflengtes die tussen 420 en 630 liggen en geef je dus een breder kleuren spectrum

RGB - Ideaal voor bijna alle basis kleuren die je ook met CMY zou maken. (onthoud bij CMY haal je dingen "uit" het spectral, bij RGB voeg je dingen toe. Een bepaalde kleur uit een spectrum halen kan nagenoeg altijd met het juiste filtertje. Iets toevoegen dat niet in een spectrum zit is onmogelijk

RGB-A ideaal om wat warmer te maken (208 bijvoorbeeld)
- Wit (420nm - 750nm) is niet te maken omdat je spectrum begint bij 450nm

RGB - W - Ideaal om "Pastel" kleuren te maken.
- "Amber" is redelijk te maken door middel van Wit en Geel (je gaat immers dingen aan elkaar toevoegen
Topic: Pearl witte flits (6-5-2014 19:13:00)

CyberDance schreef:

CMY is hierin ook niet heilig. Sommige CMY systemen trekken het qua snelheid simpelweg niet, ook is het effect wat minder "instant".
MAC 600 AHUM ;)

CyberDance schreef:

Als je koppen met meerdere kleurenwielen hebt valt er ook nog wel winst te halen door beide wielen te gebruiken, dwz 1 kleur uit het eerste en de andere uit het tweede wiel.
Zeker een goede tip, vaak word dit vergeten bij een kop die meerdere kleurenwielen heeft. (en volgens mij ook bij sommige fabrikanten) tijd om de manual erbij te pakken, en deze wielen eens goed te kijken.
- let wel dat dit was lastiger kan zijn met programeren, color on/off mijn eigen ervaring is dat ik hiermee vrij vaak toevals effectjes heb ivm 2 over elkaar liggende kleuren die en dan 1 color te wisselen. maar goed, een trial on error is natuurlijk een een prima manier :P
Topic: Kent iemand dit lichteffect? (20-3-2014 13:59:00)

Dré schreef:

De manier waarop ze in de videoclip gebruikt zijn heeft wel wat. Vergeet niet over welke prijsklasse we het hebben ;-)
100% eens :) plus dat het er best leuk uit ziet
Topic: Kent iemand dit lichteffect? (19-3-2014 14:08:00)
hihi mag ik blij zijn dat ik het antwoord niet wist?
Topic: Modeshow verlichten met Led (6-3-2014 16:58:00)

Dré schreef:

2 groepen!
1 voor geluid 1 voor licht ;) zoals ik het lees althans :P