Forum > Licht

Full Color laser kopen, of toch beter nog niet?

(98 reacties. Pagina 7 van 10)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
20-4-2005 19:49

Aart schreef:

De manuals van Medialas die ik heb doorgelezen waren in orde.

Voor zover ik weet koopt wss geen medialas.
Ik vraag mij ook af of medialas wel zo populair is.
Van vroeger weet ik dat Tarm "DE" leverancier was als het om iets speciaals ging.

Beoordelen op het oog heeft niet of nauwlijks zin.
Is goed mogelijk, ik zag echter duidelijk verschil tussen de units met een groene laser. (nieuwe units)

Martin.
kvm entertainment
-bart-VIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2002
Laatste: 14-8-2015
Berichten: 388
20-4-2005 20:28
Beoordelen op het oog heeft niet of nauwlijks zin.
Ik denk dat aart dat in de veiligheids-technische zin bedoelde.
Ik vraag mij ook af of medialas wel zo populair is.
Medialas heeft onlangs hun 100e avatar verkocht, dat hoeft natuurlijkn niet inc een fullcolor systeem te zijn. Maar in de 1.5 jaar dat ze nu verkijgbaar zijn vind ik dat geen slechte score.
Petty materialists!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
20-4-2005 23:15
Slechte score is dat niet. Maar met de spooky hebben ze enorm gerommelt, denk dat dat niet al te slim is geweest.
Ik vindt het dan niet meer geloofwaardig overkomen.
Volgens mij is ook de nieuwe Tweety mh laser bij futurelight(een soort omnitronic) te koop (of het is een perfecte kopie, kwa uiterlijk).

Dat je ook in het lagere segment wil werken is niets mis mee, maar als je ermee rommelt komt dat de product naam niet ten goede.

martin.
kvm entertainment
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
21-4-2005 17:11
VOOR je om het even welke laser koopt moet je eerst zeker zijn dat hij technisch in orde is. Lasers zijn nu eenmaal geen speelgoedjes die je zonder gevaar kan gebruiken. Een 30mW laser kan al gauw de nodige oogbeschadigingen veroorzaken, laat staan dat je begint te stoeien met grotere vermogens.

Laat me het zo stellen: 95% van de goedkope (Chinese) lasers zijn NIET gekeurd en dus een potentieel gevaar! sneaky :V
Een gemakkelijke proef om te kijken of een laser eventueel zou kunnen voldoen aan de Europese EN60825-1 norm voor laser safety is kijken of er een keyswitch aanwezig is. (sleuteltje waarmee je de laser kan aan/uit zetten)
Als deze ontbreekt dan heb je gegarandeerd te doen met een NIET reglementair apparaat!
Men weze gewaarschuwd...
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
21-4-2005 17:45
Gewoon een vraagje dan, Stel, je had de keuze tussen het model wat we nu WILLEN kopen of de medilas Mystiq??? Wat zou het dan worden? Contracten zijn nog niet de deur uit hier, kan nog alle kanten op....
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
AartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 23-4-2010
Berichten: 287
21-4-2005 17:52
1 x bewerkt. Laatst door Aart op 21-4-2005 18:02
[edit] was @ Marky: Idd, zie de bekende link: https://www.lasershowsafety.com/purcsys.htm

Bij een `volgens de norm' veilige show komt nog best een boel kijken, vraag me wel eens af hoe uitgebreid het een en ander in de praktijk wordt gebracht.
Er gebeuren gelukkig nog steeds weinig of geen ongelukken voor zover ik weet, maar de kans daar op is zelfs bij een `onveilige' show volgens mij relatief klein.
- maar dit is ietwat offtopic.

[edit2]
De Mystique is een min of meer luchtdichte "standaard" doos (belangrijk tegen vervuiling van de optica) die zo te zien in kleine serie's geproduceerd wordt.

Dat kan wat voor- en nadelen hebben tov. een op de vroeger gebruikenlijke manier uit losse componenten samengestelt systeem, in snelheid van service, noodzakenlijk onderhoud, uitbereiding etc. Maar het is zo lastig te beoordelen.

Misschien kun je aan beide leveranciers wat referenties vragen om te horen hoe de producten in de dagelijkse praktijk uitpakken ?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
21-4-2005 18:00

ws soundexpresse schreef:

Gewoon een vraagje dan, Stel, je had de keuze tussen het model wat we nu WILLEN kopen of de medilas Mystiq??? Wat zou het dan worden? Contracten zijn nog niet de deur uit hier, kan nog alle kanten op....
De Medialas Mystique heb ik in Frankfurt gezien. Hij zag er goed uit, de kwaliteit en kleurbalans leken me prima. Helaas werd er alleen gedemonstreerd met grafische shows, ik heb er dus geen beamshows mee gezien (de stand van Medialas viel sowieso erg tegen dit jaar, maar dat terzijde). De ondersteuning en service van Medialas zijn ook goed, weet ik uit eigen ervaring.

Het andere model ken ik niet.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
-bart-VIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2002
Laatste: 14-8-2015
Berichten: 388
21-4-2005 19:04
De mystique is volgens ML een redesign van hun eerdere YT projectors. Op zich vind ik dit een pluspunt. Je kan er vanuit gaan dat ze de zwakke punten en tekortkomingen van de YT extra aandacht hebben gegeven bij het design van de mystique. Persoonlijk zou ik me fijner voelen bij zo'n 'tweede-generatie' projector. Wat natuurlijk niet wegneemt dat rgb-lasers ook prima projectors zouden kunnen bouwen.(ik ken ze niet)
Petty materialists!
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
23-4-2005 11:58
De keuze is nu Definitief gemaakt. Heb gister getekend, het is de Mystiqe geworden van Medialas. en dan de 1500mW versie. Dit samen met de Avatar Sturing (Advanced) en Mamba Black Software met USB Box.

Ook hebben we er een Electrisch DMX stuurbaar laserscreen bij gepakt van 250cm X 270cm.
+nog 4effectspiegels (gratings en Lines) + 2 nieuwe MultiEffectspiegels. en 4 richtspiegels.

Geheel zou rond 2mei binnen moeten zijn, dan natuurlijk zo snel mogelijk foto's.......

Iedereen bedankt voor de nodige info! happy :)
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
RobbieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 17-8-2007
Berichten: 116
23-4-2005 13:50

ws soundexpresse schreef:

De keuze is nu Definitief gemaakt. Heb gister getekend, het is de Mystiqe geworden van Medialas. en dan de 1500mW versie. Dit samen met de Avatar Sturing (Advanced) en Mamba Black Software met USB Box.

Ook hebben we er een Electrisch DMX stuurbaar laserscreen bij gepakt van 250cm X 270cm.
+nog 4effectspiegels (gratings en Lines) + 2 nieuwe MultiEffectspiegels. en 4 richtspiegels.

Geheel zou rond 2mei binnen moeten zijn, dan natuurlijk zo snel mogelijk foto's.......

Iedereen bedankt voor de nodige info! happy :)
Grappig dat mensen het altijd zo groot mogelijk proberen te brengen, ipv 1,5W zeggen ze dan 1500mW.. Lijkt opeens veel meer happy :)

Maar wel een vette aankoop hoor :). Heb je eroverigens ook kleine spiegelbollen bijgekocht? of alleen richtspiegels?
En ik hoorde dat het goed klonk..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)