Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 64 van 345)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
23-1-2005 14:39
zal ik Toms uitleg binnenkort eens dunnetjes overdoen, ik heb nog zat kisten te bouwen. sneaky :V

heb eindelijk sinds vandaag ook weer internet, dat was sinds dinsdag uit de lucht. normaal zou ik dan om half 9 achter de pc kruipen, maar de laatste dagen lekker doorgehaald tot half 11 in mn fijne schuurtje.

de mixercase begint al ergens op te lijken. formica zit erop, hoeklijn op maat gezaagd, en een deel van de bolhoeken erop. (hoeken kwamen van een andere kist af. was anderhalf jaar terug nog mijn versterkerrack (had ik al verteld dat die vervangen was?)) ook het sluitprofiel zit erop. nu alleen nog wachten op de rest van de fliteware, en een zwik popnagels.

de parrenkisten zijn gisteren in elkaar gezet. en zoals altijd lijken ze op tekening kleiner dan in werkelijkheid. ik zal eens kijken of ik er een fotootje van kan maken.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-1-2005 15:15

DJJD schreef:

De overstekende overzethoekjes waren trouwens omdat ik in mn ontwerp niet met de flightware mee had gerekent.
Overzethoekjes plaats je als hoekstrip en deksel profiel erop zit. Dus ik zie niet het probleem waarom deze niet verder naar achteren hadden gekunt. Lijkt mij dus niets met het ontwerp te maken.

Nadeel is bij jou wel de (te) lage kist, nu vallen de overzethoeken op het vlinderslot.
In Tom's uitleg werd er volgens mij best weinig gezegd over het op maat maken en opzetten van flightware.
Naar mijn idee is alles verteld. Voorbeeld:
Dat hoeklijn profiel hoef je niet verstek te zagen, sterker zelfs; je gaat je nog eens 6 centimeter per kan besparen! Als je de juiste bolhoeken koopt, dan laat je het net tegen elkaar aan komen. Omdat het 30mm breed is, kan je dus van elke lengte 6 centimeter af trekken.
Behalve de hoeklijnen die tegen het sluitprofiel aan komen te liggen, daar trek je 3 ipv. 6 centimeter af.
Wat betreft de overzethoek:(met duidelijke foto's)
We boren eerst één gat aan de bovenkant, waarbij we het hoekstukje zo goed mogelijk tegen de hoek aandrukken. We pakken eerst de bovenkant, omdat je dan in het sluitprofiel vast popt. Daarna de ander kant aan de bovenkant vastzetten . Nu kan het hoekje nergens meer heen. Het gat er onder is meestal net op de overgang tussen het hoek- en het sluitprofiel, en daardoor kan je materiaal of je boor een "eigen weg" zoeken.
Maar liefst 3 pagina's met duidelijke foto's en tekst!

Verder staan er in dit topic "foute" kisten van forumleden. Hierop is opbouwende kritiek op geleverd dus zulke fouten hoor je eigenlijk niet weer te zien.

Advies, kom je er soms niet uit of weet je niet precies hoe het moet..... Vragen!
Zelfs met minimale gereedschappen is een goede kist te bouwen.
Tevens staat internet boordevol duidelijke foto's van fabrieks cases daarop kan je zien hoe het in elkaar zit.

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 9491
23-1-2005 15:52
Dank voor het compliment Martin wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
23-1-2005 17:16

DJJD schreef:

Ik heb even een fotoshoot gemaakt (zipfile 3MB) maar helaas nog geen ruimte ashamed :$
Hier kan je fotos laten hosten.
https://www.imageshack.us/
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
23-1-2005 18:45
@DJJD: helaas ziet dit er inderdaad niet uit. Koop dan gewoon een kant- en klaar kistje, zoals deze voor maar € 77. Of deze als je liever geen kunststof hebt.

Ook geen wereldkisten, maar in ieder geval een heel stuk strakker dan jouw bouwsel!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
24-1-2005 18:55
even een vraag, in de tekst van tom staat dat je bij de hoekprofielen 3 cm per kant kan besparen als je de juiste hoeken en profielen gebruikt.
nu wil ik weten heb ik de juiste hoeken en profielen.

hoekprofiel
sluitprofiel
balhoek keuze 1
balhoek keuze 2
overzethoek

dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
24-1-2005 19:08
Volgens mij zit je goed als ja die 2de balhoek neemt: dan heeft alles R5 en sluit alles dus mooi op elkaar aan. Wacht mss toch nog even de reactie van anderen af. Nog even een vraagje is dat materiaal van penn fabrication dat meekel verkoopt?
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
24-1-2005 19:08
nee, welk merk het wel is weet ik niet

dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
24-1-2005 19:54

Victor schreef:

deze voor maar € 77. Of deze als je liever geen kunststof hebt.

Ook geen wereldkisten, maar in ieder geval een heel stuk strakker dan jouw bouwsel!
mijn kisten hebben me uiteindelijk in totaal 50 euro per stuk gekost, en bij de kisten die jij voorsteld heb je ook nog geen schotel met aansluitingen en er past geen cd speler in. Daarnaast zal de speler waarschijnlijk minder beschadigen als ik hem laat vallen in mijn kistje.
Het is niet dat ik beledigd ben ofzo hoor maar ik vind dit nou niet zo'n goed alternatief, het ziet er misschien wat netter uit maar dat is alles.
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
24-1-2005 20:19
Is het bouwen van een case echt moeilijk of kan iemand die normaal nooit zoiets doet ook maken?

Of kan ik dan beter naar een flightcaseboer gaan die er ene voor me maakt?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)