Forum > Zelfbouw Speakers

Het Punisher baskast topic

(1297 reacties. Pagina 63 van 130)
Moderator(s): Dré
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
27-7-2005 22:47
het foam verwijderen is ook echt een k*tklus dat kan ik wel zeggen. na 1m2 ben je het echt spuugzat.

ik heb nog steeds geen effectieve manier gevonden ervoor.

idd wat kvm zegt. er is ook foamloze te koop met een ander prijskaartje, volgens mij.
Joost Standaard Lid
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
28-7-2005 00:06
ik heb nog steeds geen effectieve manier gevonden ervoor.
Ik deed 8m2 in 30 min met een staalborstel, ging wel aardig maar daarna ook flink zat van shocked 8O

Mooier tapijt zal er vast zijn, maar omdat dit goedkoop is en Jos (Lichtenlawaai) ook dezelfde kasten heeft ongeveer met dit tapijt kan ik dan mooi bijhuren...
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
28-7-2005 01:01
tapijt neemt vocht (bier, jus) op, en gaat dan stinken sad :(
Vervangen is een klote klus om los te trekken.
Nee geef mij maar verf/coating
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
LucStandaard Lid
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
28-7-2005 10:52

Tom schreef:

Ben ik het mee eens, en verder, heel persoonlijk natuurlijk, vind ik tapijt niet mooi/profi staan. Een goede laag verf/lak vind ik voor het oog een stuk mooier. Maarja, zoals ik zei, das voor iedereen een mening...
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
28-7-2005 14:58

Luc schreef:

Tom schreef:

Ben ik het mee eens, en verder, heel persoonlijk natuurlijk, vind ik tapijt niet mooi/profi staan. Een goede laag verf/lak vind ik voor het oog een stuk mooier. Maarja, zoals ik zei, das voor iedereen een mening...
Ook (soms oudere) profi merken gebruiken tapijt, tapijt is uiteraard behandeld en daardoor voelt het iets vettig aan. Dat neemt dus geen bier e.d. op. (een regenjas of een bankstel behandel je toch ook tegen water?)

Geverft is erg mooi maar, we hebben het hier niet over fabriekskasten maar zelfbouw. Ik ga er dus ook vanuit dat niemand een soort polyester coat gebruikt o.i.d. om je verflaag en hout bikkelhard te maken.
Vandaar mijn opmerking van het tapijt, het blijft dus langer mooi.

Een zelf geverfde luidsprekerkast is gelijk aan een zelfgeverfde flightcase. Daar gaat toch volgens meerdere ook de verf vanaf? Waarom adviseerd men dan HPL? Alleen omdat het mooier is, of omdat het zo hoort ?

Martin.
kvm entertainment
AlleznetStandaard Lid
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
28-7-2005 19:10
Je kunt wel zelf mooi een luidspreker (of flightcase zoals hierboven gezegd) supergaaf aflakken. Je gebruikt gewoon eerst een normale verf/spuitbus om je kleur (liefste zwart natuurlijk sneaky :V) om je kast een leuk kleurtje te geven. Dan spendeer je een leuk bedrag aan bootlak. Jawel, de lak die mensen ook voor boten gebruiken om ze bij te werken. Je krijgt hierdoor echt een superharde laag.

Natuurlijk is deze tip wel op EIGEN RISICO, maar ik heb het ooit gedaan voor een ander doeleind: het volledig waterdicht maken van een konijnenkooi. Geen druppel water komt daar nog in, en dat ding glanst als een gek [;-)]
Bier, Billen, Borsten en Beats!
DJ SietseStandaard Lid
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
28-7-2005 19:19
Lak.. glimt. Altijd vingers e.d. erop. Ziet er totaal niet profi uit.
Ken dan ook geen geluidsysteem waar dit is toegepast.
Door internet beperkt
AlleznetStandaard Lid
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
28-7-2005 19:26
Als het glimt ga je het zandstralen razz :p
Bier, Billen, Borsten en Beats!
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
28-7-2005 22:42

alleznet] schreef:

Je krijgt hierdoor echt een superharde laag.
Nee, dat is niet de reden waarom ik het tapijt verhaal vertel.
De hardheid / deuk en krasvastheid valt of staat bij de hardheid van het hout. (kras maar eens flink met een hamer op dat konijnenhok) wink ;)
Aangezien het gebruikte hout vaak niet bikkelhard te noemen is blijven je boxen langer netter met goed gelijmd tapijt. Deukjes in het hout vallen immers niet op.

Martin.
kvm entertainment
MisterBoemStandaard Lid
Sinds: 15-2-2005
Laatste: 26-3-2009
28-7-2005 23:03
Nu komen we op het gebied van smaak en hoeveel zin heb je in onderhoud. Een geverfde kast kan je namelijk zodra deze er niet mooi meer uit ziet opnieuw van een laagje verf voorzien. Eventuele gaatjes kan je dan dicht plamuren/stoppen. Maar ook komt er bij kijken waar voor je ze gebruikt. EML in België heeft sets in de verhuur zitten die gestofeerd zijn maar er wel retenstrak uitzien en super klinken (zelfbouw sets) zodra de naam van deze set mij te binnen schiet zal ik deze mede delen. Voor stoferen is weer als de stof echt kappot gaat moet alles eraf (zoizo een groot deel) en alles erop nieuw op. Ik denkt dat er vast nog wel een toppic bestaat om over dit onderwerp verder te gaan want dit is en blijft het punisher toppic.
Bas is een gitaar, Sub is een kast waar lage fq uit komen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)