Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 6 van 345)
Moderator(s): Dré
TeacherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2004
Laatste: 7-4-2017
Berichten: 70
20-1-2004 22:57
Volgens mij bolt dan je MDF op...

Enneh, wat ik op prijs zou stellen (ik weet niet of het bestaat) zijn kant en klare setjes (voor bijvoorbeeld draaitafels) met profiel en sluitingen voor flightcases voor een mooie prijs.

Als ik nu op de bekende webshops kijk weet ik nooit welke sluitingen en profielen mooi bij elkaar passen..
I'm a man... I don't read manuals.
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
20-1-2004 23:00
ja, ik heb even bij J&H gekeken maar die hebben 20 verschillende vlindersluitingen. welke moet je in gods naam dan kopen.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
20-1-2004 23:08

nijhuisr schreef:

popnagels in MDF? heb daar geen ervaring mee maar gaat dat goed?
kan prima hoor! ik heb het wel eens voor de gein in 8 mm geprobeert, en dan nog redelijk aan de rand. wat ik eigenlijk bedoelde was dat je popnagels in berken/meranti multiplex kan gebruiken. ik neem 4mm voor de hoekprofielen, en 5mm voor de rest. (bolhoeken, handvaten, vlinders)

nijhuisr schreef:

ja, ik heb even bij J&H gekeken maar die hebben 20 verschillende vlindersluitingen. welke moet je in gods naam dan kopen.
altijd voor inbouw gaan, opbouw is gewoon spuuglelijk. dan altijd kiezen voor de Penn's, omdat die van goede kwaliteit zijn. en dan gewoon een kleintje nemen. die zijn prima, en zijn niet zo duur.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
20-1-2004 23:18

_ferry_ schreef:

kijk, ik lees dit precies op het juiste moment. ben net vandaag begonnen:
members.lycos.nl/gotpics/flightcase/
ff een kist van 10mm MDF met binnenmaten 75x45 en dan 5cm voor deksel en 9cm voor de case zelf. is wat laag ahteraf, 2cm hoger en er konden mooie verzonken handvatten in.
Jammer dat je niet eerst gelezen hebt, 5 centimeter voor de deksle is te weinig,
En al had je nou tien euro meer uitgegeven had je het van berken triplex kunnen maken.
MDF ie gewoon niet het juiste materiaal voor een case sad :(
Poppen in mdf geeft geen problemen, tenzei je te dicht aan de rand komt, het breekt dan uit.
Waarom schoolbordverf? Waarom niet gewon zijdemat zwart?
Schoolbordverf is zo naar als je het aanraakt, en het beschdigt en vervuild heel makkelijk.
Achja, doenderwijs leer je ervan happy :)
de uittleg staat er langer als dat jij aan de gang bent, dus je had het beter even goed kunnen doorlezen voordat je begon.
Maar is het spreekwoord niet:
Beter ten halve gekeerd, dan ten hele verkeerd? wink ;)
Je kan nog opnieuw beginnen, het profiel zit er nog niet op.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
21-1-2004 00:55
Volgens mij moet 5cm deksel net kunnen hoor, ik had vroeger ook allemaal deksels 5cm. Alleen als je groot sluitwerk neemt gaat dat niet passen razz :p
Maar die verschille sloten zijn prima uit mekaar te houden toch?
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
21-1-2004 00:58
met een 5 centimeter deksel houd je 1 centimeter vlees over, en bij MDF is dat erg weinig.
Maar ieder zijn meug.

En over het uitelkaar houden van flightware...
als je het allemaal een keerjte in je handen gehad hebt, dan weet je de verschillen wel, maar op tekening lijken er een heleboel op elkaar.
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die denken dat ze een compleet Penn vlinderslot bestellen, als ze dit artikel bestellen:
Das dus een teleurstelling laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
21-1-2004 01:31
Beschrijving: losse vlinder van L910/525z vlinder afneembaar Steel Zinc
Mensen die dat bestellen kunenn niet lezen laugh :D laugh :D
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
21-1-2004 10:53
Nou, toen ik het voor het eerst las, dacht ik ook tjee, die zijn goedkoop laugh :D
Maar ik vind ook eigelijk dat ze alleen het vlinderplaatje moeten afbeelden, en niet het hele slot.
Dan weet je wat je koopt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
_ferry_Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-1-2004
Laatste: 13-7-2008
Berichten: 47
21-1-2004 12:30
hmm, tjah tegen vocht zal ik me case wel beschermen, dus op dat punt vind ik MDF niet zo'n probleem, zelf wou ik eerst ook triplex nemen, maar me vader/houtzager zeiden dat ik beter MDF konden nemen. Ach, samen met een paar verflagen zal het niet zo heel snel zacht worden. Volgende keer ander hout razz :p
Er komt gewoon sluitprofiel, hoekprofiel, overhoeken, bolhoeken en 2x vlindersluiting, opbouwhandvatten en 2x uitneemschanier op. En aan de voorzijde zo'n los klepje wat eruit geschoven kan worden vanwege de knopjes aan de voorzijde van de mixer. En waarom schoolbord verf? dat werd op J&H forum verteld, daarna doe ik er nog een blanke laklaag over, om vuil ervanaf te houden en t mooi glad te krijgen.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
21-1-2004 12:33
weer zo'n handige vader-vakman, daar hebben we al wat mee te stellen gehad,
hier op het forum laugh :D
De winterschilder staat me in het geheugen gegrift sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)