Forum > Newbie Forum

filters voor bouwlampen

(65 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
18-4-2005 21:43
foto's?
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
18-4-2005 22:51
gekeurd... jaja lekker boeiend voor een feestje... shut up :X

als alles netjes is aangesloten, en filter houders beetje netjes zijn gemaakt kan het allemaal prima
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
18-4-2005 22:52

speakerfreak schreef:

gekeurd... jaja lekker boeiend voor een feestje... shut up :X

als alles netjes is aangesloten, en filter houders beetje netjes zijn gemaakt kan het allemaal prima
Totdat het op iemands hoofd valt. Kun jij de rest van je leven je krom gaan werken om je schuld af te lossen!
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
18-4-2005 23:13
ja zo kun je met alles wel beginnen... want het ligt toch allemaal aan jezelf...

als jij je parren zo ongelooflijk brak ophangt kan er het zelfde gebeuren... als jij alles netjes maakt met je bouwlampjes dan is er ook niets aan de hand...
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
19-4-2005 11:04
anders kan je helemaal beter thuis blijven zitten met al je beschermingskleding aan. en eten met je vinger omdat een vork je kan bezeren. sneaky :V Kijk uit dat je niet in je vinger bijt laugh :D Tuurlijk veiligheid eerst. Maar overdrijven kan ook. Als je nadenkt bij wat je doet is het oké dacht ik zo.
I'll take you to the KoffieShop...
ErgnosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 29-4-2005
Berichten: 3
20-4-2005 13:27

DJ Bastisito schreef:

En dit werkt allemala veilig en gekeurd? shocked 8O Kan het me niet voorstellen...

Om nog maar te zwijgen van deze enorme kick sneaky :V
Hmm nou, t werkt goed genoeg t enige wat er kan gebeuren in mijn inziens is dat de lamp die erin zit kan sneuvelen, haal je toch even n nieuwe laugh :D , en ik denk dat als ik die bouwlampen met n m5 bout met dikke moer heb vastgezet da t wel veilig is eerlijk gezegd. De hele balk hangt verder met ijzeren kettingen aan het plafond en natuurlijk is dit voor eigen gebruik wink ;)
Basement-clubStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 26-2-2013
Berichten: 174
21-4-2005 00:19
Zoals julie mss al wel weten gebruik ik ook bouwlampjes. 16 stuks in totaal. Ik heb de filter gewoon tussen het glas en de voorkant van de behuizing gemonteerd.Voorlopig nog altijd geen problemen ondervonden.
Alle lampen zijn per 4 in een vierkanten frame geschroefd. En ik vind persoonlijk dat het effect best wel goed is. Mijn bedoeling was ook om de volledige ruimte een bepaalde kleur (sfeer)te geven door gebruik gebruik te maken van breedstralende spots. Bouwlampen waren dus een goede en goedkope oplossing aangezien het toch niet de bedoeling is om ze te gebruiken voor drive-in doeleinden. Alles is stevig en permanent opgesteld. Er zal dus niet zo snel iets op je hoofd belanden.

filmpjes en foto's van het effect vind je op

https://www.basementclubsitedot.tk

media
GaSserStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-4-2005
Laatste: 8-5-2005
Berichten: 4
24-4-2005 08:31
Uhmmm Ik ben 51, Mag ik dan nu geen bouwlampjes meer gebruiken? Ik heb er een paar gekocht bij Hornbach. 3 Euro en een paar centen per stuk, kabeltje erbij, klaar. Ik moet er wel bij zeggen dat de bijgeleverde lampjes niet bijster schokvast zijn. sneaky :V En Osram of Philips, daar betaal je per lampje toch gauw een Eurootje of 7, 8 voor. Dat viel effe tegen.
Het valt me op dat er een hoop gezwetst wordt in dit topic. Het is gewoon een kwestie van smaak, (of budget) gebruik je parren of bouwlampen. Tja, misschien ogen parren inderdaad professioneler, so what? Wie bepaalt dat eigenlijk? De lampen in het theater ogen niet veel anders... En bouwlampjes geven een ander lichteffect. Ook daar kun je voor kiezen. En haal er dan niet allerlei kulargumenten (leeftijd! veiligheid) bij om maar hard te maken dat je vooral parren moet kopen.
Geweldig die creativiteit. Vooral zo doorgaan mannen! wink ;) Bouw je eigen unieke installatie.
De folie aan de buitenkant direct tegen het glas (de spots zitten bij mij achter een looplichtmodule) werkt bij mij perfect. Ik kan me voorstellen dat je een probleem krijgt als je ze langere tijd achter elkaar laat branden, dan heb je een afstandhouder nodig.

Het lijkt er in dit forum soms een beetje op dat je alleen goed bezig bent als je al je apparatuur koopt van A-merken. Ik lees dat hier in dit topic, ik kom dat ook tegen als ik topics lees over versterkers, boxen en noem maar op. Flauwe kul natuurlijk. Je eigen smaak, je budget en het doel waarvoor je een installatie gebruikt bepalen wat je koopt, niet dat wat algemeen of in dit forum aanvaard wordt. Jammer dat je daardoor soms echt moet zoeken sad :( naar een goed advies (dat ik overigens ook wel vind op dit forum, chapeau!). Jef
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
24-4-2005 08:50
Helemaal gelijk hoor. Wat is er leuker dan een ultra low-budget bouwlamp met het filter direct tegen het glas aan? Gewoon niet te lang laten branden! En verbrandt het filter toch? Geen probleem, dat ruikt eigenlijk best lekker. Lijkt een beetje op de geur van gebakken brood...

En het ziet er best goed uit zonder filterhouder. Gebruik je toch een filterhouder dan heb je nog als voordeel dat er een enorme bak wit strooilicht langs het filter schijnt. Eigenlijk een multi color effect voor hetzelfde geld. Dat filterhoudertje maken we natuurlijk van een stukje blik of een paar oude profieltjes van de Gamma. Wat zeg je, een par geeft bundels in plaats van dat meteen de hele ruimte fel in het licht staat? Nergens voor nodig! Dan maar wat minder gezellig.

En dan hebben we het nog niet gehad over de besparing. Onzin om topmerken als Showtec te kopen. Echt veel te duur. Stel je voor, 13 eurootjes voor een par-behuizing, da's toch al gauw het dubbele van die bouwlamp bij de Praxis. En 18 euro voor een lamp! shocked 8O Nou gaat die lamp wel 10 jaar mee en het lampje voor de bouwspot maar een paar weken, maar lampen wisselen is juist leuk!

Nee, goed bezig.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-4-2005 11:52

GaSser schreef:

Het valt me op dat er een hoop gezwetst wordt in dit topic.
Ja inderdaad! Valt mij ook op, sinds vandaag.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)