Forum > Licht

Lichtbrug buiten en kans op regen

(55 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 413
11-7-2012 18:20

eddy wally schreef:

Tijdens het hijsen loopt er normaal geen volk onder en eens op hoogte word er een veiligheidspin geplaatst waardoor de kabels ontlast worden.Ik wil hier geen pleidooi houden voor onveilig werken maar er is een groot verschil tussen praktijk en theorie.Diegene die het moeten hebben van de lowbudget evenementen en dat zijn er heel wat,kunnen onmogelijk
alle regeltjes volgen want dan hebben ze gewoon geen job.
Hehe, dat is nu precies wat ik bedoel. Meteen een voorbeeld van gezond verstand, natuurlijk laat ik nooit mensen eronder tijdens het hijsen.
Laat het nou net op die grote evenementen zijn waar alles volgens de regels verloopt waar tot hiertoe de zwaarste ongelukken gebeurd zijn.
Je vergeet iets belangrijks: waar het budget is om alles volgens de regels te doen.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
11-7-2012 19:23

eddy wally schreef:

Tijdens het hijsen loopt er normaal geen volk onder en eens op hoogte word er een veiligheidspin geplaatst waardoor de kabels ontlast worden.
Dat is je dubbele borging. Als j het netjes doet laat je je kabels op spanning staan op en punt dat de borgpen er in schiet, OF je moet je maximale belasting door twee delen (indien je boven mensen hangt).
Ik wil hier geen pleidooi houden voor onveilig werken
En toch doe je dat
maar er is een groot verschil tussen praktijk en theorie.Diegene die het moeten hebben van de lowbudget evenementen en dat zijn er heel wat,kunnen onmogelijk
alle regeltjes volgen want dan hebben ze gewoon geen job.
Als je een goedkope crackhoer wilt zijn is dat je eigen keuze, maar wees dan flink en geef de schuld niet aan een ander.
Laat het nou net op die grote evenementen zijn waar alles volgens de regels verloopt waar tot hiertoe de zwaarste ongelukken gebeurd zijn.
Ook voor een groot deel doordat men zich daar NIET aan de regels hield. Of waarom denk je anders dat op Pukkelpop de constructies van stageco WEL overeind bleven, zonder problemen? Omdat die zich WEL aan de regels hielden.

Natuurlijk is niemand is hier roomser dan de paus, en overtreed iedereen wel eens een regel. Maar met voorbedachte rade anderen in gevaar brengen vind ik een zeer kwalijke zaak.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
11-7-2012 19:29
@Jasper, slechte ervaringen met crackhoeren? Je moet ook niet zo vaak achter dat station komen razz :p
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
11-7-2012 19:31

YourLiVe schreef:

@Jasper, slechte ervaringen met crackhoeren? Je moet ook niet zo vaak achter dat station komen razz :p
Muhaha, gelukkig niet met echte happy :), wel met figuurlijke, in de L&G branche nog wel sad :(.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
11-7-2012 20:39
Zolang er mensen zijn die zich niet of minder aan de regels houden omdat ze anders te duur zijn zullen die organisaties nooit meer geld overhebben voor in hun ogen hetzelfde.

Als niemand het wil uitvoeren omdat het niet veilig kan gaan de budgetten vanzelf omhoog, of is men vanzelf tevreden met minder voor dezelfde prijs.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
11-7-2012 21:18

big bang schreef:

En toch doe je dat
helemaal niet,ik zeg gewoon wat ik elke week in de praktijk zie.
Als je een goedkope crackhoer wilt zijn is dat je eigen keuze, maar wees dan flink en geef de schuld niet aan een ander.
Wie heeft hier de schuld aan een ander gegeven? o.s.zegt duidelijk dat het op zijn verantwoordelijkheid was.
Ook voor een groot deel doordat men zich daar NIET aan de regels hield. Of waarom denk je anders dat op Pukkelpop de constructies van stageco WEL overeind bleven, zonder problemen? Omdat die zich WEL aan de regels hielden.
ben je daar zeker van?ik heb daar anders dingen naar beneden zien komen die niet door amateurs neergezet waren.
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1595
11-7-2012 21:39

eddy wally schreef:

o.s.zegt duidelijk dat het op zijn verantwoordelijkheid was.
Tja, wat heb je daaraan als je voor de rest van je leven invalide bent omdat iemand vond dat het wel kon "op zijn verantwoordelijkheid"?? En fijn dat we met z'n allen meebetalen aan de hogere premie voor de WA verzekering (die heeft djspiky toch?!)... Nee, het raakt alleen degene die de "verantwoordelijkheid" neemt...

Verantwoordelijkheid nemen in dit soort gevallen betekent gewoon "nee" zeggen of de klus correct uitvoeren (tegen een hogere prijs indien nodig).
't is maar een hobby...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
11-7-2012 22:06

eddy wally schreef:

Als je een goedkope crackhoer wilt zijn is dat je eigen keuze, maar wees dan flink en geef de schuld niet aan een ander.
Ik heb het specifiek over deze opmerking:
kunnen onmogelijk alle regeltjes volgen want dan hebben ze gewoon geen job.
Je voert hier indirect een financiële reden aan als excuus voor het niet volgen van de regels. Geld is een slecht excuus voor het in gevaar brengen van derden. Dan kun je zeggen dat het de schuld van de grote boze wereld is om geen job te hebben, maar uiteindelijk ben jij de gene die beslist om de onveilige situatie te creëren, en niet de grote boze wereld. Sterker nog, op het moment dat je dit doet bouw je mee aan de cultuur van onveilig werken, en je praat het nog goed ook.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
11-7-2012 22:51

djspiky schreef:

Je vergeet iets belangrijks: waar het budget is om alles volgens de regels te doen.
Tja, die zit in de netto opbrengst van de opdrachtgever sneaky :V

Ook ik heb wel eens te maken met een bruidspaar wat het 50 euro goedkoper wil.
Dan zeg ik altijd (gem feestje 100 man)
Ik reken u pak hem beet € 450,- voor zo'n feest.

De drankrekening met hapjes voor 100 man ligt meestal tussen de 2000 en 3000 euro.
Als u nu eens afspreekt met de horeca dat u in plaats van 2 euro per drankje; 1,95 per drankje betaald?
U neemt immers ongeveer 1000 drankjes af, dan moet je toch wel een beetje korting krijgen?
En wat is dan 2,5 % korting?
En dan hebben we het niet eens over de ook weer steeds vaker gerekende zaalhuur van ergens tussen de 500 en 1000 euro shocked 8O

Nee joh, die muziek kan wel goedkoper!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
12-7-2012 00:57

Tom schreef:

Ook ik heb wel eens te maken met een bruidspaar wat het 50 euro goedkoper wil.
Ik ben er vrij zeker van dat dat soort mensen die actie overal proberen, dus niet alleen bij de drive-in show maar ook bij horeca en andere leveranciers.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2

Terug naar forum Reageer (zonder quote)