Forum > Algemeen Forum

Musik Messe / Prolight + Sound, Frankfurt, 2010

(54 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
25-3-2010 22:51
Wat snelle telefoonfototjes.

Vergelijkings materiaal bij Highlite
Even LED spotje naast conventioneel spotje gezet
Onscherp. Maar duidelijk te zien. Powercon in / Powercon uit... zelfde chassis?
Speakaaahs met mooie kleurtjes
Euroconnector manier 1
Euroconnector manier 2, 3e en 4 manier helaas niet op foto
Chinees op sokken, zonder harnas, even stekkertje van lamp afknippen...
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
26-3-2010 09:57
Met hoeveel mensen zaten jullie wel niet in die T4? Leek mij een gezellig volle boel toen ik voorbij kwam knallen .
met 6e..... ja was erg gezellig, haha
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
26-3-2010 11:03
Welke is de led? Links of rechts?
dus...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
26-3-2010 13:36
gok eens sneaky :V
Denk je nu echt da ze hun nieuwe led spot minder laten schijnen?
En dan mag je nog voorzichtig de vraag stellen hoe oud de lamp in de niet led spot is.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Gino VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-2-2010
Laatste: 1-3-2019
Berichten: 84
26-3-2010 17:18
maar even serius geeft de led spot bijna even veel als de 250msd of is dit maar een fabeltje
want bent er aan't aan denken om deze aan te schaffen maar ze moeten wel door mijn pars prikken

mvg Gino
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
26-3-2010 18:54
het zou me niets verbazen, vergis je niet, het is wel een 60 watt led source zoals er staat.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
26-3-2010 22:59

MG schreef:

De reden dat de chinezen zo matig overkomen zou verband kunnen houden met het cultuurverschil, communicatieproblemen en/of een verschil in de reden van deelname aan de messe. De chinezen zijn op zoek naar afnemers, die hun producten op grote schaal willen distribueren. Het gaat hun dus vooral om het leggen van contacten met potentiële importeurs. Reguliere merken doen dat natuurlijk ook, maar willen vooral ook de eindconsument prikkelen.

Dat chinezen lege speakerkasten opstellen kan te maken hebben met transport, dat ze zo veel mogelijk willen uitstallen mits het binnen een bepaalde gewichtszone meekan in het vliegtuig. Na afloop van de beurs wordt alles dan ook vaak tegen dumpprijzen opgekocht door anderen, zodat men de spullen niet weer "duur" hoeft mee terug te slepen naar China. Zo heb ik ooit met Highlite een stuk of vijf stands leeggehaald, tot aan de steekwagentjes aan toe. laugh :D
Het verhaal van de lege kasten heeft denk ik te maken met de invoer belasting die je moet betalen.
Deze ligt voor monster collectie's(=lege demo modellen) een stuk lager dan voor producten die bedoeld zijn voor de verkoop.
Dit probleem hebben merken als JBL, EAW, Martin enz te opzichte van de Chinezen niet, aangezien dat zij al een afzet kanaal/importeur in Duitsland hebben zitten en het dus geen probleem geeft om een echt produckt te importeren aangezien ze dit toch ooit gaan doen (en of je de kosten nu hebt over over een half jaar is alleen maar verplaatsing).

Groeten Arjan
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
27-3-2010 03:27
1 x bewerkt. Laatst door Watje op 27-3-2010 23:22
Liefje, je moet wakker worden.

Zo begon mijn dag vandaag om 5.00 uiteraard een heerlijke manier om wakker te worden ook al is het dan vroeg. Om 5.15 daadwerkelijk mijn bed uit gekomen me een beetje gedressed en er voor gezorgd dat ik wederom herken baar was (zwart/groen Polo aan dus)wachtend op René Eppink (ook actief op forum) niet wetend dat hij al beneden bij de voordeur stond maar mijn huisgenoot niet wou wakker bellen. Al met al om 6.00 in de auto en onderwerk naar Frankfurt, of nee De Prolight en Sound Messe!

Na ongeveer 3 uur rijden waren we in de buurt, jammer dat "Tom" iets anders in zijn hoofd had als de borden en we eerst een rondje airport gedaan hebben om vervolgens rondjes omhoog te rijden de parkeergarage in. En om 10.00 hadden we onze kaartjes in handen gekregen (verkregen via Light Array's waarvoor dank.) eerst op deze stand maar even een koffie gedronken om vervolgens aan onze nerd-reis te beginnen. Eerst in een zeer mooi aangeklede bar waar ze 3D projecties deden. uiteraard was het de kunst uit te vinden hoe dit gedaan werd (half doorlatende spiegel en van boven projecteren was de oplossing later elders op de beurs ook nog gezien) vervolgens heerlijk plaats genomen op een witte bank en de Prentatie en Laser show te bekijken het viel ons op dat de aankondiging met 1 laser gedan werd en om het moment dat deze laser het hele scherm moest projecteren hij toch erg schokkerig werd, Naar onze mening een slecht begin. De show was echter erg strak geprogrameerd, en was verassend. mooi effect gemaakt met het omhoog spuitende water, en ook met hat in figuren naar beneden vallende water erg gaaf.

Hierna door gelopen naar de Martin stand, met de lichttafels. hier een poosje mee gestaan maar er was geen "verkoper" aanwezig om ons het 1 en ander te vertellen over de tafel. Dus toen toch maar door gelopen naar de High end stand. Hier plaatsgenomen achter de hog tafeltjes. Toevallig achter de "master" tafel met een fader waar voor ons te klein "do not touch" op stond met als gevolg de gehele stand zonder licht. eh oeps? dit gaf niks en toen hadden we meteen een verkoper om ons wat te vertellen. Maar eigenlijk was zijn verhaal over hoe hij de olympische spelen in beijing geprogrammeerd had interessanter als de tafel. en hebben hier een goed verhaal over gehad. Na dit verhaal eerst maar een hot-dog gehaald (waar je de hoofdprijs voor betaald 3,- ps.)

hierna naar een hal gelopen met wat meer geluid hier kan ik weinig over vertellen behalve dat we bij de stand van mccauley (die met de 4X 21" sub) een lang gesprek gehad hebben over de romeinen en de bouw van de colosseum en hoe zelfs de Romeinen al nagedacht hadden over het maken van een daley (een soort opgeblazen balon waar het even duurt voor het geluid de uitweg weer gevonden heeft) daarnaast even op gewezen dat bij Adam en Hall een speakers van hen stond maar dan met een ander merkje erop. Dit wisten ze alleen al (waren ze al op geattendeerd) na nog maals gelachen te hebben om de schuim banaantjes: We have the best banana's" verder gelopen om mijn doel te gaan bekijken. Lichttafels.

Uiteraard de Ma tafels bekeken, Champsys, Cuelux, Compulite, Jands, Jb-Lightning en nog wat onbekendere tafels inhoudelijk ga ik hier mijn bevindingen niet posten simpel weg omdat ik er nu 10-20min mee heb kunnen prutsen (want ja, de beurs is echt groot) echter springt Champsys er prijs/kwaliteit/functies voor mij toch echt wel uit, veel functies veel zelf bepalen hoe je alles wilt en zeer gemakkelijk in gebruik. Je zult echter uiteraard wel de tafel moeten kunnen iets wat bij cuelux niet van belang is. maar deze bestrijken uiteraard ook 2 verschillende markten Cuelux zit echt als instap model en willen zelf nog gaan doorgroeien en zijn bezig met "pro versies" die meer universes hebben, meer functies etc. (ook hier een poos gepraat)

Vervolgens ook nog de mega beamer eens goed bekijken (beamer huge size en move-able, nadeel bleek al gauw geen automatische key-stone iets wat high-end in de vdl2 en 3 wel heeft. maar deze hebben dan zeer minder output, en niet zo'n super full hd scherp beeld. zelfs heel erg ingezoomd bleef dit beeld scherp erg gaaf.

hellaas voor ons was het toch al erg gauw 18.00, nog uit eten genomen door "Light Arrays" (bedrijf dat Led verkoopt maar dan een serieuze hoeveelheid lichtopbrengst uit komt mocht je hier interesse in hebben mail gerust!)

Onder het genot van de macarena, de spice girls, queen en nog meer diverse car-hits het gas goed ingeduwd en rond 1.00 aangekomen in Atak-Enschede hier even genoten van een drankje en muziekje en vervolgens naar huis. op bed. met laptop.

Slaaplekker!

edit: het was mccauley!
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 11-9-2024
Berichten: 349
27-3-2010 09:52

Tom schreef:

gok eens sneaky :V
Denk je nu echt da ze hun nieuwe led spot minder laten schijnen?
En dan mag je nog voorzichtig de vraag stellen hoe oud de lamp in de niet led spot is.....
Laat ik het je nog sterker vertellen: op de open dag afgelopen jaar heeft de Phantom 250 naast een Mac 250 gestaan, de Phantom had een hogere lichtopbrengst... Wat ik daarna heb gehoord, is dat een verhuurmaatschappij er nogal ondersteboven van was en ervan overtuigd was dat het een oude lamp betrof en dat de Mac gewoon niet goed was afgesteld. Vervolgens heeft hij een aanbod gekregen om er zelf een nieuwe lamp in te zetten en de lamp af te stellen... Daar is hij niet op in gegaan.

Verder waren de led MH's érg goed bij Highlite. De Indigo-serie presteerde zeer netjes. We hebben mensen op de stand gehad die niet geloofden dat er een LED lichtbron in zat. De Acrobat is trouwens ook een geinige en vooral sterke MH, er was een leuke show mee geprogrammeerd op de stand wink ;)
Ook hier kan úw reclame staan!
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
27-3-2010 12:00
Leuk die 40W LED bron. Als je in de specs van de gemiddelde 40W LED kijkt en dan de max temperatuur neemt die de LED mag halen krijg ik bij dit soort mini plastic huizen toch serieuze bedenkingen.

@Watje, heb je bij ChamSys ook de demo gedaan? Daar gaven ze goodies bij weg razz :p

Terug naar forum Reageer (zonder quote)