Forum > Zelfbouw Speakers

Het Punisher baskast topic

(1297 reacties. Pagina 47 van 130)
Moderator(s): Dré
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
1-5-2005 15:14
Zo, koninginnedag weer achter de rug, en met succes! Punishers waren heerlijk bezig in het midden voor het podium: centerstackje dus. Die tent van 30 a 40 m. lang leken we makkelijk te kunnen hebben (op een heel behoorlijk volume), geen drie keer rondgedraaide volumeknoppen op versterkers of rode ledjes. Niks op aan te merken dus.

De koppeling van de subs was zowel in het laag als in de output goed te merken, in de hele tent was de bas aanwezig: voelbaar! Walter en frederik: nogmaals onze dank voor het op de wereld brengen van deze wondertjes van ontwerpen wink ;) happy :)

Hier een paar plaatjes, de hele serie komt nog op onze site maar hier iig de plaatjes met subs;-):
Klik
Klik2
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
1-5-2005 19:35
Vind het er vreemd uitzien. Zo een grote tent en dan zo kleine speakers in verhouding met de tent. Maar het zal wel leuk geklonken hebben.
Een vraagje luk. Als je op 5meter van de subs staat voel je de bas dan ook goed. Of is het pas achteraan de tent dat het je het goed voelt.

Mvg bjorn
(leuke punishers luc)
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
1-5-2005 20:19

dj beat schreef:

Vind het er vreemd uitzien. Zo een grote tent en dan zo kleine speakers in verhouding met de tent.
Je moet ook niet verwachten dat in die tent 1000 man kwam te staan, wij waren hier natuurlijk ook van op de hoogte. De speakers hoefden ook niet volledig open, zie het meer als 'achtergrond' muziek met een opgeschroefd volume. Verder was de muziek redelijk rustig, er kwam hooguit eens een Après-ski nr. met beat langsgewaaid.

dj beat schreef:

Als je op 5meter van de subs staat voel je de bas dan ook goed. Of is het pas achteraan de tent dat het je het goed voelt
Op 5 meter afstand is het erg goed te voelen, maar het geluid klinkt veel beter als je een beetje afstand neemt. Overigens trilde niks in de tent mee (behalve dan vlonders van de vloer en de kleren van luisteraars wink ;) ).
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
1-5-2005 22:56
Sietse en ik hebben vrijdagmiddag de laatste loodjes aan de bouw gelegd, nu volgt het afwerken nog. daarvoor pakken we een paar avondjes.

de foto's

op deze foto is te zien dat het horizontale tussenschot verder achterover helt dan de linkse. probleem was dat ik de zweihaak bij de tweede verkeerd om hield. laugh :D een troost: dat schotten zitten nog niet vastgelijmd, dus ik nog makkelijk aan te passen.

al met al duurde het hele bouwen toch weer ietstje langer dan verwacht, maar ze zien er dan toch ook best mooi uit. ik heb ze alleen nog niet gehoord, dat zal vrijdag of zaterdag wel worden. zal me heel erg benieuwen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
1-5-2005 23:57
moi werk in ieder geval.

hoeveel punnischer rennen er nu al rond ?
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
2-5-2005 00:22
Ivo bouwde er 2, (en zal er nu nog een hele boel meer hebben gemaakt) in Amerika zijn er ook 4 gebouwd, Dennis 2, Jos 2, Luc 2, Soundmasters 2, en "Planet Earth" 2. aantallen kunnen ook iets anders zijn, maar voor zover ik weet zitten we nu op 18.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
2-5-2005 01:44

martijn schreef:

al met al duurde het hele bouwen toch weer ietstje langer dan verwacht, maar ze zien er dan toch ook best mooi uit. ik heb ze alleen nog niet gehoord, dat zal vrijdag of zaterdag wel worden. zal me heel erg benieuwen.
Denk er iig aan dat je je handvaten goed verlijmt, wij hebben ze al een keer los moeten "trekken" en opnieuw vast moeten lijmen. Ze waren verre van luchtdicht en zorgden voor bijgeluiden die niet echt aanvaardbaar waren.

Als je de eerste keer luisterd: ga direct met de eq. aan de gang, want qua diepgang moet je ze wel iets bijschaven. Daarna lekker over dondert raken en inzetten op feesten waar je normaal gesproken een veel (te) grote(re) set neer zou zetten.

Mocht je er schuim voor gaan maken, zet het goed vast (zowel rondom als in het midden) want het wappert anders nogal wanneer ze ECHT aan de bak moeten...
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
2-5-2005 10:40
18 heb ik er afgeleverd. In mijn werkplaats staan er nog twee op een klant te wachten ( ze zijn zeer ongeduldig om aan de bak te gaan ), van het weekend vraag naar twee gehad (henkie oet nee)om te bouwen, en nog een oferte de deur uit gestuurd voor 4 (deze gaan zeker wel door).
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 784
2-5-2005 10:50
Zo Ivo je bent maar druk met die Punishers! Twintig stuks reeds gebouwd dat is een fors aantal! Tot nu toe is het maximale aantal Punishers dat ik gelijktijdig gehoord heb 6 stuks, helaas lang niet vol open (-10db op QSC PL6.0) Ik zou ook wel eens willen weten wat een stack van 8 of 10 kasten kan bereiken... Volgende submeeting misschien?

MVG Contour
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
2-5-2005 11:23
Zo Ivo je bent maar druk met die Punishers!
Niet alleen met de Punisher. Zoals je weet heb ik een bedrijfje in luidspeakerbouw (kasten). Momenteel ben ik druk om een webwinkel te beginnen in de verkoop van casco kasten. Deze kasten wil ik op voorraad hebben zodat ik direckt (24uur) aan de klant kan leveren. Hieraan zit een hoop voorbereidingen.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)