Forum > Zelfbouw Speakers

Het Punisher baskast topic

(1297 reacties. Pagina 44 van 130)
Moderator(s): Dré
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
24-4-2005 01:17
Vergeet dan in ieder geval niet om de speaker van een luidspeakerkabel te voorzien wink ;)
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
24-4-2005 10:24
da's het eerstvolgende wat eraan komt. kunnen we ze ook horen wapperen. wink ;)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 785
24-4-2005 10:37
Hallo Martijn, Sietse,

Houd er rekening mee dat een kast zonder luiken lastig 2e hands te verkopen is mocht je dat ooit van plan zijn. Tevens kun je nooit meer de 8 montage bouten van de Caire driver weer eens goed vastdraaien plus als je de speaker opblaast dan moet je een hele nieuwe kast bouwen.

Ik zou er persoonlijk toch zeker luikjes in maken... Een gozer op een ander forum had ook een hoornkast gemaakt en helemaal dicht gelijmd. Toen bleek er bij het testen een rare rammel in te zitten en die kast kon dus gelijk op de schroothoop!

MVG Contour
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
24-4-2005 11:21
daar zit natuurlijk wat in. verkopen zie ik nog niet zo snel gebeuren, maar je weet maar nooit.

de speakerflens steekt over het luikje heen aan 1 kant, hoewel we misschien dan aan die kant alleen een "schroefluikje" maken, dus niet over de hele grootte van de driver. in dat geval zou het nog lukken.

waar ik een beetje mee zit: de driver heeft tussen de magneet en achterkamer 2mm speling. als je aan de randen van het luikje dan ook nog klosjes hout moet lijmen voor de inslagmoeren, blijft er te weinig ruimte over om de driver eruit te halen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
25-4-2005 22:18
Zojuist besloten dat er toch een luik komt wink ;)
Door internet beperkt
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
25-4-2005 23:28
Update: afgelopen zaterdag leuk feest gehad, uiteraard met punishers. Het eerste tentfeest dit jaar. De punishers hebben we dit maal stevig aan het werk gezet (niet maximaal, maar toch heel behoorlijk), ze dreunden overal in de tent lekker door. Helemaal aan de andere kant van de tent (bij de ingang) stond een toiletwagen waarin ook wij onze boodschappen moesten doen, eenmaal binnen bleek ook dat daar het feest zich voort zette razz :p Ik voelde de deur trillen en hoorde "iets" meetrillen op de muziek, die tevens ook melodisch goed te volgen was op de pot laugh :D

Je voelt hem al: we hebben weer genoten (en de gasten uiteraard ook) van onze bulderapen... Bassie zou spontaan "allemamagisch" hebben geroepen ;-)

P.S. dat we hier met hoorns te maken hadden was wel duidelijk, lekker op de lange afstand!
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
26-4-2005 23:25
Luc, ik zag net je foto's van die tent. Heb je geen last van dat die Behringers gaan lopen op een gegeven moment? Ik had afgelopen weekend wel een wandelend topje.... Maar ik was mn tussenpaaltjes vergeten dus heb er normaal geen last van.

Mijn tweede Punisher is vandaag net af en morgen ga ik ze beide inzetten bij een openlucht tent/podium die we voor een hogeschool moeten neerzetten. Versterking een EV P3000 (2x 1300w @4ohm 20-20KHz + 30% headroom). Topjes worden Rx112jes dus ben benieuwd wat het gaat worden buiten happy :)

Zal deze week nog even de foto's posten wink ;)
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
26-4-2005 23:38
Wandelen (bij mijn weten) geen last van, echter trad er bij bepaalde frequenties wel een trillende "snerp" op die vermoedelijk tussen de behringers of behringer en punisher vandaan kwam. Was maar heel even, later niet weer gehoord.

De behringers opzich kwamen in eerste instantie een beetje schreeuwerig over (op hogere volumes) bij bepaalde nummers, de rust was op die momenten ver te zoeken. De equalizer kon dit deels opvangen, maar geheel wegnemen ging niet, de kast is nou eenmaal zo. Voorlopig blijft het even bij 2 x b1220 per kant als top, later gaan we toch echt wel kijken naar wat anders. Als het enigszins kan wordt het dan 1 top per kant, dan moet je gaan denken in de richting van 2x12"+2" of 2x15"8"1" zoals bijvoorbeeld de Cerwin Vega - PSX 253. Dat laatste kastje ben ik zeker nog eens van plan te gaan beluisteren.

In ieder geval zal ook de grootte van de kast een rol spelen, want een hoogte van +/- 2 meter (zoals nu dus) moet wel gehaald worden vinden we, en werken met tussenkistjes vind ik persoonlijk niks.
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
26-4-2005 23:41
Ze gingen nog niet aan de wandel, wel hoorden we een getril ergens vandaan komen. Aanvankelijk dachten we dat het van het meubel moest zijn, toen ik later echter beter luisterde bleek het van de 2 behringers te komen, de hoekstukken van van de B's waren nl. flink 'op elkaar' aan het resoneren.
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
27-4-2005 20:09
Hierbij dan een foto van mijn stackje razz :p Helaas was dit niet de gebruikte configuratie (zie foto's productie forum) maar wel een toekomstige hoop ik (en het was wel leuk voor de foto razz :p).

https://www.soundmasters.nl/forum/hanzeschool_buitenpodium/punisherstack.jpg

Topjes waren dus 1 rx112 per kant op een P1202. Topjes konden de punishers niet bijhouden, al helemaal niet op grote afstanden. Op het terein was en vooraan waar de mensen stonden gewoon een lekkere sound en vooral op een meter of 40/50 voelde je het ook echt lekker doorduwen. P3000 geen één keer in het rood gezien, de P1202 echter wel! Schat dat ik nog zo'n 3 á 4 dB headroom had wat je af en toe ook hoorde als het iets harder ging.

Ik ben uitermate tevreden over het buiten gebruik van de punishers, en niet eens een center stack gemaakt. Na de eerste soundcheck ook meteen een compliment over het mooie geluid happy :)

Volgende x maar een rx212 probere!

Groeten Joost
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)