Forum > Geluid

Rook uit Sub

(49 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
18-8-2003 21:41
Even de dealer bellen.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
DjmaximaalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 5-7-2005
Berichten: 23
19-8-2003 00:45
Nou het is een Master DL-1800 versterker en die kost niet echt weinig,maar ik had ook zitten denken aan een schakelaar aktief/passief op de sub aan te brengen.
Dus filter laten repareren en als je passief wil draaien met een top erbij en fullrange signaal.
Als je aktief en alleen als sub wil gebruiken dat je dan de schakelaar omzet en je het filter dus kunt omzeilen.
Het grote voordeel vind ik dus dat je dan flexibel blijft met je opstelling en dus met een top erbij toch kunt blijven doorgaan of is het bovenstaande niet zo'n goed idee?
You've got to Feel the Vibes,So let the BASS kick some Ass
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 9487
19-8-2003 10:15
Weet je dan wel hoe je dat moet maken?
Tot nu toe hebben we niet kunnen lezen of je de storing gevonden hebt........ sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
19-8-2003 10:21
doe het makkelijker en maak er gewoon een aansluiting bij, makelijker kan toch niet.
en anders gewoon 2 in 1 schakelaartje, maar ben je nou al achter het probleem of heb ik er over heen gelezen, want is toch gewoon zo simpel om er even achter te komen...?
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
19-8-2003 12:08

alfonso schreef:

Je luidspreker gaat vaak kapot van bijvoorbeeld, de hard gooien, een goedkope versterker, of lang hard draaien.
Door hard te gooien beschadig je de speaker, de magneet is erg zwaar zeker bij grote bassluidsprekers, de magneet verschuifd dan en de spoel loopt aan in het begin merk je vaak niets maar later als de speaker warm wordt komen de problemen, door het aanlopen vertraagd de conisch en wordt hij erg warm wat tot gevolg kan hebben dat de spoel los komt en dan is je speaker kapot.
Een goedkope versterker heeft vaak niet alle voordelen van een goede dus vaak dure versterker, bij lang draaien ( meer dan 4 uren ) kijk maar eens goed in de specs van de fabrikant dan zul je het vinden, vaak onder de term long period. Ook geven veel fabrikanten onder een bepaalde voorstelling de watt's maar dat zegt vaak niet zoveel, je vergelijkt als snel appels met peren. Lees eens wat folders van fabrikanten dat geeft vaak veel verheldering, Electro-Voice of Mackie geven veel voorbeelden.
Lang hard draaien kan je speaker beschadigen, de spoel wordt zo warm dat de hars los laat en je speaker is kapot.
Tip je kunt hem laten maken, het kost vaak erg weinig zeker als het een duurdere luidspreker is, vraag wel even of de magneet niet verschoven is, zoja koop je beter een nieuwe speaker
denk dat er niemand veel wijzer wordt van deze post.
wat is hart gooien?
een magneet die verschuift??
lang draaien, dat betekent gewoon niet nadenken, want je speaker kan een long term vermogen aan. dat moet je van je drivers weten. stem daar je afgegeven vermogen op af, en je hebt ook na lang draaien nog een stel speakers over.
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 784
19-8-2003 13:10
Beste bartsegers,

Stop alsjeblieft met die betweterige reacties van je. Een verschoven magneet is een bekend euvel, dat jij daar nu nooit van gehoord hebt dat is jouw probleem. Volgens mij was dit juist wel een zinnige post!

MVG Contour
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 9487
19-8-2003 13:56
Zo, ik heb het nu lang genoeg aangezien.
Ze krijgen zelfs ruzie om adviezen.

Ik vind dat Dj. maxmaal genoeg info heeft gehad om zijn setje na te kijken, hij doet er zo te zien niet veel mee sad :(
De goede adviezen tenminste.....

Maximaal, laat me maar per mail weten of je probleem opgelost is, en ik zet het hier bij voor de rest, die ook wel benieuwd is WAT er nou met je set aan de hand is.

Nu doe ik hem op slot, voordat we nog meer narigheid hier gaan lezen sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 9487
20-8-2003 01:06
Zo, hij is toch geschrokken laugh :D
Voor iedereen die het weten wil, volgende mailtje binnengehad:
Hallo Tom,

Wat een consternatie allemaal zeg!
Ik had niet meteen de tijd om de sub open te schroeven,maar vanavond heb ik hem open gemaakt en er is een grote condensator doorgebrand.

De waarde hiervan is niet meer te lezen dus heb ik de andere sub ook maar ff opengemaakt en dat filter eruitgehaald.
Ik weet nog niet wat ik nu het beste kan doen filters eruitlaten of een nieuwe condensator erinzetten.

Iedereen bedankt voor al jullie goede adviezen en vind het alleen een beetje jammer dat het topic op slot moest.

Groeten Carlo
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DjmaximaalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 5-7-2005
Berichten: 23
20-8-2003 22:44
De filters zijn nu eruit en alles werkt weer naar behoren
You've got to Feel the Vibes,So let the BASS kick some Ass
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 18-8-2024
Berichten: 2195
20-8-2003 22:51
toch die C he, nou fijn dat het weer werkt.

nooit via een sub filter draaien als je hem toch actief filtert.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)