Forum > Geluid

Behringer DCX-2496 problemen

(117 reacties. Pagina 4 van 12)
Moderator(s): Dré
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
11-11-2009 21:47

JeroenVDV schreef:

MusicXtra schreef:

Het zou zo moeten zijn dat 0 dB uitsturing van je mengpaneel ook als 0 dB binnen moet komen op je processor.
Da's onzin, dat is afhankelijk van de gevoeligheid van de ingang en de signaalsterkte van de uitgang, allebei prima te vinden in specsheets/handleidingen van de beide producten..!
Dan heb ik nieuws voor je, die gevoeligheid is standaard bij line in en outputs.
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
11-11-2009 21:55

Tom schreef:

Er is één ding wat blijkbaar een hoop mensen niet duidelijk is bij een digitale processor...
De vu meter van de processor is niet een gewone db meter zoals op je versterker en je mixer.
Als je tot nul instuurt en uitstuurt op de vu meters van deze processor, ga je over de limit en de clip heen.......

De makkelijkste manier om alles goed in te stellen op dit ding,
doe je door hem gewoon even aan je pc te hangen.
De sofware kan je zo op deze pagina onderaan, downloaden.
En dan heb je on the fly, live alle instellingen op je beeldscherm.
Dat is inderdaad zo, het 'digitale 0 dB punt' om het zo maar even te betitelen zit op - 18 dB maar vanaf daar gaan zijn de VU meters bij de meeste apparatuur met gele leds uitgerust en dus duidelijk herkenbaar.
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
11-11-2009 23:17

Tom schreef:

Er is één ding wat blijkbaar een hoop mensen niet duidelijk is bij een digitale processor...
De vu meter van de processor is niet een gewone db meter zoals op je versterker en je mixer.
Als je tot nul instuurt en uitstuurt op de vu meters van deze processor, ga je over de limit en de clip heen.......

De makkelijkste manier om alles goed in te stellen op dit ding,
doe je door hem gewoon even aan je pc te hangen.
De sofware kan je zo op deze pagina onderaan, downloaden.
En dan heb je on the fly, live alle instellingen op je beeldscherm.
Los van het db verhaal blijft het resultaat dat de limiter niet lijkt te werken.
Ik zie ook niet in hoe het aan de pc hangen van de processor dat kan wijzigen als de limiter op on staat, met een tresshold van -24db.
Of zie ik een optie over het hoofd? De handleiding vermeldt niet meer dan "on" en treshold (en release)
www.bigsoundsystems.be
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 9474
11-11-2009 23:46
met de pc verbinding heb je beter overzicht,
als de processor werkt, zal het niet zo zijn dat dit ene detail niet werkt,
en op dat mini schermpje, waar je vreselijk moet navigeren tussen alle instellingen, kan er best wel eens een verkeerde combinatie zijn.
Ik zou haast denken dat het compressor gedeelte verkeerd hebt ingesteld.
Of dat ergens je limiter is gebypassed.

ik zet er 98% kans op dat je softwarematig iets verkeerd doet.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
12-11-2009 00:26
De Vu meters op de uitangen geven het signaal voor de limiter, als je in het limit menu zit dan zie je een Vu metertje in het schermpje mee lopen met de output. Deze moet dus de ingestelde waarde raken en dan zie je de tresshold Vu meter naar beneden uitslaan.

Als je dus op -40dB uitstuurt op de outputs dan zul je geen limit signaal waarnemen op de vu meter in het limit menu. De instellingen van gain voor in en outputs maken niets uit voor de limiter.

Zet hem maar eens aan zonder versterkers en stel hem in op 0dB op in en outputs, dan slaan de vu meters uit en zul je de limiter kunnen instellen zodat de limit leds worden aangesproken. Dan zie je in het limit menu de vu meter reageren op de output en op het gelimted signaal (vu meter naar benenden)

Als de input leds zwaar uitslaan en de output leds slechts op -40 dB blijven knipperen dat is er ergen een gain instelling niet in order.
Probeer dan eens een vaste instelling uit het geheugen. Updaten kan nooit geen kwaad zoals tom al aangaf.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 13459
12-11-2009 09:08

MusicXtra schreef:

JeroenVDV schreef:

Da's onzin, dat is afhankelijk van de gevoeligheid van de ingang en de signaalsterkte van de uitgang, allebei prima te vinden in specsheets/handleidingen van de beide producten..!
Dan heb ik nieuws voor je, die gevoeligheid is standaard bij line in en outputs.
Is dat zo? Dus waar de ene mixer zegt "+4dBu" en de andere "0dBV" en weer een andere "0dBu" of (nog debieler) "0dBm" zeggen ze allemaal hetzelfde?

Naah (alleen als je niet kunt rekenen).

0dBV is 0dBV (net zoals 1 gelijk is aan 1) en 0dBu is 0dBu (maar daar houdt het dan ook wel mee op).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
12-11-2009 10:18

Dré schreef:

MusicXtra schreef:

JeroenVDV schreef:

Da's onzin, dat is afhankelijk van de gevoeligheid van de ingang en de signaalsterkte van de uitgang, allebei prima te vinden in specsheets/handleidingen van de beide producten..!
Dan heb ik nieuws voor je, die gevoeligheid is standaard bij line in en outputs.
Is dat zo? Dus waar de ene mixer zegt "+4dBu" en de andere "0dBV" en weer een andere "0dBu" of (nog debieler) "0dBm" zeggen ze allemaal hetzelfde?

Naah (alleen als je niet kunt rekenen).

0dBV is 0dBV (net zoals 1 gelijk is aan 1) en 0dBu is 0dBu (maar daar houdt het dan ook wel mee op).
Ik heb het hier over professionele apparatuur, prutswerk van Behringer en consorten ken ik verder niet.
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 9474
12-11-2009 10:51

MusicXtra schreef:

Ik heb het hier over professionele apparatuur, prutswerk van Behringer en consorten ken ik verder niet.
Een boude uitspraak sad :(
Waarom zou Behringer niet professioneel zijn?

Tijdens documentaires over muziek ik zie bij genoeg studio's, als je goed oplet, Behringer spulletjes regelmatig in rackjes gemonteerd zit.

Geef mij dan eens een goede Definitie van wat professionele apparatuur is ??

En zelfs in de door jouw aangegeven "professionele apparatuur" sector word met verschillende waardes door elkaar gewerkt.
Het is maar net wat voor een apparaat je beet pakt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
12-11-2009 13:06
ok het lukt, het was omdat mijn ingangen op -15db stonden.
die RS232 kabel zit er niet standaard bij zeker.. dan ga ik mij zo eens eentje halen.

ik moet nu wel de ingang op +15 db zetten en de limiter op -24 db en dan zit ik net onder de clip met alles vol open.
Dat kan toch ni de bedoeling zijn? Of is het normaal dat hij niet zo krachtig limit?
www.bigsoundsystems.be
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
12-11-2009 13:26
Begin eens opnieuw.
Input a naar output 1
Input b naar output 2
Input gain op 0dB, output gains op 0dB. Als je nu muziek afspeelt en je mixer zo instelt dat de input leds tot -20dB oplichten dan moet je op de output ook de -20dB ledjes zien.
Ga nu naar de limiter van output 1, draai deze terug naar -24dB en je zal zien dat de limiter gaat werken.

Als je nu de output gain terug draait omdat de verbonden versterker niet volledig open is het normaal dat de limiter niet meer werkt. De gain zit namelijk voor de limiter.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)