Forum > Geluid

Stage Accompany Blue Box.

(310 reacties. Pagina 31 van 32)
Moderator(s): Dré
Koen van der kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2009
Laatste: 8-3-2011
Berichten: 128
6-4-2010 18:52
... mja, toch weer wat gemengde gevoelens, is ook niet gek na 425938 keer failliet en doorstart. De originele naam zal wellicht door anderen zijn ingepikt, aan de andere kant wel 'n voordeel om met 'n nieuwe naam van start te gaan.

Ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe producten, van het servicen van de oude producten ga je mijns inziens geen goede handel / omzet overhouden, dat spul staat meestal bij liefhebbers. Wat ik heb ervaren is dat veel professionele gebruikers (PA rental, theaters) van weleer hun SA materialen al lang hebben ingeruild voor ander materiaal dus ook daar weinig tot geen vervanging of servicing.

Om in deze tijd nog vanaf scratch (en met 'n discutabele commercieel verantwoorde reputatie) 'n merk te introduceren vind ik gewaagd, zoals gezegd toch benieuwd wat deze fanatiekelingen gaan bieden !
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
4-8-2010 10:11
Hallo,

Om dit topic weer een beetje up-to-date te houden weer wat lees -en kijkvoer.

Paar weken terug heb ik eindelijk de lang gezochte BB kasten gevonden met het support voor de SA8525/26.
De kasten komen uit de bekende discotheek HighStreet (Hoogstraten in België).
Deze 6 BB's, waarvan de woofers miste, stonden in de opslag van de discotheek.
Na wat onderhandelen met Ad (medewerker HighStreet), heb ik ze voor een nette en eerlijke prijs (voor beide partijen) overgenomen.

Hieronder wat foto's van de kale kasten (net na de sopbeurt):

- BB's, HighStreet 1.
- BB's, HighStreet 2.

Van mijn huidige Blue Boxen en P17's zijn nu alle oude SA 1503's en SA 1513's vervangen door compleet nieuwe SA 1513's (geen recones dus, maar nieuwe complete units).
De twee Philips BB's worden van de week voorzien van twee nieuwe "zwarte" SA 1513's (speciaal laten maken door SA in Schagen (zwarte basket en logo)).
In een later stadium wil ik alle SA 8525 ribbon drivers vervangen door nieuwe SA8535's (met bijbehorende hoorns), wat overigens ook inhoud dat de amps (PMS-5000) moeten worden aangepast (update "analog board" en update software naar versie 6.0).

Het resultaat:

- Stack, BB's en P17 (de bovenste BB's worden verkocht, en vervangen door de eerder genoemde High Street kasten).
- P17 (frontjes zijn nieuw en moeten net als de kasten nog worden voorzien van SA blauw).

Na twee jaar zeuren (aan de kop van de verkoper) heb ik ze dan toch eindelijk, de SA OC 200 statieven.
Zoals alles van SA, lomp zwaar maar onverwoestbaar!
Deze statieven kunnen/konden twee BB's dragen.
(overigens wel een hel om met twee man één 80 kilo wegende BB op het statief te krijgen, maar met vier man gaat het prima laugh :D)

Weer wat kijkvoer:

- SA OC 200 statief, ingevouwen.
- SA OC 200 statief, uitgeklapt.
- SA OC 200 statief, detail.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
JRCStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2008
Laatste: 14-1-2016
Berichten: 46
4-8-2010 13:56
Ben je zelf in de opslag van highstreet geweest? Kan me voorstellen dat er door de jaren heen nog heel wat meer dan alleen 6 bb zijn verzameld.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
5-8-2010 10:33
Hallo JRC,

JRC schreef:

Ben je zelf in de opslag van highstreet geweest? Kan me voorstellen dat er door de jaren heen nog heel wat meer dan alleen 6 bb zijn verzameld.
Nee ik ben niet in de opslag zelf geweest, de heren van HighStreet hadden alles al netjes klaar gezet voor mij bij de entree van de discotheek.

Naar aanleiding van jouw vraag heb ik wel even een mailtje naar Ad gestuurd met de vraag of ze nog meer oude meuk hadden staan wat weg mag/kan.
Ik kan mij inderdaad ook voorstellen dat er jaren 80 lichteffecten e.d. nog in de opslag liggen die staan te verstoffen.

Mocht er wat interessants liggen laat ik het wel weten hier in dit topic of in het bekende jaren 80 licht topic.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 21-6-2024
Berichten: 455
19-8-2010 14:46
Leuk om dit te lezen Webbie! Jeugdsentiment voor mij happy :)

Ik kwam half jaren '90 wekelijks in Highstreet en stond daar toen als "klein jongetje" altijd te likkebaarden naar de BB's die rondom de "dance-area" hingen razz :p

Klonk altijd geweldig. Die dingen hebben jarenlang hun werk prima gedaan! Ik zag wel heel regelmatig de rode clipledjes op de speakers oplichten dus het is geen raadsel voor mij waarom de woofers ontbreken wink ;)

Zijn alle ribbons nog wel in orde dan?
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
RabiesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-3-2008
Laatste: 24-11-2011
Berichten: 32
19-8-2010 21:27
Voor de liefhebbers van vintage Stage Accompany gear heeft Webbie nu ook een eigen forum opgezet :

SA-vintage forum

Hier zal in de loop der tijd waarschijnlijk een hele boel informatie op komen te staan voor liefhebbers en gebruikers van (met name) vintage SA spul.
Webbie zelf heeft al een schat aan informatie vergaard in de afgelopen jaren, maar hij is uiteraard niet de enige.
Er bestaat inmiddels al n hele lijst met mensen die deze liefde voor het oude blauwe hout delen, en nu dus hopelijk ook hun kennis en opgedane ervaring(en).
Hopelijk hebben diverse New-Line leden ook wat aand eze info, of er zelf wat aan toe te voegen.

Grt.

(daar de strekking van het SA-forum uitsluitend bedoeld is voor Stage Accompany apparatuur Hoop ik niet dat dit wordt gezien als een "spam"poging om reclame voor een ander forum te maken.)
BLAUWE KOORTS...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
20-8-2010 02:04
2 x bewerkt. Laatst door Webbie op 20-8-2010 02:23
Hallo Eric,

Eric schreef:

Zijn alle ribbons nog wel in orde dan?
Twee van de zes ribbons waren defect.
Op zich geen probleem daar de nieuwe SA in Schagen weer ribbon folies levert voor hun modellen (behalve voor de SA8520 (Philips RSQ8P)).

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
20-8-2010 02:17
Hallo Patrick,

Bedankt dat je hier naar het SA Vintage forumpje linkte.

Wat een werk zeg om zo'n forum een beetje netjes op zetten.
Van de standaard installatie is bijna nu niets meer over, veel bestanden zijn al ge-edit en naar mijn smaak en wensen ge-tweaked.
Veel functies heb ik uitgeschakeld om een wildgroei aan data tegen te gaan, zo moet het forum snel blijven en niet teveel schijfruimte gaan vreten.

Moet morgen nog wel even in de code duiken omdat de "preview pane" (voorbeeld scherm voordat je je post plaatst) wat klein is (één regel!).
En mijn vrouw moet nog verschillende buttons/icoontjes editten/vervangen.
De banner op het forum moet ook nog wat veranderen, is nog niet helemaal naar mijn zin.

Nadat dit allemaal klaar is gaan mijn vrouw en ik weer kijken naar de website.
De nieuwe website staat eigenlijk al in de startblokken, maar er moet nog heel erg veel gescanned en gelinkt worden.
De stijl van de nieuwe website zal dezelfde zijn als van het forum.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 1594
5-9-2010 22:03
Hoi René,

Ik kan niet wachten (op de nieuwe site).
Wat ik nu vooral mis is een goed overzicht van alle SA producten, bijbehorende type nummers (SA4xxx), plaatjes en tijdslijn.
En om het compleet te maken natuurlijk (service) manuals van elk type.
Jij had al behoorlijk wat staan, maar de modellen van voor de RCD (W-bins, SA4537S e.d.) ontbreken nog;
deze staan *nog* wel op de SA site, maar hoelang nog?
Maar hier ben je al hard mee bezig vermoed ik. wink ;)
Goed werk!
't is maar een hobby...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
5-9-2010 23:09
Hallo Peter,

User en Service manuals van bijvoorbeeld de oude W-bins zijn er nooit geweest, wel product info sheets.

Wat betreft een time-line daar is ook al aan gedacht, maar wij zitten nog te dubben wat de mooiste manier is.
Wel zullen alle modellen aan bod komen, dus ook van die voor de RCD.

Heb inmiddels ook besloten om een beetje af te gaan stappen van het PDF idee (voor een groot deel althans), zoekmachines zien de ingescande "grafische" bestanden inhoudelijk niet (wel wat je meegeeft in de header van de bestanden zoals tags e.d.).
Daar komt nog bij dat PDF's ruimte verslinden als je ze een beetje netjes wilt houden.
Daarom moet nu bijna alles opnieuw worden ingescand en worden "gelezen" door OCR software. De illustraties worden er dan naderhand bijgeplakt.

Een hels karwei dus.

Wat betreft het forum, dat loopt nu eigenlijk wel goed.
Vandaag heeft het 28ste lid zich geregistreerd, een Zweed.
Heb inmiddels uit de originele configuratie nog meer ballast er uit kunnen gooien, ook hier en daar wat opsmuk weggehaald, zoals bijvoorbeeld "rangsterren" in verschillende kleuren en aantallen.
Al die opsmuk maakt het forum veel te druk, de intentie is om een zo goed mogelijk leesbaar en informatief forum op den duur te krijgen.

Om aan het forum te kunnen gaan sleutelen moet je ineens heel veel gaan uitzoeken en gaan leren.
Maar dat maakt het juist zo leuk.

In het forum hangt nu ook een FAQ board (volgens mij heb ik dat hier op New-Line ook al weleens geopperd, maar kreeg toen weinig bijval), scheelt weer een hoop type werk als nieuwe leden weer iets vragen wat al 10 keer is behandeld.

Het forum (en site) is compleet in het Engels, aan de ene kant handig (omdat veel dokumenten al in het Engels zijn, maar aan de ander kant weer een extra opstakel voor mij (ik wil nog weleens puur de Hollandse zins opbouw gebruiken in het Engels laugh :D (maar al doende leert men)).

De complete Stage Accompany site heb ik hier al staan, mocht ik daar nog iets van nodig hebben.

Iedereen is hier van harte welkom om eens een kijkje te nemen op het SA Vintage Forum.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)