Forum > Algemeen Forum

3 groepen!?!?!?

(37 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
TUMStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2004
Laatste: 18-9-2006
Berichten: 1
3-5-2004 16:14
Ik weet niet hoor, maar mijn installatie is niet echt extreem groot ofzow razz :p , 4xpar, 4 lichteffecten, strobo, rookmachine, 2 verksterkers (2x 300watt)cd spelers mixers enz...
Ik zorg en dan gewoon altijd voor dat de lichten in een andere groep zitten dan de muziek... knalt er dan een groep uit, dan is het tenminste niet helemaal stil, en knalt de andere groep eruit dan sta je niet in het donker :P. En van te voren gewoon idd alles volluit openzetten, zodat je weet dat het niet aan jouw spul licht als alle groepen eruit springen.
Of zorg gewoon dat je zelf een paar zekeringen meeneemt die wel genoeg aankunnen, en duw die in de kast.

groeten TUM
Music is my life... Without music there is no life...
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
3-5-2004 17:02
12 groepen hiero thuis (ik dacht 3x45A afgezekerd)
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
3-5-2004 17:03

TUM schreef:

****knip****

Of zorg gewoon dat je zelf een paar zekeringen meeneemt die wel genoeg aankunnen, en duw die in de kast.

groeten TUM
lekker advies shocked 8O die zekeringen zitten er met een bepaald doel, overbelasting!!
als jij die gaat vervangen voor zwaardere kan het zijn dat alles fijn uitfikt na een half uurtje.
en dan kun je moeilijk zeggen ''maar meneer het het licht niet aan ons hoor dat uw huis is afgefikt, wij hebben aan het begin 5 min full on gedraait en alles ging goed''
leidingen kunnen warm worden en als ze TE warm worden gaan ze smelten... branden... nemen andere materiaalen mee....enz enz..

niet zo'n fijn advies lijkt mij shocked 8O
dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
3-5-2004 17:26
Bovendien passen zwaardere zekeringen helemaal niet in een houder die bedoeld is voor lichtere.

Gelul dus, en al kon het wel dan was het een gevaarlijk, dus slecht advies.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
3-5-2004 18:06
het kan wel maar dan moet je ook de passchoerf vervangen
dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
3-5-2004 21:39
Op de een of andere manier was mijn post bij "schooloptreden" verzeild geraakt. ???

Ik ken ook geen huizen met minder dan 3 eindgroepen idd, das nog altijd wat anders dan 3 VRIJE eindgroepen. Zoals ik al aangaf met vriezers etc.
Hier in de omgeving dus veel 16A- a of b automaatjes, weinig 20A.
XX Ampere zekering in een ampje zegt niet zoveel over inschakelstroom. Waarde is bepaald voor een "foute boel" situatie.
En het stroomverbruik van de straat heeft dus al helemaal niks te maken met jouw situatie in huis "A". Dat zou een beetje vreemd zijn. Of je bent in de tuin aan het graven geweest laugh :D .

12 groepen 3x45A is stevig voor een woonhuisje. Of heb je dat apart laten aanleggen voor je hobby? wink ;)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
4-5-2004 16:43

djmouse schreef:

het kan wel maar dan moet je ook de passchoerf vervangen
dj mouse
Dit is bij een installatie verboden, want als je dat zou willen, moet de boel opnieuw gekerud worden.
Als je het zomaar doet, en er onstaat brand (wat zeker niet onwaarschijnlijk is!) Is die gene persoonlijk aansprakelijk voor alle schade, en die loopt zonder persoonlijke ongevaallen al gauw hoger op dan je in 10 jaar kan verdienen met een goede baan. Je persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering vergoed ook niet, want je hebt een onrechtmatige handeling gedaan.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
4-5-2004 16:57
de post ervoor vertelde ik ook al dat dit geen oplossing is happy :)
dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
4-5-2004 17:05
Ja, maar dan moet je ook niet weer adviezen geven hoe men het wel voor mekaar kan krijgen, want je kunt er vanuit gaan dat er zijn die dat gewoon gaan uitproberen!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
The WaveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2004
Laatste: 27-12-2005
Berichten: 34
5-5-2004 22:57
Ik snap niet dat er mensen zijn die een smeltveiligheid weten te laten doorslaan
Wij hebben bij de bouw van de desk power limmiter’s in gebouwd
Met behulp van een beetje elektronica en 3 fase aansluiting gooit de kast alles evenredig over de 3 fases
Als op de plaats van het feest blijkt dat er te weinig vermogen is probeer ik de organisatoren er van te overtuigen dat niet alles aan kan of dat er een extra groep moet komen
Als dat niet mogelijk blijkt zo als we een feest in Amsterdam hadden waar dat absoluut niet mogelijk was hebben we op kosten van de organisatie een aggregaat gehuurd om dat vermogen probleem op te lossen

Op zich is het huren van een aggregaat best te doen en als je er een huurt bij de bouw markt is het best te betalen

Maar zoals de voorgaande berichten al uit wijzen zijn er helaas weinig mensen die verstand van elektra hebben

Maar als je een huis feest heb denk ik niet dat je meer dan 2000 watt gebruikt
anders is de aggregaat een optie
Gewoon de aggregaat ver in de tuin zetten en je hoort hem niet
Op een groot feest overstemd de muziek meestal het geluid van de aggregaat wel

Maar toch blijkt door goede voorbereiding is het halve probleem opgelost
Alvast de beste wensen voor 2006

Terug naar forum Reageer (zonder quote)