Behinger 1800x of zelfbouw Eminence Magnum PRO 18
(28 reacties. Pagina 3 van 3)Moderator(s): Dré
RademakersVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 28-7-2003 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1345 | 1-1-2004 18:07 |
Waar gaat het nou nog over? Kunnen jullie dit niet via persoonlijke mail doen? @Arjankippens: Vrijwel alle Eminence speakers die ik heb gesimuleerd (weliswaar ´maar´ met winISD Pro), geven in min of meerdere mate een powerdip (in een BR-behuizing). Ook al zien de T/S-parameters er op het eerste gezicht nog zo mooi uit. Als je budget niet toereikend genoeg is heeft Eminence ongetwijfeld een goede prijs/kwaliteit verhouding. Als je budget wel toereikend is zou ik persoonlijk nog even verder zoeken. Mvg Johan | |
1-2-3-4-hoedje-van... | |
ArjankippensStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-12-2003 Laatste: 20-2-2013 Berichten: 91 | 1-1-2004 21:43 |
Welke subs rond de 300 euro per stuk zijn dan wel goed voor het geld? Let er wel even op dat ik een behinger ep 2500 heb en deze wil houden. Liever dus een speaker met een wat lager wattage en hoog rendament. | |
PartyfishStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 25-9-2002 Laatste: 6-1-2017 Berichten: 673 | 1-1-2004 21:52 |
Bedoel je een losse driver? www.new-line.nl/v/44 Krijg je een bouwtekening van Dré bij, alleen moet je nog wel een kast maken dan en dan ga je boven de 300. Maar dit klinkt zeker beter en gaat ook zeker harder dan de B1800x, maar je moet er wat moeite voor doen alleen. Groeten, Maarten | |
MichaelEx Lid Uit: Nederland Sinds: 28-3-2003 Laatste: 16-6-2004 Berichten: 245 | 1-1-2004 22:18 |
Stefan schreef: Micheal je bent van harte uitgenodigd om hier een 600-800w continue op je behringer subjes te laten zettenAls je je subjes zo vertrouwd, doe dan het volgende eens: Plaats 4 subjes in serie en sluit ze vervolgens op het lichtnet aan. Hierdoor zullen ze per stuk een continue stroom van ongeveer 400w krijgen, (230/32)*32 = 1650w, per stuk dus ruim 400w. Meet wel even van tevoren of er op 50hz niet toevallig een impedantiepiek ligt want dan gaat het feest niet door. Als je speakers er niet meteen uitknallen, laat het dan een uurtje of 6 zo draaien. Als je niet in de herrie wilt zitten draai dan 2 van de 4 subs 180 graden in fase. Als het 6 uur gedraait heeft en het werkt nóg, dan neem ik onmiddelijk mijn woorden terug. Uiteraard doe je dit op eigen risico maar als je toch je drivers wilt vervangen kun je het voor de gein wel een keertje proberen. Ga wel eerst verder met mijn ombouwprojekt mits dat nog nodig is want de crossover verwijderen heeft al veel goedgemaakt. Als dit plan nog doorgaat of ik zit weer eens wat beter qua finacien dan owrdt dit zeer zeker in overweging genomen. Maken er dan wel een forumprojektje van. Hulp is dan altijd welkom Maar nog steeds daag ik iedereen uit om een betere of gelijkwaardige baskast te presenteren voor hetzelfde geld als de behringer b-1800x | |
Olé Olé heb nu ok AD! | |
MEStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-1-2003 Laatste: 2-12-2009 Berichten: 358 | 2-1-2004 01:56 |
Sorry Michael, het is niet de bedoeling geweest je aan te vallen. Ik heb ze inderdaad niet, ik heb ze zelfs geneens gehoord. Dus eigenlijk mag ik er geneens wat over zeggen.... Ik doe het toch. Omdat vaak over gegevens gelochen wordt vraag ik altijd om bewijs dat die basboxen het waar maken. Mijn mening BLIJFT dat ik DENK dat ze het niet volhouden, waarom??? Omdat ik nog nooit speakers van 170 euro gevonden heb met een gevoeligheid van 99DB/m en een belastbaarheid van 400 watt RMS. Mijn vraag was dan ook "probeer ze dan eens een hele avond met 800 watt te voeren", houden ze dat een volledige avond vol (niet ontzien) dan geloof ik je graag en overweeg ik zelf ze zelf te kopen . Eerst wou ik zelf de sm-115 bouwen maar voor de zelfde prijs heb ik dan veel stevigere subs (zit er trouwens iets van versteviging binnenin???). Die proef trouwens van op het lichtnet zetten zou ik niet doen. 50hz is al flink laag en sommige subs kunnen daar niet zo goed tegen (hoe lager frequentie hoe groter uitslag, je loopt gevaar op overschrijding x-max). Mijn excuses, het was geen aanval op jou, ik ben best nieuwschierig geworden naar deze subs. Ik ga ze wel keertje ergens beluisteren (jij woont een pokkeeind weg ) | |
correct me if I'm wrong... | |
MichaelEx Lid Uit: Nederland Sinds: 28-3-2003 Laatste: 16-6-2004 Berichten: 245 | 2-1-2004 11:13 |
Ik zie dit helemaal niet als een aanval ME. Dit forum is om meningen te uiten en iedereen heeft het recht om dat te doen. Echter ben ik hier zo zwaar ingesprongen niet omdat ik jullie je mening wil ontzeggen maar om enkele misopvattingen (volgens mij ) recht te zetten. Men denkt hier nog steeds van het principe een 170 euro woofer kan dat niet. FOUT! een 18sound 18lw800 kost inkoop 126 euro incl btw kan deze ook geen 400 watts rms bij 99db produceren? Ik denk het wel. Behringer krijgt nog veel grotere kortingen dan wie dan ook hier op deze aardkloot omdat ze in gigantische aantallen direkt bij de fabrikant bestellen. Daarbij nog eens duidelijk de stelling dat de woofer welke in de b-1800x namelijk de P-audio 18p400A8. dit is een speaker van een relatief goed merk met betrouwbare specs. Deze speaker heeft zich ook al in andere kasten bewezen zoals bijvoorbeeld bij de budget craaft ca basjes en de DAP A-18B als ik me niet vergis waar iedereen ook nog zo tevreden over was. Deze P-audio woofers kopen inkoop iets van 90 of 100 euro en behringer zal er echt niet meer dan 60-70 euro per stuk voor dokken als niet minder. Dat wil niet zeggen dat hij dit vermogen niet kan halen. Toch ME als je aan het kijken bent voor een paar leuke budget speakers ik zeg dit nog steeds voor iedereen hier ik ben echt niet te beroerd om eens een dagje vrij te maken en om iedereen uit te nodigen om eens al dat Tehringer spul op de staart te trappen. Ruimte genoeg hier en niemand die zich hieraan stoort . Mischien een leuke forum meeting dag ervan maken In het begin had ik vier bassen op een C-audio pulse 21100 (2*1100wrms bij 4 ohms) en ze leven nog steeds. Ze kunnen rustig met een zeshonderd wat belast worden en meer en nog overleven. Waarom zou het niet kunnen? omdat ze te goedkoop zijn? ONZIN! Dat van die test met netvoeding ben ik best serieus over. Mits ik ook serieus geholpen wordt door ervaren personen op dit forum ben ik bereid om aan zoiets mee te werken. Al heb ik de balle verstand van zoiets dus ik hoop niet dat ik voor de gek wordt gehouden hierin , mij klinkt het nogal erg riskant om speakers op 220 volt te zetten. Nu iedereen voel jullie aub niet aangevallen. ik ben gewoon een grote fan van behringer ook vanwege de prijs maar vooral vanwege zijn prijs/prestatie verhouding en zal je altijd mijn ongezouten mening over deze produkten geven. Als ik over behringer produkten praat dan geloof me praat ik uit ervaring en niet van horen zeggen Wat nog altijd het meeste telt in deze wereld is praktijk prestaties en niet theoretische specs welke voor geen meter kloppen. Wat doen ze in realiteit en is me die speaker dat geld dan wel waard of is er beter voor dit geld te krijgen. In geval van de b-1800X is het dus duidelijk. Er is geen betere speaker voor hetzelfde geld of minder. Zelfs zeflbouw kan dit niet evenaren. Wat wil je nog meer? Tuurlijk is het geen top speaker maar voor disco, cafe's, kleine bands weet ik niks beters. pfffff hou maar weer even op anders ga ik nog een boek schrijven. Mits interesse wil ik wel een demo dag organiseren heb toch behringer materiaal genoeg op voorraad. Maar nog even voor de duidelijkheid. Iedereen die zich voelt aangevallen door kij sorry maar dat was absoluut niet de bedoeling www.drive-in-show.be/forumfoto's/images/opslag%207.JPG | |
ArjankippensStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-12-2003 Laatste: 20-2-2013 Berichten: 91 | 2-1-2004 14:39 |
Er is een leuke discussie gaande, of niet dan Micheal en ME! Lijkt me zeker leuk om te komem kijken als je 600 Watt op die behringers zet. Als dat zo is dan ga ik zker niet aan zelfbouw beginnen. Micheal, hoe werkt dat trouwens met die cross-over eruit schroeven. Dan krijg je een gat. Ik neem aan dat je deze dichtmaakt met 18mm MDF? Wat voor actieve cross-over heb je er tussen hangen? | |
MichaelEx Lid Uit: Nederland Sinds: 28-3-2003 Laatste: 16-6-2004 Berichten: 245 | 2-1-2004 14:47 |
nee er onstaat geen gat de metalen plaat zit los van de crossover is gewoon even vier schroefjes wegdraaien en los is de crossover aansluitingen doorlussen en klaar is kees ziet het verschil niet Ik maak gebruik van een behringer cx2310 en cx3400 | |
HR SoundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-6-2005 Laatste: 13-3-2017 Berichten: 347 | 30-12-2005 08:34 |
Ondanks dat het topic al wat ouder is, wil ik toch een overweging meegeven. Ook ik heb zelf subs gebouwd en zeker niet op de bestukking gekeken ( Fane bas colossus XB, 600 watt rms ). Om flink wat vermogen te hebben, had ik er maar gelijk 4 gebouwd.Bouwtekeningen had ik toen van www.boyzpc.nl afgehaald. Ik was hier zeer tevreden over het geluid en ook de afwerking was zeer goed geslaagd. keurige nette en professionel kasten. Maar zoals altijd is de samenstelling van je set een " beetje fluide" m.a.w. de veranderdrift slaat weer toen en wordt er weer naar iets compacters gekeken. Hier komt, in mijn ogen, het grootste nadeel van zelfbouw, de restwaarde is heel moeilijk aan te tonen en ligt dan ook beduidend lager( in verhouding) met subs welke gekocht zijn. Dus mocht je besluiten om zelf te bouwen, hou dit in je achterhoofd | |
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen. |