Forum > Algemeen Forum

Bluffers en neppers in deze branche..

(49 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
7-11-2003 16:39

dj Jasper schreef:

Tja, dat is je eigen keuze. Een drive in met een dx-1000 en een skytech cd-speler, met behringer geluid en een parrensetje van showtech kan nog wel beter zijn dan een drive in met een lpm en een Driverrack PA laugh :D
Meestal (niet altijd dus) is het zo dat als een bedrijf meer tijd stopt in het bij elkaar zoeken van betrouwbare producten, de rest van het bedrijf ook goed in elkaar zit.

Om te beginnen (of voor "weekend warriorgebruik") is een goede selectie uit de mindere merken zeker een optie (nadruk op een GOEDE selectie aangezien zeker bij de mindere merken het aantal ECHT mindere producten aanzienlijk hoog is) MAAR zodra je je echt bezig gaat houden met "high profile" klusjes dan wordt het toch wel tijd om te gaan kijken naar producten die op de lange termijn bedrijfszeker zijn (en vaak ook nog een, in verhouding, lagere afschrijving hebben). Je zult zien dat als je het echt druk krijgt, de spulletjes ineens wel heel erg snel lijken te slijten (geldt ZEKER voor de budgetspulletjes die van binnen toch wel even iets anders in elkaar zitten (door de bank genomen)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
7-11-2003 17:22
Goed gereedschap is het halve werk.
Stom maar waar.........

Een goede dj is goud waard, een slechte verpest het alleen maar.
Ook voor je collega's.

Het enige wat we met zijn allen kunnen doen is een klant die een aanvraag doet er subtiel voor waarschuwen, de klant bepaald uiteindelijk zelf we ze cotnrakteerd.
(Als er al een kontrakt word opgesteld laugh :D )

Ik hoor achteraf heel vaak dat ze een ander toch veel minder vonden, maar ja daar ben je niet direct mee geholpen, en als er een uit de boom valt komt er vrij snel al weer een nieuwe voor in de plaats.
Ik zie zelden een goede drive in die weet in te spelen op het publiek, de meeste staan meer voor zichzelf te draaien dan voor de feestgangers.

Gewoon stug vol houden, en NIET zakken met je prijs!
Kwaliteit kost geld!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
T-LiteStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 25-8-2003
Laatste: 18-9-2005
Berichten: 22
13-11-2003 22:17
Wat velen volgens mij over het hoofd zien is dat een DJ muziek moet draaien, en ervoor moet zorgen dat er gedanst wordt... Als die muziek uit een JB-kast komt of BOSE is van ondergeschikt belang. (al moet je de beperkingen kennen-qua kwaliteit etc)
Ik ben zelf een aantal jaar geleden begonnen met een JB-mengpaneel en JB-kasten (niet de pro-reeks) Het geluid was niet denderend, maar ik draaide (en nog steeds) de muziek die de mensen wilde, zodat ik zelfs terug mocht komen :-)
Intussen heb ik wel geïnvesteerd in kwaliteit, maar je kan moeilijk verwachten dat je meteen van de eerste keer een superset koopt he...
Wat ik maar wil zeggen is dat je met beperkte middelen toch een gezellig feest kan bouwen.
Dus voor alle beginners; verspil geen moeite met liegen, maar koop een paar goede spullen voor een redelijke prijs (zoals Dré reeds aanhaalde), en denk eraan dat je op een feest draait voor je publiek, niet voor jezelf...
THeFLyZoNeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-5-2003
Laatste: 5-7-2005
Berichten: 82
14-11-2003 19:53

T-Lite schreef:

Wat ik maar wil zeggen is dat je met beperkte middelen toch een gezellig feest kan bouwen.
Tuurlijk alleen je betaalt er dus ook weinig voor en dat is net zoal met apperatuur: Alle waar naar z'n geld. Ik kan met een dap setje een perfecte kinder disco houden op de basis school. Als het maar knippert en hard is vinden die ukkies het al stoer. Maar ik zelf ga echt niet naar een dancefeest voor een paar 100 man waar dapspul staat. Tis de keuze van de huurder.

Dus heel simpel wil je goedkoop dan krijg je ook goedkoop en ja dat er dan mensen zijn die zeggen dat ze dure spullen hebben maar nog niet eens dap spul hebben tja.....
FF Quote-less
JwiellersenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 24-8-2014
Berichten: 80
17-11-2003 11:09
Ik zit soms gewoon lachend achter de computer als ik zie wat somige mensen welniet allemaal hebben (opgeschreven) aan lijsten met apperatuur, maar meestal vindt ik het juist ook wel mooi om te zien wat mensen allemaal hebben. Dit bijv. www.cyberdance.be/images/intro_2003/
is toch vet!!!
En het is ook net als wat er al eerder gezegt is, het is in elke branch wel terug tezien, ga maar es op radioforum.nl kijken hoeveel haantjes er daar rond lopen. De een is voor 538 en zeik alles en iedereen af die naar een andere zender luisterd. Maar goed sommige mensen hebben ook echt niks beters te doen...
SkiptagStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-2-2004
Laatste: 4-4-2005
Berichten: 19
29-3-2004 00:07
En het allerleukste is:

Naar de eendagsvliegen kijken... shocked 8O laugh :D

Met alle respect ik ga niet zeggen waar ik mee begonnen ben.. maar hoe vaak ik wel niet bestookt wordt met: "Tsja mijn grootste voorbeeld is Tiësto/Dana, Ik ga zo later ook worden!" of "Eigenlijk doe ik het voor het geld, het verdient n.l. beter dan afwassen" (Is gedeeltelijk waar, alleen hoe dieper je er inzit hoe meer geld je eraan uit gaat geven, en dat is de kracht die achter het draaien, als je alles in een keer zou hebben en in een dag alle skills zou leren en iedereen hetzelfde zou draaien dan is er ook geen hol meer aan... Nu kan ik soms echt denken van: 'Mooi volgende week kan ik die nog meenemen' er moet wat te dromen over blijven) Ik draai overigens voor mezelf, niet voor enorme woekertarieven...

Ook leuk, vragen wat voor stijl ze draaien... Dan kom je er ook vaak achter...

Niet aan ergeren maar om lachen Remy. Ik ken iemand die heeft 10.000 uiro's van zijn ouders gehad, maar kon na een half jaar alles weer met verlies voor 7.000 verkopen. (waar ik uiteraard voor een appel en een ei mijn profijt van heb gedaan.)
** Progressive with Raw African Influences **
The WaveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2004
Laatste: 27-12-2005
Berichten: 34
29-3-2004 01:02
Wij zelf hebben een keer een bedrijf aan de telefoon gehad wat bij voorbaat vroeg of we KvK waren ingeschreven.
Wij zijn dat gelukkig
Hij had namelijk al diverse collega drive-in’s aan de lijn gehad mooie beloftes super spul maar niet afschrijfbaar
Het grote probleem van dit moment is dat een bedrijf best een personeels feest wil geven maar als een drive-in niet KvK is ingeschreven het bedrag niet kan worden afgeschreven en dus lastiger word
Het bedrijf zoekt een betaalbare drive-in met KvK en belasting nummer
Al levert het minder (apparatuur) voor meer geld
Als het personeel maar een super dag/avond heeft dat is het belangrijkste
Dus een KvK inschrijving speelt tegenwoordig ook mee om een leuk feest te kunnen geven bij scholen of bedrijven
Want tegenwoordig moeten scholen ook kunnen verantwoorden waar geld naar toe gaat

Kijk een KvK ingeschreven drive-in show met een prijs van rond de 2 a 3 honderd euri kan niet op tegen een beginnend drive-in show van 60 euri
Ok je schrijft 60 euri makkelijker weg dan 200 maar toch bij controle’s (die steeds vaker voorkomen) moet het toch verantwoord worden
En drive-in’s die staan ingeschreven hebben in diverse gevallen een garantie en de andere niet dus worden sneller geboekt alleen moet het wel op de site staan of zoals bij ons op de offerte
Alvast de beste wensen voor 2006
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1370
29-3-2004 08:45

The Wave schreef:

Wij zelf hebben een keer een bedrijf aan de telefoon gehad wat bij voorbaat vroeg of we KvK waren ingeschreven.
Wij zijn dat gelukkig
Hij had namelijk al diverse collega drive-in’s aan de lijn gehad mooie beloftes super spul maar niet afschrijfbaar
Het grote probleem van dit moment is dat een bedrijf best een personeels feest wil geven maar als een drive-in niet KvK is ingeschreven het bedrag niet kan worden afgeschreven en dus lastiger word
Het bedrijf zoekt een betaalbare drive-in met KvK en belasting nummer
Al levert het minder (apparatuur) voor meer geld
Als het personeel maar een super dag/avond heeft dat is het belangrijkste
Dus een KvK inschrijving speelt tegenwoordig ook mee om een leuk feest te kunnen geven bij scholen of bedrijven
Want tegenwoordig moeten scholen ook kunnen verantwoorden waar geld naar toe gaat

Kijk een KvK ingeschreven drive-in show met een prijs van rond de 2 a 3 honderd euri kan niet op tegen een beginnend drive-in show van 60 euri
Ok je schrijft 60 euri makkelijker weg dan 200 maar toch bij controle’s (die steeds vaker voorkomen) moet het toch verantwoord worden
En drive-in’s die staan ingeschreven hebben in diverse gevallen een garantie en de andere niet dus worden sneller geboekt alleen moet het wel op de site staan of zoals bij ons op de offerte
Wat overigens flauwekul is, maar wat niet iedereen weet. Een hobbyist mag vergoeding vragen voor zijn diensten. Oke, hier betaald men geen BTW over, maar je kan toch goedkoper (heel waarschijnlijk zelfs) uit zijn dan een bedrijf. Er moet alleen door middel van een bon vastgelegd worden dat je betaald bent, en hoeveel. Dit inderdaad voor de verantwoording in de boekhouding.
En dan moet je dit officieel aangeven als "inkomsten uit overige werkzaamheden" bij de belastingaangifte. Gebeurd dit niet dan heeft alleen die hobbyist bij controle een probleem.

Neemt niet weg dat bedrijven liever bij bedrijven de zaken regelen (ik doe dan ook alles wit ).
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
29-3-2004 09:13

The Wave schreef:

Kijk een KvK ingeschreven drive-in show met een prijs van rond de 2 a 3 honderd euri kan niet op tegen een beginnend drive-in show van 60 euri
Juist wel wink ;) . Kwaliteit heet zoiets.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
29-3-2004 09:44
Helaas kloppen er een aantal dingen niet in je betoog:

The Wave schreef:

Het grote probleem van dit moment is dat een bedrijf best een personeels feest wil geven maar als een drive-in niet KvK is ingeschreven het bedrag niet kan worden afgeschreven en dus lastiger word
De kosten van een drive-in zonder KvK-inschrijving zijn net zo goed aftrekbaar. Voor aftrekbaarheid spelen maar 2 dingen een rol:
1) de uitgaaf moet zakelijk zijn (dus de kosten van een privéfeestje van de directeur zijn niet aftrekbaar, van een personeelsfeest wel) en
2) het bedrijf moet kunnen aantonen dat de kosten zijn gemaakt. Ook dat is geen probleem als je een drive-in show boekt zonder KvK-inschrijving.

The Wave schreef:

Het bedrijf zoekt een betaalbare drive-in met KvK en belasting nummer
Al levert het minder (apparatuur) voor meer geld
Waarom levert een bedrijf met KvK-inschrijving minder apparatuur voor meer geld?

The Wave schreef:

Want tegenwoordig moeten scholen ook kunnen verantwoorden waar geld naar toe gaat
Als je betaalt aan een niet-KvK ingeschreven drive-in kan je toch ook verantwoorden waar je geld is gebleven?

The Wave schreef:

Kijk een KvK ingeschreven drive-in show met een prijs van rond de 2 a 3 honderd euri kan niet op tegen een beginnend drive-in show van 60 euri
Waarom in hemelsnaam niet??? Word je ineens incompetent als je bij de KvK bent langsgeweest?

The Wave schreef:

drive-in’s die staan ingeschreven hebben in diverse gevallen een garantie
Wat voor garantie bedoel je? Een gezellig-feest garantie? Een "onze apparatuur werkt altijd"-garantie? Een niet goed geld terug garantie?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Afgesloten topic