Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Skiptag
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 19 bijdrage(n) van Skiptag (Pagina: 1 van 1)
Topic: Goede keuze? (13-3-2005 14:30:00)mijn excuses, maar nu snap ik ook waarom jij denkt dat trance, progressive is.
<< Ik heb zaterdag een versus, met iemand die techno mixt. Ben benieuwd wat daar uit zal komen. Off-topic>>Topic: progressive (11-5-2004 23:47:00)Topic: verschil tussen tulp kabels (11-5-2004 23:42:00)Aah maar nou zeg je wat interessants, want er is hier volgens mij weleens beweerd dat zelfs dat geen verschil mocht maken.
Bedankt voor de verdere uitwerking.Topic: verschil tussen tulp kabels (11-5-2004 22:18:00)
Horen doe je met je oren en niet met je ogen.Ik zou graag willen weten op wat voor apparatuur je deze tests uitvoert en welke snoertjes je hiervoor gebruikt. Ik geef toe dat ik bij sommigen kabels het verschil niet hoorde (vendor / audiotechnica ? geloof ik) maar tussen stroomkabel en vendor hoorde ik het zeker wel.
En over horen met je oren ben ik het eens. Sommige kabeltjes zien er fantastisch uit maar zijn echt brak.Topic: verschil tussen tulp kabels (11-5-2004 22:13:00)Ik heb het ff voor je opgezocht weerstand van koper 0,017 rho (ohm/meter)
Beste Collega's/ Forumleden
Sorry voor de late reactie:
De weerstand van een kabel wordt bepaald door de aderdoorsnede (de oppervlakte) en de lengte van de kabel. Bij een dubbele kabel (twee-aderig) moet je de lengte twee maal nemen, bij een coax kabel is de weerstand van de mantel meestal flink wat minder dan die van de binnen-ader, zodat je ze apart moet bepalen.
Er geldt de volgende formule: R= rho * lengte / aderdoorsnede. Alles in Ohms en (vierkante) meters.
Als je flink wat lengte ter beschikking hebt is kan je de weerstand netjes bepalen met behulp van een multi-meter. Als je flink wat lengte ter beschikking hebt kun je de weerstand met een eenvoudige multimeter bepalen.
Bij een coax kabel moet de weerstand van de binnen-ader en die van de mantel apart meten van begin tot eind. (daar ging ik eerst de mist mee in.)
Omdat bij korte kabels het meetbereik van een multimeter meestal ongeschikt om een goede nauwkeurigheid op te leveren, moet je een bekende gelijkstroom door de kabel sturen en de spanning meten. (bv d.m.v. een voedingskastje) Met de wet van Ohm kun je dan de weerstand berekenen. (Waren mijn natuurkunde aantekenen over geluid toch nog ergens goed voor. behalve die 4 toen )
Goed, ik heb twee kabels genomen. een tulpkabel (type niet lullen zelf aan mekaar zetten.) met een aderdoorsnede van ongeveer 1,5 mm2, en een monster kabeltje met een aderdoorsnede van 2,5 mm2 beiden van 8 meter lang.
hierbij is bij de tulp een weerstand gevonden van ongeveer 0,37 Ohm (mijn versterker kabeltje)
en bij de monster die een flink stuk dikker is ongeveer 0,35 Ohm (geleend van mijn vader zijn dvd-installatie.)
0,37 - 0,35 / 0,35 * 100 is 5,7142 % is 6 %
(Rekenen is ook niet mijn sterkste punt, maar zo ben ik er aan gekomen.)Topic: verschil tussen tulp kabels (8-5-2004 17:43:00)Valt me nog mee dat ie niet zegt dat HIJ progressive is Topic: verschil tussen tulp kabels (18-4-2004 13:33:00)In ieder geval bedankt allemaal voor het wegnemen van mijn illusie, ben in ieder geval heel veel wijzer geworden over interlinks en High-End.
Ik heb hier een bijna pre-historische Akai AM-2600 versterker staan, misschien pleit dat nog (een heel klein) beetje voor me??Topic: verschil tussen tulp kabels (15-4-2004 22:53:00)Dat zou best eens kunnen, ik kon het niet vinden met de zoekfunctie. (toch met 3 criteria gezocht hmmm?) Sorry dan voor de onnodige post kan dan weggehaald worden.
Ik ben zo ongeloofelijk lekker bezig vandaag !! Nee, sorry jongens. volgende keer beter
SkiptagTopic: verschil tussen tulp kabels (15-4-2004 19:30:00)Ik heb over dit topic nog weinig gevonden, ik hoop dat ik zo wat kan bijdragen.
Toch schijnt er veel verschil te zijn in de kwaliteit van deze 'gewone' kabeltjes en de meer exotische.
Voorzover ik het nu ongeveer doorheb wordt de kwaliteit van het kabeltje bepaald door:
- Het materiaal: een connector waar goud over heen gezet is zal (natuurlijk) veel minder geleiden dan een connector van gezuiverd koper.
- De consistensie: Dit houdt in de stevigheid van je kabel, over het algemeen is het zo dat hou dikker je kabel is, hoe meer elektronen er door heen kunnen (en hoe minder weerstand je dus hebt.)
- De aansluiting met de bron
- De Isolatie
De RCA kabel zoals de meeste hem kennen heeft een nikkel lagering/gouden lagering en bevat verder vaak een mix tussen koperdraad (ongezuiverd) en een ander metaal. de isolatie is vaak van plastic. verder heeft deze kabel een plastic/rubber omhulsel per plug. 1 meter kost rond de 3 euro
Een stap beter is een High end kabel. Deze wordt bijvoorbeeld geleverd door Vivanco.
Dikkere pluggen, gouden connectoren, betere isolatie (Teflon), maar wederom ongezuiverd koper.(Blijft een slechte kabel) 1 meter kost rond de 13 euro
Weer een stap beter, Kabels van gezuiverd koper, isolatie doormiddel van speciale luchtkamers. Denk aan bijvoorbeeld Monster (Hier zijn ook mijn kabels van) 1 meter kost tussen de 20 en 40 euro
Kan het nog beter, ja hoor, je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Er zijn zelfs kabeltjes van het merk Jaguar (jaja het automerk) die een versterker in de kabel bevat. 75 cm kost hier rond de 320 euro.1 0 meter kost 7500 euro.
Voor de gene die me niet gelooft:
www.bestekeus.nl/shop/product_info.php/products_id/5988
Wat dingen die toch wel belangrijk zijn:
- Je geluidskwaliteit hangt van je zwakste kabeltje (schakel)
Dit betekent dat zelfs als je 2x een Jaguar kabeltje bezit maar je kabeltje richting je versterker is standaard, je als nog een minder geuid hebt.
- Een kapot kabeltje tot kortsluiting kan leiden. Het is dus belangrijk dat je netjes met je kabeltjes overweg gaat.
- Ik heb het hier niet over 'On the road' kabeltjes. XLR blijft een veel mooiere geluidsoverdracht dan Tulp.
Mvg SkiptagTopic: Bluffers en neppers in deze branche.. (29-3-2004 00:07:00)Tsja als je dit post (met reactie van Tom):
ben het toch niet mee ens met jouw post.
Tiesto is ook populair geworden doordat hij
A: Hele goede producties heeft gemaakt
B: Hij heel goed de juiste plaatjes kan kiezen
Ik weet niet of je laatst een set hebt gehoord van tiesto: Maar zijn dancevalley setje zat geen traffic bij. Kan je hem heel leuk commercieel doen maar hij moet ook een beetje centjes verdienen he? Ben ik een tiesto liefhebber? Ja. Ik geef toe dat hij niet de beste mix techniek heeft maar dat maakt niet uit. Hij kan het publiek heel goed aanvoelen. Voor al de nederlanders is dat niet erg omdat iedereen helemaal gek wordt als hij draait (denkt aan Asta eind december) Maar in het buitenland moet hij zn best doen omdat hij daar niet een justin timberlake imago heeft zoals hier in NL.
Ten eerste Tiesto produceert zelf niet. Dat doen anderen namelijk voor hem. Tuurlijk heeft hij daar invloed in/op maar hij heeft nog never nooit niet een plaat gemaakt die 100% van hemzelf was.
Hij kan inderdaad de juiste plaatjes kiezen en das ook geen kunst.
Ten derde in de Dance Valley set zit wel degelijk lethal industrie. Heb de set net geluisterd en heb in totaal 7 platen gehoord die zijn naam dragen.
Het word dus tijddat je je platenkennis op gaat schroeven of naar de goede set gaat luisteren. (was trouwens op dance valley aanwezig tijdens zijn set op dance valley en stond pak um beet 10 meter van hem af. Weet dus wel 100% zeker dat meneer die gedraaid heeft.)
Wat betreft het buitenland -> In Australié China en al die andere landen is de dance nu pas in opkomst dus als je daar een beetje je best doet en hier al een gevestigde naam hebt is het daar lang niet zo moeilijk om aan de top te komen als hier.Mag ik dan concluderen dat iedereen een foutje kan/mag maken, maar je niet goed dit topic (en blijkbaar je vorige topic ook niet waar je in postte!!) hebt gelezen. Dit is n.l. weer een loze kreet. (staan er al teveel van in dit topic, tijd voor opschoning.) Het valt mij n.l. op dat er veel platen worden genoemd die ermee te maken hebben, maar ze niet onderbouwd werden waarom ze dat dan zijn.
Ik heb al in een andere post een beetje de vorm van een progressive plaat uiteengezet.
(Veel recente titels, sommige promo's en zeker de moeite waard om eens te gaan kijken.) Ik heb laatst een eigen mix cd opgenomen en zal eens kijken of ik die misschien ook het internet op kan krijgen. (ik ben een ramp met webpagina's) Misschien verheldert het wat, zijn er op/aanmerkingen. In ieder geval kan je dan een beetje mijn invulling aan progressive zien.
Veel te lange post btw. (Again!!)Topic: progressive (20-3-2004 14:06:00)
je moet naar sasha luisteren, das echt progressiveTsja dat is wel heel commerciël, is mij over het al gemeen toch iets te rustig. (Zijn wel hele mooie platen, zijn geloof ik 2 maanden geleden alle remixes van Sasha op plaat uitgebracht.) Misschien is het handig als mensen naar dj's gaan luisteren? Sander Kleinenberg, C-Jay, Emjay, 100% Isis, Luciën Foort etc.
Hoor je meteen hoe ze mixen. Progressive is heel overgang gericht. overgangen variëren van 30 seconden tot 2-3 minuten. Dat is anders dan bijvoorbeeld Techno waar een overgang in een halve seconde gemaakt kan zijn.Topic: progressive (20-3-2004 13:59:00)
het ontloopt de rustige trance niet al te veel maar het is het over het algemeen.
M.I.K.E. had ik overheen gekeken.Bullshit!! 100% Isis zou ik niet onder trance DURVEN schrijven (eerder onder lounge, maar ze heeft ook veel tech house invloeden.) C-Jay begint misschien iets rustiger maar heeft er ook zeker snellere progs tussenzitten. (138 BPM) Zo staat hij eind april in de Kelder, Amersfoort samen met Johan Cyber te draaien (Techno.)
Progressive gaat veel meer om percusie. Hihat geknetter enz. Sorry vriend dat is Tribal wat je nu omschrijft.
Post niks als je er niet 100% zeker van bent dat het klopt. Dit is n.l.echt de grootste onzin die ik ooit over progressive heb gehoord.
Topic: installeren, afstellen, regelen apparatuur (19-3-2004 19:13:00)De DAP Palladium heeft een beetje een kleine voeding, verder is het altijd zo dat alle waar naar zijn geld presteert. Misschien goed uitbreiden en op den duur vervangen voor beter spul. Je bent er nu alleen wel op de harde manier achter gekomen.
De K-115 van DAp is een hele redelijke speaker mocht je nog over uitbreiden nadenken.
Heel veel succes gewenst,
Skip
Topic: progressive (16-6-2004 14:03:00)De K-115 van DAp is een hele redelijke speaker mocht je nog over uitbreiden nadenken.
Heel veel succes gewenst,
Skip
Beste Didier_S,
Allereerst excuses voor de late reactie (het leed dat eindexamens heet.), ik heb het naar mijn mening 'netjes' willen oplossen, door te benadrukken dat jij deze mening mag hebben. Ik heb n.l. echt geen zin in een vrouwengevecht. (daar hebben we Sylvia voor )of ander enigzins a-boeiende discussie. Deze reactie is weggehaald door de mods dus zal ik mijn posts op een andere manier verklaren.
Ikzelf hecht grote waarde aan eerlijkheid en betrouwbare informatie. Als je onjuiste informatie neerzet, dan kan je het risico lopen dat je wordt verbeterd. Dat is iets wat je van te voren kan verwachten. Aangezien al 2 jaar lang onjuiste informatie werdt verstrekt en niemand eerder zijn mond had opengetrokken, dat het mijn taak was. En dan is het jouw beslissing of je dat wél (zoals visje) of niét als een man pakt.
Verder brul jij wel lekker dat ik mijzelf zo ongeloofelijk groot vind terwijl je dit er bij zet:
Waar ik ook erg om heb moeten lachen
Nog zo'n punt waar ik echt niet tegen kan, lafheid.
En die druipt er gewoon van af bij jou. Als je me een lul vindt zeg dan dat je me een lul vindt maar ga geen dingen suggereren. Anders denk ik dat je toch het verkeerde forum te pakken hebt. (VVD-forum misschien een optie?)
En tot slot:
Je maakt je zo druk omdat je iets niet weet en dat dan vraagt. (waar echt niks mis mee is.) Maar er is een punt waar het voor sommigen ophoudt. (travestiet Kelly en Jessica Simpson zouden hier kandidaat voor zijn.)
Laten we over een ding duidelijk zijn: Ik kan niet oordelen over je draaien, evenals je dat ook niet over dat van mij kan. Want ik zal je best in mijn rijtje favorites zetten als ik je heb gehoord. Ik zou alleen niet met je een biertje moeten drinken.
Even voor de goede orde: Het is NOOIT mijn bedoeling geweest om bij boven iemand anders te plaatsen.
Ik heb geen zin om hier ruzie te voeren, als je het daar niet er mee eens bent PM me dan maar.
Topic: progressive (14-5-2004 10:12:00)Allereerst excuses voor de late reactie (het leed dat eindexamens heet.), ik heb het naar mijn mening 'netjes' willen oplossen, door te benadrukken dat jij deze mening mag hebben. Ik heb n.l. echt geen zin in een vrouwengevecht. (daar hebben we Sylvia voor )of ander enigzins a-boeiende discussie. Deze reactie is weggehaald door de mods dus zal ik mijn posts op een andere manier verklaren.
Ikzelf hecht grote waarde aan eerlijkheid en betrouwbare informatie. Als je onjuiste informatie neerzet, dan kan je het risico lopen dat je wordt verbeterd. Dat is iets wat je van te voren kan verwachten. Aangezien al 2 jaar lang onjuiste informatie werdt verstrekt en niemand eerder zijn mond had opengetrokken, dat het mijn taak was. En dan is het jouw beslissing of je dat wél (zoals visje) of niét als een man pakt.
Verder brul jij wel lekker dat ik mijzelf zo ongeloofelijk groot vind terwijl je dit er bij zet:
Ja, ik heb het mss wat verder geschopt dan de meesten op dit forum
O ja, en waarom ben je dan geen moderator of zelfs VIP-lid, en zelfs die zouden dit niet over zichzelf zeggen. Laat ik het kort houden, het stinkt hier ongeloofelijk.Waar ik ook erg om heb moeten lachen
Dat jij met je laatste post naar mij toe zin hebt om me laten voorkomen als de eerste de beste Huis-Tuin-en-Keuken-DJ met twee walkmans en een Aldi-mengtafel (jullie weten wss wel al dat ik niets tegen zulke DJ's heb hoop ik),
Geld zegt niet alles, dat kan wat zeggen over je ouders bv. wel ben ik van mening dat als het je wat intresseert dan bepaalt dat waar je vakantie-baantje aan opgaat; als ik jou 10.000 euro geef wordt je daar draai-technisch echt niét beter van! Sterker nog je gaat er niets meer aanvinden. Ik ken zo'n jongen die alles van zijn ouders kreeg, en ik heb heerlijk geprofiteerd toen meneer er geen zin meer in kreeg, alles ging tegen bodemprijzen weg.Nog zo'n punt waar ik echt niet tegen kan, lafheid.
En die druipt er gewoon van af bij jou. Als je me een lul vindt zeg dan dat je me een lul vindt maar ga geen dingen suggereren. Anders denk ik dat je toch het verkeerde forum te pakken hebt. (VVD-forum misschien een optie?)
En tot slot:
Je maakt je zo druk omdat je iets niet weet en dat dan vraagt. (waar echt niks mis mee is.) Maar er is een punt waar het voor sommigen ophoudt. (travestiet Kelly en Jessica Simpson zouden hier kandidaat voor zijn.)
Laten we over een ding duidelijk zijn: Ik kan niet oordelen over je draaien, evenals je dat ook niet over dat van mij kan. Want ik zal je best in mijn rijtje favorites zetten als ik je heb gehoord. Ik zou alleen niet met je een biertje moeten drinken.
Even voor de goede orde: Het is NOOIT mijn bedoeling geweest om bij boven iemand anders te plaatsen.
Ik heb geen zin om hier ruzie te voeren, als je het daar niet er mee eens bent PM me dan maar.
Didier_S schreef:
en kan mij nu iemand duidelijk uitleggen wat bubbling is? want het lukt me niet om een onderscheidt te maken tussen bubbling en hardstyle, allé ja, toch niet in zoverre dak kan zeggen: dit of dat nummer is bubbling zonder eerst ff te spieken op de hoes<< Ik heb zaterdag een versus, met iemand die techno mixt. Ben benieuwd wat daar uit zal komen. Off-topic>>
Geloof me... eenmaal je een openminded publiek voor je gehad hebt en je hebt meegemaakt dat ze zitten roepen en tieren op de meest slome platen eerst, dan zul je pas goed snappen waarom je die typische tuningsounds verafschuwt
't Is natuurlijk wel zo dat je dit niet moet proberen te forceren in een "normaal" publiek maar dat je hiervoor een volwassener publiek moet aanspreken (21-26j).
Tsja kijk ik ben ook flexibel, ik hou er van om vaak van stijl te wisselen. Het zou maar zo kunnen dat ik via tech house naar techno ga... of naar lounge of naar oude disko... Gewoon wat ik op dat moment lekker vindt en wat aanslaat.'t Is natuurlijk wel zo dat je dit niet moet proberen te forceren in een "normaal" publiek maar dat je hiervoor een volwassener publiek moet aanspreken (21-26j).
Diederik schreef:
Da's vrij logisch aangezien elektrakabel niet is bedoeld als interlink, omdat het niet is afgeschermd.Dan heb ik nog 2 vraagjes aan jouw:
1. Heb jij je tests wel blind uitgevoerd?.
Nee, want dat kijkt zo moeilijk op de multi-meter. (Sorry voor dit Bert-en-Ernie grapje, is ook echt niet grappig.)1. Heb jij je tests wel blind uitgevoerd?.
2. Beschik je over een magisch zintuig zodat je dingen wél kunt horen die mensen normaal niet kunnen horen aangezien de wetenschappers er toch wel uit zijn dat de verschillen in klank als gevolg van de verschillen tussen de interlinks voor een mens (zelfs met een geoefend gehoor) niet hoorbaar zijn? (No offence)
Vergeet niet, dat het menselijk gehoor zo subjectief en onbetrouwbaar is als het maar kan.
Ik zou het liever andersom gehad hebben dan denk ik.... Nee maar zoals je al zei geluid is subjuctief en er bestaat een kans dat ik gewoon 3x goed gegokt heb. (of de winkel gesjoemeld heeft.) Ook ik ben (helaas) geen multi-miljonair en heb geen 5 sets thuisstaan dus was afhanklijk van de winkel.Vergeet niet, dat het menselijk gehoor zo subjectief en onbetrouwbaar is als het maar kan.
Bedankt voor de verdere uitwerking.
Reind schreef:
En ten tweede -> zelfs 10% zal geen hond horen dus waar maakt iedereen zich druk om. Ik heb de blinde test met verschillende interlinks en het enkelvoudige tulpsnoertje nu al bij 6 mensen uitgevoerd en geen hond die met zekerheid kon zeggen welke nou het tulpsnoertje was tussen de interlinks.Horen doe je met je oren en niet met je ogen.
En over horen met je oren ben ik het eens. Sommige kabeltjes zien er fantastisch uit maar zijn echt brak.
Diederik schreef:
stel een kabeltje heeft een weerstand van 0,1 Ohm (in die orde van grootte moet je het ongeveer zoekenBeste Collega's/ Forumleden
Sorry voor de late reactie:
De weerstand van een kabel wordt bepaald door de aderdoorsnede (de oppervlakte) en de lengte van de kabel. Bij een dubbele kabel (twee-aderig) moet je de lengte twee maal nemen, bij een coax kabel is de weerstand van de mantel meestal flink wat minder dan die van de binnen-ader, zodat je ze apart moet bepalen.
Er geldt de volgende formule: R= rho * lengte / aderdoorsnede. Alles in Ohms en (vierkante) meters.
Als je flink wat lengte ter beschikking hebt is kan je de weerstand netjes bepalen met behulp van een multi-meter. Als je flink wat lengte ter beschikking hebt kun je de weerstand met een eenvoudige multimeter bepalen.
Bij een coax kabel moet de weerstand van de binnen-ader en die van de mantel apart meten van begin tot eind. (daar ging ik eerst de mist mee in.)
Omdat bij korte kabels het meetbereik van een multimeter meestal ongeschikt om een goede nauwkeurigheid op te leveren, moet je een bekende gelijkstroom door de kabel sturen en de spanning meten. (bv d.m.v. een voedingskastje) Met de wet van Ohm kun je dan de weerstand berekenen. (Waren mijn natuurkunde aantekenen over geluid toch nog ergens goed voor. behalve die 4 toen )
Goed, ik heb twee kabels genomen. een tulpkabel (type niet lullen zelf aan mekaar zetten.) met een aderdoorsnede van ongeveer 1,5 mm2, en een monster kabeltje met een aderdoorsnede van 2,5 mm2 beiden van 8 meter lang.
hierbij is bij de tulp een weerstand gevonden van ongeveer 0,37 Ohm (mijn versterker kabeltje)
en bij de monster die een flink stuk dikker is ongeveer 0,35 Ohm (geleend van mijn vader zijn dvd-installatie.)
0,37 - 0,35 / 0,35 * 100 is 5,7142 % is 6 %
(Rekenen is ook niet mijn sterkste punt, maar zo ben ik er aan gekomen.)
Ik heb lang zitten tobben zal ik dit nu posten of niet, maar toen begon er wat te knagen...
Het enige wat ik niet echt begrijp is dat sommigen suggereren dat er geen verschil bestaat in geluidskwaliteit als je een b.v. vendor interlink hebt. of gewoon een stroomkabeltje als interlink. Wiskundig gezien klopt dit niet, immers signaalverlies valt te berekenen. (bedraagt zo'n 6% verschil afscherming niet meegerekend.) Ceteris paribus voorwaarde moet dan wel van toepassing zijn anders gaat het verhaal niet op. (Allemaal goede bronnen met allemaal goede identieke kabeltjes, waarbij het kabeltje niet de prestatie belet evenals de bron. Alle randvoorwaarden blijven gelijk.)
Ook nog een correctie op Dré.
(Van ongezuiverd koper kun je geen draden trekken, deze knappen immers.)
Dat klopt. Allen de mate waarin gezuiverd wordt maakt wel uit. Een kabel die voor 50% gezuiverd is knapt niet.
Aanvulling: Je kan natuurlijk een kabel ook verder doorzuiveren, dus daar hebben ze wel een punt.
Voordat ik in het verdom-hoekje Hi-fi wordt geplaatst:
Voor de bedroom-jock/drive-inn: ga géén geld uitgeven aan exotische kabeltjes, deze komen echt pas als allerlaatste (dat verhaal is al gehouden en persoonlijk geef ik het liever uit aan platen.)
Het verschil is hoorbaar, maar erg klein. Als je het al doet. Let dan op sterk op de prijs/kwaliteit verhouding.
Technisch er over lullen is leuk, maar draaien is toch echt véél leuker.
Vandaar dat ik het (tenzij iemand iets terugpost) hier bij ga laten.
(Kan ik weer gaan draaien!)
Groeten Skiptag
Topic: progressive (18-4-2004 18:44:00)Het enige wat ik niet echt begrijp is dat sommigen suggereren dat er geen verschil bestaat in geluidskwaliteit als je een b.v. vendor interlink hebt. of gewoon een stroomkabeltje als interlink. Wiskundig gezien klopt dit niet, immers signaalverlies valt te berekenen. (bedraagt zo'n 6% verschil afscherming niet meegerekend.) Ceteris paribus voorwaarde moet dan wel van toepassing zijn anders gaat het verhaal niet op. (Allemaal goede bronnen met allemaal goede identieke kabeltjes, waarbij het kabeltje niet de prestatie belet evenals de bron. Alle randvoorwaarden blijven gelijk.)
Ook nog een correctie op Dré.
(Van ongezuiverd koper kun je geen draden trekken, deze knappen immers.)
Dat klopt. Allen de mate waarin gezuiverd wordt maakt wel uit. Een kabel die voor 50% gezuiverd is knapt niet.
Aanvulling: Je kan natuurlijk een kabel ook verder doorzuiveren, dus daar hebben ze wel een punt.
Voordat ik in het verdom-hoekje Hi-fi wordt geplaatst:
Voor de bedroom-jock/drive-inn: ga géén geld uitgeven aan exotische kabeltjes, deze komen echt pas als allerlaatste (dat verhaal is al gehouden en persoonlijk geef ik het liever uit aan platen.)
Het verschil is hoorbaar, maar erg klein. Als je het al doet. Let dan op sterk op de prijs/kwaliteit verhouding.
Technisch er over lullen is leuk, maar draaien is toch echt véél leuker.
Vandaar dat ik het (tenzij iemand iets terugpost) hier bij ga laten.
(Kan ik weer gaan draaien!)
Groeten Skiptag
DJ-Ipkiss schreef:
Sterker nog ik HEB Progressive!Dré schreef:
Maar als een kabel van 1 meter tussen CD-speler en versterker een hoorbaar verschil geeft dan is OF de CD-speler defect OF de versterker (of op z'n minst waardeloos ontworpen). En waardeloos ontworpen producten zijn te kust en te keur te koop (vaak met mooie metalen knoppen, exclusieve houten kasten (prima voor afscherming toch) etc. etc. etc.).Ik heb hier een bijna pre-historische Akai AM-2600 versterker staan, misschien pleit dat nog (een heel klein) beetje voor me??
Diederik schreef:
Hmz volgens mij hebben we deze discussie onlangs al eens gevoerd.Ik snap best dat er verschillen zijn tussen de kabeltjes, maar het belangrijkste beargumenteer je niet:
b]is het verschil tussen de verschillende kabels hoorbaar?, zeker in combinatie met de meeste on the road apparatuur, waar de prioriteiten toch wat anders liggen als bij HiFi. Wellicht is mijn gehoor niet zo zuiver meer, maar ik hoor het verschil niet (misschien wil ik het ook niet horen omdat ik het pure geldklopperij vind )]
Toen ik in de Marantz stond hoorde ik het wel. Geluid is frisser naar mijn mening in het hoog, en in midden klinkt het geluid voller/warmer (nogmaals naar mijn mening) Wel ben ik met je eens dat het op mijn huis/tuin en keuken boxjes waarschijnlijk niet veel zal uitmaken.b]is het verschil tussen de verschillende kabels hoorbaar?, zeker in combinatie met de meeste on the road apparatuur, waar de prioriteiten toch wat anders liggen als bij HiFi. Wellicht is mijn gehoor niet zo zuiver meer, maar ik hoor het verschil niet (misschien wil ik het ook niet horen omdat ik het pure geldklopperij vind )]
Overigens, zonder in herhaling te willen vallen
en dat is de derde keer dat je het wel doet. Ik ben zo ongeloofelijk lekker bezig vandaag !! Nee, sorry jongens. volgende keer beter
Skiptag
Dré schreef:
Als je gewone kabeltjes gebruikt en deze eens per jaar losmaakt en weer vastzet dan heb je ook geen probleem.Toch schijnt er veel verschil te zijn in de kwaliteit van deze 'gewone' kabeltjes en de meer exotische.
Voorzover ik het nu ongeveer doorheb wordt de kwaliteit van het kabeltje bepaald door:
- Het materiaal: een connector waar goud over heen gezet is zal (natuurlijk) veel minder geleiden dan een connector van gezuiverd koper.
- De consistensie: Dit houdt in de stevigheid van je kabel, over het algemeen is het zo dat hou dikker je kabel is, hoe meer elektronen er door heen kunnen (en hoe minder weerstand je dus hebt.)
- De aansluiting met de bron
- De Isolatie
De RCA kabel zoals de meeste hem kennen heeft een nikkel lagering/gouden lagering en bevat verder vaak een mix tussen koperdraad (ongezuiverd) en een ander metaal. de isolatie is vaak van plastic. verder heeft deze kabel een plastic/rubber omhulsel per plug. 1 meter kost rond de 3 euro
Een stap beter is een High end kabel. Deze wordt bijvoorbeeld geleverd door Vivanco.
Dikkere pluggen, gouden connectoren, betere isolatie (Teflon), maar wederom ongezuiverd koper.(Blijft een slechte kabel) 1 meter kost rond de 13 euro
Weer een stap beter, Kabels van gezuiverd koper, isolatie doormiddel van speciale luchtkamers. Denk aan bijvoorbeeld Monster (Hier zijn ook mijn kabels van) 1 meter kost tussen de 20 en 40 euro
Kan het nog beter, ja hoor, je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Er zijn zelfs kabeltjes van het merk Jaguar (jaja het automerk) die een versterker in de kabel bevat. 75 cm kost hier rond de 320 euro.1 0 meter kost 7500 euro.
Voor de gene die me niet gelooft:
www.bestekeus.nl/shop/product_info.php/products_id/5988
Wat dingen die toch wel belangrijk zijn:
- Je geluidskwaliteit hangt van je zwakste kabeltje (schakel)
Dit betekent dat zelfs als je 2x een Jaguar kabeltje bezit maar je kabeltje richting je versterker is standaard, je als nog een minder geuid hebt.
- Een kapot kabeltje tot kortsluiting kan leiden. Het is dus belangrijk dat je netjes met je kabeltjes overweg gaat.
- Ik heb het hier niet over 'On the road' kabeltjes. XLR blijft een veel mooiere geluidsoverdracht dan Tulp.
Mvg Skiptag
En het allerleukste is:
Naar de eendagsvliegen kijken...
Met alle respect ik ga niet zeggen waar ik mee begonnen ben.. maar hoe vaak ik wel niet bestookt wordt met: "Tsja mijn grootste voorbeeld is Tiësto/Dana, Ik ga zo later ook worden!" of "Eigenlijk doe ik het voor het geld, het verdient n.l. beter dan afwassen" (Is gedeeltelijk waar, alleen hoe dieper je er inzit hoe meer geld je eraan uit gaat geven, en dat is de kracht die achter het draaien, als je alles in een keer zou hebben en in een dag alle skills zou leren en iedereen hetzelfde zou draaien dan is er ook geen hol meer aan... Nu kan ik soms echt denken van: 'Mooi volgende week kan ik die nog meenemen' er moet wat te dromen over blijven) Ik draai overigens voor mezelf, niet voor enorme woekertarieven...
Ook leuk, vragen wat voor stijl ze draaien... Dan kom je er ook vaak achter...
Niet aan ergeren maar om lachen Remy. Ik ken iemand die heeft 10.000 uiro's van zijn ouders gehad, maar kon na een half jaar alles weer met verlies voor 7.000 verkopen. (waar ik uiteraard voor een appel en een ei mijn profijt van heb gedaan.)
Topic: installeren, afstellen, regelen apparatuur (28-3-2004 23:39:00)Naar de eendagsvliegen kijken...
Met alle respect ik ga niet zeggen waar ik mee begonnen ben.. maar hoe vaak ik wel niet bestookt wordt met: "Tsja mijn grootste voorbeeld is Tiësto/Dana, Ik ga zo later ook worden!" of "Eigenlijk doe ik het voor het geld, het verdient n.l. beter dan afwassen" (Is gedeeltelijk waar, alleen hoe dieper je er inzit hoe meer geld je eraan uit gaat geven, en dat is de kracht die achter het draaien, als je alles in een keer zou hebben en in een dag alle skills zou leren en iedereen hetzelfde zou draaien dan is er ook geen hol meer aan... Nu kan ik soms echt denken van: 'Mooi volgende week kan ik die nog meenemen' er moet wat te dromen over blijven) Ik draai overigens voor mezelf, niet voor enorme woekertarieven...
Ook leuk, vragen wat voor stijl ze draaien... Dan kom je er ook vaak achter...
Niet aan ergeren maar om lachen Remy. Ik ken iemand die heeft 10.000 uiro's van zijn ouders gehad, maar kon na een half jaar alles weer met verlies voor 7.000 verkopen. (waar ik uiteraard voor een appel en een ei mijn profijt van heb gedaan.)
Beste Victor (eventueel iemand anders die veel van deze mixers afweet? Dré? Nijhuisr??Tom??)
Ik verwacht nog wel een reactie over rotary knob mixers... (heb de zoekfunctie gebruikt maar helaas...) en de relatie met oversturen en ondersturen etc.
Groeten Skiptag
Topic: progressive (28-3-2004 23:31:00)Ik verwacht nog wel een reactie over rotary knob mixers... (heb de zoekfunctie gebruikt maar helaas...) en de relatie met oversturen en ondersturen etc.
Groeten Skiptag
visje schreef:
Markus Schulz Presents Elevation - Clear blue... ook een heerlijke progressieve plaat. uitgebracht onder Electronic Elements wat weer deel is van ArMaDavisje schreef:
ReinDben het toch niet mee ens met jouw post.
Tiesto is ook populair geworden doordat hij
A: Hele goede producties heeft gemaakt
B: Hij heel goed de juiste plaatjes kan kiezen
Ik weet niet of je laatst een set hebt gehoord van tiesto: Maar zijn dancevalley setje zat geen traffic bij. Kan je hem heel leuk commercieel doen maar hij moet ook een beetje centjes verdienen he? Ben ik een tiesto liefhebber? Ja. Ik geef toe dat hij niet de beste mix techniek heeft maar dat maakt niet uit. Hij kan het publiek heel goed aanvoelen. Voor al de nederlanders is dat niet erg omdat iedereen helemaal gek wordt als hij draait (denkt aan Asta eind december) Maar in het buitenland moet hij zn best doen omdat hij daar niet een justin timberlake imago heeft zoals hier in NL.
Ten eerste Tiesto produceert zelf niet. Dat doen anderen namelijk voor hem. Tuurlijk heeft hij daar invloed in/op maar hij heeft nog never nooit niet een plaat gemaakt die 100% van hemzelf was.
Hij kan inderdaad de juiste plaatjes kiezen en das ook geen kunst.
Ten derde in de Dance Valley set zit wel degelijk lethal industrie. Heb de set net geluisterd en heb in totaal 7 platen gehoord die zijn naam dragen.
Het word dus tijddat je je platenkennis op gaat schroeven of naar de goede set gaat luisteren. (was trouwens op dance valley aanwezig tijdens zijn set op dance valley en stond pak um beet 10 meter van hem af. Weet dus wel 100% zeker dat meneer die gedraaid heeft.)
Wat betreft het buitenland -> In Australié China en al die andere landen is de dance nu pas in opkomst dus als je daar een beetje je best doet en hier al een gevestigde naam hebt is het daar lang niet zo moeilijk om aan de top te komen als hier.
Ik heb al in een andere post een beetje de vorm van een progressive plaat uiteengezet.
(Veel recente titels, sommige promo's en zeker de moeite waard om eens te gaan kijken.) Ik heb laatst een eigen mix cd opgenomen en zal eens kijken of ik die misschien ook het internet op kan krijgen. (ik ben een ramp met webpagina's) Misschien verheldert het wat, zijn er op/aanmerkingen. In ieder geval kan je dan een beetje mijn invulling aan progressive zien.
Veel te lange post btw. (Again!!)
visje schreef:
M.I.K.E. Is ook niet echt een progressive maar ja.je moet naar sasha luisteren, das echt progressive
Hoor je meteen hoe ze mixen. Progressive is heel overgang gericht. overgangen variëren van 30 seconden tot 2-3 minuten. Dat is anders dan bijvoorbeeld Techno waar een overgang in een halve seconde gemaakt kan zijn.
DJ-Ipkiss schreef:
Progressive is langzamer dan trancehet ontloopt de rustige trance niet al te veel maar het is het over het algemeen.
M.I.K.E. had ik overheen gekeken.
De "Ideale progressive plaat"(je mag het niet echt de ideale noemen maar zeg maar die aan de eisen voldoet.) vs de "ideale Trance plaat" kent nogal wat verschil..
Omdat progessive zoveel vlakken bestrijkt HEB je geen ideale plaat.Progressive gaat veel meer om percusie. Hihat geknetter enz.
Trance heeft als doel de melodie. Je hebt hier wat uitzonderingen die alleen strings gebruiken natuurlijk.
Sterker nog, Trance is alleen nog maar bijna strings, bij progressive is de stijl veel dieper (mooier) opgebouwd, begint meestal met percussie dan een donkere basslijn en vervolgens een vocaal of melodie. Trance is meestal oppervlakkig opgebouwd, met een beat (soms beat met variatie) en vervolgens meteen een melodie en dan pas een vocaal. Heel vaak begint trance meteen met strings beat en na 16 maten ook een vocaal.Progressive is een soort(vrij breed ) snelle club.
Heb jij weleens progressive gehoord?? Of denk jij soms dat je de Klubbheads ook in het vakje progressive kunt douwen?? Progressive is heel moeilijk te omschrijven, en daarom op meerdere manieren definiërbaar. (Ik durf me hier ook niet aan te wagen, dit kan ik ook niet met een plaat laten horen van dit is progressive. Ik heb er eigenlijk toch wel 5 nodig.) Er zitten elementen van club,tech house,deep house,zo naar je wilt trance in. Maar je hebt net als in andere stijlen ook variaties in progessive. rustige plaat b.v. Dalminjo - And she Said (Terry Lee Brown remix) tot de zeker wat rauwere progs b.v. Remy - Bang! (Album)Post niks als je er niet 100% zeker van bent dat het klopt. Dit is n.l.echt de grootste onzin die ik ooit over progressive heb gehoord.
Beste Victor,
allereerst erg bedankt voor je reactie, ik kan weer verder.
Beweer je nu dat rotary knob mixers een slechte geluidskwaliteit met zich mee brengen tenzij ik 'out of mix' ben?
Groet Skiptag
Topic: installeren, afstellen, regelen apparatuur (16-3-2004 22:39:00)allereerst erg bedankt voor je reactie, ik kan weer verder.
Dan kan je je kanaalfaders helemaal openzetten (+6 dB) en je master een stukkie terug (-6 dB).
Dat had ik gelukkig al wel een hele tijd terug begrepen.Er zijn ook veel mensen die onnodig links rijden op de snelweg. En veel mensen die hun school niet afmaken. De gain is niet bedoeld om het volume van een kanaal te regelen, maar om de mixer aan te passen op het aangeboden signaal. Zodat er geen oversturing ontstaat (bij te harde insturing), of een slechte signaal/ruisverhouding (bij te zachte insturing).
Je verhaal over zachte en oversturing gaat gedeeltelijk op. Ik heb (als ik van jou verhaal uitga) af en toe last van zachte sturing. Ik snap alleen niet hoe dat dan zit bij een 'rotary knob' mixer heeft b.v. geen kanaalfaders, maar dit zijn allemaal 'gain' knoppen.Beweer je nu dat rotary knob mixers een slechte geluidskwaliteit met zich mee brengen tenzij ik 'out of mix' ben?
Nogmaals, daar is hij niet voor bedoeld. Bovendien zie ik echt niet in welke "hele leuke dingen" je met je gain kan uithalen. Het is gewoon een signaalverzwakker aan het begin van het signaalpad van je mixer.
Makkelijker gezegd: Stuurt het signaal naar je kanaalfader. Prima, daar is de eq voor. Wat heeft dat te maken met de gain-regelaars?
Niets met de gain regelaar meer met de VU-meter (danwel mixbus)Het is fout als je gain zo hoog staat dat je mixer wordt overstuurd. Waarom je "heel erg met je platen" bezig bent door aan je gain te draaien zie ik echt niet in.
Mijn gain staat niet hoog maar eerder te laag. (ben zeker NIET aan het oversturen) Heel erg met mijn platen bezig zijn, daar bedoel ik mee (en dit wordt een heel vaag verhaal) dat als je twee kale (b.v. Techno ) platen hebt. je daar dan geen gewone overgang mee maakt. (Dat wordt heel snel eentonig) maar b.v. af en toe ene plaat weghalen en weer bij laten komen, balance omwisselen etc. ) Groet Skiptag
Dré schreef:
Tijdens het draaien gebruik ik altijd de 0dB lijn op de Dateq (da's dus ruwweg 70% van de fader). Je hebt dan nog 6dB over voor correcties.Werkt gewoon niet als je lekker aan het raggen bent met twee of meer 'kale' platen,meestal zie je dit bij techno DJ's, (als ik progs draai gebruik ik de instellingen van Dré, je kan hem niet precies/ongeveer teruggooien op 0db lijn (ik heb een Dateq XTC btw.)
Ik heb mijn gain nu staan op -15 (VU piekt op +- 0 db.)mijn kanaal op +6db. En met mij zijn er vele anderen die op tijdens het raggen liever met de gain de plaat op gelijk volume masteren. Tuurlijk gebruik ik mijn kanaal als mixtool, maar zonde van je gain om hem met rust te laten terwijl je er hele leuke dingen mee kan uithalen. Zelfde met mijn eq, ik kan wel ongeveer dingen gaan afstellen, maar af en toe laat je hi-hats uitkomen van de ene plaat terwijl je de bassen omwisselt etc. als ik aan het raggen ben staan mijn potmetertjes van mijn eq echt niet allemaal op 0 of minder.
Is deze techniek fout?
Ik denk van niet. (hoewel niet helemaal volgens het boekje?) Je bent op deze manier heel erg bezig met je platen, en dat breng je ook over op je publiek.
Wat André al zei, als je het zelf maar lekker vindt mixen en je geluidskwaliteit er niet op achteruit gaat.
Als iemand hier iets zinnigs op te zeggen heeft graag!!
Groet Skiptag