Forum > Algemeen Forum

Bluffers en neppers in deze branche..

(49 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 21-11-2024
6-11-2003 20:47
Laatst toevallig op een andere site was al een hele column gewijd aan dit onderwerp;
- www.apres-ski.net/index.php?go=short.php&ga=Columns&action=lees&door=djmichel-

Toch wil ik hier ook maar een topicje over starten. De laatste tijd zie ik steeds meer reactie komen in de topics - hoeveel geluid heb jij, hoeveel licht heb jij, en net weer, hoe breed is je truss - waar men maar probeert de anderen te overtreffen.
Wellicht werkelijke eigendommen, maar waarom een reactie dan beginnen met "ha" , "en nu ik !!!" of een andere overtreffende aankondiging. Vaak zet ik toch mijn vraagtekens bij deze sets.
Is het misschien mij jaloezie, dat ik dit wantrouw. Dat ik niet kan geloven dat anderen, van een vergelijkbare leeftijd het toch zoveel beter doen dan ikzelf. En jullie mogen het best weten. Soms heb ik best wel eens last van een portie normale jaloezie bij het bekijken van enkele lijstjes, of overweldigende foto's. Had ik toch graag dat ik dat al bereikt had.

Een andere kant is wanneer je collega drive-ins of dj's tegenkomt. Iedereen heeft het altijd druk.... Elk feest is echt een wereldsgroot feest geweest. Iedereen heeft altijd werk. En zet dit graag neer als lange lijstjes op een website (als je vaak goed kijkt valt het zelf nog wel mee ook, de lengte van die lijstjes).
Als ik het rustig heb, dan mag iedereen dat best weten. Ik vindt het niet zo nodig, dat overdreven gedoe om elke keer maar weer die pluim in m'n reet te schuiven.

Waarom kom je dat zo vaak tegen in dit wereldje? Dat mensen zichzelf zo de hemel in prijzen. Dat mensen elkaar zo vreselijk willen overtreffen?

Waarom?
PeterStandaard Lid
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
6-11-2003 21:08
Das heel simpel. Waarom denk je dat die bluffertjes een drive-in zijn gestart: "Kijk, ik heb mijn eigen drive-in"

Dan is het simpel dat zulke mensen zichzelf de hemel in prijzen ipv realistisch blijven. Een groot deel valt na een tijd af, maar de mensen die zich ontwikkelen in die branch die zie je veranderen en dan wordt dat minder.
Volgende keer Peter!
DJ SietseStandaard Lid
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
6-11-2003 21:14

Reemski schreef:

Waarom kom je dat zo vaak tegen in dit wereldje? Dat mensen zichzelf zo de hemel in prijzen. Dat mensen elkaar zo vreselijk willen overtreffen?
Komt natuurlijk bij dat het internet hier UITERMATE voor geschikt is. Zo annoniem als de pest en bijna onmogelijk om te controleren of de ander het ook allemaal wel heeft sad :(
Door internet beperkt
DiederikStandaard Lid
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
6-11-2003 21:21
Het slaat in mijn ogen echt HELEMAAL nergens op!

Mensen denken telkens maar van 'goh ik heb veel spullen dus ik ben een goede drive-in of dj'. Ze denken ook dat de klanten dat ook denken (en misschien is dat ook wel zo).

Wanneer ben je beter bezig?

1. Als jij een klein setje hebt met een paar parren, een enkel effectje en een simpel geluidssetje bijvoorbeeld, en daarmee een hardstikkke leuk feest kunt maken voor een kleine groep van een man of 30 ofzo waar iedereen het naar z'n zin heeft.

2. Als je een vrachtwagen vol met apparatuur hebt van de allerbeste en duurste merken en daarmee een feest kunt maken voor iets van 600 man, maar dat de helft halverwege weggaat of aan het einde loopt te mokken dat het een waardeloos feest was.

Mij lijkt het het eerste. Dus nogmaals: apparatuur bepaald niet of iemand een goede drive-in heeft of niet. De man(nen)/vrouw(en) achter de knoppen/draaitafels/lichtcomputer bepaalt of het feest een succes wordt of niet. De juiste apparatuur is daarbij een noodzakelijk hulpmiddel.

Dit alles zeggende heb ik niets negatiefs tegen de grote shows die hun zaakje wél goed op orde hebben natuurlijk....

-----------
Waarom? geen idee eigenlijk. Zal het een soort oerinstinct zijn (de mijne is groter dus ik ben beter, iets wat je wel meer ziet)? Of ter compensatie van een niet nader te noemen lichaamsdeel dat NIET zo groot is.... laugh :D ?
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
ReemskiVIP Lid
6-11-2003 21:53

Diederik schreef:

Ik neem aan dat je hiermee op het fenomeen doelt, niet op mijn verhaal.. razz :p

Ik heb nu vooral het verhaal over de apparatuur aangekaart, maar ik bedoel dus ook de vervelende karaktertrekjes die je bij sommigen tegenkomt. Van die mensen die zich voordoen alsof ze het werkelijk hebben gemaakt..
DiederikStandaard Lid
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
6-11-2003 22:21

Reemski schreef:

Diederik schreef:

Ik neem aan dat je hiermee op het fenomeen doelt, niet op mijn verhaal.. razz :p
Uiteraard happy :) Ik denk er net zo over als jij.
Ik heb nu vooral het verhaal over de apparatuur aangekaart, maar ik bedoel dus ook de vervelende karaktertrekjes die je bij sommigen tegenkomt. Van die mensen die zich voordoen alsof ze het werkelijk hebben gemaakt..
Voor mij komt dat allemaal een beetje op het zelfde neer. Mensen proberen met allerlei halve waarheden en oncontroleerbare gegevens hun spul en hun werk beter voor te laten doen dan ze in werkelijkheid zijn. Dat je je zo goed mogelijk wilt presenteren: tuurlijk anders kom je nergens. Maar houd het wel een beetje reeël en ga geen gekke dingen roepen want daar zet je jezelf uiteindelijk alleen maar mee voor l#l. De waarheid komt toch wel aan het licht en dan sta je mooi voor joker als de helft is verzonnen.
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
NijhuisrVIP Lid
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
6-11-2003 23:57
waarom maak je je zo druk hierover? ik stoor me er zeker niet aan.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
7-11-2003 00:07
2 x bewerkt. Laatst door Didier_S op 7-11-2003 00:10
Dat doet me terugdenken aan de thread op het toenmalige IDP:
www.dj2dj.nl/bb/viewtopic.php?t=8119
met "recht van antwoord" op
www.dj2dj.nl/bb/viewtopic.php?t=8172
Mss direct vragen om niet meer te reageren op die thread, want ik denk niet dat ze het zullen apprecieren dat je het omhoogkicked wink ;)

My 2 cents:
Heel wat mensen dromen van een bepaalde "status" als DJ, drive-in, horecazaak, ... en als ze dan iemand horen die er blijkbaar beter in slaagt dan die persoon, lijkt het me logisch (niet gelijk aan goedkeuren) dat die persoon zichzelf wat omhoogpraat zodat het lijkt alsof hij ook iets in die aard bereikt heeft. Bovendien geeft niemand graag toe dat iets waar je jaren en jaren van droomt, maar niet lijkt te lukken ...
Ik denk dat iedereen zo wel is en ik ben de laatste om te zeggen dat ik bepaalde waarheden niet verbloem... Vooral in het begin, toen alles nog maar goed en wel begon te rollen was ik zodanig fier op wat ik bereikte dat ik er nog net een klein schepje bovenop deed. Nu het me steeds beter lukt (en ja, daar ben ik inderdaad fier op (wat ik mss wat teveel toon...)) merk ik dat ik de zaken totaal niet meer verbloem (terwijl dat nu eigenlijk stukken makkelijker zou gaan dan toen...) maar merk ik het omgekeerde: mensen die ten opzichte van mij verbloemen en dan denk je wel eens van "kwamen mijn verhalen toen ook zo over? sad :(".
Nahja, een deel van het leerproces zeker? Zolang je er maar geen mensen mee kwaad doet, hoor je mij niet kwaad spreken over die mensen.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
ReemskiVIP Lid
7-11-2003 00:07
Het stoorde me eigenlijk weer met die posts van de laatste tijd..

Daarnaast kom ik geregeld wat collega drive-ins tegen hier in Delft. Zeker met het carnavalsseizoen, in het bijzonder de optocht. Af en toe kom je van die figuren tegen waarvan ik denk, joh... Blijf toch lekker normaal doen.

Ik lig er niet wakker van hoor.. Het is een vervelende constatering.
MichaelEx Lid
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
7-11-2003 10:09
Ik denk dat fenomeen wel nog een extra staartje heeft. Netzo als ik zijn er ook veel mensen met een drive-in die het draaien helemaal niet interessant vinden maar het hebben van die apparatuur en de techniek die erachter zit erg boeiend vinden. Zij vinden het heerlijk om apparatuur te verhuren en zalen weten te vullen met hun installatie. Ik ben dus zo'n type, natuurlijk draai ik ook hoor anders heb ik alweer en berg minder te doen.

Bij gevolg zijn er ook wel mensen die gewoon maar apparatuur blijven kopen en blijven kopen al hebben ze het niet nodig of denk je dat ik 20 behringer kasten in een feestzaal ga wegzetten wink ;). Dat kan ook vaak de enorm lange lijsten verklaren, al het geld wordt meestal in de apparatuur gestoken. Echter let ook eens goed op in die lijsten wat er allemaal staat bopgesomd. Bijvoorbeeld een hele waslijst bestaande uit behringer apparatuur (voorbeeld) kan weer niet opboksen tegen een drive-in met een eaw kf setje en technics draaitafels met een dateq mixer enz... Bekijk het binnen proporties. Waslijsten zeggen niet alles wink ;) laugh :D happy :)
Olé Olé heb nu ok AD!

Terug naar forum Afgesloten topic