Forum > Geluid

grote toppen keuze maken, welke en waarom?

(142 reacties. Pagina 3 van 15)
Moderator(s): Dré
Martin518Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-2-2009
Laatste: 26-4-2014
13-4-2012 13:09
Ik zou niet weten waarom een relay op 15m niet werkt. Als je goed gelezen had, zeg ik twee stuks VRX van voor op een stokje in de CSR82L deze staat enkele meters boven het volk niet te hoog en is dus NIET gevlogen. Daarna het relay op 15m en je hebt geen problemen. Staat iets hoger dan de mensen.

Wat betreft 4 stuks VRX932 onder elkaar, dat heb ik nooit begrepen maar wie ben ik.
En ja onze set is enkel met I-Tech 4000 als 8000 aan de waggel.
Settings van de juiste speakers erin en huppa gaan met die banaan.

En juist VRX is geen line array het is een mini mini mini line array........ sneaky :V
Joepie we hebben ook een Kremesa Krypton.
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
13-4-2012 13:29
Je hebt het over 200-1500 pers, maar je verteld er niet bij wat de verhouding is. Als je doorgaans de 200-300pers feestjes draaid, is het handiger dat je daar een compacte set voor hebt staan en voor het grotere werk kies je een ander type set.

Ik meen keer gelezen te hebben dat je DB dvx topjes gebruikt? Waarom daar dan niet op uitbreiden, dvx d10 voor kleine setjes, dvx d15 voor iets groter werk en evt dva T12 systeem voor nog groter outdoor of tent klussen. Hou je het ook mooi bij 1 merk. En DB Technologies heeft een nette prijs/kwaliteit verhouding met RCF componenten.

Niet geheel onbelangrijk vind ik verder nog, wat is er in je directe omgeving bij te huren?
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
Watt-XtraStandaard Lid
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
13-4-2012 13:41
Ik heb idd dvx 12 staan, meerdere en wordt veelvuldig gebruikt. Ook voor feestjes van 200-300 personen, afhankelijk van locatie en eisen uiteraard.

Erop doorbouwen heb ik naar gekeken, ook bijna een dva T4 set gekocht... echter mis je ook met deze set net dat beetje onderin.. Want laten we eerlijk zijn, zelf met 8kastjes per kant.. heb je nog een relatief klein mid oppervlakte! Tot 6 stuks op elkaar te zetten, daarna moet je hangen, en dan kom je vaak al hoogte tekort in tenten enz.

T12 heb ik nog nooit gehoort, maar zou idd ook nog een overweging kunnen zijn.

Waarom vrx nog een keer afvalt; niet te stapelen. Ik lees veel vrx advies, 3kastjes per kant, 3 enkel bassjes eronder per kant? redt je daarmee 1500 man?

In de buurt is heel veel eaw750/650 te huur, ev X-array, en ietsje verder rijden GAE director.. heb ik ook 2 jaar mee gewerkt.. rock en roll PA flink hard maar die hoorn in het midden he!

eaw wordt het niet, ik vind het persoonlijk ook net niet.. gaat snel hard schreeuwen. Plus heel veel ampjes nodig indien ik het ga aansturen zoals een ander pa bedrijf hier in de buurt.
X-array wordt het ook niet,.. iets persoonlijks.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
PvGVIP Lid
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 30-10-2024
13-4-2012 13:56

Watt-Xtra schreef:

Waarom vrx nog een keer afvalt; niet te stapelen. Ik lees veel vrx advies, 3kastjes per kant, 3 enkel bassjes eronder per kant? redt je daarmee 1500 man?
Stapelen? 3x SRX/VRX918 op elkaar (evt op podium) + frame met 2x VRX932 erop (= config vaak gebruikt door de lokale profi-conculega). Ik weet niet of je in deze config ook 3x 932 kwijt kunt. 1500 man vind ik wat veel, houdt bij een kleine 1000 (met overal feest niveau) wel op. Maar met een delay set is dat prima op te lossen natuurlijk. Als je niet de hoogte in kunt, is een delay stack sowieso the way to go, anders blaas je de eerste rijen helemaal doof.
't is maar een hobby...
Martin518Standaard Lid
Sinds: 13-2-2009
Laatste: 26-4-2014
13-4-2012 14:09
Relay gebruiken we enkel bij toespraken. shut up :X
Joepie we hebben ook een Kremesa Krypton.
Joost Standaard Lid
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
13-4-2012 14:09
Waarom iedereen toch altijd zo enthousiast is over die EAW750/650 sets is, is mij ook een raadsel. Het heeft mij tot nu toe ook elke keer teleurgesteld, maar het heeft wel ballen. Zelfde geld voor X-array, gaat al de betere kant op maar zelfde probleem. Dus ik snap je wel.

T4 klinkt héél netjes voor wat die kastjes kosten, maar geen SPL en weinig kracht onderin. Wat ik gehoord heb over T12 is dat dat helemaal aangepakt is, niet gek ook kijkende naar de componenten. Verder, kastjes wegen weinig en je kunt zelf een aardige set bouwen in je uppie. Netwerk functionaliteit maakt het af. Dus ik denk dat het wel waard is eens een demo te vragen.
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
DexterStandaard Lid
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 19-10-2024
13-4-2012 14:46
Ook al zou het geen EAW worden, kf850 schiet mij wel in de zin wat in dit topic zou passen,
mogelijk de verticale line array van SA? naam ben ik ff kwijt staat wel op hun site, is eigelijk een
conventioneel uitziende set met een beperkte verticale afstraling.
Ook een set Renkus Heinz C3 zou kunnen voldoen? Hugo heeft nog een setje staan...

Ik heb zelf weinig ervaring met bovengenoemde sets dus ik kan weinig over de
plussen en minnen vertellen.
PvGVIP Lid
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 30-10-2024
13-4-2012 14:58

dexter schreef:

Ook al zou het geen EAW worden, kf850 schiet mij wel in de zin wat in dit topic zou passen,
mogelijk de verticale line array van SA? naam ben ik ff kwijt staat wel op hun site, is eigelijk een
conventioneel uitziende set met een beperkte verticale afstraling.
Je bedoelt de horizontale wink ;) array van SA, de AH36. Niet echt een schaalbare set... groot of nog groter. Onder de 500man heb je er weinig aan.
't is maar een hobby...
BomdesStandaard Lid
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
14-4-2012 11:48
Met 3 toppen VRX red je gerust 1500 personen, maar imho niet met enkel de 918S basjes.
Voor de simpele reden: enkel toppen en bassen klinkt gewoon nooit echt lekker. (ja persoonlijke mening, maar ook die van quasi elke engineer bij audioxl).

Ik heb als setup: 2 of 3 toppen per kant, dubbel 15" bas met Beyma 15SW1300ND tuned op 43Hz, 1 of 2 stuks SRX728S. Openlucht zijn het hier eigenlijk enkel de bassen die tekort komen, daar zou de CSR82L het veel beter doen.

De VRX is gewoon een héél leuke kast die als je hem goed gebruikt en afstelt serieus wat volume levert in een compacte behuizing. Vooral goed alignen en eq'en is hier essentieel, het afregelen door Udo Vanmechelen tov stock settings heeft op mijn set een enorm verschil gemaakt in efficientie van het systeem, maar ook klankmatig.

De enige reden dat ik graag naar GEO-S12 wil gaan is simpel: het neemt minder plaats in, en met enkel een Ducato Maxi is ruimte essentieel. Als je het financieel haalbaar vindt om een compleet systeem te kopen en wrs een stuk van je huidige gear te verkopen is de Nexo een absolute topper. 1 RS18, 1 S1230 en S S1210 per kant haal je met 2 vingers 30m diepte op 103dB SPL mee.
Je mist natuurlijk wel het gemak van de VRX, je moet altijd werken met locking pins en frames. En dat is héél fijn aan de vrx. Kastje op paaltje, kastje op kastje, klak klak, kabel tussen en tussenpaaltje omhoogdraaien. Je hebt echt in no-time een krachtig systeem neergepoot.
Maar ik herhaal het nog eens: amps zijn echt key. Er zijn er genoeg die een IT4000 op 2 top 2 bas hangen, leuk als je snel in de clip wil spelen. JBL is en blijft heel powerhungry, en je moet toch echt een amp hebben die 3kW+ op 4Ohm kan leveren om een serieus systeem te laten draaien.
BamsStandaard Lid
Sinds: 24-3-2009
Laatste: 2-12-2015
14-4-2012 15:05
Sound projects sp4 is echt wel een koopje op het moment. enige nadeel voor on the road is de vloerbedekking als bekleding..
set blinkt uit in een goed gefundeerd geluid voor coverbands, tapeacts en dixowerk. stemmen dragen er mooi uit, laag is ook echt laag en niet getuned op een paar frequenties. megasprankelend hoog is er niet, niet omdat het niet kan, maar omdat het niet jaagt.
heb ook al een aantal mensen er daarom op af zien knappen die sets gewend waren ala master en de goedkopere jbl-series.

nadeel van al dat goede designgedoe: zwaar! nee, echt; zwaar! en lomp.. een setje sp4 in je eentje stacken is niet echt een goed idee..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)