Forum > Geluid

welke (budget) versterker?

(30 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
29-4-2010 13:03
Gezien de titel wel is wat ik zoek, kick ik even dit topic omhoog.

In een nog niet nabije toekomst ben ik op zoek naar een uitbreiding inzake versterkers.
Heden heb ik er enkele in de genre 2X300Watt 8Ohm en ook een DAP P2000.
Deze DAP voldoet perfect aan mijn eisen (aansturen baskasten) alleen de rug protesteert soms.

Nu ben ik op zoek naar een uitbreiding van mijn basversterkers (Aansturing van 4, mogelijks 8 subs moet mogelijk worden).

Budget: 300 EUR (mag minder, maar eventueel ook 50 EUR meer zijn indien nodig
Eis: 2X 1000 W/4 Ohm ongeveer (= evenwaardig met de P2000)
Pluspunt: ergonomisch gewicht

Ikzelf kwam al uit op de Behringer Europower EPQ2000 . Volgens de specs op de site ideaal: 2 X 1000 Watt/4 Ohm, maar als ik er dan de handleiding bijneem (staat tevens op de aangeduide pagina) lees ik evenwel dat die 1000 Watt PIEK is en dat hij maar 2 X 700 Watt continu oplevert.
2 bassen van 600 Watt aansturen op 4 Ohm wordt dan wat weinig.
Nu zoek ik wel iets gelijkaardigs: Licht in gewicht + 2 X 1000 Watt qua vermogen...

Kennen jullie nog alternatieven?
PS 2ehands is optie, maar dan liefst in België of grensstreek Nederland: regio Terneuzen is haalbaar)

Kloppen de specs in de handleiding van Behringer, of mag ik er toch van die 2X1000 Watt uitgaan?
Of zijn er al mensen die ervaringen hebben met deze Behringer en die anders oordelen?
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
29-4-2010 13:23
Ik zou je ogen eens open houden voor een tweedehands Synq Digit 2K2.. Klein, licht en presteren prima op subs.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
29-4-2010 13:57
Kies twee van de volgende eigenschappen:
- veel uitgangsvermogen
- licht
- goedkoop

Je kunt tegenwoordig voor een heel redelijke prijs veel vermogen krijgen, maar als je wat lichts wil ga je daarvoor betalen. Goedkope lichtgewicht versterkers zijn er wel, maar die leveren dan weer bijna geen vermogen.

Ga dus gewoon lekker voor de p2000 (gebruik er ook al jaren eentje naar alle tevredenheid), of neem een digit 3k6 als je een lichtgewicht optie wilt. Je bent dan wel 250 euro meer kwijt (maar krijgt ook wat meer vermogen ervoor terug).
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
29-4-2010 20:26

Philip_Janssen schreef:

Ik zou je ogen eens open houden voor een tweedehands Synq Digit 2K2.. Klein, licht en presteren prima op subs.
Is misschien een idee!
Komt qua specs precies overeen met mijn verwachtingen... (Misschien koop ik hem toch nieuw... met beetje extra sparen dan wel hé)
Thanks for the tip!

Misschien zijn er nog andere alternatieven???
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
4-5-2010 10:06
De DAP TAS serie, maar daar is wel wat minder informatie over te vinden.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
4-5-2010 12:17

Philip_Janssen schreef:

De DAP TAS serie, maar daar is wel wat minder informatie over te vinden.
Die ligt dan toch weer wat hoger in de prijscategorie. De Synq is al een enorme toegift ten opzichte van mijn eerste idee (ongeveer het dubbele van de prijs).

Ik heb vorige week een prijs gevraagd bij een bevriende verhuurder/verkoper. Ik wacht nog even de uitkomst ervan af om tot kopen te beslissen...
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
Stoney3KStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2009
Laatste: 7-1-2013
Berichten: 101
4-5-2010 23:35

Timothy schreef:

Die ligt dan toch weer wat hoger in de prijscategorie. De Synq is al een enorme toegift ten opzichte van mijn eerste idee (ongeveer het dubbele van de prijs).

Ik heb vorige week een prijs gevraagd bij een bevriende verhuurder/verkoper. Ik wacht nog even de uitkomst ervan af om tot kopen te beslissen...
Als je de Synq een keer voor een klusje wil huren/uitproberen, laat dan maar wat horen. Ik heb hem hier staan (de 2K2 dan) en ik kan wel zeggen dat het de extra euro's wel waard is. Al is het maar voor de rugpijn die je uitspaart, om de extra headroom nog maar even niet te noemen. happy :)
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
5-5-2010 06:49
Heb je eens gekeken waar TS woont?
Versterker ophalen= 240 km heen en terug.Dan nog weerbrengen dus een 500 km.rijden om een versterker te testen??Wakker worden a.u.b.
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
5-5-2010 08:53
Héhéhé,

Is inderdaad wat ver om de versterker even te testen hé. (Dank u 'Eddy' voor je opmerkingsvermogen. Ik woon niet ver bij jou uit de buurt hé)

Ik denk wel dat ik voor de Synq zal gaan:
- Prijs is 'redelijk'
- Vermogen is hetgeen ik nodig heb voor de aansturing van de subs
- Het gewicht blijkt echt wel een 'conditio sine qua non' te worden.
- Beglec/Synq heeft een goede reputatie inzake service na verkoop/hersteldienst (althans toch in mijn ervaringen)

Al deze argumenten zullen mij doen kiezen voor de Synq. Ik ben er enkel nog niet uit of ik voor de 3K6 of de 2K2 zal gaan (dat zal afhankelijk zijn van de offertes die ik krijg vrees ik...)
De onderhandelingen om tot aanschaf over te kunnen gaan zijn ondertussen aan het thuisfront ook al bezig. Ze zitten net als BHV even muurvast, maar hopelijk vinden we een opening om voortgang te kunnen maken in het dossier, zonder dat de regering valt! laugh :D
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
5-5-2010 09:17
Hoe krijg je daar offertes voor? Ik veronderstel dat over de aankoop van 1 versterker niet veel te onderhandelen valt?
Even bellen of kijken op de site wat hij kost en je hebt je pijs. Of ben ik nu mis?
Of vanaf wanneer staan dealers open voor onderhandelingen?
www.bigsoundsystems.be

Terug naar forum Reageer (zonder quote)